Actros L - Mercedes Trucks postavlja nove standarde u premijum segmentu za dugolinijski transport
Bez obzira da li se radi o efikasnosti, bezbednosti ili udobnosti, Mercedes Actros postavlja visoke standarde za kamione u sektorima prevoza na dugim relacijama i za veliki terete od 1996. godine
Poslednja generacija Actrosa, od 2018. godine, kontinuirano
postavlja nove prekretnice sa mnoštvom inovacija na polju digitalizacije,
umrežavanja i bezbednosti. Inovacije poput Multimedia Cockpit-a, MirrorCam-a,
funkcije delimično automatizovane vožnje i poboljšani bezbednosni sistemi
osiguravaju da Actros ispuni sve rastuće zahteve drumskog prevoza, uz održivu
podršku vozaču u izvršavanju njegovih zadataka. Nakon lansiranja dva nova
modela 2021. godine, Actros F, koji ima fokus na funkcionalnost i ograničene
serije Actros Edition 2, Mercedes-Benz Trucks sada predstavlja Actros L,
najveći i najluksuzniji model ove uspešne serije modela. Ovaj kamion sa
konvencionalnim dizel motorom može se naručiti širom Evrope od 1. jula 2021.
godine, a u proizvodnju kreće u novembru 2021. godine.
Andreas von Wallfeld
-Kada smo razvijali Actros L, posebno smo se fokusirali na
udobnost za vozača, bezbednost, povezanost i ukupne troškove za vlasnika kako
bismo stvorili dodatne benefite u ovim aspektima za naše kupce i njihove vozače
- kaže Andreas von Wallfeld, Direktor marketinga, prodaje i usluga u firmi
Mercedes-Benz Trucks. Zahvaljujući bliskom dijalogu sa kupcima, postoji jasna
slika o tome šta kupci žele od premijum kamiona kako za svoju kompaniju, tako i
za svoje vozače. I upravo smo se tim zahtevima pozabavili kod modela Actros L.
Kao rezultat toga uspeli smo da dizajniramo i konfigurišemo naš novi vodeći
model, prema odgovarajućim visokim standardima”, naglašava von Wallfeld.
Izuzetna prostranost i
visokokvalitetna oprema
Sve počinje sa vozačkom kabinom, koja je u varijantama
StreamSpace, BigSpace i GigaSpace široka 2,5 metara i čini izuzetno prostranu
unutrašnjost. Izostavljanje tunela motora znači da kabina ima ravan pod,
stvarajući zaista prijatan ambijent. Poboljšana izolacija od buke i toplote
zadržava neželjenu i dosadnu buku van kako bi pomogla u opuštanju u kabini,
posebno u vreme pauze.
Položaj za sedenje je spušten za 40 mm radi opuštenije vožnje
i ugodnog pogleda na put. S tim u vezi, opciono dostupni, novodizajnirani
glavni farovi sa LED svetlima imaju veći intenzitet svetlosti od ksenonskih
farova i pružaju odlično osvetljenje puta – to predstavlja ogroman plus kada je
u pitanju bezbednost, naročito u otežanim noćnim uslovima vožnje. A tu je i
isplativost: u poređenju sa konvencionalnim sijalicama, LED farovi su
energetski efikasniji i imaju duži radni vek.
Različiti detalji opreme, kao što su stilski prekrivači
sedišta, nove obloge vrata, udoban dušek sa gornjim dodatnim delom debljine 45
mm i prijatni materijali na zadnjem zidu kabine u predelu kreveta imaju za cilj
poboljšanje komfora i udobnosti vozača. Osećaj zadovoljstva može se dalje
pojačati brojnim Interior Line detaljima dopunske opreme iz kolekcije kompanije
Mercedes-Benz Trucks. “Za transportne kompanije Actros L je zaista velika
prednost, posebno u svetlu trenutnog nedostatka vozača” čvrsto je uveren Von
Wallfeld.
Odlične karakteristike
bezbednosti
I sa modelom Actros L, kompanija Mercedes-Benz Trucks
sistematski sledi svoj cilj da pomogne da se drumski saobraćaj učini što
bezbednijim, korišćenjem aktivnih sistema za pomoć, a time čini još jedan korak
bliže ostvarenju svoje vizije za vožnju bez saobraćajnih nezgoda. O tome
svedoče ne samo sistemi Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist i
invacija MirrorCam, koja zamenjuje glavna i širokougaona ogledala, već i
mnoštvo drugih uređaja koji doprinose bezbednosti.
Na primer, opciono dostupan za model Actros L je
Mercedes-Benz Sideguard Assist (S1X) koji je, u poređenju sa prethodnim
sistemom (S1R), opremljen dodatnom funkcijom koja bi potencijalno mogla da
spasi živote. Ovaj novi sistem, nazvan Active Sideguard Assist, više ne samo da
upozorava vozača da se kreću pešaci ili biciklisti na strani suvozača – već ako
vozač tada ne reaguje na upozorenje na vreme, sistem je u stanju da pokrene
automatizovani manevar kočenja pri brzinama skretanja do 20 km/h kako bi se
zaustavilo vozilo. Active Sideguard Assist može prepoznati potrebu za takvim
manevrom kočenja i time sprečiti potencijalni sudar.
Još jedna od opcija opreme za Actros L je druga generacija
Active Drive Assist (ADA 2) sistema. Pod određenim preduslovima, koji se pre
svega odnose na vrstu i stanje puta, sistem aktivno pomaže vozaču uzdužnim
(ubrzanje-usporenje) i bočnim (skretanje) vođenjem kamiona i može da automatski
održava udaljenost od vozila ispred. Pored toga, ADA 2 uključuje i pod-funkciju
Emergency Stop Assist koja pomaže u zaustavljanju u slučaju iznenadne potrebe
ako vozač više ne upravlja vozilom, uprkos vizuelnim i zvučnim upozorenjima.
Ako se kamion zaustavi, sistem može automatski da aktivira novu elektronsku
ručnu kočnicu. Pored toga, vrata se otključavaju, tako da bolničari i druge
hitne službe mogu direktno doći do vozača u slučaju hitne medicinske pomoći.
Ukoliko je zakonski propisana pomoć za kočenje u slučaju
potrebe, Actros L je takođe standardno opremljen sistemom Active Brake Assist 5
(ABA 5) koji ima i funkciju prepoznavanja pešaka Ovaj sistem može da pomogne u
izbegavanju nezgoda kada, usled ometenosti preglednosti vozača, prekomerne
udaljenosti ili neprimerene brzine, postoji rizik da se kamion sudari sa
vozilom ispred ili stacioniranom preprekom ili postoji rizik od frontalnog
sudara sa pešakom. ABA 5 radi pomoću kombinovanog radara i sistema kamera. Ako
sistem otkrije rizik od nezgode sa vozilom koje vozi ispred, nepokretnom
preprekom ili osobom (prelazak putanje vozila, približavanje vozilu, hodanje
istom trakom kojom ide vozilo, iznenadno zaustavljanje) sistem u početku emituje vizuelno i zvučno
upozorenje vozaču.
Ako vozač ne reaguje na odgovarajući način, sistem tada može pokrenuti delimično kočenje u drugoj fazi. Ako se pretnja od sudara nastavi, ABA 5 može da izvrši automatsko maksimalno kočenje do zaustavljanja - pri brzinama vozila do 50 km/h kada reaguje na osobe koje se kreću. Sa svim sistemima pomoći, kompanija Mercedes-Benz Trucks želi da pruži podršku vozaču što je više moguće u okviru granica mogućnosti sistema. Međutim, kako zakon propisuje, vozač ostaje u potpunosti odgovoran za upravljanje vozilom u svakom trenutku.
Veća efikasnost
zahvaljujući povezivanju po meri
U kombinaciji sa ovim sistemima za pomoć, impresivan je i
pametni sistem za upravljanje vožnjom i pogonom vozila, Predictive Powertrain
Control (PPC). Ovaj sistem može uzeti u obzir topografiju, tok puta i
saobraćajne znake u određenim situacijama. To znači da se mogu izbeći
nepotrebna kočenja, ubrzavanja i promene stepena prenosa. Uz pomoć PPC Sistema,
najnovija generacija Actrosa troši do 3 procenata manje dizela na autoputevima
od vozila koja nisu opremljena ovim sistemom, dok na regionalnim putevima
ušteda može biti i do 5 procenata. Što se efikasnosti potrošnje goriva tiče,
novi Eco-Support displej u Multimedia Cockpit-u pomaže vozaču da primeni što
ekonomičniji stil vožnje.
Vozaču su prikazane aktivnosti i funkcije pomoćnih sistema kao što su ABA 5, ADA 2 ili PPC u standardnom Multimedia Cockpit-u čiji je dizajn izuzetno prilagođenom korisniku, sa svoja dva ekrana u boji koji čine centralni deo interfejsa (HMI - Human-Machine Interface). U modelu Actros L ovo takođe kao opciju uključuje prikaze za ukupnu masu vučnog vozila i poluprikolice čak i sa vozila sa samo vazdušnim oslanjanjem samo na zadnjoj osovini. Ovo pomaže vozaču da pazi na masu vozila i sprečava preopterećenje.
Komentari(0)