G-klasa je ponovo rođena
Novi Mercedes-Benz G-klase ugledao je svetlost dana i publici se predstavio u vrhunskoj formi
Na putu i van njega, u bilo kojim uslovima vožnje, ovo terensko vozilo zadivljuje svojim performansama, najnovijim sistemima podrške, izvanrednom upravljivošću i bezbednošću. Istovremeno, novo vešanje, režimi vožnje Dynamic Select, G-režim i tri različite stoprocentne blokade diferencijala poboljšavaju ne samo komfor tokom vožnje već i agilnost vozila na bilo kojoj podlozi.
Cena 107.040 evra
Kada je u pitanju karoserija, glavni akcenat stavljen je na
povećanje čvrstoće i poboljšanje veze između vešanja i pogonskog sklopa sa
rešetkastim okvirom. Kada izađe na tržište u maju ove godine, G-klasa će biti
dostupna po početnoj ceni od 107.040 evra (cena u Nemačkoj sa PDV-om). U
specifikaciju su uključene i nove karakteristike kao što su LED prednja svetla,
sistemi pomoći u vožnji, enterijer visokog kvaliteta sa kožnim sedištima i novo
vešanje.
Prilagođena modernom
dobu
Ovo luksuzno terensko vozilo kompanije Mercedes-Benz već dugo
se smatra ikonom dizajna. Spoljni izgled ovog vozila nije se značajno promenio
od 1979. godine. Klasični elementi i dalje imaju svoje veoma specifične namene
baš kao i ranije, i daju G-klasi njen jedinstven izgled. I dalje ima
karakterističnu kvaku i zvuk prilikom zatvaranja, robusnu spoljašnju zaštitnu
traku, vidljiv rezervni točak na zadnjim vratima i istaknute pokazivače smera.
Ovakve izvanredne karakteristike zajedno sa ravnim linijama definišu poseban
izgled ovog terenskog vozila.
Unapređeni dizajn G-klase prati filozofiju Sensual Purity, a
istovremeno, ostaje veran karakteru originala. U skladu sa time, šarke sa
spoljne strane vrata i karakterističan izgled haube preneti su na novu
generaciju. Nova G-klasa je duža za 53 mm i šira za 121 mm i još bolje se
ponaša kako na putu, tako i van njega. Izgleda kao da je napravljena iz jednog
komada. Sve površine imaju strog dizajn i više napetosti dok je njihov kvalitet
doveden na još viši nivo. Rezultat toga su uži i precizniji zazori i
harmoničniji prelazi. Uz to, blatobrani i branici su više integrisani u
karoseriju i čine skladniju celinu.
Enterijer radikalno
izmenjen
Dok je eksterijer zadržao poznati izgled, enterijer G-klase
je radikalno izmenjen. Dobijen je moderan izgled koji daje drugačije tumačenje
klasične spoljašnjosti vozila. Sa karakterom terenskog vozila i vrhunskom
luksuznom opremom, već na prvi pogled i dodir jasno je da su u izradi korišćeni
samo materijali visokog kvaliteta. Završna obrada svakog detalja rađena je
ručno i sa najvećom posvećenošću.
Potpuno redizajnirana instrument tabla sa jasno raspoređenim
instrumentima ističe vanvremenske okrugle analogne brojčanike kao standard.
Drugim rečima, ljubitelji klasičnih okruglih instrumenata neće biti razočarani
u novu G-klasu. Dva ekrana od 12,3 inča vizuelno se spajaju u Widescreen
cockpit ispod zajedničke staklene zaštite. Vozači mogu da biraju između tri
različita stila ekrana - Classic, Sport i Progressive.
Više mesta za sve
Promenjene dimenzije G-klase, sada veće, koriste ne samo
vozaču i suvozaču već i putnicima na zadnjem sedištu. Zadnja sedišta se mogu
preklopiti za 60, 40 ili 100 odsto. Sedišta u su standardno opremljena brojnim
funkcijama udobnosti, a dizajnirana su ergonomski što obezbeđuje veći komfor i
bočnu potporu. Ovaj komfor prilikom vožnje dodatno se može unaprediti pomoću
opcije Active Multicontour Seat Package. Uz posebna multikontur sedišta, ovaj
paket obuhvata funkcije poput različitih režima masaže, klimatizovana sedišta i
brzo zagrevanje sedišta.
Novo vešanje
G-klasa ima još bolje performanse van puta dok je na putu
mnogo agilnija, dinamičnija i udobnija od svog prethodnika. Tako ostaje verna
sebi zahvaljujući standardnom rešetkastom okviru šasije, trima stoprocentnim
blokadama diferencijala i smanjenju obrtnog momenta zupčanika van puta. Novo
vešanje je nastalo kao zajednički poduhvat kompanija Mercedes-Benz G GmbH i
Mercedes-AMG GmbH. Rezultat je nezavisno vešanje sa prednjom osovinom u obliku
dvostruke viljuške u kombinaciji sa krutom zadnjom osovinom.
Ovako opremljena sa odstojanjem od 270 mm između tla i ose prednje osovine, G-klasa poseduje mnogo potencijala za maksimalno samopouzdanje i zadovoljstvo tokom vožnje van puta. Brojke govore za sebe. Sposobnost uspona uz padinu je do 100% na pogodnim površinama. Odstojanje između tla i osovina je veće za 6 mm i sada iznosi 24,1 cm. Maksimalna dubina gaza sada je 70 cm pri vožnji kroz vodu i blato što iznosi dodatnih 10 cm. Vozilo je stabilno pri nagibu od 35° uz dodatnih 7°. Zahvaljujući nezavisnom vešanju, bilo je moguće poboljšati čvrstinu prednjeg dela karoserije. Potporna šipka, poznata i kao viseći most, sada povezuje prednje potporne šipke što povećava torzionu čvrstinu rešetkastog okvira. Pozadi, za razliku od prethodnika, novu krutu osovinu kontrolišu četiri vučne poluge sa svake strane Panhard šipke.
Dynamic Select je sada dostupan u pet režima vožnje. Ovo
omogućava podešavanje karakteristika vozila u roku od nekoliko sekundi samo
jednim pritiskom na dugme jer sistem modifikuje karakteristike motora,
transmisije, vešanja, navigacije i sistem pomoći u vožnji prema komandi vozača.
Četiri programa Comfort, Sport, Eco i Individual mogu se lako podesiti putem Dynamic
Select prekidača. U ECO režimu, moguć je stil vožnje sa posebno optimizovanom
potrošnjom goriva.
Novi G režim
Jedan od preduslova za poboljšano upravljanje van puta jeste
novi G režim. G-klasa prelazi na G režim nezavisno od izabranog režima vožnje
čim se jedna od tri blokade diferencijala aktivira ili se vozi sa manje
obrtaja. Ovaj režim za vožnju van puta adaptira prilagodljivu amortizaciju
šasije i upravljanje kao i karakteristike papučice za gas izbegavajući
bespotrebne promene stepena prenosa čime se obezbeđuje optimalna kontrola i
maksimalna mogućnost van puta. Signal u vidu malog slova G diskretno se pali na
instrument tabli.
Zahvaljujući novom dizajnu osovine, performanse G-klase na
putu su poboljšane. Agilna je kao što je i udobna i daje vozaču bolji osećaj
pri upravljanju. Van puta, čvršća je u držanju pravca i agilna i laka za
vožnju. Koristeći digitalni prototip, razvojni inženjeri su simulirali radni
vek pojedinačnih komponenti i zatvorenih sistema da bi otkrili na kojim mestima
bi bilo moguće koristiti lakše sirove materijale. „Dijeta“ je uspela jer je G-klasa
izgubila oko 170 kilograma. Nova mešavina materijala obuhvata jak, izdržljiv i
ultra izdržljiv čelik i aluminijum kao i unapređen proces proizvodnje u fabrici
Magna Steyr, u Austriji. Tvrda karoserija je napravljena od čelika različitog
kvaliteta dok su spojleri, hauba i vrata napravljeni od aluminijuma.
Moćna i efikasna
U novoj G 500 (potrošnja goriva, kombinovano: 11,1 l/100 km;
kombinovano CO2 emisija: 263 g/km) četvorolitarski V8 benzinski motor visokih
performansi stara se za snažan pogon. Novi biturbo motor proizvodi 422 KS i ima
maksimalni obrtni momenat od 610 Nm u rasponu od 2.000 do 4.750 obrtaja u
minutu.
Što se prenosa snage tiče, kako bi se zadovoljile potrebe ovog vozila van terena posebno je adaptiran 9G Tronic automatski prenos sa konverzijom obrtnog momenta. Inženjeri su softverskom aplikacijom uspeli da skrate proces prenosa i odziva devetostepenog sistema prenosa. Veliki prenosni odnos ne samo da čini vožnju tišom i udobnijom, naročito pri manjim brzinama, već istovremeno doprinosi smanjenju potrošnje goriva.
Komentari(0)