Kompanije Aramco i Stellantis testirali surogatnih e-goriva
Kompanije su radile zajedno na testiranju surogatnih e-goriva, u skladu sa postojećim standardima goriva, kao deo njihove težnje ka niskokarbonskim energetskim rešenjima
Stellantis je zaključio da su 24 porodice motora u evropskim vozila prodatih od 2014. godine, što je otprilike 28 miliona vozila na putevima, spremne da koriste zamensko e-gorivo bez menjanja pogonskog sistema, nakon meseci ispitivanja u svojim tehničkim centrima širom Evrope. Ispitivanja su sprovedena korišćenjem surogatnih e-goriva koje je pružio Aramco, jedna od vodećih integrisanih energetskih i hemijskih kompanija na svetu.
Niskokarbonsko e-gorivo je zamensko sintetičko gorivo koje
nastaje reakcijom između CO2 zarobljenog ili direktno iz atmosfere ili iz
industrijskog postrojenja i obnovljivog vodonika. Korišćenje niskokarbonskog
e-goriva ima potencijal da smanji emisije ugljen dioksida iz postojećih SUS vozila
za najmanje 70% tokom njihovog veka trajanja, u poređenju sa konvencionalnim
gorivima.
-Naš prioritet je pružanje mobilnosti
uz nulte emisije svima, sa fokusom na elektrifikaciju, a naša saradnja sa
Aramco je važan i komplementaran korak na ovom putovanju za postojeće flote na
putevima. Mi istražujemo sva rešenja kako bismo podržali našu ambicioznu
strategiju da postanemo karbonski neutralna kompanija do 2038. Zamenska
e-goriva mogu da imaju ogroman i skoro trenutan uticaj na smanjenje emisija
CO2 postojeće flote vozila, nudeći našim kupcima lako i isplativo rešenje
da smanje svoj karbonski otisak - jednostavnim biranjem drugog goriva na
stanici, bez modifikacija na njihovim vozilima - rekao je Ned Kjurik, glavni
inženjerski i tehnološki direktor u kompaniji Stellantis.
Amer Amer
-Oduševljeni smo što radimo sa Stellantisom, jednim od
vodećih proizvođača automobila na svetu, da procenimo učinak naših formulacija
goriva koja su dizajnirana da predstavljaju očekivane karakteristike e-goriva u
postojećim motorima vozila. Rezultati ispitivanja potvrđuju naš pogled da
sintetičko gorivo može biti zamensko rešenje u postojećim vozilima, i kada se
proizvede na niskokarbonski način, može igrati ključnu ulogu u smanjenju
emisija CO2 u sektoru transporta i podržati urednu energetsku tranziciju -
objasnio je Amer Amer, glavni tehnolog za transport u kompaniji Aramco.
Kroz svoj dugoročni strateški plan Dare Forward 2023,
Stellantis cilja da prepolovi svoj karbonski otisak do 2030. godine, sa
brojkama iz 2021. kao referentnom tačkom, i postigne karbonsku neutralnost do
2038. godine. Stellantis procenjuje da korišćenje niskokarbonskih e-goriva u do
28 miliona njegovih evropskih vozila može smanjiti do 400 miliona tona
CO2 u Evropi između 2025. i 2050. Ispitivanje surogatnih e-goriva od
strane Stellantisa pokriva emisije iz auspuha, paljenje, snagu motora, pouzdanost,
izdržljivost, razređivanje ulja, rezervoar, dovod goriva i filtere, kao i
učinak goriva na ekstremno niskim i visokim temperaturama. Aramco trenutno radi
na dva pokazna postrojenja kako bi istražio proizvodnju niskokarbonskih
sintetičkih goriva. U Saudijskog Arabiji, Aramco i ENOWA (Neom Energy and Water
Company) rade na tome da demonstriraju proizvodnju sintetičkog benzina za laka
putnička vozila. U međuvremenu, u gradu Bilbao u Španiji, Aramco i Repsol
istražuju proizvodnju niskokarbonskog sintetičkog dizela i kerozina za
automobile i vazduhoplove. Takođe, Aramco radi sa motosport timovima i
takmičenjima da dodatno testira i demonstrira potencijal niskokarbonskog goriva
kao zamenskog rešenja za smanjenje emisija CO2 iz SUS vozila.
Komentari(0)