Nebeski grad, manastir Kakovo i Renault Talisman

Sa novim Renault Talismanom prešli smo oko 1.500 kilometara od Beograda, put Grčke do manastira Kakovo i simpatičnog gradića Uranopolis, poznatijeg kao Nebeski grad

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Proteklih godina putovali smo mnogo! Prešli "X" kilometara! Vozili izvanredne automobile na tim proputovanjima. Međutim, uvek postoji ono putovanje koje se večno pamti. Ovo je sigurno jedno koje će biti urezano u mislima i rado prepričavano svakom ko voli da putuje i istražuje nove destinacije. Svakako jedan tekst sa tri priče nije dovoljan da objasni sve lepote ovih mesta i jednog automobila, ali pokušaćemo da je "donesemo" na pravi način. Pored odličnih puteva, prelepog Manastira, kao i čuvenog Grčkog istorijskog grada, novi Renault Talisman je došao kao šlag na torti i upotpunio ovo zaista neobično putovanje.

Do Uranopolisa 750 kilometara

Do našeg odredišta u jednom smeru trebalo nam je nešto malo više od 750 kilometara. Putovanje započinjemo od Beograda, preko Makedonije i Grčke, većim delom saobraćajnica je auto-put, kao i dobar deo krivudave magistrale, koja počinje nedaleko od mesta Stavros pa sve do Uranopolisa. Znači, put idealan za testiranje novog francuskog četvorotočkaša da pokaže sve svoje vrline!

I pokazao je! Renault Talisman je za svaku preporuku i to, rekli bi, na svim poljima. Ono što smo uspeli da zaključimo posle ovog putovanja i višesatnog "drajverisanja" jeste da za njega treba reći da sa sigurnošću vašu inspiraciju tokom vožnje pretvara u pravu vrhunsku automobilsku akciju na četiri točka.

Agregat 2.0 Blue dCi sa 200 KS

Da smo birali možda ne bi izabrali bolje, jer se Talisman predstavio za jednu "desetku" podvučenu debelom crtom u svom D-segmentu! Svaki metar asfalta koji smo prešli sa njim na ovom nesvakidašnjem putovanju pokazao je svoju snagu, udobnost, kao i luksuz koji poseduje. Ispod haube se nalazio provereni 2.0 Blue dCi turbo dizelaš, kojeg u stopu prati 200 konjskih snaga. Potpisan je sa S-Edition paketom opreme!

Perfektan automatski menjač

Ono što se ističe na prvu loptu kod Talismana je njegov sportski EDC šestostepeni automatski menjač, sa duplim kvačilom. Podešen je za sva iskušenja koja jedno vozilo prate na putu. Odlični Renaultovi inženjeri uradili su ga sa optimiziranom dinamikom prenosa. Dinamičnost i vozne performanse oduševiće sve one koji vole brzu i sigurnu vožnju. Inovativni sistemi kontrole upravljanja i oslanjanja ukombinovani su sa perfektnim agregatom što vozačima omogućava užitak u vožnji kakav krasi samo najsnažnije sportske četvorotočkaše. Kada "okrenete" ključ i upalite ovo vozilo, podesite menjač na "D", stisnete pedalu gasa do sredine, tada vam se sve samo govori - kod koga ste došli u goste i ko će vam biti odličan prijatelj na drumu naredna četiri dana.

Elegantan pre svega

Svojom pojavom pleni, odličnim agregatom pogoni karoseriju bez muke, a svojom udobnošću i sedištima čini leđa rasterećenim pri dugim putovanjima. Prilikom izlaska iz vozila sedišta će se uvek vratiti automatski unazad, a prilikom vraćanja u sedlo ono će se postaviti na prvobitni položaj koji ste namestili prethodne vožnje. Pored odličnog izgleda ovaj francuski lepotan objedinjuje eleganciju i dinamičnost visoke klase, nudeći modernu tehnologiju skrojenu u sportsku karoseriju.

Enterijer blista

Kabina je dizajnirana na način kako bi se vozaču maksimalno olakšalo upravljanje, a putnicima da putovanje bude udobno i prijatno gde god sedeli u vozilu. Talismanov enterijer bukvalno blista! Materijali su odličnog kvaliteta u celoj kabini. Instrument tabla je kvalitetna i direktorski otmena. Na centralnoj konzoli se nalazi ekran osetljiv na dodir od 7-inča. Digitalna instrument tabla šepuri se u izabranim bojama i u svakom trenutku će vam dati potrebne informacije.

Veoma je pregledna i postavljena direktno u vozačevo vidno polje. U svakom trenutku će vas informisati o svim bitnim parametrima vožnje. Tokom noći kabina je osvetljena umirujućim ambijentalnim svetlom u čak pet boja po izboru, a tada putnici mogu da uplove u san, a vozaču preostaje da uživa u noćnoj vožnji skoro identičnoj vožnji po danu zbog perfektno opremljenim prednjim LED svetlima.

U dinamičnoj unutrašnjosti ove poslovno-porodične limuzine sve je na svom mestu. Posebno je naglašena brojna oprema, koja je nadohvat ruke. Dizajn instrument table, najkvalitetniji materijali, prefinjena završna obrada i savremena tehnološka rešenja u putničkoj kabini pružaju karakteristike visoke klase kakvom se mogu pohvaliti najbolje i najprostranije limuzine. Prostora ima sasvim dovoljno za vozača i sve putnike u vozilu, kako napred tako i na zadnjoj klupi.

Metoh i ekonomija Hilandara, manastir Kakovo

Pored kvalitetnog puta, ono što je bitno, granice prelazimo brzo, i dolazimo do svog prvog odredišta - Metoh i ekonomija Hilandara, manastir Kakovo! Ovaj manastir se nalazi oko pet kilometara od mesta Jerisos i relativno je blizu luke Uranopolis odakle polaze trajekti za Svetu Goru. Kakovo je zaista lepo mesto, tik pored regionalnog puta, okruženo šumarkom.

Metoh Kakovo je imanje koje se prostire na velikoj površini i koje je svojevrsna radionica za manastir Hilandar. Na Kakovu iako postoji manastir i monaški život, fokus rada je na opskrbljivanju Hilandara. U njemu su dva konaka, crkva i crkvena prodavnica sa knjižarom. Ima nekoliko radionica, i kuća za stanovanje stalnih stanovnika metoha. Pre nekoliko godina je izgrađen i ribnjak, a tu je i maslinjak. Dozvoljen je pristup ženama i metoh je generalno otvoren za posetioce.

Danas Kakovo poseduje kompletnu pilanu i stolarsku radionicu sa savremenim mašinama za izradu građe, stolarije i nameštaja preko potrebnih za obnovu Hilandara nakon požara 2004. godine. U sklopu kompleksa Kakovo nalazi se i predivno veštačko jezero u kojem se gaji riba za potrebe manastira. Kakovo je posebno omiljeno među ženama s obzirom da je ovo hilandarski posed i da se tu uvek nalazi neko od hilandarskih monaha čime mogu u potpunosti osetiti za njih nedostupan duh Svete Gore.

Čudotvorna loza Svetog Simeona

Kakovo je veoma poštovano i među Grcima koji u velikom broju dolaze da bi prisustvovali slavi Istočni Petak, a neretko se ovde i venčavaju. Hilandar je dobio ovaj metoh još pre mnogo vekova, od tadašnjeg solunskog paše, kojem je grožđe sa čudotvorne loze Svetog Simeona, koje izbija iz mesta gde su nekada bile mirotočive mošti ovog našeg sveca, i rađa neprekidno već osam vekova, pomoglo da dobije muškog naslednika.

Prednji deo vozila osvaja na prvi pogled

Kao što smo i ranije pisali o Renault Talismanu treba ponovo reći da je posebno upadljiv markantni prednji deo, a dinamična linija zajedno sa snažnim zadnjim delom vozila doprinela je da automobil zrači snagom i samopouzdanjem. Izražene ivice i moćno izvajane površine, prednja i zadnja LED svetla, svaki pojedinačni detalj, precizne linije, kao i atletske čvrste površine obeležavaju dizajn spoljašnjosti Talismana.

Prtljažnik od 608 litara

Njegove dimenzije i veličina mu omogućavaju da se s lakoćom kreće u gradskom okruženju ili na otvorenom putu. Dugačak je 4,84, širok 1,86, u visinu se proteže na 1,46, a međuosovinsko rastojanje je 2,8 metara. Međutim, Talisman je dobar izbor i za mlade porodice, jer to potvrđuje i njegov prtljažnik. Ocenjujemo ga odličnom ocenom. Ima 608 litara i maksimalno je dubok, gde se mogu smestiti dečija kolica, oboreno dečije sedište, dve osrednje putne torbe, kao i razne sitnije stvari.

Francuski inženjeri pokazali su mnogo puta u svojoj istoriji da mogu na svetske ulice da "izbace" automobil koji donosi nešto sasvim novo na četiri točka. Ovoga puta tako je i sa Talismanom. Mislili su na sve! Renault Talisman od izgleda, unutrašnjosti, odličnog agregata, menjača, i vozne dinamike izgleda perfektno i uvek se nudi za britku vožnju. Ispod haube je moćna mašina koja do stotke stiže za devet sekundi.

Maksimalnu brzinu u kratkom vermenskom intervalu, isterujemo na dobrih 210 km/h. Treba naglasiti da je motor i pri većim brzinama kod Talismana tih. Napominjemo da za ovom brzinom nema potrebe, ali smo radi teksta "napunili gas" do maksimuma da vidimo "koliko može da razvije".

Kada je njegova potrošnja u pitanju, ona se razlikuje u onoj meri koliko ste nežni ili teški na gasu. U kombinovanoj vožnji je štedljiv i da je potrošnja na ovom proputovanju iznosila 6,8 litara na pređenih 100 kilometara.

Uranoupolis - Nebeski grad

Od manastira put nastavljamo jednočasovnom vožnjom do Uranoupolisa, koji spaja monašku zajednicu, Svetu Goru sa preostalim delom Grčke, i predstavlja sponu između svetovnog i duhovnog, gde se mir oseća na svakom koraku.

Svi koji dolaze u ovaj mali gradić na Atosu definitivno znaju gde su došli i na sve načine poštuju blizinu Svete Gore. U gradu postoje marketi i prodavnice različite robe, i suvenirnice, ali je ponuda prilično skromna. Ono što je posebno interesantno jeste što skoro svako jutro imate priliku da kupite svežu, tek ulovljenu ribu od lokalnih ribara, ali i da pijete vino koje je pripremljeno na obližnjoj Svetoj Gori u nekom od mnogih pravoslavnih manastira.

Zaštitni znak kula Andronikos

Zaštitni znak ovog mesta je kula Andronikos, koja datira iz prve polovine 14. veka, a sagradilo ju je bratstvo svetogorskog manastira Vatoped, kako bi se ova Svetinja odbranila od gusarskih napada, i to u doba vladavine cara Andronika, za koga se veruje da je dao pozamašnu sumu novca za gradnju ove kule, pa otuda i njen naziv.

Ispred same kule je i luka iz koje polaze brodovi, što oni koji odvoze hodočasnike na Svetu Goru, što oni koji su namenjeni turistima koji žele da obiđu Atos i iz daljine vide svu lepotu ove monaške zajednice. Uz to, u okolini Uranoupolisa postoji nekoliko napuštenih ostrva do kojih će vas vrlo rado prevesti meštani svojim barkama, a na kojima ćete sasvim sigurno uživati u netaknutoj prirodi. U samom centru mesta je i mala crkva, koju svakako treba posetiti, dok se šetalište nalazi na zapadnoj strani mesta i na njemu postoje brojni kafići, restorani i taverne.

Sigurni i zadovoljni

Pored svih lepota koje smo videli, u novom Talismanu potpuno ćete biti sigurni i zadovoljni najnovijom tehnologijom u službi vaše bezbednosti. Renaultovi stručnjaci su razvili sisteme koji vas mogu upozoriti da izbegnete eventualne nezgode na putu, a neki od njih čak deluju u sekundi pre vas - upozorenje o prelasku linije, bezbednosno rastojanje, mrtvi uglovi, prekoračenje brzine, prednja, zadnja i bočna pomoć pri parkiranju, kamera pri parkiranju unazad, automatsko prebacivanje dugih i kratkih svetala...

4Control upravljanje

Maksimalno je upravljiv, stabilan i ima dobru poziciju sedenja. Talisman preuzima kontrolu nad krivinama svojim jedinstvenim sistemom 4Control upravljanje na četiri točka, povezano sa varijabilnim vešanjem. U gradskoj vožnji ova limuzina sa radijusom okretanja prednjih i zadnjih točkova po manevarskoj sposobnosti može da se takmiči sa gradskim mališanima, dok na putu sinergija korišćenih tehnologija omogućava izuzetno precizan smer vožnje i ležanje vozila na putu.

Šasija se prilagođava u odnosu na prijanjanje vozila na putu. Sistem Multu Sense ima čak pet režima vožnji - Sport, Eco, Komfort, Neutral i Personalizovani. Sa kojim "modom" ćete voziti zavisi samo od vašeg trenutnog raspoloženja.

Putovanje za svaku preporuku

Ne treba biti neki stručnjak da bi ste znali u kakav ste automobil seli. Kao i svaki četvorotočkaš sigurno da i Talisman ima mane. Međutim, mi ih nismo tražili! Jednostavno, toliko se dobro vozi da i da smo je našli ona ne bi imala podlogu za naš odgovor. Renault Talisman na našem testu do Grčke i nazad do Beograda se pokazao i dokazao odličnim od početka do kraja test vožnje. Početna cena novog Renault Talismana je 22.140 evra, a najskuplja je 37.340 evra. Definitivno, za kraj treba reći, da je ovo putovanje za svaku preporuku!

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA RENAULT TALSIMAN

Zapremina 2.0 Blue dCi

Snaga 200 KS

Ubrzanje 9 sekundi

Potrošnja 6,8l

Maksimalna brzina 210/h

Cena od 22.140 evra

Komentari(0)

sortiraj