„Mačka“ koja grebe asfalt

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli




Jedan pogled je dovoljan da „bacite“ na „jaguar F-TYPE“ i istog momenta će vam se ubrzati rad srca. Tražeći jedinstveno rešenje koje spaja kreativnost i tehnologiju, stvoren je sportski četvorotočkaš koji predstavlja nešto sasvim drugačije od do sada viđenog. Redakcija MAKINA.RS imala je jedinstvenu priliku da testira ovu „mačku“ na Ada Huji u verziji 3,0 litarskim V6 motorom, koji dolazi sa maksimalnom snagom od čak 380 KS.

Ovaj sportista izgledom i performansama nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Na maloj trkačkoj stazi papučica gasa uvek je bila na maksimumu i u svakom momentu, bilo to na pravcu ili u krivini, ova „jaguarčina“ dokazivala je na svakom metru asfalta koliko je moćna mašina. Pouzdan je, „odgovoran“, maksimalno agresivan i ima potpunu kontrolu na putu. Katapultiranje iz mesta do stotke ova ljuta guja stiže za samo 4,9 sekundi! Maksimalnu brzinu, koliko nam je dozvoljavao najduži pravac na stazi, cajger je isterao na 150 km/h, ali na ovoj „mački“ brzina je ograničena na 275 km/h.

Velikodušan prostor

Prama fabričkim podacima, „F-TYPE“ u gradskoj vožnji troši 13 litara benzina, a na otvorenom putu oko sedam. Međutim, na stazi je ova mašina iz rezervoara isterivala čak 27,9 litara, ali moramo priznati da i pored „kidanja“ guma ova potrošnja ne treba da brine, jer ovog četvorotočkaša mogu imati samo odlikaši sa dubokim džepom.

Inovativni osmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom je odlično upakovan. Čvrsto je spojen sa motorom, koji se odlikuje brzom promenom stepena prenosa, što dovodi do brže promene, a na ovaj način se pojačava i efekat kočionog sistema vozila. Unutrašnjost je potpuno podređena vozaču i suvozaču. Napravljena je besprekorno sa puno glamura i sportskih crta. Ovaj dvosed ima i velikodušni prostor u predelu za noge, ramena i glavu. Svi prekidači i elementi rukovanja se nalaze nadohvat ruke.

Sve je prilagođeno vozaču, od volana, papučice gasa, menjača, preglednosti, a svi materijali su kvalitetni i prati ga bogata oprema. Platneni krov se spušta za samo sedam sekundi, a može se spustiti i podići i tokom vožnje do brzine od 50 km/h.

„Režanje“ motora

Ono što je najbolje kod njega jeste zapravo njegovo „srce“, koje „kuca“ ispod haube! Moćan agregat pri mirovanju ili tokom „ljute“ vožnje, bukvalno reži i para uši kada stisnete papučicu gasa. A kada to uradite, pomešana doza adrenalina i straha je već na vrhuncu, ali nedovoljna da vam ublaži želju i smanji prolivene graške znoja tokom vožnje na stazi. Kod ovog sportiste kočioni sistem pri velikim brzinama bukvalno zaustavlja u mestu, što vam uliva dodatnu hrabrost prilikom „besne“ vožnje. Ovaj „jaguar“ ne samo da izgleda krajnje zaštitnički i čvrsto nego on to i jeste. Za sve ono što nam je pružio na stazi tokom sportske vožnje, nejgova cena od 90.000 evra je prava sitnica.


Tekst

Dragan Stanimirović


LIČNA KARTA

Zapremina 3,0 V6

Maksimalna brzina 275 km/h

Snaga 380 KS

Menjač 8-stepeni

Ubrzanje 0-100 4,9 sekundi

Potrošnja 7-13L

Cena 90.000 evra

Komentari(0)

sortiraj