Macan postavlja nove standard - Prvi potpuno električni Porsche SUV
Deset godina nakon lansiranja, Porsche Macan kreće u svoju drugu generaciju modela, sada u potpuno električnom obliku
Kroz svoj progresivni, vanvremenski dizajn, karakteristične Porsche performanse, domet na velikim udaljenostima i visoku svakodnevnu praktičnost, novi Macan 4 i novi Macan Turbo imaju za cilj da u potpunosti ispune zahteve Porsche kupaca koji biraju SUV.
Jorg Kerner
-Podižemo Macan na potpuno novi nivo – sa izuzetnim
E-performansama, novim vozačkim iskustvom i veoma impresivnog dizajna“, rekao
je Oliver Blume, predsednik Izvršnog odbora Porsche AG, povodom svetske
premijere u Singapuru. Naš cilj je da ponudimo najsportskiji model u svom
segmentu sa potpuno električnim Macan-om - kaže Jorg Kerner, potpredsednik
linije proizvoda Macan.
Najnovija generacija
PSM elektromotora
Porsche isključivo koristi najnoviju generaciju PSM
elektromotora sa permanentnom pobudom na prednjoj i zadnjoj osovini kako bi
postigao odličnu efikasnost i omogućio optimalnu produkciju izlazne snage.
Sami brojevi ukazuju na vrhunske E-performanse. U kombinaciji sa Launch
Control, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS) overboost snage, dok se Macan
Turbo može pohvaliti do 470 kW (639 KS). Maksimalni obrtni moment je 650 i
1.130 Nm, respektivno. Ovo garantuje odlične performanse vožnje. Macan 4
ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu, dok Macan Turbo treba samo 3,3
sekunde. Ova dva modela postižu maksimalnu brzinu od 220, odnosno 260 km/h.
Nova premijum
električna platforma sa arhitekturom od 800 volti
Električni motori crpe energiju iz litijum-jonske baterije u
podvozju, bruto kapaciteta od 100 kWh, od čega se može aktivno koristiti do 95
kWh. HV baterija je centralna komponenta novorazvijene Premium Platform
Electric (PPE) sa arhitekturom od 800 volti, koju je Porsche prvi put koristio
u novom Macanu. Izlaz DC punjenja je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10
do 80 procenata u roku od približno 21 minuta na odgovarajućoj stanici za brzo
punjenje. Na stanicama za punjenje od 400 volti, visokonaponski prekidač u
bateriji omogućava punjenje baterije tako što efektivno deli bateriju od 800
volti na dve baterije, svaka sa nazivnim naponom od 400 volti.
Ovo omogućava posebno efikasno punjenje, bez dodatnog HV
pojačivača, do 135 kW. Punjenje naizmeničnom strujom do 11 kW moguće je
kućnim zidnim punjačima. Do 240 kW energije može se rekuperisati preko
elektromotora tokom vožnje. Integrisani Power Box (IPB) takođe doprinosi
efikasnosti novih Macan modela, istovremeno štedi na ukupnoj masi i prostoru.
Inovativni i kompaktni IPB kombinuje tri komponente – ugrađeni AC punjač,
visokonaponski grejač i DC/DC konverter. Kombinovani WLTP domet je do 613 km za
Macan 4 i do 591 km za Macan Turbo.
Sportske proporcije i
linije nalik kupeu
Zahvaljujući oštrijim proporcijama i Porsche Design DNK,
novi Macan modeli izgledaju dinamično i dominantno.
-Sa potpuno električnim Macan-om, predstavljamo prvi Porsche koji
postaje električni iz već uspostavljenog identiteta proizvoda - kaže Michael
Mauer, Porsche Style potpredsednik. - Novi Macan je jasno prepoznatljiv po
identitetu brenda kao deo Porsche porodice proizvoda. Klasične Porsche
proporcije su dalje razvijene i optimalno prilagođene izazovima električnog
vozila. Ovo je dodatno pojačalo sportski, moderan i dinamičan izgled modela
Macan. Dizajn jasno govori: Macan ostaje sportski automobil u svom segmentu,
čak i u električnom obliku.
Mali nagib haube i snažno izražena krila daju osnovnom SUV-u,
koji je dugačak 4.784 mm, širok 1.938 mm i visok 1.622 mm, dinamičan izgled čak
i kada je u stanju mirovanja. Novi Macan je opremljen točkovima do 22 inča sa
različitim profilom pneumatika na prednjoj i zadnjoj osovini. Međuosovinsko
rastojanje, koje je 86 mm veće od prethodnog modela (2.893 mm), nadoknađeno je
kratkim prepustima napred i pozadi. Prednja svetla su podeljena na dva dela,
ravna gornja svetlosna jedinica sa dnevnim svetlima u četiri tačke ugrađena je
u krila i naglašava širinu automobila. Glavni modul farova sa opcionom matrix
LED tehnologijom je pozicioniran nešto niže na prednjem kraju. Karakteristična
Porsche bočna linija čini celinu sa ravnim zadnjim prozorom. U kombinaciji sa
vratima bez okvira sa karakterističnim bočnim lopaticama, rezultat je
elegantan, sportski dizajn. Snažno izražena ramena daju zadnjem delu mišićav
izgled. Porsche logo sada se nalazi u centru skulpturalne 3D svetlosne trake.
Aktivna i pasivna
aerodinamika za veči domet
Porsche kombinuje svoj DNK dizajna sa aerodinamikom
optimizovanom za domet. Zahvaljujući Porsche Active Aerodinamics (PAA) sa
aktivnim i pasivnim elementima i koeficijentom otpora od 0,25, novi Macan je
jedan od najjednostavnijih SUV vozila na tržištu – sa pozitivnim efektima na
domet i potrošnju energije. PAA sistem uključuje prilagodljivi zadnji spojler,
aktivne poklopce za hlađenje na prednjim usisnicima vazduha i fleksibilne
poklopce na potpuno zatvorenom donjem delu karoserije. Vazdušne zavese ispod
modula farova i nisko spušteni prednji kraj optimizuju protok vazduha. Pozadi,
bočne ivice koje se odvajaju i rebrasti difuzor obezbeđuju aerodinamičku
efikasnost.
Dva prtljažnika i
povećan unutrašnji prostor
U zavisnosti od modela i ugrađene opreme, vozač i suvozač
sada sede do 28 mm niže nego ranije, dok putnici pozadi sede do 15 mm niže sa
povećanim prostorom za noge. Unutrašnjost je nepogrešivo Porsche: širina
kokpita je naglašena integrisanim crnim panelom. Dizajn centralne konzole u
usponu pojačava utisak niske pozicije u vozilu koja je fokusirana na
performanse. Istovremeno, veliki prozori daju svetlost i prozračnost
unutrašnjem prostoru. Pored modernih digitalnih korisničkih interfejsa, tu su i
odabrani analogni kontrolni elementi – na primer, na ventilacionim otvorima i
komandama klima uređaja. LED svetlosna traka je integrisana u promišljeno
dizajniranu ukrasnu traku kokpita i vrata. Deluje i kao ambijentalno
osvetljenje i kao komunikacijsko svetlo. U zavisnosti od situacije, pruža
informacije ili upozorenja – kao što su pozdravi, procesi punjenja ili u
kombinaciji sa sistemima asistencije vozaču. Oprema u novom Macanu omogućava
visok stepen prilagođavanja. Porsche takođe ima za cilj da koristi više
ekoloških materijala u svojim automobilima. Deo takvih materijala se koristi u
odabranim delovima u unutrašnjosti potpuno električnog Macana.
Viskok nivo račinarske
performantnosti i mogućnosti povezivanja
Macan je opremljen ekranom najnovije generacije i konceptom
rada sa do tri ekrana, uključujući samostojeći 12,6-inčni instrument tablu
zakrivljenog dizajna i centralni ekran od 10,9 inča. Po prvi put, putnik takođe
može da vidi informacije, promeni podešavanja na infotainment sistemu ili da
strimuje video sadržaj, dok je automobil u pokretu preko sopstvenog opcionog
ekrana od 10,9 inča. Po prvi put, Porsche Driver Ekperience takođe uključuje
head-up ekran sa tehnologijom proširene stvarnosti. Virtuelni elementi kao što
su strelice za navigaciju su vizuelno neprimetno integrisani u stvarni svet.
Slika se pojavljuje vozaču na udaljenosti od 10 metara i odgovara veličini
ekrana od 87 inča.
Infotainment sistem nove generacije zasnovan je na Android
Automotive OS-u. Standardni Porsche Communication Management (PCM) u novom
Macanu podiže performanse računara na novi nivo. Na primer, glasovni asistent
„Hej Porše“ predlaže rute, uključujući zaustavljanje punjenja, brzinom munje.
U novom Porsche App Centru, putnici mogu direktno pristupiti popularnim
aplikacijama nezavisnih provajdera i instalirati ih direktno u novi Macan.
Prvi Macan sa
upravljanjem zadnje osovine i dvoventilskim amortizerima
Porsche je razvio Macan sa oštrim fokusom na ključnu
Porscheovu dinamiku vožnje i karakterističan osećaj upravljanja.
„Zahvaljujući svom posebno sportskom položaju sedišta i niskom centru
gravitacije, kao i impresivnoj dinamici vožnje i preciznosti upravljanja, novi
Macan pruža pravi osećaj sportskog automobila“, objašnjava potpredsednik
linije proizvoda Jorg Kerner.
I Macan 4 i Macan Turbo imaju pogon na sva četiri točka. Dva
elektromotora se kontrolišu preko upravljačke jedinice skoro u realnom vremenu.
Elektronski kontrolisan Porsche Traction Management (ePTM) radi oko pet puta
brže od konvencionalnog sistema pogona na sva četiri točka i može da reaguje na
proklizavanje u roku od 10 milisekundi. Pored toga, raspodelom pogona na sve
točkove upravlja izabrani program vožnje. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV
Plus), elektronski kontrolisana blokada diferencijala na zadnjoj osovini,
takođe doprinosi vuči, stabilnosti u vožnji i bočnoj dinamici Macan Turbo
modela.
Modeli Macan sa vazdušnim oslanjanjem – takođe standardno na
Turbo modelu – opremljeni su elektronskom kontrolom prigušenja Porsche Active
Suspension Management (PASM). Ovo se takođe može kombinovati sa oslanjanjem sa
čeličnim oprugama kao opcija. PASM sada ima i amortizere sa tehnologijom sa dva
ventila. Zahvaljujući širokom opsegu amortizovanja, ovo rezultira širim
spektrom između udobnosti i performansi. Ovo čini razlike između programa
vožnje još opipljivijim.
Po prvi put, Macan ima opciono upravljanje zadnjom osovinom,
sa maksimalnim uglom upravljanja od pet stepeni. Omogućava kompaktan krug
okretanja od 11,1 metara u gradskom saobraćaju i pri manevrisanju, a
istovremeno omogućava izuzetnu stabilnost u vožnji pri većim brzinama, uz
vešto potpomognuto dosledno i precizno upravljanje prednjom osovinom po kojem
je brend poznat. Od 2014. Porsche je isporučio više od 800.000 primeraka Macana
širom sveta. Ova priča o uspehu će se nastaviti sa ovim potpuno električnim
naslednikom, koji se proizvodi u Porsche fabrici u Lajpcigu. Novi modeli će
prvim kupcima biti isporučeni tokom druge polovine godine.
Komentari(0)