Škoda Kamiq - Ljubav na prvi pogled

Samo nedelju dana od predstavljanja automobila Škoda Kamiq u salonu Auto Čačak na Novom Beogradu, redakcija Makina.rs imala je priliku da testira ovog lepotana na četiri točka od Beograda do Zlatibora

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Dovoljno je reći Kamiq! Svež, nov, lep, udoban i prostran. Ovo su samo neki od detalja koji krase i sa kojim se može pohvaliti novi Škodin četvorotočkaš. Na novinarskoj prezentaciji u Srbiji imali smo priliku da testiramo i uživamo u njegovoj vožnji. Ubedio nas je da je automobil na koga se može osloniti i računati sada i uvek! Sposoban je da ga voze mladi, kao i da prihvati veliku petočlanu porodicu sa četiri osrednja kofera u prtljažnom prostoru! Možemo slobodno reći, nešto sasvim novo i drugačije kada su vozila ovog automobilskog giganta u pitanju. Škodini inženjeri ga potpisuju kao gradski SUV - idealnim pratiocem moderne urbane džungle!

Ruta Beograd - Zlatibor

Ključeve novog Kamiqa okrećemo i papučicu gasa stiskamo u beogradskom naselju Makiš. Put nastavljamo ka novom auto-putu Miloš Veliki, Čačka, Požege, Užica, gde posle tročasovne vožnje stižemo na srpsku planinsku lepoticu Zlatibor. Više nego dovoljna kombinovana ruta od oko 220 kilometara magistrale i auto-puta, na kom je ovaj četvorotočkaš mogao da pokaže i dokaže od čega je skrojen. A, skrojen je onako potaman, za sve one koji vole vozila sa većim klirensom. Novi Škodin četvorotočkaš ima dovoljno potencijala da pomrsi račune konkurenciji u svojoj "kategoriji", jer se jednako kvalitetno i dobro vozi na asfaltnoj podlozi, kao i van nje.

Do stotke stiže za 11 sekundi

Na ovom testu ispod haube se našao trocilindrični turbo benzinski agregat 1.0 TSI sa motorom snage od 95 KS. U punom trku ovaj lepotan na četiri točka stiže za 11 sekundi. Maksimalnu brzinu koju smo uspeli da isteramo bilo je okruglih 180 km/h. Papučica gasa nije imala još prostora za napredak. Pretpostavljamo da nećete voziti ovaj automobil pod punim gasom, ali treba reći da Kamiq i na brzini od 150 do 180 km/h je stabilan i precizan.

Zvučna izolacija je odlično urađena, pa tako trocilindarski agregat u kabini se skoro i ne čuje pri velikim brzinama. Iako nema pogon na sva četiri točka, agregat pruža snagu i balans da se sa lakoćom vozi i po gradskim ulicima, kao i na “lakim” terenskim putevima. Petostepeni manuelni menjač je idealno uparen sa jednolitarskim motorom. Precizan je i u svoje pregrade ulazi savršeno.

Mali potrošač

Ono što zaista raduje kod ovog Škodinog modela jeste potrošnja goriva. Na otvorenom putu pri brzini do 110 kilometara na čas, Kamiq iz rezervoara istera samo 4,5 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Pre nego što ćemo izaći na novi auto-put Miloš Veliki, kroz saobraćajnu gužvu na displeju potrošnja goriva je pokazivala na skromnih 6,5 litara. Možemo slobodno reći da se svrstava u sam vrh agregata koji su idealni za kupovinu. Krase ga živahan odziv, mala potrošnja i izuzetno tih rad pri velikim brzinama.

Odlične dimenzije

Urbani gradski krosover, sa osobinama SUV modela, dizajniran je tako da izgleda čvrsto i dinamično zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama. Dugačak je 4,24 metara, širok je 1,79, a u visinu se proteže zajedno sa krovnim nosačima na 1,55 metara. Za prvi gradski SUV brenda, zasnovan na MQB-A0 platformi kompanije Volkswagen Grupe, Škoda je razvila novu šasiju koja kombinuje prednosti SUV-a sa okretnim voznim karakteristikama kompaktnog automobila. Sa ukupnim klirensom od 188 mm, postavlja novi standard u segmentu.

Dimenzije guma su 205/60 R16 i 205/55 R17, kao i 215/45 R18 za alufelne od 18 inča. Šasija i upravljanje osiguravaju da, uprkos visokom težištu Kamiqa, automobil bude okretan, dobro skreće i nudi visok nivo udobnosti. Za još bolju sigurnost na grubim putevima na raspolaganju je zaštita podvozja. Sastoji se od termoplastičnih navlaka ojačanih fiberglasom koje štite motor i prenos od oštećenja usled udara ili loših uslova na putu.

Čvrst i dinamičan

Dizajn spoljašnjosti je pravo osveženje u automobilskom svetu! Ono što na prvu loptu kupuje kod ovog automobila je svakako njegov spoljašnji izgled. Zahvaljujući svojim dimenzijama izgleda čvrsto i dinamično. Novi Škodin automobil ima uspravne duple letvice na rešetki hladnjaka na svom velikom prednjem delu. Na celoj haubi motora nalazi se povišeni središnji deo koji daje izuzetno upadljiv izgled. Istaknuti prednji spojler i ostali dodatni delovi kao što su zadnji difuzor i donje bočne obloge još više naglašavaju ovaj utisak.

Rešetka hladnjaka uokvirena je LED farovima. Uska traka iznad glavnih farova obezbeđuje i dnevna svetla i indikatore pravca, i savršeno nastavlja liniju rešetke hladnjaka. U opcionoj full LED varijanti, indikatori takođe koriste LED tehnologiju, četiri svetlosne jedinice nalik dragulju jedna pored druge naizmenično svetle ka spolja.

Sa strane Kamiq izgleda robustno i dinamično zahvaljujući karakterističnim preciznim linijama i definisanim površinama. Krovne šine, koje dolaze u standardnom paketu opreme, pojačavaju snažan izgled automobila. Kamiq se kao opcija može opremiti panoramskim krovom i crno-sjajnim krovnim nosačima. Na zadnjoj strani modela prvo upadaju u oči klasteri zadnjeg svetla koji sadrže novu interpretaciju Škoda tipičnog oblika C. Zadnja svetla, kočiona svetla i zadnje svetlo za maglu osvetljuju se LED tehnologijom kao standardnom opremom.

U full LED konfiguraciji, indikatori, koji su dinamični, i svetla za vožnju unazad takođe koriste ovu efikasnu i modernu tehnologiju. Umesto Škoda logotipa, Škoda slova krase vrata prtljažnika gradskog SUV-a. Aerodinamički optimizovani točkovi za manju potrošnju dolaze sa izborom nekoliko veličina koje se kreću od 16 do 18 inča.

Elegantan i jedinstven enterijer

Enterijer je elegantan i jedinstven, a kompletna kabina iznenađujuće prostrana. Sve je na svom mestu i precizno postavljeno. Instrument tabla je pregledna i svaki prekidač je idealno postavljen kako bi vozaču vožnja bila olakšana. Kamiq dolazi sa novim konceptom unutrašnjosti. Škoda je spojila emotivan i atraktivan dizajn sa ergonomijom i praktičnošću za svoj novi četvorotočkaš.

Ekran osetljiv na dodir savršeno je postavljen visoko na instrument tabli, u vidokrugu vozača. Veličine je 9,2 inča, jedinstven je i odmah privlači pažnju. Linija koja se nalazi ispod ekrana naglašava oblik haube i deluje kao odmor za ruku kada rukujete ekranom. Na 10,25 inča, prikaz opcionog Virtual Cockpit-a jedan je od najvećih u segmentu. Izvrsni materijali od mekane pene na instrument tabli i na prednjim vratima daju unutrašnjosti prefinjen izgled i udobnost. Nudi viši položaj sedenja koja omogućava u svakom trenutku bolju preglednost, kao i bolji položaj ulaska i izlaska iz vozila.

Napominjemo da je unutrašnjost modela Kamiqa veoma prostrana kao retko koji automobil. Sigurno jedna od najvećih u klasi. Vozač i suvozač imaju 1.051 mm prostora za glavu i 1.439 mm prostora za laktove. U tipičnom Škoda stilu, količina prostora na zadnjem sedištu je najzastupljenija u segmentu prostora za glavu od 1.003 mm, prostora za laktove od 1.425 mm i prostora za kolena od 73 mm. Definitivno, vozilo koje možemo preporučiti dvometrašima.

Njegovu unutrašnjost karakteriše novi koncept enterijera predstavljen po prvi put u studiji VISION RS. Instrument tabla sa novim ornamentima i visokokvalitetnim panelima prednjih vrata, površinama sa novom kristalnom strukturom, samo su nastavak karakterističnog Škoda dizajna koji ćemo imati priliku da gledamo i ubuduće. Ambijentalno osvetljenje koje je dostupno u boji bakra, crvenoj ili beloj, takođe doprinosi osećaju prijatne atmosfere. Boje vizuelno naglašavaju tonove enterijera i interesantan kontrast šavova na presvlakama sedišta.

Prtljažni prostor od 400 do 1.395 litara

Škoda Kamiq ima prtljažni prostor od 400 litara, a kada se zadnja klupa obori dobija se odličnih 1.395 litara. Funkcija preklapanja naslona sedišta suvozača dostupna je kao opcija u paketima opreme Ambition i Style, omogućavajući transport posebno glomaznih predmeta dužine do 2,44 metara. U prednjim vratima ima prostora za 1,5-litarsku bocu i bocu od 0,5 litara u zadnjim vratima. Pod prednjim sedištima postoje pregrade za odlaganje stvari, kao i džepovi na naslonima.

Odličan nivo sigurnosti

Novi Kamiq ima odličan nivo sigurnosti zahvaljujući karoseriji visoke čvrstoće i brojnim sistemima za asistenciju! Kamiq je prva Škoda koju odlikuju prepoznatljivi razdvojeni LED farovi sa dnevnim svetlima iznad i, u full LED verziji, dinamičkim prednjim i zadnjim indikatorima pravca. Koristi brojne aktivne i pasivne bezbednosne sisteme da zaštiti putnike. Standardna oprema uključuje vazdušne jastuke za vozača i suvozača, vazdušne zavese kao i prednje bočne vazdušne jastuke.

Još jedan opcioni dodatak, proaktivni sistem zaštite putnika Crew Protect Assist, brzo zatvara sve otvorene prozore i automatski zateže prednje sigurnosne pojaseve u slučaju naglog sudara. Multi-Collision Brake sprečava da se KAMIQ nekontrolisano kreće nakon sudara. Kako bi se najmlađim putnicima Kamiqa osiguralo sigurno putovanje, automobil poseduje ISOFIX tačke na prednjem sedištu suvozača i zadnjem sedištu.

Brojni sistemi pomoći kao standard

Kamiq može biti opremljen najsavremenijim sistemima pomoći i već ima Lane Assist kao i Front Assist, uključujući City Emergency Brake kao standard. Pomoću kamere Lane Assist prepoznaje oznake na putu i pomaže vozaču da zadrži automobil u voznoj traci. Front Assist sa City Emergency Brake pruža pomoć u često zbunjujućem gradskom saobraćaju sprečavanjem ili smanjenjem jačine sudara sa pešacima ili biciklistima.

Da bi to postigao, sistem nadgleda prostor ispred automobila i automatski ga zaustavlja u hitnim slučajevima. Side Assist detektuje vozila na udaljenosti do 70 metara Opcioni Side Assist pomaže vozaču da bezbedno pretiče na autoputevima i dvostrukim kolovozima. Koristi dva radara za otkrivanje vozila koja se približavaju otpozadi I pravovremeno upozorava vozača. Rear Traffic Alert, koji je integrisan u Side Assist, upozorava vozača na predmete koji se kreću iza vozila prilikom kretanja unazad pri brzini do 15 km/h, kao i na njegove bočne strane i do 70 metara udaljenosti. Ako vozač ne reaguje na početni vizuelni signal, emituje se zvučno upozorenje, a zatim automatsko zaustavljanje u slučaju nužde.

U pogledu infotainment sistema i povezivanja, Kamiq je jedan od pionira u svom segmentu. Nudi najsavremeniju tehnologiju, inovativne aplikacije i mobilne usluge. Zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici, uvek je online. Pored kontrole dodirom i komande pokretom, navigacijom, infotainment i telefonskim uslugama sada se može upravljati i preko Laura - Škoda digitalnog asistenta koji razume kada mu se obratite.

Odlični agregati ispod haube

Kao što smo pisali i ranije za ovaj model, treba napomenuti i sada da novi Kamiq ispod haube ima proverene agregate. Benzinci dolaze u verziji 1.0 TSI i 1.5 TSI, kao i odlični dizelaš 1.6 TDI. Motori razvijaju od 95 do 150 KS. Upareni su sa petostepenim i šestostepenim manuelnim menjačem, kao i DSG sedmostepenim automatskim menjačem.

Za kraj pišemo i to da će ovaj Škodin model sa sigurnošću kupiti srca mnogih vozača. Najpre zbog velikog prostora za sve putnike u vozilu. Pogotovo one na zadnjoj klupi gde mogu da se baškare dvometraši kao u “trosobnom stanu”, štedljivom agregatu, lepom izgledu spoljašnjosti, kao i odlično izvajane unutrašnjosti. Ono što je jako bitno za buduće kupce jeste i njegova cena. Novi Škodin model u Srbiji će se prodavati već od 15.349 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.0 TSI

Snaga 95 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 4,5 - 6,5l

Maksimalna brzina 180 km/h

Cena od 15.349 evra

Komentari(0)

sortiraj