2. dan - Avanturisti nastavili put ka Trebinju
Beograđani posle prvog dana putovanja dvotočkašima od prestonice do Zlatibora, put nastavili ka Trebinju, praćeni lepim vremenom i prelepom prirodom
Posle iscrpljućeg puta od Beograda do Zlatibora avanturisti Predrag i
Milenko svoje putašestvije su nastavili juče ka Trebinju u Bosni i Hercegovini. Kako su
nam rekli, pored lepog vremena koje ih je pratilo do naše planine, na Ibarskoj
magistrali, kao i autoputu, nisu imali problema u saobraćaju. Stekli su utisak
da na ovom pravcu nema saobraćajnih gužvi, jer je magistrala rasterećena zbog
novog autoputa.
Beograd – Zlatibor „arhiviran“
Prvog dana, laganom vožnjom,
poštujući saobraćajne propise, od Beograda do Zlatibora su prevalili blizu 269
kilometara. Išli su dobro poznatom rutom Beograd, Ljig, Gornji Milanovac, Čačak
i Užice, a glavno odredište prvog dana ovog nesvakidašnjeg putovanja bio je
Zlatibor. Njihove dve „makine“ BMW R1200 GS i Yamaha FZ 6N služile su ih „pakleno” na putu, uz potrošnju „vatrene vodice” od 12 litara za
pređenu kilometražu - od prestonice do jedne od najlepših planina Srbije.
Odmah po dolasku na Zlatibor,
kako i dolikuje „jahačima dvotočkaša“, prvo je pala, zna se, čuvena komplet
lepinja, a zatim naši momci su se uputili u „Irish pub“, gde im se spontano pridružio
i vlasnik ovog čuvenog lokala, inače strastveni motorista. Ono što prenose naši
odvažni bajkeri jeste da cene espreso kafe, alkoholnih pića i raznih mezetluka skoro
su pa iste kao i u centru Beograda - espreso kafa od 130 do 160 dinara,
koka-kola od 140 do 180, komplet lepinja od 200 dinara... Cena smeštaja varira,
i u privatnom kompleksu košta već od 10 evra, dok je noćenje u hotelima znatno
skuplje i kreće se od 40 evra pa naviše.
Posle prespavane noći i doručka
Predrag i Milenko drugog dana su svoje putašestvije do Italije nastavili ka Trebinju.
Ono što treba kao važan podatak napomenuti za naše čitaoce jeste da su se u
jednom od najlepših restorana u prirodi na Zlatiboru za dva doručka (kajgana,
kajmak, jogurt, kafa i baklava) „izuli“ 1.200 dinara.
Drvengrad - Višegrad
Prva tačka odmora i „par selfi“
slika bio je Drvengrad u Mokroj gori. Odličnim putem nastavljaju ka granici gde
prolaze brzo, jer nije bilo gužve. Ukoliko se odlučite da na putovanje krenete preko
Bosne i Hercegovine, obavezno sa sobom ponesite Zeleni karton, jer vas policija
neće pustiti da prođete dalje od granice. Sam ulazak, u ovu državu je svakako
prava avantura za ljubitelje na dva točka. Pun je odličnih krivina, dobrih
pravaca, „tvrdog“ asfalta, a naše momke svakako je poslužilo i odlično vreme.
Ono što su nam rekli jeste da svi vozači moraju da se pridržavaju ograničenja
brzine, jer ukoliko vas saobraćajna policija zaustavi pomoći nema. „Klepanje po
ušima“ je zagarantovano.
Posle višesatne vožnje, oko 13.30
časova Predrag i Milenko su svojim makinama stigli do Višegrada, koji se nalazi
u kotlini reke Drine i ima oko 6.000 stanovnika. Od grada Užica nalazi se na 75
kilometru. Stari grad u Višegradu pripada uobičajenom stilu gradova
srednjevekovnog vremena, koji su podizali razni velikani.
Kako nam Predrag i Milenko prenose
svoje impresije, ovaj grad u Bosni i Hercegovini se menja iz godinu u godinu.
Pored prelepog drinskog mosta, sazidan u periodu od 1571. do 1577. godine,
izgrađeni Andrićev grad je kao šlag na torti „došao“ u ovaj prelepi gradić. Andrićev
grad je sazidan i otvoren 2012. godine, kao kulturni centar i vrsta etno-sela.
Nalazi se na samom ušću reka Drine i Rzava, a idejni tvorac je naš proslavljeni
režiser Emir Kusturica. Izgrađen je od kamena i u njemu se nalazi pedesetak
objekata, gde postoji pozorište, bioskop, Akademija lepih umetnosti, rečna
marina i pristanište, crkva... Predrag i Milenko su u ovom gradu prveli
nekoliko časova u šetnji i ispijanju kafe. Cene su dosta slične kao i u Srbiji,
pa su tako tri espreso kafe platili 4,5 KM, odnosno 320 dinara. Kao što i sami
znate u Bosni i Hercegovini kada su u pitanju derivati, mnogo su niže nego u
Srbiji. Kako prenose ova dva bajkera, cena jednog litra benzina u Bosni i
Hercegovini košta u proseku 116 dinara (1,86 KM), dok je evro-dizel svega 112
dinara (1,79 KM) po litri!
Goražde – Foča - Tjentište
Put su nastavili ka Goraždu i
Foči. Ono što izdvajaju na ovoj relaciji su svakako dobar, mali uzani put, i
prelepi tuneli koji su otvoreni malim „prozirima“ s pogledom na plavu i zelenu
Drinu. Od Višegrada preko Goražda prevalili su 75 kilometara. Poštujući
saobraćajne propise ovu rutu su prešli za 80 minuta. Ono što su nam rekli naši
„drajveri“, da svako ko krene ovom deonicom puta obavezno treba da se zaustavi
na pojedinim mestima i uživa u lepoti reke Drine, kao i u netaknutoj prirodi.
Cepanje guma nastavljaju preko
Tjentišta, koje se nalazi u dolini reke Sutjeske. Savetuju da se obavezno
svrati u ovo mesto i vidi prelepa priroda, raj za oči i uši. Inače, na
Tjentištu se nalazi i memorijalni kompleks „Dolina heroja“. U njemu su 1971. godine
podignuti spomen i kosturnica palih boraca u bici na Sutjesci. U ovom
spomen-muzeju upisana su imena više od 7.000 boraca poginulih u ovoj surovoj bici.
Posle kraćeg odmora, motoristi
put nastvljaju ka Gacku koji se nalazi na nadmorskoj visini od 1.000 metara.
Ovaj gradić je najizdignutiji gorski deo Hercegovine i zajedno sa Trebinjem,
Bilećem i Nevesinjem čini istočnu oblast Hercegovine, poznatu pod imenom
Istočna Hercegovina. Zatim, prolaze pored mesta Bileće i stižu na krajnje
odredište današnjeg dana - grad Trebinje, smešten ispod planine Leotar u dolini
reke Trebišnjice. Za Trebinje se kaže da je grad sunca i platana. Od mora je
udaljen 27 kilometara, putem do Dubrovnika ili 38 kilometara do Herceg Novog.
Do sada prešli 540 kilometara
Predrag i Milenko su od Zlatibora
do Trebinja prevalili skoro 270 kilometara. Kada se pridoda pređena ruta iz
prethodnog dana od Beograda do Zlatibora, njih dvojica „u gumama“ imaju za sada
odličnih 540 kilometara. Kako su nam rekli, ukoliko se poštuju saobraćajni
propisi, ovu deonicu puta motorom ili automobilom se prelazi za nešto manje od
4.30 sati. Predrag i Milenko su prenoćili u hotelu Nar u Trebinju, a danas put
nastavljaju ka Hrvatskoj, tačnije, Dubrovniku, jadranskom magistralom, pa sve
do Splita, gde ih čeka traekt i putovanje do Italije, tačnije, grada Ankone.
DRUGARI, SREĆNO!!!
Satelitski prati, piše i nadzire
Dragan Stanimirović
Više slika sa ovog nesvakidašnjeg putovanja možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs
Komentari(3)