Devet veličanstvenih - Muzej Škoda oldtajmera u Čačku
Kada je automobilska ljubav u pitanju tu definitivno nema granice! Ovo su dokazali zaposleni u Auto Čačku kada su pre četiri godine otvorili jedinstveni Muzej Škodinih oldtajmera u Srbiji
Dve najavne reči u naslovu su dovoljne za ovaj tekst - Devet veličanstvenih! Tako bi mogli ukratko opisati prelepi Muzej Škodinih automobila koji su izloženi u prostorijama Auto Čačka, a nalazi se u mestu Konjević, nadomak Čačka. Na svetu postoje tri Škodina muzeja, a jedan se nalazi upravo u Srbiji!
Zahvaljujući
Milenku Kostiću, vlasniku Auto Čačka, i predanom radu mnogobrojnih zaposlenih u
ovoj kući, svi ljubitelji marke Škoda automobila mogu videti stare modele i
uživati u njihovoj jednostavnosti, kulturi i lepoti. Na početku odmah treba
reći da je Muzej Škoda oldtajmera kompletno „skrojen“ po standardima češkog
proizvođača automobila.
Zvezda muzeja - Škoda
Tudor
U prostoru dela automobilske kuće Auto Čačak na ukupno 220
kvadratnih metara, izloženo je devet Škodinih automobila. Najstariji je
oldtajmer Škoda Tudor, model iz 1949. godine. Izloženi četvorotočkaši su uvezeni
iz Češke i svi do jednog su originalni! Pojedine komponente su zamenjene, sa
originalnim Škodinim delovima. Limarski i farbarski radovi, kompletna
reparacija vozila urađena je u radionicama Auto Čačka.
U ovom jedinstvenom muzeju automobila u Srbiji nalazi se i
veliki broj priznanja i nagrada od osnivanja firme, mnogobrojni pehari, mali automobili
i još mnogo stvari koje pokazuju sve ono čime se ranije ova automobilska marka
bavila i decenijama unazad stvarala. Inače, Auto Čačak je jedini prodavac u
Evropi kome je Škoda odobrila da otvori muzej van Češke! Ukoliko ga posetite, shvatićete
koliko je ljubavi uloženo u eksponate i celokupan prostor od 220 kvadratnih
metara. Zaposleni su se potrudili da jedinstvenom tablom i kratkim podacima prikažu
istorijat izloženog četvorotočkaša.
Škoda Felicija Cupe
Kao što smo rekli, najstariji izloženi eksponat uvezen iz
Češke, je Škoda Tudor iz 1949. godine.
Ovaj model se proizvodio u periodu od 1946. do 1952. godine! Odmah iza ovog
modela nalazi se čuvena “makina” Škoda Felicija Cupe iz 1961. godine koja se proizvodila
u periodu od 1959. do 1964. godine. Uvezena je iz Češke i uz Škoda Tudor je
jedan od najvrednijih eksponata u muzeju. Sledeći parkirani “drugar iz klupe”
je četvorotočkaš Škoda 110R 1981, koji se proizvodio u period od 1970. do
1980. godine.
Škoda 1000MB 1966
Tu je i prelepi Škoda 1000MB 1966, proizvodnja je označena od
1959. do 1964. godine. Zatim Škoda Octavia 1959, proizvodnja u periodu od 1959.
do 1971. godine. Vrednu postavku čini i model Škoda Octavia Tour 1996, koji se proizvodio
u periodu od 1996. do 2004. godine. Inače ovaj čuveni eksponat je prešao MILION
kilometara. Treba napomenuti da se na njemu i danas nalazi orginalno stanje
motora! Prostorije krasi i stari četvorotočkaš Octavia Combi 1961. Ovaj model
se stvarao u periodu od 1961. do 1971. godine. U muzeju se može videti pored
oldtajmera i Škoda Felicia Pick up 1996, koja se proizvodila od 1994. do 2001.
godine, kao i model Škoda Felicia TIP 791 1996, koji je, inače, prvi uvezeni automobil
od kada je krenula saradnja sa Škodom. Ovaj automobil vlasnike je usrećivao od 1994.
do 2001. godine, a njegova ukupna proizvodnja je od čak 915.000 primeraka!
Marija Kostić
Naš domaćin bila je Marija Kostić, marketing menadžer Auto
Čačka. Potkovana velikim automobilskim znanjem, kako Škoda modela, tako i
drugih proizvođača automobila, ona za makinu.rs kaže da se firma Auto Čačak
može pohvaliti činjenicom da je ovo jedini muzej Škodinih oldtajmera pored muzeja
u Mladoj Boleslavi u sklopu Škodine fabrike i jedan u Skadinavskim zemljama.
-Uložili smo mnogo truda, energije i znanja kako bi danas
Muzej Škodinih automobila izgledao. Ponosni smo na jedinstvenu automobilsku
postavku u Srbiji i šire! Na ideju otvaranja ovog muzeja
je došao Milenko Kostić, osnivač i vlasnik kompanije Auto Čačak, zbog
dugogodišnje saradnje sa Škodom i zbog ljubavi prema Škodinim automobilima i
Škodinim oldtajmerima. Škoda osnivači su Vlaclav Klement i Vlaclav Laurin. Malo
je poznato javnosti da su oni davne 1895. godine prvo krenuli sa proizvodnjom
bicikala, a onda 1899. godine je krenula proizvodnja Škodinih automobila -
objašnjava Kostićeva.
Svi delovi na oldtajmerima orginalni
-U našem
muzeju je trenutno izloženo devet automobila i svi su uvezeni iz Češke
republike. Restaurirani su ovde kod nas u kompaniji, i to u našoj limarsko-farbarskoj
radionici. Na svakom izloženom automobilu su orginalni Škoda delovi. Izdvojila
bih model Škodu Feliciu u kabriolet varijanti iz 1959. godine koja je po meni
najatraktivniji izloženi automobil. To je četvorotočkaš koji je jedinstven u
Srbiji. Izdvojila bih i model Škoda Tudor koji smo prvi uvezli, kada je krenulo
sa Muzejom Škoda oldtajmera. On je model iz 1949. godine i najstarije je vozilo
u postavci našeg muzeja.
Uskoro stiže i Škoda Rapid iz 1938. godine
Prema
njenim rečima, trenutno u limarsko-farbarskoj radionici je automobil Škoda
Rapid iz 1938. godine, koji će biti izložen za nekoliko meseci u muzeju sa
ostalim Škoda automobilima. Kada se parkira među ostale velikane na četiri
točka, Rapid će biti najstariji model među svojom automobilskom „braćom“.
-U
muzeju smo hteli da napravimo retrospektivu modela Škoda Felicia, Octavia i
Rapid iz ranijih godina, kao i da spojimo modele iz bliske prošlosti. U tome
smo i uspeli! Ono što je zanimljivo jeste da imamo automobil Škoda Octavia iz
1996. godine, koji je prešao čak milion kilometara i gde je orginalno stanje
motora, kao i kompletnog enterijera i eksterijera. Muzej Škodinih automobila u
Čačku je „pokriven“ sa mnogobrojnim istorijskim detaljima, slikama, i to od
modela Vojturete iz 1905. godine, preko Škoda 860 četvorotočkaša, Fejtona, Škode
Monte Karla iz 1936. godine, Superba iz 1938. godine, logotipa iz ranijih doba
do dana današnjeg, pa sve do slika svih modela od 1905. do 2004. godine - kaže
za makina.rs Marija Kostić.
Najskuplji model Škoda Felicia od 40.000 evra
Najskuplji
model sa kompletnom restauracijom
je Škoda Felicia u kabriolet verziji koštao je oko
40.000 evra.
-Pored
uređenih oldtajmera, u muzeju se mogu videti i mnogobrojna priznanja iz Auto
Čačka koja smo godinama dobijali, a zatim ih skupili i stacionirali i izložili
u naš muzej. Možemo se pohvaliti i sa maketama svih Škodinih malih autića koz
istoriju i razvoj. Imamo želju i nadam se da ćemo uskoro i uspeti da uvezemo
model Škoda Superb iz 1938. godine i tim automobilom bi kompletirali muzej.
Imamo baš dosta toga da ponudimo svim ljudima koji dođu kod nas. Uvek se radujemo
svakom posetiocu. Pored jedinstvenog muzeja koji se nalazi u Čačku i Srbiji,
naše kolege koje rade u svakom trenutku će gostu sve objasniti o izloženim
automobila, kao i o istorijatu Škode, i naše kompanije. Pozivamo sve da posete
Muzej Škodinih oldtajmera - rekla je Marija Kostić.
Muzej je
otvoren od ponedeljka do petka, a radno vreme je od 8 do 16 časova, a subotom
od 8 do 12 sati. Ulaz je besplatan za sve posetioce.
Novi Škoda modeli i odličan restoran
Grad
Čačak, kao i ljubitelji automobila treba da budu ponosni na ovaj muzej! Pored
ponosa, treba ga uvrstiti i u automobilsku turističku mapu, jer je definitivno
nešto što zaslužuje pažnju i sigurno bi zanimalo većinu domaćih i stranih turista
na proputovanju ka Kraljevu, Zlatiboru, Crnoj gori, Bosni i Hercegovini.
Ono što
je još jako bitno, pored toga što možete u prodajnom salonu Auto Čačak videti
nove modele automobila ovog poznatog proizvođača četvorotočkaša, gde prednjači najnovija
Škodina zvezda Kamiq, je svakako i veliki restoran prijatnog ambijenta, gde
možete posle obilaska muzeja sa porodicom ili prijateljima odmoriti, ručati,
popiti kafu...
Za rad i
trud oko dovoženja starih automobila, njihovog sređivanja, postavke, kao i
kompletnu ideju i izlaganje oko ovog nesvakidašnjeg i jedinstvenog muzeja na
našim prostorima, jedno veliko BRAVO za sve u automobilskoj kući Auto Čačak.
Dragan Stanimirović
Komentari(0)