Škoda Kamiq - Ljubav na prvi pogled
Samo nedelju dana od predstavljanja automobila Škoda Kamiq u salonu Auto Čačak na Novom Beogradu, redakcija Makina.rs imala je priliku da testira ovog lepotana na četiri točka od Beograda do Zlatibora
Dovoljno je reći Kamiq! Svež, nov, lep, udoban i prostran. Ovo su samo neki od detalja koji krase i sa kojim se može pohvaliti novi Škodin četvorotočkaš. Na novinarskoj prezentaciji u Srbiji imali smo priliku da testiramo i uživamo u njegovoj vožnji. Ubedio nas je da je automobil na koga se može osloniti i računati sada i uvek! Sposoban je da ga voze mladi, kao i da prihvati veliku petočlanu porodicu sa četiri osrednja kofera u prtljažnom prostoru! Možemo slobodno reći, nešto sasvim novo i drugačije kada su vozila ovog automobilskog giganta u pitanju. Škodini inženjeri ga potpisuju kao gradski SUV - idealnim pratiocem moderne urbane džungle!
Ruta Beograd - Zlatibor
Ključeve novog Kamiqa okrećemo i papučicu gasa stiskamo u
beogradskom naselju Makiš. Put nastavljamo ka novom auto-putu Miloš Veliki,
Čačka, Požege, Užica, gde posle tročasovne vožnje stižemo na srpsku planinsku
lepoticu Zlatibor. Više nego dovoljna kombinovana ruta od oko 220 kilometara
magistrale i auto-puta, na kom je ovaj četvorotočkaš mogao da pokaže i dokaže
od čega je skrojen. A, skrojen je onako potaman, za sve one koji vole vozila sa
većim klirensom. Novi Škodin četvorotočkaš ima dovoljno potencijala da pomrsi
račune konkurenciji u svojoj "kategoriji", jer se jednako kvalitetno
i dobro vozi na asfaltnoj podlozi, kao i van nje.
Do stotke
stiže za 11 sekundi
Na ovom testu ispod haube se našao trocilindrični turbo benzinski
agregat 1.0 TSI sa motorom snage od 95 KS. U punom trku ovaj lepotan na četiri
točka stiže za 11 sekundi. Maksimalnu brzinu koju smo uspeli da isteramo bilo je okruglih 180 km/h.
Papučica gasa nije imala još prostora za napredak. Pretpostavljamo da nećete
voziti ovaj automobil pod punim gasom, ali treba reći da Kamiq i na brzini od
150 do 180 km/h je stabilan i precizan.
Zvučna izolacija je odlično urađena,
pa tako trocilindarski agregat u kabini se skoro i ne čuje pri velikim brzinama.
Iako nema pogon na sva četiri točka, agregat pruža snagu i balans da se sa lakoćom
vozi i po gradskim ulicima, kao i na “lakim” terenskim putevima. Petostepeni
manuelni menjač je idealno uparen sa jednolitarskim motorom. Precizan je i u
svoje pregrade ulazi savršeno.
Mali potrošač
Ono što zaista raduje kod ovog
Škodinog modela jeste potrošnja goriva. Na otvorenom putu pri brzini do 110
kilometara na čas, Kamiq iz rezervoara istera samo 4,5 litara benzina na
pređenih 100 kilometara. Pre nego što ćemo izaći na novi auto-put Miloš Veliki,
kroz saobraćajnu gužvu na displeju potrošnja goriva je pokazivala na skromnih
6,5 litara. Možemo slobodno reći da se svrstava u sam vrh agregata koji su
idealni za kupovinu. Krase ga živahan odziv, mala potrošnja i izuzetno tih rad
pri velikim brzinama.
Odlične dimenzije
Urbani gradski krosover, sa osobinama SUV modela, dizajniran je
tako da izgleda čvrsto i dinamično zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama.
Dugačak je 4,24 metara, širok je 1,79, a u visinu se proteže zajedno sa krovnim
nosačima na 1,55 metara. Za prvi gradski SUV brenda, zasnovan na MQB-A0
platformi kompanije Volkswagen Grupe, Škoda je razvila novu šasiju koja
kombinuje prednosti SUV-a sa okretnim voznim karakteristikama kompaktnog
automobila. Sa ukupnim klirensom od 188 mm, postavlja novi standard u segmentu.
Dimenzije guma su 205/60 R16 i 205/55 R17, kao i 215/45 R18 za
alufelne od 18 inča. Šasija i upravljanje osiguravaju da, uprkos visokom
težištu Kamiqa, automobil bude okretan, dobro skreće i nudi visok nivo
udobnosti. Za još bolju sigurnost na grubim putevima na raspolaganju je zaštita
podvozja. Sastoji se od termoplastičnih navlaka ojačanih fiberglasom koje štite
motor i prenos od oštećenja usled udara ili loših uslova na putu.
Čvrst i dinamičan
Dizajn spoljašnjosti je pravo osveženje u automobilskom svetu! Ono
što na prvu loptu kupuje kod ovog automobila je svakako njegov spoljašnji
izgled. Zahvaljujući svojim dimenzijama izgleda čvrsto i dinamično. Novi Škodin automobil ima uspravne
duple letvice na rešetki hladnjaka na svom velikom prednjem delu. Na celoj
haubi motora nalazi se povišeni središnji deo koji daje izuzetno upadljiv
izgled. Istaknuti prednji spojler i ostali dodatni delovi kao što su zadnji
difuzor i donje bočne obloge još više naglašavaju ovaj utisak.
Rešetka hladnjaka uokvirena je LED
farovima. Uska traka iznad glavnih farova obezbeđuje i dnevna svetla i
indikatore pravca, i savršeno nastavlja liniju rešetke hladnjaka. U opcionoj
full LED varijanti, indikatori takođe koriste LED tehnologiju, četiri svetlosne
jedinice nalik dragulju jedna pored druge naizmenično svetle ka spolja.
Sa strane Kamiq izgleda robustno i
dinamično zahvaljujući karakterističnim preciznim linijama i definisanim
površinama. Krovne šine, koje dolaze u standardnom paketu opreme, pojačavaju
snažan izgled automobila. Kamiq se kao opcija može opremiti panoramskim krovom
i crno-sjajnim krovnim nosačima. Na zadnjoj strani modela prvo upadaju u oči
klasteri zadnjeg svetla koji sadrže novu interpretaciju Škoda tipičnog oblika
C. Zadnja svetla, kočiona svetla i zadnje svetlo za maglu osvetljuju se LED
tehnologijom kao standardnom opremom.
U full LED konfiguraciji, indikatori,
koji su dinamični, i svetla za vožnju unazad takođe koriste ovu efikasnu i
modernu tehnologiju. Umesto Škoda logotipa, Škoda slova krase vrata prtljažnika
gradskog SUV-a. Aerodinamički optimizovani točkovi za manju potrošnju dolaze sa
izborom nekoliko veličina koje se kreću od 16 do 18 inča.
Elegantan i
jedinstven enterijer
Enterijer je elegantan i jedinstven, a kompletna kabina
iznenađujuće prostrana. Sve je na svom mestu i precizno postavljeno. Instrument
tabla je pregledna i svaki prekidač je idealno postavljen kako bi vozaču vožnja
bila olakšana. Kamiq dolazi sa novim konceptom unutrašnjosti. Škoda je spojila
emotivan i atraktivan dizajn sa ergonomijom i praktičnošću za svoj novi
četvorotočkaš.
Ekran osetljiv na dodir savršeno je postavljen visoko na instrument
tabli, u vidokrugu vozača. Veličine je 9,2 inča, jedinstven je i odmah privlači
pažnju. Linija koja se nalazi ispod ekrana naglašava oblik haube i deluje kao
odmor za ruku kada rukujete ekranom. Na 10,25 inča, prikaz opcionog Virtual
Cockpit-a jedan je od najvećih u segmentu. Izvrsni materijali od mekane pene na
instrument tabli i na prednjim vratima daju unutrašnjosti prefinjen izgled i
udobnost. Nudi viši položaj sedenja koja omogućava u svakom trenutku bolju
preglednost, kao i bolji položaj ulaska i izlaska iz vozila.
Napominjemo da je unutrašnjost modela Kamiqa veoma prostrana kao
retko koji automobil. Sigurno jedna od najvećih u klasi. Vozač i suvozač imaju
1.051 mm prostora za glavu i 1.439 mm prostora za laktove. U tipičnom Škoda
stilu, količina prostora na zadnjem sedištu je najzastupljenija u segmentu
prostora za glavu od 1.003 mm, prostora za laktove od 1.425 mm i prostora za
kolena od 73 mm. Definitivno, vozilo koje možemo preporučiti dvometrašima.
Njegovu unutrašnjost karakteriše novi
koncept enterijera predstavljen po prvi put u studiji VISION RS. Instrument
tabla sa novim ornamentima i visokokvalitetnim panelima prednjih vrata,
površinama sa novom kristalnom strukturom, samo su nastavak karakterističnog
Škoda dizajna koji ćemo imati priliku da gledamo i ubuduće. Ambijentalno
osvetljenje koje je dostupno u boji bakra, crvenoj ili beloj, takođe doprinosi
osećaju prijatne atmosfere. Boje vizuelno naglašavaju tonove enterijera i
interesantan kontrast šavova na presvlakama sedišta.
Prtljažni prostor od 400 do 1.395 litara
Škoda Kamiq ima prtljažni prostor od 400 litara, a kada se zadnja
klupa obori dobija se odličnih 1.395 litara. Funkcija preklapanja naslona
sedišta suvozača dostupna je kao opcija u paketima opreme Ambition i Style,
omogućavajući transport posebno glomaznih predmeta dužine do 2,44 metara. U
prednjim vratima ima prostora za 1,5-litarsku bocu i bocu od 0,5 litara u
zadnjim vratima. Pod prednjim sedištima postoje pregrade za odlaganje stvari,
kao i džepovi na naslonima.
Odličan nivo
sigurnosti
Novi Kamiq ima odličan nivo
sigurnosti zahvaljujući karoseriji visoke čvrstoće i brojnim sistemima za
asistenciju! Kamiq je prva Škoda koju odlikuju prepoznatljivi razdvojeni LED
farovi sa dnevnim svetlima iznad i, u full LED verziji, dinamičkim prednjim i
zadnjim indikatorima pravca. Koristi brojne aktivne i pasivne bezbednosne
sisteme da zaštiti putnike. Standardna oprema uključuje vazdušne jastuke za
vozača i suvozača, vazdušne zavese kao i prednje bočne vazdušne jastuke.
Još jedan opcioni dodatak, proaktivni
sistem zaštite putnika Crew Protect Assist, brzo zatvara sve otvorene prozore i
automatski zateže prednje sigurnosne pojaseve u slučaju naglog sudara.
Multi-Collision Brake sprečava da se KAMIQ nekontrolisano kreće nakon sudara.
Kako bi se najmlađim putnicima Kamiqa osiguralo sigurno putovanje, automobil
poseduje ISOFIX tačke na prednjem sedištu suvozača i zadnjem sedištu.
Brojni sistemi pomoći kao standard
Kamiq može biti opremljen
najsavremenijim sistemima pomoći i već ima Lane Assist kao i Front Assist,
uključujući City Emergency Brake kao standard. Pomoću kamere Lane Assist
prepoznaje oznake na putu i pomaže vozaču da zadrži automobil u voznoj traci.
Front Assist sa City Emergency Brake pruža pomoć u često zbunjujućem gradskom saobraćaju
sprečavanjem ili smanjenjem jačine sudara sa pešacima ili biciklistima.
Da bi to postigao, sistem nadgleda
prostor ispred automobila i automatski ga zaustavlja u hitnim slučajevima. Side
Assist detektuje vozila na udaljenosti do 70 metara Opcioni Side Assist pomaže
vozaču da bezbedno pretiče na autoputevima i dvostrukim kolovozima. Koristi dva
radara za otkrivanje vozila koja se približavaju otpozadi I pravovremeno
upozorava vozača. Rear Traffic Alert, koji je integrisan u Side Assist, upozorava
vozača na predmete koji se kreću iza vozila prilikom kretanja unazad pri brzini
do 15 km/h, kao i na njegove bočne strane i do 70 metara udaljenosti. Ako vozač
ne reaguje na početni vizuelni signal, emituje se zvučno upozorenje, a zatim
automatsko zaustavljanje u slučaju nužde.
U pogledu infotainment sistema i
povezivanja, Kamiq je jedan od pionira u svom segmentu. Nudi najsavremeniju
tehnologiju, inovativne aplikacije i mobilne usluge. Zahvaljujući ugrađenoj
eSIM kartici, uvek je online. Pored kontrole dodirom i komande pokretom,
navigacijom, infotainment i telefonskim uslugama sada se može upravljati i
preko Laura - Škoda digitalnog asistenta koji razume kada mu se obratite.
Odlični agregati ispod haube
Kao što smo pisali i ranije za ovaj
model, treba napomenuti i sada da novi Kamiq ispod haube ima proverene
agregate. Benzinci dolaze u verziji 1.0 TSI i 1.5 TSI, kao i odlični dizelaš
1.6 TDI. Motori razvijaju od 95 do 150 KS. Upareni su sa petostepenim i
šestostepenim manuelnim menjačem, kao i DSG sedmostepenim automatskim menjačem.
Za kraj pišemo i to da će ovaj Škodin
model sa sigurnošću kupiti srca mnogih vozača. Najpre zbog velikog prostora za
sve putnike u vozilu. Pogotovo one na zadnjoj klupi gde mogu da se baškare
dvometraši kao u “trosobnom stanu”, štedljivom agregatu, lepom izgledu
spoljašnjosti, kao i odlično izvajane unutrašnjosti. Ono što je jako bitno za
buduće kupce jeste i njegova cena. Novi Škodin model u Srbiji će se prodavati
već od 15.349 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.0 TSI
Snaga 95 KS
Ubrzanje 11 sekundi
Potrošnja 4,5 - 6,5l
Maksimalna brzina 180 km/h
Cena od 15.349 evra
Komentari(0)