Fiat Tipo - Elegantan, prostran i udoban
Novi Fiat Tipo jedinstvenog je dizajna i jedno je od najatrktivnijih vozila u okviru ovog automobilskog brenda
Kao prostran četvorotočkaš namenjen je mladim i porodičnim ljudima koji žele komfor, sigurnost i eleganciju. Predstavlja kombinaciju jedinstvenog spoljašnjeg izgleda i sjajne unutrašnjosti. Posebnim dizajnom, snažnim proporcijama i najvišim zahtevima u pogledu kvaliteta, ovaj četvorotočkaš neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Kod nove italijanske perjanice karoserija je moderna i lepša nego kod većine njegove konkurencije.
Redakcija
WWW.MAKINA.RS imala je priliku da testira
Fiat Tipo benzinca u verziji 1.4 sa maksimalnom snagom od 95 KS. Sa novim
italijanskim automobilom smo prešli ukupno 650 kilometara (u oba smera) od
Beograda, preko Gornjeg Milanovca, Čačka, Užica, pa sve do mesta Višegrad u
Bosni i Hercegovini, kako bi ga testirali i napravili reportažu o ovom prelepom
starom gradu, koju uskoro možete pročitati na našem portalu. Na ovom
proputovanju ovaj četvorotočkaš je pokazao sve svoje vrline, kako u brdsko-planinskim
predelima, tako i na pravcu i krivinama.
Moćan i veoma upadljiv
Predstavio nam se sa nizom novih detalja, kao i besprekornim unutrašnjim prostorom. Novi Fiatov član porodice izgleda veoma upadljivo gde god se nalazio - parkingu, garaži, u saobraćaju... Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, ovaj četvorotočkaš je dinamičan, odlično opremljen i jeftin za upotrebu i održavanje. Jednostavno izgleda dobro do detalja, i to počev od migavca, rešetke hladnjaka, istaknute linije karoserije, posebno oblikovanim farovima... Kod Tipa zapremina prtljažnika je 520 litara i zadovoljava sve potrebe. Svojim dimenzijama predstavlja pravu porodičnu limuzinu sa dosta prostora, kako u prtljažniku tako i u samom vozilu. Ova momčina u dužinu se proteže na odličnih 4,54 metara, širok je 1,79, a u visinu se penje na skoro 1,5 metara. Dimenzije, kao i druga konstrukcijska rešenja, omogućavaju izuzetnu prostranost u putničkom prostoru.
Odlični materijali
Kod Tipa nove tehnologije su usmerene prema vozaču uključujući, između ostalog, lak ulazak i paljenje motora, prilagodljiv tempomat, interaktivnu kontrolu vožnje, nizak nivo buke i vibracije, suptilno unutrašnje osvetljenje, kvalitetne materijale, izuzetno pregledne instrument table… Sve pohvale idu na račun upravljača koji je pri malim brzinama vrlo lagan i daje visok nivo okretnosti, dok je pri većim brzinama veoma precizan i čvrst. Visok kvalitet šasije dodatno obezbeđuje udobnost i veliku manevarsku sposobnost. Njegov spoljašnji izgled se može okarakterisati kao energija u pokretu koja označava značajnu promenu za Fiata u smislu dizajna i tehnologije. U kabini je sve prilagođeno vozaču, a sve komande su nadohvat ruke. Poseduje elemente aktivne i pasivne bezbednosti na bazi najnovije tehnologije kako bi se postigla maksimalna zaštita putnika u vozilu. Zadnja klupa je izuzetno komforna za tri odrasle osobe. Prostora za noge i glavu ima dovoljno i za visoke putnike.
Tokom drajverisanja dobro prijanja na asfalt i maksimalno je
utegnut, a vozač i suvozač koriste odlično raspoloživ prostor u kabini za
glavu, kolena, ramena i noge, jer se i taj deo njegove unutrašnjosti odlikuje
dobrom prostranošću. Potpuno nova vozačka pozicija dodatno je doprinela jačanju
sigurnosnog faktora, jer je znatno skraćeno vreme pomeranja pogleda sa puta na
instrument tablu. Vozač ima maksimalnu funkcionalnost i preglednost, od
prednjeg stakla pa sve do unutrašnjih i spoljašnjih retrovizora. Kao i kod
većine vozila, bitni podaci o potrošnji goriva, spoljnoj temperaturi, podaci o
održavanju, promeni ulja ili potrebnom servisu takođe su dostupni, što svaku
vožnju čini ugodnom, pouzdanom i bezbednijom.
Nije veliki potrošač
Kao što smo rekli, ispod haube Tipa nalazi se 1.4 benzinac sa
95 konjskih snaga. Do stotke dolazi za 12 sekundi, a maksimalnu brzinu na
cajgeru je isterao na 180 km/h. Međutim, svakako ne savetujemo da se “arči” na
ovolikoj brzini, jer njegova prava i opuštena vožnja na otvorenom putu je u
rasponu od 120 do 130 km/h. Tada daje najbolju snagu i pokazuje za koliko je skrojen.
Ono što je najbitnije nije veliki potrošač. Na otvorenom putu
iz rezervoara isteruje odličnih 5,8 litara (pri brzini od 90 do 120 km/h), a
kompjuter u gradskoj vožnji pokazao nam je potrošnju od sedam litara benzina.
Od ovog “starog” fijatovog agregata ne može se očekivati previše kada je u
pitanju njegova agilnost. Treba mu vremena za zalet, ali svakako je dobar za
normalnu ili sporiju vožnju. Ono što treba napomenuti jeste da je ovaj agregat
dokazan kao dobar i jeftin za održavanje. Nema nekih većih kvarova kada pređe
određenu kilometražu s godinama. Fiatov motor je spojen sa šestostepenim
manuelnim menjačem. Odlično je upakovan i nešto duži hod ručice menjača vozaču
omogućava lagano i precizno menjanje stepena prenosa.
Cena 10.490 evra
Ovaj Fiat-ov model je skrojen u Italiji, a proizvodi se u
Turskoj (fabrika u Bursi). Nudi savremene sisteme koji garantuju bezbedno
ponašanje u svim okolnostima - pojačanu strukturu kabine, prednje vazdušne
jastuke, ABS, ESP… Ono što treba reći da
ovaj italijanski četvorotočkaš pruža maksimalnu vrednost za dat novac. Cena od
10.490 evra zadovoljava i opravdava uložena sredstva u ovaj možemo reći dobar
automobil.
Tekst
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina
motora 1.4
Snaga
95 KS
Ubrzanje
0–100 12 sek.
Potrošnja
5,8–7 l
Cena 10.490 evra
Komentari(0)