Novi Renault Rafale - Osvajanje novog horizonta
Uspesi Megane-a E-Tech electric, Megane-a Conquest i Australa su ubrzali ponovno osvajanje C-segmenta, a time i ostvarivanje jednog od glavnih ciljeva Renaultove strategije Renaultion
Brend svoju ofanzivu sada širi i na D-segment! Za početak je obnovio porodični automobil Espace, a sada se sprema da predstavi potpuno nov i odvažan model pod imenom Rafale. Nakon što je Renault obnovio čitav asortiman tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektronsku opremu, došlo je vreme da kupcima predstavimo novu perjanicu ponude, kreiranu da pruži izvanredno zadovoljstvo u vožnji – novi Renault Rafale. Francuska reč rafale je aeronautički pojam koji označava iznenadan nalet vetra. Vazduhoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj istoriji: Caudron-Renault Rafale, koji je 1934. postavio rekordnu brzinu leta od 445 km/h, je samo jedan od primera.
Novi Renault Rafale je prvo serijsko vozilo koje je u potpunosti
dizajnirano u skladu sa novim vizuelnim principima koje je postavio Žil Vidal,
glavni dizajner brenda. Uvodeći nas u novu eru Renoovog dizajna, Rafale nam
pokazuje kako izgleda vizionarski, hrabar i savršeno moderan automobil, u
skladu sa dinamičnim vremenima u kojima se sve brzo menja i u kojima samo
avangardni modeli imaju šansu da zadrže njihovu privlačnost do kraja njihovog
životnog ciklusa. Novi Renault Rafale koristi reciklirane materijale i
opremljen je najsavremenijim sistemom povezivanja i efikasnim, ali ekonomičnim
hibridnim pogonom E-Tech full hybrid snage 200 KS.
Stvoren da pruži nezapamćen nivo zadovoljstva u vožnji, novi model će
biti poboljšan revolucionarnim tehnološkim inovacijama koje bi trebalo da ga
lansiraju u sam vrh automobila visokih performansi. Jedna od ovih inovacija je
novi E-Tech 4x4 300 KS hibridni pogon, koji će biti dostupan kasnije. Optimalno
zadovoljstvo u vožnji je osnova na kojoj Renault gradi svoj DNK. Međutim, ovo
zadovoljstvo nije usmereno samo na vozača, već i na ostale putnike, što sam
automobil čini sredstvom za „život i uživanje”. Zadovoljstvo za volanom je
svakako prioritet, ali ne nauštrb udobnosti ostalih putnika, koji imaju na
raspolaganju obilje prostora i pogodnosti. Novi Renault Rafale je prijatan SUV
kupe sa dinamičnim izgledom i osećajem za volanom. To je prilika da zajedno sa
prijateljima ili decom, bez obzira koliko godina imaju, uživate u vožnji koja
budi sva čula. Novi Renault Rafale sa hibridnim pogonom E-Tech full hybrid
snage 200 KS stiže u salone na proleće 2024. godine.
Spoljašnji dizajn -
Odvažan i dinamičan kupe
suv
Novi Renault Rafale je konstruisan na najnovijoj generaciji Alijansine platforme CMF-CD. Kako bi se novi model razlikovao od svega što smo do sada mogli da vidimo na tržištu, dizajneri su osmislili originalnu, smelu karoseriju. Ovaj pristup je rezultirao razvojem novog vizuelnog izraza koji oličava identitet brenda i zrači slobodom, snagom i spontanošću. Blago podignuta karoserija, dizajnirana po uzoru na fastback-ove i zaštićena sjajnim crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV kupea. Silueta vozila je dinamična i sportska u isto vreme, dok duga horizontalna hauba ukazuje na moćne performanse. Na izvajanom luku ispod haube nalazi se nova rešetka hladnjaka i svetlosni potpis koji je Renault već predstavio na novom Clio-u. Zahvaljujući ispupčenoj haubi i izvajanom prednjem braniku, vozilo izgleda kao da gura napred. Naglašena ramena oko zadnjih točkova nagoveštavaju snagu koja ga pokreće. Novi Rafale jednostavno gori od želje za pokretom! Utisku dinamičnosti doprinosi i zadnja zaštita šasije koja kao da gura vozilo napred. Tu je i opadajuća linija krova sa spojlerom koji naglašava brzinu novog modela.
Novi Renault Rafale je dugačak 4,71 m i širok 1,86, zbog čega se
svrstava u D-segment. Pri tome je visok 1,61 m pa se može smatrati tipičnim
sportskim SUV-om. S obzirom da da novi model ima dug međuosovinski razmak (2,74
m, kao i novi Espace) i savršeno zakrivljenu liniju krova koja se ne prekida u
nivou zadnjeg vetrobranskog stakla, putnici u drugom redu će moći da uživaju u
izdašnom prostoru za glavu. Nagib zadnjeg vetrobranskog stakla iznosi
17 °, što je ključno da bi se osigurala aerodinamična efikasnost. Zadnji
brisač je tako postao suvišan, a njegovim uklanjanjem postignut je čist izgled
zadnjeg dela. Širi trag točkova (+4 cm u odnosu na novi Espace) čvrsto
prizemljuje vozilo i maksimalno ističe crne delove naplataka, bez obzira na to
da li ih posmatrate posmatrate li ih vertikalne (naplaci su postavljeni u ravni
sa karoserijom) ili horizontalne perspektive.
Dizajn novog Rafale-a otkriva novi vizuelni izraz Žila Vidala, prvobitno predstavljen 2022. godine na konceptnom automobilu Scenicu Vision, a zatim i 2023. na novom Clio-u. Reč je o dizajnerskom kodu koji oličava DNK brenda kroz prepoznatljive isklesane oblike, izdašne obline i bogatstvo tehničkih detalja. Ovaj kôd je sada upotpunjen zategnutim linijama koje se protežu celim automobilom, stvarajući nabore koji se šire i zatim nestaju u obrisima vozila. Kombinacija izdašnih oblina i novih boja karoserije stvara zanimljiv kontrast sa upečatljivo dizajniranim i izrazito geometrijskim crnim površinama. S obzirom da nove linije i izbočeni delovi oblina omogućavaju savršeno preciznu refleksiju svetlosti, novi Rafale je užitak gledati! Novi Rafale ima novu masku izradjenu oko prepoznatljivog dijamantskog logotipa. Napravljen je od niza malih dijamanata koji stvaraju trodimenzionalni efekat oko centralnog amblema. Sjajni crni dijamantski uzorak je omaž maskama koje su krasile luksuzna vozila u prošlosti. Šara je postavljena na plavu ili sivu površinu Shale (u zavisnosti od verzije) koja je, po ugledu na optičku umetnost iz sedamdesetih, vidljiva samo kada se posmatra iz pravog ugla. To je Renault-ova posveta Viktoru Vazareliju, poznatom predstavniku pokreta optičke umetnosti čije je ime upisano u istoriju Renault-a: 1972. godine Viktorov sin Ivaral dizajnirao je logo koji je poslužio kao šablon za novi „dinamični“ Nouvel'R logo. Dizajn rešetke hladnjaka ima veoma složenu strukturu, kreiranu uz pomoć veštačke inteligencije i softvera za parametarsko modelovanje. Ova tehnologija nam omogućava da menjamo dimenzije, uglove, međusobne odnose elemenata i druge parametre i na taj način testiramo čitav niz uzoraka i njihove odnose u prostoru. Reč je o softveru koji ima široku primenu u arhitekturi. Na primer, koristio se pri dizajniranju Olimpijskog stadiona u Pekingu, poznatijeg kao „Ptičje gnezdo”.
Novi svetlosni potpis, koji smo već imali prilike da vidimo na novom Clio-u, uskoro će krasiti novi Rafale! Njegova šara nesumnjivo ukazuje da je reč o Renault-u: u obliku dijamanta, jak i robustan, kreiran je da upotpuni vizuelni utisak automobila. Da bi vozilo izgledalo šire i zauzelo moćan stav, razmak između zadnjih svetala je povećan do te mere da izgleda da su ugrađeni u uglove. Njihov oblik je inspirisan kineskim Tangram slagalicama (veliki kvadrat podeljen na pet trouglova, paralelogram i manji kvadrat). Kada su uključene, tehnologija mikro-optičkih vlakana im omogućava da ožive, dok kada su isključene stvaraju efekat lebdeće kocke leda. Novi Renault Rafale biće dostupan u pet boja karoserije, uključujući dve potpuno nove boje (polusjajna biserno bela i plava Alpine). Prva od dve nove boje je dizajnirana da naglasi linije vozila. Proizveden je po istoj inovativnoj tehnologiji kao i polusjajna siva Shale boja kod Australa, koja svoj polusjajni mat izgled duguje isključivo laku i koja je otporna na UV zrake, valjke za pranje automobila i sve ostalo čemu su vozila izložena svakodnevno, što može oštetiti njihovu boju. Novi Rafale je prvi Renault automobil koji će biti dostupan u plavoj Alpine boji. To je boja koja se uvek menjala kroz istoriju brenda iz Diepe-a, a koja je na novom Rafale-u zaživela u nešto tamnijoj nijansi od one koja krasi Alpine A 110. Novi Rafale je dostupan u još tri boje: crvenoj Flame, crnoj Starry i sjajno sivoj Shale.
Novi Renault Rafale je izgrađen na modularnoj platformi Alijanse CMF-CD, koja pruža izvanredne mogućnosti za tehnološki razvoj, počevši od vozila i motora do tehnološke opreme. Potpuni hibridni motor E-Tech full hybrid snage 200 KS kombinovan je sa automatskim menjačem sa više načina rada i garantuje jednu od najboljih vrednosti dometa i emisije CO2 u segmentu. Novi Rafale će kasnije biti dostupan sa neverovatno snažnim E-Tech 4x4 motorom od 300 KS. Zadovoljstvo u vožnji, jedan od glavnih ciljeva razvoja opreme vozila novog Rafale-a, dostiglo je novi vrhunac u ovom automobilu koji kombinuje zadnje vešanje sa više karika sa najnovijim sistemom upravljanja na sva četiri točka 4CONTROL Advanced. Multi-link vešanje obezbeđuje najefikasnije prianjanje bez uticaja na udobnost, kao i efikasnije prigušivanje buke koja dolazi iz šasije. Sistem upravljanja na sva četiri točka 4CONTROL Advanced značajno poboljšava upravljivost pri nižim brzinama i agilnost i dinamiku pri srednjim i većim brzinama.
Prilikom skretanja u krivini pri brzini manjoj od 50 km/h, zadnji točkovi se lagano okreću u pravcu rotacije prednjih točkova (do ugla od jednog stepena). Na ovaj način se smanjuje inercija zadnjih točkova i povećava stabilnost vozila. Pri manjim brzinama, zadnji točkovi se okreću u smeru suprotnom od smera rotacije prednjih točkova, do ugla ne većeg od pet stepeni. Time se postiže nenadmašna okretnost, a krug okretanja je skraćen na 10,4 m. U poređenju sa Australom i novim Espace-om, takođe opremljenim multi-link zadnjim vešanjem i naprednim sistemom 4CONTROL, novi Rafale takođe uključuje VMC 2 tehnologiju kontrole kretanja vozila – napredni elektronski sistem koji kontroliše zadnje točkove i preciznije predviđa gubitak prianjanja. Zahvaljujući njemu, vozači lakše i brže savladavaju krivine i znaju da će svi točkovi biti u optimalnom položaju na neravnim i oštećenim kolovozima. Novi Rafale ima 4 cm širi trag točkova od novog Espace-a, veće točkove (245 mm) i specifične postavke opruga, amortizera i stabilizatora koji doprinose udobnosti i dinamičnosti. Na kraju, rad vešanja (sa sistemom 4CONTROL Advanced ili bez njega) unapredjen je prilagodjavanjem postavki upravljača i njegovog krajnje direktnog upravljačkog odnosa (13) pa vozače i putnike očekuje uzbudljiva i savršeno precizna vožnja u krivinama.
Motor - hibrid u punom smislu
reči
Kao i novi Espace, Rafale stiže na tržište sa potpunim hibridnim pogonom E-Tech full hybrid snage 200 KS, kombinovanim sa automatskim dog-clutch menjačem sa više načina rada. Ovaj motor je snažan, štedljiv, automatski i samopunjiv! Nudi najbolji odnos efikasnosti i potrošnje na tržištu (4,7 l / 100 km i 105 g CO2 po kilometru – homologacija u toku) kao i domet zbog kojeg ćete odmah poželeti da sednete za upravljač i krenete na put (do 1100 km). Kako bi iskustvo vožnje svaki put bilo optimalno, na raspolaganju su vam postavke sistema MULTI-SENSE uz koji možete da ga personalizujete. Potpuno hibridni motor E-Tech full hybrid snage 200 KS ima serijsko-paralelnu arhitekturu i sastoji se od 1,2-litarskog trocilindričnog benzinskog turbo motora (130 KS / 96 kW, 205 Nm) i dva elektromotora. Čak i kada se posmatra izolovano, benzinski motor je prava tehnološka poslastica, s obzirom na to da kombinuje Millerov ciklus sagorevanja, sistem recirkulacije izduvnih gasova niskog pritiska, turbopunjač promenljive geometrije i klipnu arhitekturu dugog hoda po uzoru na dizel motore. Rezultat je neverovatan odnos energetske efikasnosti od 41%. Glavni elektromotor razvija 50 kW (70 KS) i 205 Nm. Napaja ga litijum-jonska baterija od 2 kWh / 400 V koja omogućava 100% električnu vožnju. Pomoćni elektromotor, odnosno visokonaponski električni starter-generator, razvija 25 kW / 50 Nm i omogućava pokretanje motora i menjanje brzina uz pomoć dog-clutch menjača.
Efikasno
punjenje i dugotrajan kapacitet baterije
Uz automatsko pokretanje u 100 % električnom načinu rada i
prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, E-Tech full hybrid
vam omogućava da do 80 % vremena u gradu vozite na električni pogon i tako
smanjite potrošnju goriva za do 40 % u poredjenju sa ekvivalentnim
benzinskim motorom. Tako možete uživati u svim prednostima električne vožnje,
bez spajanja vozila na punionicu! Punjenje se odvija automatski uz pomoć
pametnog menjača koji aktivira benzinski motor i električne motore kako bi napunili
bateriju. Na efikasnost punjenja može uticati i sam vozač tako da uz pomoć
polugica na upravljaču odabere neku od četiri nivoa prikupljanja energije.
Automatski menjač sa više načina rada
(dog-clutch menjač)
inspirisan je uspesima brenda u Formuli 1 i kombinuje dva stepena prenosa za
električni motor i četiri stepena prenosa za benzinski motor. Ukupno omogućava
15 kombinacija motora, što značajno smanjuje emisiju CO2 i potrošnju i
povećava zadovoljstvo u vožnji. Pametni menjač automatski bira režim rada
motora: 100% električni, 100% benzinski, dinamički hibridni (benzinski motor i
elektromotori zajedno pokreću točkove), e-drive (električni motor pokreće
točkove, a benzinski motor puni bateriju) ili režim prikupaljanja energije
(električni motor sakuplja kinetičku energiju).
Izuzetno
snažan motor E-Tech 4x4 (300 KS) u dolasku
Novi Renault Rafale, dizajniran da pruži zadovoljstvo i performanse kao
nijedan drugi Renault, kasnije će biti dostupan sa unapredjenim hibridnim pogonom
koji razvija čak 300 KS. Optimizacija različitih podešavanja hibridnog motora
omogućiće mu da razvije do 300 KS. Međutim, glavna unapredjenja će se
zasnivati na dva tehnička prilagođavanja. Prvi se odnosi na dodatni
elektromotor na zadnjoj osovini koji će direktno pokretati točkove, pa će
novi SUV kupe imati pogon na sve točkove. S druge strane, motor će biti
dizajniran kao plug-in hibrid, što znači da će korisnici moći da biraju
između 100% električnog režima za svakodnevna putovanja i hibridnog režima koji
garantuje izuzetan domet tokom dužih putovanja i samim tim veći spokoj. Sve
to, naravno, uz zabavne vozne karakteristike! Pored pogona na sva četiri točka
i kontrolnog sistema na sva četiri točka (4CONTROL Advanced), izuzetno moćan
E-Tech 4x4 300 KS biće kombinovan sa šasijom koja je precizno prilagođena za
inteligentnu kontrolu šasije nove generacije.
Izuzetno napredan putnički
prostor u kojem će svi uživati
Putnički prostor novog Rafale-a opremljen je najnovijim Solarbay panoramskim krovom sa funkcijom zatamnjivanja. Iako nisu sasvim nova, dva ekrana OpenR multimedijalnog sistema na kontrolnoj tabli imaju novu grafiku interfejsa. Sedišta ipak klasa za sebe! Na zadnjoj klupi nalazi se tehnološki napredan naslon za ruke, a kupcima je dostupan i inovativan izbor boja i materijala. Kokpit ima sve što je potrebno da pruži čisto zadovoljstvo u vožnji, a sam automobil je dizajniran da odražava Renaultov DNK i da verno služi svojim kupcima. Upotpunjena bočnim ojačanjima koja odražavaju dinamična svojstva vozila, nova sedišta novog Renault Rafale-a pružaju bočnu i uzdužnu potporu. Zahvaljujući njima, vožnja u krivinama istovremeno je stabilna i uzbudljiva. Ekološki proizvedene presvlake od Alcantare (61 % reciklirane Alcantare) pomažu vozaču da sedi uspravno i doprinose sportskom utisku.
Osvetljeni logotip na sedištima
Sedišta od alkantare u verziji Renault Rafale Esprit Alpine su
perforirana, a kroz njih se vidi plava platnena obloga sa moire efektom -
takođe vidljiva na rešetki hladnjaka. Logotip u obliku slova A i strelica na
gornjem delu naslona svetle i trepere u skladu sa otkucajima vašeg srca,
simbolišući talas uzbuđenja koji vas preplavljuje dok se približavate
automobilu. Boja svetla prilagođava se boji koju odaberete u podešavanjima
sistema MULTI-SENSE. S obzirom na to da su svetla ugrađena u savršeno
fleksibilnu tkaninu, nasloni sedišta uopšte nisu kruti! Ovo je prvi put da se
ovakva tehnologija koristi u vozilu.
Jedinstven osećaj za upravljačem
Volan novog Rafale-a, preuzet od modela Megane E-Tech electric i Austral, malo je izmenjen: kose linije Renault-ovog amblema su majstorski urezane u njegovo središte, a sjajni crni umetak je uklonjen. Verzija Esprit Alpine takođe ima umetak od alkantare sa unutrašnje strane donje ivice. Renault je koristio materijale nalik koži (uključujući 34% recikliranih materijala na leđima) koji su udobniji od prave kože i zamenjuju sve proizvode od životinjske kože bez smanjenja osećaja zadovoljstva i udobnosti. Ovim je brend još jednom potvrdio nameru da prestane da koristi kožne materijale u svojim vozilima do 2024. godine. Užitak u vožnji možda jeste podređen vozaču, ali putovanja su uvek ugodnija u društvu! Novi Renault Rafale ne zaboravlja na putnike i u svakom pogledu im pruža obilje prostora. Uz međuosovinski razmak od 2,74 m (novi Rafale ima istu platformu i međuosovinski razmak kao i novi Espace), putnicima na zadnjoj klupi na raspolaganju je ugodnih 302 mm prostora za kolena. Veliki međuosovinski razmak zaslužan je i za dodatan prostor za glave (880 mm) na zadnjoj klupi (slično kao kod novog Espace-a koji nudi 892 mm), i to bez uticaja na siluetu kupea! Duga putovanja obično podrazumevaju gomilu prtljaga. Zato novi Rafale nudi prostran prtljažnik kapaciteta 530 dm3 (norma VDA).
OpenR digitalna instrument tabla, predstavljena u Megane E-Tech electric, a zatim u malo drugačijoj verziji u Australu i novom Espace-u, sastoji se od dvostrukog ekrana u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni horizontalni TFT ekran instrument table površine 321 cm2 (1920 x 720 piksela, horizontalni format) i 12-inčni vertikalni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli, sa površinom od 453 cm2 (1250 x 1562 piksela, vertikalni format). Dvostruki OpenR ekran je postavljen tako da je lako vidljiv i na dohvat ruke, tako da vozač ne mora da skida pogled sa puta. Upotreba navigacije unapredjena je zahvaljujući opsežno proverenom i ispitanom Google-ovom ekosistemu koji spada među vodeće na tržištu. Potpuno novi vizuelniinterfejs odgovara jedinstvenom i senzacionalnom izgledu novog Rafale-a i pomaže da se istakne njegov karakter i tehnologija. Dizajneri korisničkog interfejsa stvorili su nov i revolucionaran vizuelni ugođaj. Baš kao i dizajn spoljašnjeg i unutrašnjeg dela vozila, ova ugodjaj je inspirisana novim amblemom brenda i odražava njegovu vizuelnu snagu.
Nenametljiv motiv dijamanta izveden je kao dijagonalni segment koji se uzdiže pod uglom od 28°. Sveprisutne dijagonalne linije pomažu u organizovanju i naglašavanju informacija prikazanih na kontrolnoj tabli i centralnom ekranu od kojih je sačinjen OpenR. Na ekranu instrument table, standardni kružni brzinomer je zamenjen dijagonalnom linijom postavljenom pod uglom od 28 °. Ova linija označava brzinu motora i menja boju svaki put kada se broj obrtaja poveća ili vozilo ubrza. Ekrani imaju podebljan i ravan font, savršeno usklađen sa najsavremenijim ekranima pametnih telefona i laptopova. Boje ekrana su preuzete iz "pop" palete koju Renault posebno voli i upotpunjene su posebno nežnim odsjajima koje stvara sjajan dupli OpenR ekran. Centralni ekran koristi Google-ov sistem za prirodnu, intuitivnu navigaciju koja po izgledu i upotrebi podseća na interfejs pametnih telefona. Svaka postavka MULTI-SENSE sistema se prikazuje sa novim specifičnim šarama i bojama, a silueta vozila na unutrašnjem ekranu prikazana je u stvarnoj boji karoserije. Novi Rafale odaje počast svijetu vazduhoplovstva svojim novim, unapredjenim i izuzetno velikim (9,3 inča) head-up ekranom. Informacije o brzini vožnje, aktivnim sistemima za pomoć u vožnji, upozorenja na prekoračenje brzine i uputstva navigacije se direktno prikazuju na vetrobranskom staklu gde vozač može sa lakoćom da ih pročita, bez obzira na situaciju. Vozač je tako u potpunosti fokusiran na put, a užitak u vožnji je još izraženiji!
Ukupna dužina: 4,71 m
Ukupna širina: 1,86 m
Visina: 1,61 m
Međuosovinski razmak: 2,74 m
Prednje vešanje: 942 mm
Zadnje vešanje: 1029 mm
Razmak od tla: 180 mm
Masa: od 1653 kg
Zapremina prtljažnika: 530 dm3
(VDA)
Motori
E-Tech full hybrid 200 KS
Benzinski motor: 1,2 l, 96 kW
(130 KS) i 205 Nm
Električni motori: 50 kW i 205
Nm / 25 kW i 50 Nm
Baterija: 2 kWh / 400 V
Menjač: automatski dog-clutch
menjač sa više načina rada
E-Tech 4x4 300 KS
Komentari(0)