Mercedes E-klasa - Kabriolet za četiri godišnja doba
Novi automobil „bez krova” je peti i najmlađi član porodice Mercedes E-klasa, koji je za samo godinu dana prošao kroz potpuni preobražaj
Mercedes-Benz kompletira svoju porodicu vozila iz E-klase sa novim kabrioletom. Otvoreni četvorosed sa klasičnim platnenim krovom kombinuje vrhunski dizajn sa visokim stepenom udobnosti na duge staze za četiri putnika, kao i sa najmodernijom tehnologijom. To uključuje sveobuhvatnu integraciju pametnog telefona sa funkcijom bežičnog punjenja, kokpit sa širokim ekranom i najnovije sisteme za pomoć iz E-klase. Moćan motor i udoban sistem vešanja obezbeđuju sportski i luksuzan doživljaj vožnje. Na zahtev, kabriolet se može opremiti i sa AIRCAP električnim sistemom protiv promaje i AIRSCARF sistemom grejanja u predelu vrata - za veću udobnost tokom vožnje sa spuštenim krovom. Po prvi put, kabriolet iz E-klase dostupan je i sa 4MATIC pogonom na sva četiri točka.
Trokraka zvezda
nastavlja tradiciju
Istovremeno, brend sa trokrakom zvezdom nastavlja tradiciju
proizvodnje kabrioleta velikog kalibra sa klasičnim mekim platnenim krovom.
Kada je krov podignut, kabriolet iz E-klase ima siluetu koja podseća na kupe i
ima iste ekspresivne proporcije, naglašenim površinama, svedenim linijama i
senzualnim konturama. Bilo da je vruće ili hladno, dizajn diktira izgled
kabrioleta i daje mu prepoznatljiv karakter, posebno kada je krov otvoren. Upečatljiv
prednji deo sa nisko postavljenom rešetkom u obliku dijamanta i centralno
postavljenom zvezdom, LED farovima visokih performansi, isturenom haubom sa
izbočenjima koja ukazuju na njegovu snagu i retrovizorima bez rama koji se mogu
potpuno uvući, sve zajedno naglašavaju dinamičnost kabrioleta. Razvučeni meki
krov sa prozorom harmonično utiče u zadnji deo automobila mišićavog izgleda.
Njegova izdužena, senzualno izvajana bočna strana i dvodelna, izuzetno tanka
LED zadnja svetla naglašavaju sportski karakter četvoroseda. Pored toga, svetla
na poklopcu prtljažnika isijavaju svetlošću koja podseća na sjaj mlaznog motora
i prilikom svakog prilaska ili odlaska od vozila, za vozača prave specifičan
„lajtšou“ performans.
Kada je krov otvoren, harmonija između unutrašnjeg i
spoljašnjeg dizajna postaje očigledna, sa jedinstvenim naglaskom na detalje
visokog kvaliteta. Vizuelnu celinu čine mat brušeni aluminijum postavljen na
trim od A stuba i prednjih stakala, zajedno sa ramenom linijom i širokim trimom
oko odeljka sa mekim sklopivim krovom. Treće kočiono svetlo sa providnim
poklopcem harmonično se uklapa u ovaj okvir. Vešanje koje je 15 milimetara niže
nego kod limuzine dodatno naglašava luksuzni sportski karakter kabrioleta
E-klase.
Meki platneni krov
vrhunskog kvaliteta
Potpuno automatski akustični meki krov isporučuje se kao deo
standardne opreme. Njegova višeslojna struktura sa sofisticiranom izolacijom
smanjuje buku od vetra i tokom vožnje, što putnicima omogućava da razgovaraju i
čuju jedni druge, čak i pri velikim brzinama. Struktura mekog krova ima jednako
pozitivno dejstvo kada je reč o kontroli klime, što čini kabriolet prikladnim
za upotrebu tokom čitave godine.
Preuzet sa kabrioleta iz C-klase, meki krov takođe
zadovoljava visoke standarde kvaliteta u pogledu trajnosti i funkcionalnosti.
Može se potpuno zatvoriti i otvoriti za 20 sekundi pri brzini kretanja do 50
km/h. Nakon otvaranja, krov se tiho i precizno savija i slaže u odeljak
prtljažnika namenjen za smeštanje mekog krova. Preklopna pregrada odvaja meki
krov od prtljažnika. Zahvaljujući potpuno električnim kontrolama u okviru
paketa opcija Comfort za kabriolet, vozač ne mora da se zaustavi kako bi ručno
pomerio pregradu prtljažnika. Zapremina od 385 litara (310 litara kada je krov
otvoren) donosi sve prave sastojke za svakodnevnu praktičnost visokog nivoa.
Potpuno novi 50:50 naslon na zadnjem sedištu koji se presavija donosi dodatni
prtljažni prostor u unutrašnjosti.
Sofisticirani stil i
sportski luksuz
Unutrašnjost novog kabrioleta iz E-klase ima jasnu osnovnu
formu. Gornji deo instrument table deluje kao da lebdi, a oslanja se na
velikodušno srazmerne doterane elemente koji se ulivaju u prednja vrata kako bi
se dobio potpun doživljaj. Materijali i završna obrada izuzetno visokog
kvaliteta naglašavaju sportski, stilski karakter automobila. Dva opciona displeja
visoke rezolucije od 12,3 inča predstavljaju najistaknutiji element u
unutrašnjosti vozila i spajaju se ispod zajedničkog stakla kako bi se dobio
široki ekran koji deluje kao da lebdi u vazduhu, ali se ipak neprimetno uklapa
između gornjeg i donjeg segmenta kokpita. Osnovni model kombinuje dva okrugla
brojčanika i displej u boji od 7 inča sa centralnim displejem i ekranom
dijagonale 8,4 inča. Brojčanici, instrumenti i centralni displej postavljeni su
u jedan okvir sa završnom obradom visokog klavirskog sjaja.
Vozač ima brojne opcije za korišćenje instrumenata,
multimedijalnog sistema i drugih funkcija - tastere osetljive na dodir smeštene
na volanu kojima se upravlja prevlačenjem prsta, tablu osetljivu na dodir koja
prepoznaje rukopis i kontroler na centralnoj konzoli, LINGUATRONIC glasovnu
kontrolu i tastere za direktan pristup… Avangardna i luksuzna sedišta za sve
putnike imaju sportski izvajan karakter pojedinačnih sedišta. Sportska sedišta
integrisanog izgleda imaju izdržljive bočne podupirače, naslone za glavu i
opciono AIRSCARF grejanje u nivou vrata, a sedišta na zadnjoj klupi su takođe
dostupna sa grejanjem.
Maksimalna udobnost sa otvorenim krovom kod kabrioleta iz
E-klase dostupna je zahvaljujući AIRCAP automatskom sistemu protiv promaje i AIRSCARF
sistemu za grejanje u nivou vrata, što čini vožnju na otvorenom prijatnom čak i
pri nižim temperaturama. Ovaj sistem uključuje električne odbijače vetra
neprimetno integrisane u krovni okvir i električno zaustavljanje promaje iza
zadnjih sedišta. Na pritisak dugmeta, ovaj sistem smanjuje turbulenciju vazduha
u unutrašnjosti vozila takođe i za putnike na zadnjem sedištu.
Veći i luksuzniji
U poređenju sa prethodnikom, kabriolet iz E-klase je dobio na
dužini (+ 123 mm), širini (+ 74 mm) i međuosovinskom rastojanju (+ 113
mm). Sa dužinom vozila od 4826 mm, širinom od 1860 mm i visinom od 1428 mm,
novi kabriolet iz E-klase je daleko najveći model. Najveću korist od šireg
razmaka točkova, sa 1605 mm napred (+67mm) i 1609 mm nazad (+68 mm), ima
dinamika vožnje. Njegov značajno veći „otisak“ posebno pogoduje putnicima na
zadnjem sedištu. Vozač i putnici mogu da uživaju u istinskoj udobnosti čak i
tokom dugih putovanja zahvaljujući četiri sedišta visokog kvaliteta.
Moderna pogonska
tehnologija
Budući vlasnici ovog vozila mogu da izaberu između pet moćnih
i efikasnih benzinskih i dizel motora, po prvi put u varijantama sa 4MATIC
permanentnim pogonom na sva četiri točka. Ispod haube se kriju tri agregata od
2.0 kubika sa motorom snage od 184, 194 i 245 konjskih snaga, kao i dva motora
od 3.0 kubika sa maksimalnom snagom od 258 i 333 konjskih snaga. Kao deo
standardne opreme, svi modeli su opremljeni sa 9G-TRONIC devetostepenim
automatskim prenosom, koji omogućava veće brzine i manji broj obrtaja motora.
Vešanje - sportsko,
agilno i udobno
Vešanje na novom kabrioletu iz E-klase dizajnirano je da
ponudi agilno zadovoljstvo tokom vožnje, kao i visok nivo udobnosti. Vešanje
AGILITY CONTROL sa amortizerima koji zavise od amplitude i sa udobnim
podešavanjem, koje je 15 milimetara niže nego kod vešanja na limuzini,
obezbeđeno je kao deo standardne opreme. Spušteno DYNAMIC BODY CONTROL vešanje
sa podesivim amortizerima dostupno je kao dodatna opcija. Sa ovim vešanjem,
vozač može da prilagodi amortizaciju vozila pomoću prekidača za sistem DYNAMIC
SELECT. Dostupna je široka paleta opcija za podešavanje između režima
„Comfort“, „Sport“ i „Sport+“.
Kabriolet takođe ima opciju AIR BODY CONTROL višekomornog
vazdušnog vešanja, koje je već prethodno viđeno na limuzinama iz E-klase. Na
ovaj način, putnici uživaju u osnovnom mekom vešanju, zajedno sa osećajem
bezbednosti koji pruža dobra stabilnost upravljanja pri većim brzinama. Višekomorno
vazdušno vešanje ojačano je elektronski kontrolisanim prilagodljivim sistemom
amortizacije. On automatski podešava amortizaciju svakog pojedinačnog točka
tako da odgovara trenutnim uslovima vožnje i puta.
Bezbedna zaštita
U slučaju nezgode, visoka strukturna bezbednost karoserije i
sveobuhvatan sistem za vezivanje nude optimalnu zaštitu. Oni uključuju pirotehničke
zatezače pojaseva i limitatore snage pojasa na svim prednjim i zadnjim
sedištima, PRE-SAFE® reverzibilni zatezač pojasa na prednjim
sedištima, prednje vazdušne jastuke za vozača i suvozača, jastuk u nivou kolena
za vozača, jastuke za grudni koš, karlicu za vozača i suvozača, vazdušne
jastuke u formi zavese u gornjoj ivici prednjih vrata za zaštitu glave u
slučaju bočnih udara, bočne jastke na zadnjim sedištima, sistem zaštite protiv
prevrtanja razvijen je posebno za kabriolet. On uključuje dva kertridža koji su
potpuno uvučeni iza zadnjih sedišta zahvaljujući čemu su neprimetni. U slučaju predstojećeg
prevrtanja, ovi kertridži se pirotehnički aktiviraju kako bi formirali prostor
za preživljavanje u sprezi sa A-stubom.
Sve inovacije ugrađene
u E-klasu
Kao član trenutne porodice E-klase, novi kabriolet nudi sve
poznate opcije koje su dostupne kod limuzina i kupea E-klase. Aktivna pomoć pri
kočenju dolazi kao deo standardne opreme. Ona može da upozori vozača o
predstojećem sudaru, da obezbedi optimalnu podršku sa kočenjem u slučaju nužde
i, po potrebi, može i autonomno da aktivira kočnice. Pored vozila koja se sporo
kreću, zaustavljaju ili miruju, sistem može da primeti pešake koji prelaze
ulicu u zoni opasnosti ispred vozila.
Druge najznačajnije opcije uključuju paket pomoći tokom vožnje sa dodatno razvijenim vrstama pomoći DISTRONIC aktivna udaljenost i aktivno upravljanje - na svim putevima, ne samo da može da zadrži vozilo na odgovarajućoj udaljenosti od vozila ispred njega, već po prvi put može i da ih prati automatski pri brzinama od 210 km/h, što pomaže vozaču da ostane na pravom putu.
Komentari(0)