Mercedes V-Klasa - Avangarda bio i ostao
Luksuz! Jedna reč je dovoljna kako bi se opisala nova Mercedesova V-Klasa. Imali smo je na testu i uživali u nesvakidašnjem komforu, kvalitetu i udobnoj vožnji
Dizajneri nove V-Klase u Štutgartu su koristili seriju mera kako bi MPV-u podarili novi izgled koji prati idejom dizajn Mercedes-Benz putničkih vozila. U tome su i uspeli! Spoljašnjost je izuzetno lepa, unutrašnjost moderna i komforana, nesebično funkcionalna, sedišta za duga putovanja udobana, a pravi začin u "Mercedesovu čorbu" je perfektni agregat ispod haube, kao i prvi put postavljeni devetostepeni menjač u ovu klasu vozila koji zajedničkim snagama nemačku lađu na točkovima, tešku 2.250 kilograma, pogoni bez najmanjeg napora.
Nova generacija dizel motora
Facelift model donosi potrebno
osveženje sada već uspešnoj V-Klasi. Ukratko! Ključne tačke kojima je posvećena
pažnja su restilizovan i upečatljiv dizajn prednjeg dela vozila, kao i uvođenje
nove generacije dizel motora OM 654 sa četiri cilindra, koji u modelu V 300d ostvaruje novi rekord po snazi od
čak 239 KS. Uz ovo, automatski menjač 9G-Tronic je dostupan po prvi put u ovom
modelu, dok su bezbedonosni i pomoćni sistemi za vožnju, među kojima je i
Active Brake Assist, dovedeni na najnoviji tehnološki nivo.
Unutrašnjost - poslednji trendovi
Kada je u pitanju naše test vozilo
model V300d krenuli bi prvo od unutrašnjosti koja zaista odiše luksuzom!
Svestrana je i bukvalno je sve podređeno vozaču i putnicima. Karakteriše je
izuzetno prostrana unutrašnjost. U prvim trenucima kada ga "poterate"
iz mesta stičete utisak da ovo vozilo vozi vas, a ne vi njega. Kompletno je
modernizovana, a prostora ima toliko da sedam putnika uživa baš onako kako
treba - kraljevski!
Mercedesovi dizajneri su uradili
odličan posao. Preneli su filozofiju dizajna putničkih vozila Mercedes-Benz-a u
novu V-Klasu. Unutrašnjost prati poslednje trendove modernizma i jasnoće
dizajna. U okviru facelift-a, V-Klasa predstavlja sebe sa novim dizajnom otvora
za ventilaciju koji sada poseduje izgled sportske turbine kao i nove
brojčanike. Zahvaljujući svedenom dizajnu, vozač se može jednostavnije
orjentisati.
Nove presvlake i oprema od Nappa kože
ostavlja utisak moderne elegancije. Krase je ukrasni element sa izgledom dve
lajsne koji je iskorišten na komandnoj tabli dostupni sa izgledom pijano laka,
ebonovine, karbonskih vlakana i brušenog aluminijuma. Putnici nazad mogu
uživati u veoma komfornom ambijentu.
Luksuzna sedišta za prvi red su
posebno izrađena baš kao i na S-Klasi. Nude potpunu funkciju spuštanja naslona
sedišta, masažu leđa, kao i klimatizaciju sedišta. Zbog velikih staklenih
površina svih sedam putnika u unutrašnjosti vozila mogu uživati u svetlosnom
prostranstvu. Praktični detalji, na primer, sistem vodilica na kojem se klupe i
sedišta mogu uzdužno pomerati, ili mogućnost podešavanja sedišta tako da budu
jedna nasuprot drugih, ispunjavaju i najzahtevnije individualne želje za
udobnošću. Putnici u novoj V-Klasi pored toga što mogu da sede okrenuti jedni
prema drugima i da uživaju u većem prostoru za noge imaju mogućnost da sto na
izvlačenje, svojim rasklapanjem, obezbede dodatni prostor za male predmete i
uživanje pretvore u skromni dom na točkovima.
Odlične dimenzije
Novi nemački model je dugačak 5,14
metara, širok je 1,92, u visinu se proteže na 1,92, a međuosovinski razmak je
3,2 metara. Kada su sva sedišta na mestu prtljažni prostor se meri u odličnih
489 litara. Kada se treći red sedišta obori dobija se 1443, a drugi red (dva
sedišta u sredini) dobija se 2335 litara. Same dimenzije govore za sebe.
Uživanje je zagarantovano na svakom kilometru asfalta.
Kod velikih vozila dobra preglednost
je jako bitna, pogotovo u malim i uskim, kao i prilikom okretanja, u gradskim ulicama. Senzori na prednjem i
zadnjem braniku upozoravaju vozača na sve prepreke prilikom parkiranja. Slika
sa kamere za pogled unazad se projektuje na ekranu, postavljenom na centralnom
delu instrument table, gde se može videti kuda se vozilo i kako kreće.
Prodato 209.000 jedinica V-Klase
Od uvođenja na tržište ukupno je
prodato 209.000 jedinica Mercedes V-Klase. Pre sedam godina njenom premijerom
uveden je potpuno nov pristup dizajnu, vrednosti, komforu i bezbednosti u MPV
segmentu. Najveći član putničkih vozila brenda iz Štutgarta definitivno i s
razlogom zauzima najbolje mesto.
Odlično uparen agregat i menjač
Četvorocilindrični dizel motor
OM 654 sa smanjenim vrednostima emisije, kao i potrošnje dizel goriva,
smanjenom bučnošću i karakteristikom vibracija se po prvi put koristi u
V-Klasi! Imali smo prilike da pod šake dočepamo i vozimo model Mercedes V-Klasa
4MATIC AVANTGARDE u verziji 1.950 kubika sa motorom snage od čak 239 KS, uparen
sa perfektnim automatskim 9G-Tronic menjačem!
Izuzetno efikasan menjač sa
konvertorom obrtnog momenta zamenjuje dosada korišćeni 7G-Tronic i dostupan je
u okviru standardne opreme za model V300d. Sa svojih devet fino diferenciranih
stepena prenosa održava broj obrtaja na najnižem mogućem nivou i pomaže u
dodatnoj uštedi goriva. Sa pogonom 4MATIC u ovom Mercedesovom vozilu ste znatno
bezbedniji. Inteligentni pogon na sve točkove poboljšava trakciju i stabilnost,
pri težim uslovima vožnje.
Vozač na raspolaganju ima i može da
koristi Dynamic Select prekidač kako bi odabrao programe vožnje Comfort i Sport
i samim tim utiče na način promene stepena prenosa. Kao alternative režim rada
“M” omogućava vozaču da manuelno vrši promenu stepena prenosa pomoću Direct
Select papučica za promenu stepena prenosa koja se nalazi na upravljaču.
Nova generacija motora je još
efikasnija i čistija sa još boljom karakteristikom vibracija i buke u radu.
Tokom rada agregata u unutrašnjosti vozila je prijatno tiho dok su u isto vreme
neprijatne vibracije u unutrašnjosti značajno smanjene. Među inovativne
karakteristike nove generacije motora spada i kombinacija aluminijumskog bloka
motora i čeličnih klipova, stepenasta komora za sagorevanje u čelu klipa kao i
zidovi cilindara presvučeni NANOSLIDE slojem koji značajno smanjuje trenje
unutar motora. Efikasnost ovih mera je jasno vidljiva na osnovu vrednosti koje
su manja u odnosu na prethodnu generaciju.
Većina komponenti koje su relevantne
za smanjenje emisije izduvnih gasova su ugrađene na sam motor. Integrisani
tehnološki pristup procesu sagorevanja u vidu stepenastog sagorevanja u komori
unutar klipa, dinamička višekanalna recirkulacija gasova kao i naknadna obrada
izduvnih gasova sa kratkom putanjom, omogućavaju niske vrednosti emisije
izduvnih gasova. Zahvaljujući ugradnji na motoru, izolovanoj lokaciji elemenata
sistem za naknadnu obradu gasova ima veoma male gubitke toplote i koristi ovo
kako bi ostvario izuzetne rezultate.
Potrošnja 6,1 - 7,5 litara
Kada je u pitanju njegova potrošnja
može se reći da za ovu grdosiju na četiri točka i nije velika. Pri brzini do
120 km/h na otvorenom putu uspeli smo da je svedemo na odličnih 6,1 litar. I u
gradskoj vožnji ovaj agregat je štedljiv. Na našem testu i najvećoj gradskoj
gužvi potrošnja nije prelazila 7,5 litara. Makismalnu brzinu koju smo isterali
na cajgeru bila je 205 km/h, a ubrzanje do stotke je 10 sekundi. Dodajemo da i
pri najvećoj brzini koju smo vozili, vozilo se pokazalo maksimalno stabilno, i
to naravno zbog mnogobrojnih sigurnosnih sistema asistencije.
Jednostvno parkiranje i u garaži
Sve varijante motora nove V-Klase su
opremljene u standardu na zadnje točkove. Međutim, 4MATIC pogon na sve točkove
je dostupan kao opcija. Na taj način V-Klasi je omogućeno da bude veoma agilna
na različitim terenima. Visina vozila ostaje na vrednosti manjoj od dva metra
čak i kada je vozilo opremljeno pogonom na sve točkove. Zahvaljujući ovoj
karakteristici V-Klasa ne gubi na svakodnevnoj funkcionalnosti i bez problema
staje u regularne garaže kao i u višespratne garaže i podzemna parkirališta.
Prepoznatljiva spoljašnjost
Nova V-Klasa poseduje širi izgled i
još jaču vizuelnu prisutnost zahvaljujući svom prednjem delu. Za ovakav izgled
zaslužni su novi dizajn branika sa upadljivim otvorima za hlađenje i nova
dijamantska struktura u masci hladnjaka. Mercedesova zvezda je pozicionirana
centralno u masci hladnjaka i uokvirena ja sa dve lajsne u srebrnoj boji.
Podrška od udara vetra
Kod Mercedesa, kao i kod nove V-Klase
bezbednost putnika u vozilu je na prvom mestu. Zahvaljujući standardnom sistemu
za korekciju udara bočnog vetra, vozaču je obezbeđena podrška u održavanju
V-Klase u kolovoznoj traci čak i u slučajevima jakih udara nevremena.
Istovremeno, Attention Assist sistem za detekciju zamora vozača koji je na
V-Klasu uveden pre pet godina, postavlja je u posebnu kategoriju po pitanju
bezbedonosnih standarda u okviru segmenta MPV-a.
Autonomno kočenje
Uzimajući navedeno u obzir, novi
Active Brake Assist sada može detektovati mogući rizik od sudara sa vozilom
ispred i inicijalno aktivirati vizuelno i zvučno upozorenje. U slučaju da vozač
reaguje na upozorenje, Active Brake Assist povećava pritisak u kočionom sistemu
u skladu sa situacijom. U slučaju da vozač ne odreaguje, sistem inicira
autonomno kočenje vozila. U uslovima gradskog saobraćaja Active Brake Assist
takođe reaguje na nepomične prepreke ili pešake koji prelaze ulicu.
Zahvaljujući tome mogu se izbeći udesi ili u najmanju ruku umanjiti posledice
udesa.
Još jedna bezbedonosna fukcija nove
V-Klase je i opciono dostupno - Aktivno dugo svetlo Plus (Highbeam Assist Plus)
koje je po prvi put u V-Klasi. U režimu rada glavnog snopa, Highbeam Assist
Plus omogućava vozaču da uživa u stalnom širokom osvetljenju puta bez
zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. U slučaju da se ispred V-Klase
nalazi drugo vozilo ili da u susret dolazi vozilo, pojedine LED ćelije modula
glavnog snopa će biti deaktivirane čime će biti formiran "U" oblik
zatamnjenja oko drugog vozila. Ostale oblasti puta će i dalje biti osvetljene
glavnim snopom farova.
Privlačan širokoj grupi ljudi
Najveći član Mercedes porodice
putničkih vozila donosi prostor za maksimalno osam osoba i inteligentan koncept
prtljažnika zahvaljujući tome ovo vozilo je privlačno širokoj grupi, i to
porodici sa dvoje ili više dece, onima kojima je bitan aktivan stil života u
slobodno vreme i kojima je neophodno vozilo za transport najrazličitijih
sportskih rekvizita i opreme, poslovnim ljudima kojima je njihovo vozilo
potrebno kako za privatne tako i za poslovne potrebe, kao i usluga luksuznog
prevoza VIP i hotelski shuttle servisi, koji žele da gostima pruže prijatno
putovanje.
Testirani model košta 69.000 evra
Za kraj treba reći, upečatljiv i
jedinstven dizajn nove V-Klase izdvaja se potpuno od konkurencije. Krase ga
jednostavna upravljivost, a pre svega kvalitet i gostoljubivost! Kao i uvek ono
što se dobro nudi treba i fino da se naplati. Pa tako ukoliko želite ovu lađu
na četiri točka u svom vlasništvu za nju treba izdvojiti 69.000 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.950
Snaga 239 KS
Menjač 9G-Tronic
Ubrzanje 11 sekundi
Potrošnja 6,1 - 7,5l
Maksimalna brzina 205 km/h
Cena od 69.000 evra
Komentari(0)