Nebeski grad, manastir Kakovo i Renault Talisman
Sa novim Renault Talismanom prešli smo oko 1.500 kilometara od Beograda, put Grčke do manastira Kakovo i simpatičnog gradića Uranopolis, poznatijeg kao Nebeski grad
Proteklih godina putovali smo mnogo! Prešli "X" kilometara! Vozili izvanredne automobile na tim proputovanjima. Međutim, uvek postoji ono putovanje koje se večno pamti. Ovo je sigurno jedno koje će biti urezano u mislima i rado prepričavano svakom ko voli da putuje i istražuje nove destinacije. Svakako jedan tekst sa tri priče nije dovoljan da objasni sve lepote ovih mesta i jednog automobila, ali pokušaćemo da je "donesemo" na pravi način. Pored odličnih puteva, prelepog Manastira, kao i čuvenog Grčkog istorijskog grada, novi Renault Talisman je došao kao šlag na torti i upotpunio ovo zaista neobično putovanje.
Do Uranopolisa 750 kilometara
Do
našeg odredišta u jednom smeru trebalo nam je nešto malo više od 750 kilometara.
Putovanje započinjemo od Beograda, preko Makedonije i Grčke, većim delom
saobraćajnica je auto-put, kao i dobar deo krivudave magistrale, koja počinje
nedaleko od mesta Stavros pa sve do Uranopolisa. Znači, put idealan za
testiranje novog francuskog četvorotočkaša da pokaže sve svoje vrline!
I
pokazao je! Renault Talisman je za svaku preporuku i to, rekli bi, na svim
poljima. Ono što smo uspeli da zaključimo posle ovog putovanja i višesatnog
"drajverisanja" jeste da za njega treba reći da sa sigurnošću vašu
inspiraciju tokom vožnje pretvara u pravu vrhunsku automobilsku akciju na
četiri točka.
Agregat 2.0 Blue dCi sa 200 KS
Da
smo birali možda ne bi izabrali bolje, jer se Talisman predstavio za jednu
"desetku" podvučenu debelom crtom u svom D-segmentu! Svaki metar
asfalta koji smo prešli sa njim na ovom nesvakidašnjem putovanju pokazao je
svoju snagu, udobnost, kao i luksuz koji poseduje. Ispod haube se nalazio
provereni 2.0 Blue dCi turbo dizelaš, kojeg u stopu prati 200 konjskih snaga.
Potpisan je sa S-Edition paketom opreme!
Perfektan automatski menjač
Ono
što se ističe na prvu loptu kod Talismana je njegov sportski EDC šestostepeni
automatski menjač, sa duplim kvačilom. Podešen je za sva iskušenja koja jedno
vozilo prate na putu. Odlični Renaultovi inženjeri uradili su ga sa
optimiziranom dinamikom prenosa. Dinamičnost i vozne performanse oduševiće sve
one koji vole brzu i sigurnu vožnju. Inovativni sistemi kontrole upravljanja i
oslanjanja ukombinovani su sa perfektnim agregatom što vozačima omogućava
užitak u vožnji kakav krasi samo najsnažnije sportske četvorotočkaše. Kada
"okrenete" ključ i upalite ovo vozilo, podesite menjač na
"D", stisnete pedalu gasa do sredine, tada vam se sve samo govori -
kod koga ste došli u goste i ko će vam biti odličan prijatelj na drumu naredna
četiri dana.
Elegantan pre svega
Svojom
pojavom pleni, odličnim agregatom pogoni karoseriju bez muke, a svojom
udobnošću i sedištima čini leđa rasterećenim pri dugim putovanjima. Prilikom
izlaska iz vozila sedišta će se uvek vratiti automatski unazad, a prilikom
vraćanja u sedlo ono će se postaviti na prvobitni položaj koji ste namestili
prethodne vožnje. Pored odličnog izgleda ovaj francuski lepotan objedinjuje
eleganciju i dinamičnost visoke klase, nudeći modernu tehnologiju skrojenu u
sportsku karoseriju.
Enterijer blista
Kabina
je dizajnirana na način kako bi se vozaču maksimalno olakšalo upravljanje, a
putnicima da putovanje bude udobno i prijatno gde god sedeli u vozilu.
Talismanov enterijer bukvalno blista! Materijali su odličnog kvaliteta u celoj
kabini. Instrument tabla je kvalitetna i direktorski otmena. Na centralnoj
konzoli se nalazi ekran osetljiv na dodir od 7-inča. Digitalna instrument tabla
šepuri se u izabranim bojama i u svakom trenutku će vam dati potrebne informacije.
Veoma
je pregledna i postavljena direktno u vozačevo vidno polje. U svakom trenutku
će vas informisati o svim bitnim parametrima vožnje. Tokom noći kabina je
osvetljena umirujućim ambijentalnim svetlom u čak pet boja po izboru, a tada
putnici mogu da uplove u san, a vozaču preostaje da uživa u noćnoj vožnji skoro
identičnoj vožnji po danu zbog perfektno opremljenim prednjim LED svetlima.
U
dinamičnoj unutrašnjosti ove poslovno-porodične limuzine sve je na svom mestu.
Posebno je naglašena brojna oprema, koja je nadohvat ruke. Dizajn instrument
table, najkvalitetniji materijali, prefinjena završna obrada i savremena
tehnološka rešenja u putničkoj kabini pružaju karakteristike visoke klase
kakvom se mogu pohvaliti najbolje i najprostranije limuzine. Prostora ima
sasvim dovoljno za vozača i sve putnike u vozilu, kako napred tako i na zadnjoj
klupi.
Metoh i ekonomija Hilandara, manastir
Kakovo
Pored
kvalitetnog puta, ono što je bitno, granice prelazimo brzo, i dolazimo do svog
prvog odredišta - Metoh i ekonomija Hilandara, manastir Kakovo! Ovaj manastir
se nalazi oko pet kilometara od mesta Jerisos i relativno je blizu luke
Uranopolis odakle polaze trajekti za Svetu Goru. Kakovo je zaista lepo mesto,
tik pored regionalnog puta, okruženo šumarkom.
Metoh
Kakovo je imanje koje se prostire na velikoj površini i koje je svojevrsna
radionica za manastir Hilandar. Na Kakovu iako postoji manastir i monaški
život, fokus rada je na opskrbljivanju Hilandara. U njemu su dva konaka, crkva
i crkvena prodavnica sa knjižarom. Ima nekoliko radionica, i kuća za stanovanje
stalnih stanovnika metoha. Pre nekoliko godina je izgrađen i ribnjak, a tu je i
maslinjak. Dozvoljen je pristup ženama i metoh je generalno otvoren za
posetioce.
Danas
Kakovo poseduje kompletnu pilanu i stolarsku radionicu sa savremenim mašinama
za izradu građe, stolarije i nameštaja preko potrebnih za obnovu Hilandara
nakon požara 2004. godine. U sklopu kompleksa Kakovo nalazi se i predivno
veštačko jezero u kojem se gaji riba za potrebe manastira. Kakovo je posebno
omiljeno među ženama s obzirom da je ovo hilandarski posed i da se tu uvek
nalazi neko od hilandarskih monaha čime mogu u potpunosti osetiti za njih
nedostupan duh Svete Gore.
Čudotvorna loza Svetog Simeona
Kakovo
je veoma poštovano i među Grcima koji u velikom broju dolaze da bi
prisustvovali slavi Istočni Petak, a neretko se ovde i venčavaju. Hilandar je
dobio ovaj metoh još pre mnogo vekova, od tadašnjeg solunskog paše, kojem je
grožđe sa čudotvorne loze Svetog Simeona, koje izbija iz mesta gde su nekada
bile mirotočive mošti ovog našeg sveca, i rađa neprekidno već osam vekova,
pomoglo da dobije muškog naslednika.
Prednji deo vozila osvaja na prvi pogled
Kao
što smo i ranije pisali o Renault Talismanu treba ponovo reći da je posebno
upadljiv markantni prednji deo, a dinamična linija zajedno sa snažnim zadnjim
delom vozila doprinela je da automobil zrači snagom i samopouzdanjem. Izražene
ivice i moćno izvajane površine, prednja i zadnja LED svetla, svaki pojedinačni
detalj, precizne linije, kao i atletske čvrste površine obeležavaju dizajn
spoljašnjosti Talismana.
Prtljažnik od 608 litara
Njegove
dimenzije i veličina mu omogućavaju da se s lakoćom kreće u gradskom okruženju
ili na otvorenom putu. Dugačak je 4,84, širok 1,86, u visinu se proteže na 1,46,
a međuosovinsko rastojanje je 2,8 metara. Međutim, Talisman je dobar izbor i za
mlade porodice, jer to potvrđuje i njegov prtljažnik. Ocenjujemo ga odličnom
ocenom. Ima 608 litara i maksimalno je dubok, gde se mogu smestiti dečija
kolica, oboreno dečije sedište, dve osrednje putne torbe, kao i razne sitnije
stvari.
Francuski
inženjeri pokazali su mnogo puta u svojoj istoriji da mogu na svetske ulice da
"izbace" automobil koji donosi nešto sasvim novo na četiri točka.
Ovoga puta tako je i sa Talismanom. Mislili su na sve! Renault Talisman od
izgleda, unutrašnjosti, odličnog agregata, menjača, i vozne dinamike izgleda
perfektno i uvek se nudi za britku vožnju. Ispod haube je moćna mašina koja do
stotke stiže za devet sekundi.
Maksimalnu
brzinu u kratkom vermenskom intervalu, isterujemo na dobrih 210 km/h. Treba
naglasiti da je motor i pri većim brzinama kod Talismana tih. Napominjemo da za
ovom brzinom nema potrebe, ali smo radi teksta "napunili gas" do
maksimuma da vidimo "koliko može da razvije".
Kada
je njegova potrošnja u pitanju, ona se razlikuje u onoj meri koliko ste nežni
ili teški na gasu. U kombinovanoj vožnji je štedljiv i da je potrošnja na ovom
proputovanju iznosila 6,8 litara na pređenih 100 kilometara.
Uranoupolis - Nebeski grad
Od
manastira put nastavljamo jednočasovnom vožnjom do Uranoupolisa, koji spaja
monašku zajednicu, Svetu Goru sa preostalim delom Grčke, i predstavlja sponu
između svetovnog i duhovnog, gde se mir oseća na svakom koraku.
Svi
koji dolaze u ovaj mali gradić na Atosu definitivno znaju gde su došli i na sve
načine poštuju blizinu Svete Gore. U gradu postoje marketi i prodavnice
različite robe, i suvenirnice, ali je ponuda prilično skromna. Ono što je
posebno interesantno jeste što skoro svako jutro imate priliku da kupite svežu,
tek ulovljenu ribu od lokalnih ribara, ali i da pijete vino koje je
pripremljeno na obližnjoj Svetoj Gori u nekom od mnogih pravoslavnih manastira.
Zaštitni znak kula Andronikos
Zaštitni
znak ovog mesta je kula Andronikos, koja datira iz prve polovine 14. veka, a
sagradilo ju je bratstvo svetogorskog manastira Vatoped, kako bi se ova
Svetinja odbranila od gusarskih napada, i to u doba vladavine cara Andronika,
za koga se veruje da je dao pozamašnu sumu novca za gradnju ove kule, pa otuda
i njen naziv.
Ispred
same kule je i luka iz koje polaze brodovi, što oni koji odvoze hodočasnike na
Svetu Goru, što oni koji su namenjeni turistima koji žele da obiđu Atos i iz
daljine vide svu lepotu ove monaške zajednice. Uz to, u okolini Uranoupolisa
postoji nekoliko napuštenih ostrva do kojih će vas vrlo rado prevesti meštani
svojim barkama, a na kojima ćete sasvim sigurno uživati u netaknutoj prirodi. U
samom centru mesta je i mala crkva, koju svakako treba posetiti, dok se
šetalište nalazi na zapadnoj strani mesta i na njemu postoje brojni kafići,
restorani i taverne.
Sigurni i zadovoljni
Pored
svih lepota koje smo videli, u novom Talismanu potpuno ćete biti sigurni i
zadovoljni najnovijom tehnologijom u službi vaše bezbednosti. Renaultovi
stručnjaci su razvili sisteme koji vas mogu upozoriti da izbegnete eventualne
nezgode na putu, a neki od njih čak deluju u sekundi pre vas - upozorenje o
prelasku linije, bezbednosno rastojanje, mrtvi uglovi, prekoračenje brzine,
prednja, zadnja i bočna pomoć pri parkiranju, kamera pri parkiranju unazad,
automatsko prebacivanje dugih i kratkih svetala...
4Control upravljanje
Maksimalno
je upravljiv, stabilan i ima dobru poziciju sedenja. Talisman preuzima kontrolu
nad krivinama svojim jedinstvenim sistemom 4Control upravljanje na četiri
točka, povezano sa varijabilnim vešanjem. U gradskoj vožnji ova limuzina sa
radijusom okretanja prednjih i zadnjih točkova po manevarskoj sposobnosti može
da se takmiči sa gradskim mališanima, dok na putu sinergija korišćenih
tehnologija omogućava izuzetno precizan smer vožnje i ležanje vozila na putu.
Šasija
se prilagođava u odnosu na prijanjanje vozila na putu. Sistem Multu Sense ima
čak pet režima vožnji - Sport, Eco, Komfort, Neutral i Personalizovani. Sa
kojim "modom" ćete voziti zavisi samo od vašeg trenutnog
raspoloženja.
Putovanje
za svaku preporuku
Ne
treba biti neki stručnjak da bi ste znali u kakav ste automobil seli. Kao i
svaki četvorotočkaš sigurno da i Talisman ima mane. Međutim, mi ih nismo
tražili! Jednostavno, toliko se dobro vozi da i da smo je našli ona ne bi imala
podlogu za naš odgovor. Renault Talisman na našem testu do Grčke i nazad do
Beograda se pokazao i dokazao odličnim od početka do kraja test vožnje. Početna
cena novog Renault Talismana je 22.140
evra, a najskuplja je 37.340 evra. Definitivno, za kraj treba reći, da je ovo
putovanje za svaku preporuku!
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA RENAULT TALSIMAN
Zapremina 2.0 Blue dCi
Snaga 200 KS
Ubrzanje 9 sekundi
Potrošnja 6,8l
Maksimalna brzina 210/h
Cena od 22.140 evra
Komentari(0)