Honda Afrika Twin 1100 - Dvotočkaš koji ne bira podlogu
Dragan Ninković, ljubitelj i dugogodišnji vozač motora, testirao je Hondinu uzdanicu, model Afrika Twin 1100, i za makinu.rs prenosi svoje impresije
Hondin novi model Afrika Twin 1100 donosi dosta toga kvalitetnog i dobrog u svet vozila na dva točka! Ukratko možemo reći za ovaj motor da je opravdao Hondin slogan prilikom dolaska na svetsko tržište koji je glasio - "Od terenskih puteva, do avantura sa kraja na kraj kontinenta". I definitivno je tako. Kupuje na prvi pogled, a kada se "okrene" ključ ove ljute guje i doda prvi gas, shvatate od čega je satkan i skrojen! Za njega je asfalt jednostavno teren gde pokazuje svoju snagu i odlično upravljanje! Međutim, kada se izdvojite sa ravne i pređete na van asfaltnu podlogu kod ovog dvotočkaša mogućnosti postaju beskrajne! Sa njim se sve može, jer je rođen za off road vožnju.
Čvrst i izrazito sportski izgled
Hondin lepotan na dva točka ima čvrst i izrazito sportski izgled.
Lakši je i puno snažniji. Sa većom visinom sedenja vozač ima bolju preglednost.
Prate ga napredne funkcije, a opremljen je i najmodernijim tehnologijama! Honda
Afrika Twin u svakom trenutku pruža dobru vožnju, i to, kao što smo rekli, od terenske staze do maratona na
asfaltnoj podlozi! Brz je, agilan i jak. Nudi moderan izgled, komforno sedenje,
kao i izvanredno prijanjanje na putu. Posebno se ističe njegov brz start, kao i
stabilnost u "jačim" krivinama u punom trku.
Jače i bolje performanse
Kod novog Hondinog modela iscrpne revizije motora, uključujući
revidirano podizanje ventila, aluminijumske obloge cilindara i novi ventil za
kontrolu izduvnog sistema, donose još jače performanse ovom dvotočkašu,
istovremeno ispunjavajući stroge nove Euro 5 propise. Model Africa Twin pogonio
je agregat sa dve bregaste osovine od 1084 cm3. Izlazna snaga je 100 KS pri
7500 obrtaja u minutu, sa maksimalnim obrtnim momentom od 105 Nm pri 6250
obrtaja u minutu.
Motor je ostao vodeno hlađeni paralelni dvocilindrični SOHC, sa
četiri ventila po cilindru. Na novom Hondinom motoru do promena je došlo na
ventilima i glavi agregata. Usisni ventili sada se podižu na 10,1, a izduvni na
9,3 mm, dok su leptirasta tela povećana i njihov prečnik je 46 mm, čime je
napajanje gorivom i protok vazduha optimalniji. Zapremina rezervoara je 18,8
litara i sa njim se može preći 400km, što možemo reći da je dobra autonomija.
Ovaj dvotočkaš zadržava izuzetno glatku isporuku snage i obrtnog
momenta kao i fino „pulsiranje“. Treba reći da agregat stoji u novom ramu sa
aluminijumskim pod-ramom, zašrafljenom umesto zavarenom za glavni ram. Uparen
je sa šestostepenim manuelnim menjačem - završni prenos O-ring. Potpuno nova,
lakša aluminijumska prednja viljuška zasnovana je na istom dizajnu kao i
CRF450R moto-kroser, za još bolju vuču zadnjeg točka i osećaj vozača. Afrika
Twin 1100 je dugačak 2334 mm, u širinu ide na 961 mm, u visinu se proteže na
finih 1391 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 250 mm.
Napredna elektronika i instrument tabla
Opremljen je standardno TFT Multiinformacionim ekranom osetljivim
na dodir od 6,5 inča. Nivo informacija prikazanih na elegantnom i za korišćenje
lakom uređaju može se prilagoditi željama vozača. Informacije se prikazuju
jasno i koncizno, i mogu se obuhvatiti jednim pogledom u svako doba dana. TFT
ekran osetljiv na dodir takođe je kompatibilan sa Apple Carplay, što omogućava
vozačima da dobijaju uputstva, obavljaju pozive, primaju poruke i slušaju
muziku preko aplikacija na svom telefonu. Iscrpni paket elektronike kojim upravlja nova šestoosovinska IMU
obuhvata Ride by Wire i Honda selektivnu kontrolu obrtnog momenta (HSTC) plus
nove elemente uključujući tempomat, ABS pri skretanju, kontrolu točkova,
kontrolu zadnjeg odizanja i signale hitnog zaustavljanja.
Šest modova vožnje
Kod Honda Afrika Twin 1100 na raspolaganju je šest modova vožnje.
Četiri imaju prethodno podešene nivoe snage, kočenja motorom i ABS
karakteristike za različite scenarije vožnje - Tour, Urban, Gravel i Off-road,
dva korisnička moda omogućavaju vozaču da podesi sopstvenu omiljenu kombinaciju
ovih parametara.
Dalje usavršavajući
svoje istinske terenske kvalitete, novi Africa Twin još je vitkiji nego pre, sa
novim privlačnim ramom, tanjim rezervoarom za gorivo i sedištem užim za 40 mm,
podesivim između 850 mm ili 870 mm. Niski vetrobran
omogućava vozaču da se slobodno pomera napred ili nazad, bez obzira na to da li
sedi ili stoji. Kompaktni štitnici za ruke i karter dopunjuju otmeniji izgled,
dok ujedno doprinose sveukupnom smanjenju težine od četiri kilograma. Povećanje
odnosa težine i snage od 10% donosi novi nivo dinamičnih performansi na terenu.
Dragan Ninković
- Honda je napravila definitivno jedan od najboljih motora u svojoj
gami. Ono što bih izdvojio svakako je položaj sedenja, odličan je i u svakom trenutku vozač je gazda motora. Sedalni deo
je udoban i taman toliko čvrst da sa njim može da se pređe na stotine kilometara
odlične vožnje. Sa punim rezervoarom prelazi se oko 400 kilometara, što je više
nego dobra autonomija. Modovi vožnje su već standardna stvar na ovakvim
motorima, sva setovanja su moguća, neka su uneprad
definisana kao što je off road vožnja, gde je Africa Twin, možemo slobodno reći, neprikosnovena - kaže Dragan Ninković i nastavlja:
-Definitivno je kralj off road vožnje, mada je, što je jako bitno, stabilna i postojana čak i na asfaltu. Displej
menja izgled i prikazuje ono što je primarno za vrstu vožnje, urban,
off road... Moguće je i štelovanje "quickshiftera", koji je Honda na
ovom motoru dovela do savršenstva - priča
Ninković.
Odličan menjač
Kod novog Hondinog motora naš test vozač hvali i šestostepeni
manuelni menjač, kao i agregat koji je dobio za razliku od prethodnog modela
veću radnu zapreminu.
-Menjanje
stepena prenosa je izuzetno lako, brzo i precizno. Prečnik kvačila na novom
modelu je sada manji i mnogo je lakši za upotrebu kada se pritisne poluga
kvačila, i to zahvaljujući oprugama u kvačilu koje se lakše
"kompresuju". Elektronika meri svako kretanje vozila, i to od brzine,
precizne kontrole proklizavanja, potrošnje, do ugla obaranja i nagiba. Na novoj
insturment tabli, koja je inače osetljiva na dodir, je sve lako za rukovanje.
Podešavanja su jednostavna i sve je veliko i jasno vidljivo, što vozaču znatno
olakšava vožnju i lakše dobijanja željenih parametara na motoru - objašnjava
Ninković.
Primetio je da je osetna razlika od prethodnog agregata koji je
imao 998 ccm.
-Povećanjem na 1.084 ccm Honda je uspela da dobije na snazi i
osetnoj startnosti za razliku od prethodnog modela, koji je, moram reći,
zadovoljavao i tada sve potrebe jednog vozača motora. Kvalitetna i dobra vožnja
se već oseća na 2500 obrtaja u minutu - zaključuje Dragan Ninković.
Prema Draganovom
mišljenju, Honda Afrika Twin 1100 je savršen motor!
Ako je tako, onda se samo pitanje nameće i postavlja, šta je to sledeće što će
Honda sa naslednikom ovog modela ponuditi i kako unapredi već savršen
dvotočkaš? Ostaje da se vidi.
Popularni DCT
menjač
Za kraj treba
dodati da se Honda Afrika Twin prodaje i sa automatskim menjačem. Honda je
prodala više od 100.000 motocikala sa DCT menjačem širom Evrope otkad se taj
sistem i dalje jedinstven u motociklističkoj industriji pojavio. Najpre kao
opcija na VFR1200F 2009. godine, a kasnije i na modelu Africa Twin i otprilike
polovina kupaca modela Africa Twin bira to i danas kao opciju. DCT sistem je
kontinuirano evoluirao tokom prethodne decenije i sada na novom DCT menjaču
modela CRF1100L Africa Twin, funkcija promene brzine u toku skretanja se
potpuno kontroliše preko IMU, što čini vozačima još prirodnije promene stepena
prenosa u automatskom D ili S modu.
Cena 14.490 evra
Africa Twin je dostupna u bojama Grand Prix Red i Matte Ballistic
Black Metallic, i obe varijante obuhvataju i upečatljiv crveni pod-ram. Početna cena testiranog
modela je 14.490 evra.
Dragan Stanimirović
Lična karta
Tip Vodom hlađen 4-taktni 8-ventilski paralelni
dvocilindrični sa uglom od 270°
Zapremina 1084 cm3
Maksimalna snaga 75.0kW/7500min-1
Maks. moment 105Nm/6250min-1
Zapremina
rezervoara 18,8 l
Prenos 6-stepeni manuelni, završni prenos O-ring
Dimezije 2334mm x 961mm x 1391mm
Međuosovinsko
rastojanje 250 mm
Odstojanje od tla 870/850 mm (STD pozicija / niža
pozicija)
Ukupna težina 226 kg praznog vozila
Točkovi
Tip napred 21 aluminijum
Tip pozadi 18 aluminijum
Dimenzije guma
napred 90/90-R21
Dimenzije guma
pozadi 150/70-R18
Kočnice
Napred Dupli disk 310mm
Pozadi Disk 256mm / mogućnost isključenja ABS sistema
Komentari(0)