Mercedes-Benz eActros - Novi kamion za novu eru
Kompanija Mercedes-Benz Trucks predstavila je kamion eActros na baterije za teški distributivni transport
Mercedes-Benz Trucks najavljuje novu eru lansiranjem prvog električnog serijskog modela sa znakom zvezde.
Karin Radstrom
-Moramo priznati da je transport deo problema kada su u
pitanju klimatske promene. Istovremeno, možemo i bićemo deo rešenja. Počinjemo
sa eActrosom koji je prešao više od pola miliona kilometara na javnim putevima
- ističe Karin Radstrom, članica Upravnog odbora kompanije Daimler Truck AG,
odgovorna za Mercedes-Benz Trucks. Uverena sam u koncept i tržišni potencijal
eActrosa. eActros i njegove namenske usluge, veliki su korak za kompaniju
Mercdes-Benz Trucks i za naše kupce u pravcu transporta koji je CO2-neutralan!
eActros Innovation
Fleet
Nakon što je Mercedes-Benz Trucks na Sajmu komercijalnih
vozila IAA u Hanoveru 2016. godine predstavio koncept kamiona za teški
distributivni transport za gradska područja, u 2018. godini počelo je praktično
testiranje 10 prototipova eActrosa u saradnji sa kupcima u Nemačkoj i drugim
evropskim zemljama. Cilj „eActros Innovation Fleet“ bio je lansiranje eActrosa
spremnog za serijsku proizvodnju na tržište u 2021. godini.
Andreas von Wallfeld
-Razvoj eActrosa usredsređen je na partnerstvo sa našim
kupcima. Sve što smo naučili iz projekta Inovation Fleet, sada je inkorporirano
u serijsku proizvodnju. U poređenju sa prototipom, nekoliko karakteristika kao
što su domet, pogonska snaga i bezbednost znatno su poboljšane u serijskom
modelu - objašnjava Andreas von Wallfeld, Rukovodilac prodaje i marketinga u
kompaniji Mercedes-Benz Trucks.
Dva integrisana
elektro-motora
U tehnološkom srcu eActrosa je pogonska jedinica sa dva
integrisana elektro-motora zajedno sa dvostepenim menjačkim prenosnikom. Oba
motora pružaju impresivnu udobnost u vožnji i sjajnu dinamiku vozila, dok tihi
električni pogon bez emisije znači da se kamion može koristiti i za noćne
isporuke, kao i za ulazak u centar gradova gde inače važe zabrane za dizel
vozila. U zavisnosti od verzije, eActros snagu crpi iz 3 ili 4 paketa baterija
– svaki kapaciteta od oko 105 kWh.
Zahvaljujući maksimalnom kapacitetu od 420 kWh, domet do 400
km je realan. Sa kapacitetom punjenja od 160 kW, baterijama je potrebno malo
više od sat vremena da se napune od 20 do 80 procenata kada su povezane na
regularnu 400A jednosmernu stanicu za punjenje (DC). „Stoga je eActros savršeno
opremljen za svoje svakodnevne operacije u distributivnom transportu, s obzirom
na raspoloživost i performanse.“, dodaje von Wallfeld.
Kako bi pomogao transportnim kompanijama korak po korak pri
prelasku na elektromobilnost, kompanija Mercedes-Benz Trucks je inkorporirala
eActrosa u sveobuhvatni sistem koji uključuje savetnike i servisne proizvode za
kupce, i zauzvrat najbolju moguću upotrebu vozila, optimizaciju ukupnih
troškova i uspostavljanje infrastrukture za punjenje. Pored toga, električni
kamion poseduje visok stepen povezanosti i digitalizacije.
Ovo se takođe odnosi i na bezbednost vozila. U poslednjoj
generaciji Actrosa sa konvencionalnim dizel pogonom, kompanija Mercedes-Benz
Trucks je već pružila impresivnu demonstraciju bezbednosnih standarda koji su
danas mogući na putevima, kao i onoga što proizvođač radi kako bi ostvario
svoju viziju saobraćaja bez nesreća. Sa modelom eActros, kompanija
Mercedes-Benz Trucks ne samo da pomno prati aktivnu bezbednost, u vidu
standardno integrisanih sistema kao što su MirrorCam, Sideguard Assist S1R ili
peta generacija Active Brake Assist (ABA) sistema sa mogućnošću detekcije
pešaka, već takođe vodi računa i o izazovima povezanim sa električnim vozilima
i njihovim visokonaponskim sistemima.
Proizvodi se u Worth na
Rajni
Od jeseni 2021. godine, serijski model će se proizvoditi u najvećem Mercedes-Benz Trucks pogonu u mestu Worth na Rajni. Poslednjih meseci vršene su intenzivne pripreme za nove tamošnje proizvodne procese. To uključuje izgradnju nove montažne linije. U početnoj fazi model serijske proizvodnje eActrosa biće dostupan u Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Italiji, Španiji, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Velikoj Britaniji, Danskoj, Norveškoj i Švedskoj. Ostala tržišta će tek uslediti.
Komentari(0)