Novi Sandero Stepway stigao u Srbiju - Automobilski bingo za Daciju

Dacia Sandero Stepway predstavljen je novinarima u Srbiji! Pre zvaničnih test vožnji, imali smo priliku da se "družimo" sa ovim modelom u jednočasovnoj vožnji. Prenosimo utiske

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Dacia Sandero Stepway promenio je potpuno svoj izgled i jednostavno je najlepše vozilo koje je, slobodno možemo reći, ovaj proizvođač automobila do danas spustio sa svojih proizvodnih traka! Njegova spoljašnjost sada kupuje na prvi pogled i mami uzdahe, dok unutrašnjost pleni. Definitivno će osvojiti i najzahtevnije vozače koji žele i planiraju da kupe vozilo u rasponu od 10.990 do 13.790 evra! Ovo je sigurni "automobilski bingo" za Daciju! Za kupce – definitivno odličan izbor pri kupovini!

Jasan i precizan od glave do pete

Ukratko - kompletna instrument tabla izgleda odlično, volan je prijatan na dodir, u vožnji precizan, menjač standardno dobar, sedišta udobna, zadnja kupa komforna, a duboki prtljažni prostor zadovoljava sve potrebe jedne četvoročlane porodice. Veći razmak od tla čini model Sandero Stepway svestranim avanturistom iz ponude kompanije Dacia. Snažan unutrašnji i spoljašnji dizajn izraz su eskapizma i pustolovnog duha. Veliki razmak od tla mu daje snažniji karakter crossover vozila i jasno ističe pripadnost porodici Stepway.

Mišićav spoljašnji dizajn

Novi Sandero Stepway prepoznatljiv je na prvi pogled zahvaljujući jedinstvenom poklopcu prtljažnika izraženih linija, hromiranom Stepway logotipu ispod prednje maske i zaobljenim branicima iznad svetala za maglu. Prednji i zadnji branici imaju obojenu zaštitu karoserije koja štiti boju od ogrebotina koje mogu nastati u svakodnevnoj vožnji.

Karakteristike crossover vozila

Novi Sandero Stepway dizajniran je u skladu sa karakteristikama crossover vozila! Razmak od tla povišen je na 174 mm, na krovnim nosačima se nalazi Stepway logotip, blatobrani su dodatno izbočeni, a posebno ojačani donji delovi vrata imaju specijalnu teksturiranu zaštitu. Standardne verzije imaju hromirane naplatake Flexwheel od 16 inča koji dizajnom podsećaju na "prave" aluminijumske naplatke, dostupne uz doplatu. Naplatci sa dijamantskom obradom od 16 inča dostupni su uz doplatu za još upečatljiviji izgled crossover vozila.

Dacia je uvek promovisala "racionalno" korišćenje automobila. Sada više nego ikad vodi računa o realnim očekivanjima klijenata. Nudi jednostavna, prostrana, pouzdana i robusna vozila bez nepotrebnih dodataka, po najboljoj ceni na tržištu. Iako je promena u načinu razmišljanja vidljiva već nekoliko godina, nezapamćeni događaji u poslednjih nekoliko meseci naterali su vozače da razmisle o održivijoj potrošnji i da se fokusiraju na ono što je zaista neophodno, a pritom izraze svoj potrebe za mobilnošću i slobodom.

Modularni krovni nosači

Uzdužni krovni nosači Sandera Stepway možda izgledaju kao da su dekorativni, ali su zapravo funkcionalni i prilagodljivi. Uz pomoć ključa smeštenog u kaseti mogu da se rastave za samo nekoliko sekundi i preurede u poprečne krovne nosače nosivosti 80 kilograma, kao i standardne krovne nosače. Ovaj sofisticirani patent je pokazatelj svega onoga što Dacia predstavlja - dokaz pametnih, praktičnih, jednostavnih i pouzdanih sistema. Unutrašnje presvlake imaju Stepway logotip, a vrata i instrument tabla imaju narandžaste umetke od tkanine i šavove.

Sve više kupaca automobila se prilikom kupovine okreće pragmatičnim rešenjima. Više od 15 godina, Dacia proizvodi automobile koji nude sve što je vozačima zaista potrebno po pristupačnim cenama. Sandero Stepway je oličenje DNK kompanije Dacia. Novim modelima Sandero Stepway, Dacia je podmladila svoj asortiman gradskih i kompaktnih automobila i zadovoljila potrebe privatnih kupaca. Nova platforma donela je i više opreme, povećala aktivnu i pasivnu bezbednost, omogućila ugradnju novih motora, uključujući benzinske i TNG agregate, kao i novi automatski menjač i potpuno novi šestostepeni ručni menjač.

Unutrašnjost je znatno poboljšana u svakom pogledu - bolji kvalitet ekrana, materijala, opreme, izrade, ergonomije, kao i nove funkcije. Novi Sandero Stepway ima tri zadnja sedišta na koja se mogu smestiti tri odrasle osobe, zadnju klupu preklopivu u razmeri 1/3:2/3 (u zavisnosti od verzije) i prtljažnik prikladan za potrebe cele porodice. Model Sandero Stepway ima prtljažnik od 328 litara (18 litara više u odnosu na prethodni model) sa ravnim podom koji se može podesiti po visini na dva nivoa, u zavisnosti od verzije.

Više funkcija

U kompaniji Dacia veruju da moderni automobili ne treba da budu puni nepotrebne opreme. Nove funkcije koje su deo novog modela Sandero Stepway kompanija Dacia je osmislila u skladu sa potrebama i očekivanjima kupaca. U standardnoj opremi nalaze se držač pametnog telefona (koji se može i ukloniti, u zavisnosti od verzije), putni računar, volan sa komandama tempomata i graničnik brzine, kao i automatsko uključivanje svetala na svim nivoima dodatne opreme. Vozač može da drži pogled na putu, a ruke na volanu što znači više udobnosti i veću bezbednost. Novi automatski klima uređaj sa digitalnim ekranom, grejanje prednjih sedišta, kartica "slobodne ruke" za daljinsko otvaranje prtljažnika, električna ručna kočnica, kamera za vožnju unazad, prednji i zadnji senzori za parkiranje i automatski brisači dostupni su u standardnoj opremi ili uz doplatu, u zavisnosti od tržišta. Novi Sandero Stepway će po prvi put u kompaniji Dacia biti dostupan sa električnim krovnim prozorom.

Multimedijalni sistem

Novi Sandero Stepway dostupan je sa tri različita multimedijalna sistema - Media Control, Media Display i Media Nav. Media Control omogućava postavljanje praktičnog držača za pametni telefon ispred vozača, čime on uz pomoć besplatne aplikacije Dacia Media Control i povezivanja putem opcije Bluetooth ili USB-a postaje daljinski upravljač multimedijalnog sistema. Sistem omogućava jednostavan pristup radiju, muzici sa USB-a, pozivima, porukama, aplikacijama za navigaciju i brojnim drugim funkcijama, kao što su prepoznavanje glasovnih komandi Siri ili Android virtuelnog pomoćnika. Komande su smeštene nadohvat ruke, na volanu.

Ako pametni telefon nije spojen sa sistemom Media Control, muzika se može slušati preko radija ili preko USB-a. U opremu su uključena dva zvučnika, Bluetooth i USB, kao i ekran od 3,5 inča smešten između komandi, na kom su prikazana i podešavanja radio uređaja. Uz uređaj Media Display dolazi i veliki ekran osetljiv na dodir od 8 inča smešten na vrhu konzole. Ovaj sistem podrazumeva četiri zvučnika. Ekran je blago nagnut prema vozaču za veću vidljivost i ergonomičniju upotrebu.

Dizajn je elegantan, a intuitivni interfejs jednostavan za upotrebu je kompatibilan sa Bluetooth funkcijom i sistemima Android Auto i Apple CarPlay za pametne telefone. Nova kartica „automobil” omogućava pristup podešavanjima sistema za pomoć u vožnji. Multimedijalni sistem Media Nav ima ugrađeni sistem za navigaciju i kompatibilan je sa sistemima Apple CarPlay i Android Auto sa kojima se može povezati bežično. Audio sistem ima čak šest zvučnika.

Inovativna bezbedonosna oprema

Modularna platforma CMF i inovativan dizajn električnih sistema omogućili su ugradnju najnovijih sistema za pomoć u vožnji i bezbednosne opreme. Novi Sandero Stepway prvi je model kompanije Dacia koji je konstruisan na modularnoj platformi CMF. Vrhunska snaga i čvrstoća rezultirali su boljom zaštitom u slučaju sudara. Konstrukcija je ojačana u prostoru motora (novi nosači motora i grede u donjem delu), kao i u kabini. Novi senzori pritiska na vratima i akcelerometar rano otkrivaju bočne sudare, pa se nove vazdušne zavese i bočni vazdušni jastuci brže otvaraju i štite abdomen, grudni koš i glavu. U standardnoj opremi novog modela Sandero Stepway nalazi se šest vazdušnih jastuka, zatezači sigurnosnih pojaseva, predzatezači sigurnosnih pojaseva za prednja i zadnja sedišta i sistem za automatsko pozivanje u slučaju nužde (dugme SOS smešteno pored svetla na krovu). Strukturni okvir novih prednjih sedišta je poboljšan i ugrađeni su nasloni za glavu koji sprečavaju trzajne povrede.

Standardno je opremljen automatskim paljenjem svetala, kao i automatskim brisačima, u zavisnosti od opreme. LED svetla poboljšavaju vidljivost povećanjem dužine snopa za 37 % (110 m) i širine snopa za 9 % (24 m) u poređenju sa kratkim snopom halogenih svetala prethodne verzije modela Sandero. Uz graničnik brzine i najnoviju generaciju ESP sistema u standardnoj opremi, kao i dugme za upravljanje tempomatom na volanu (u opciji u zavisnosti od nivoa opreme), novi Sandero Stepway opremljen je i najmodernijim sistemima za pomoć u vožnji.

Niža potrošnja goriva i bolje karakteristike vožnje

Nova modularna platforma, motori niže potrošnje i privlačan aerodinamični dizajn, kao rezultat ima veću udobnost u vožnji i nižu emisiju CO2 i drugih zagađivača. Nova modularna platforma donosi veću otpornost i krutost sa manje mase. Smanjuje emisiju zagađivača, a pritom ispunjava strože zahteve na testovima sudara i ekološke standarde. Novi Sandero Stepway ima novu prednju osovinu sa pravougaonim krakovima vešanja koji efikasno apsorbuju udarce i omogućavaju precizno upravljanje. Produženim međuosovinskim razmakom povećana je stabilnost u zavojima i smanjeno naginjanje karoserije. Novi nosači motora smanjuju vibracije u kabini.

Motori iz ponude ispunjavaju standard Euro 6D-Full koji je stupio na snagu 1. januara - TCe 90 jednolitarski trocilindarski turbomotor sa šestostepenim ručnim menjačem ili CVT automatskim menjačem, TCe 100 ECO-G - novi 1-litarski trocilindarski turbo motor sa dva goriva i šestostepenim ručnim menjačem. Dacia je jedini proizvođač automobila koji ceo asortiman svojih modela nudi sa motorima sa dve vrste goriva i pogonom na benzin i plin. Uvođenje ove tehnologije, dokazane u motoru TCe 100 ECO-G, u Dacijine fabrike garancija su bezbednost i pouzdanost.

Period trajanja garancije proizvođača, troškovi održavanja i servisni intervali , kao i zapremina prtljažnika isti su kao i kod benzinske verzije (rezervoar za plin nalazi se na mestu gde se inače nalazi rezervni točak). Sa plinskim pogonom novi Sandero Stepway ECO-G u proseku ispušta 11 % manje CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Sa dva rezervoara ima domet veći od 1300 kilometara - rezervoar za plin ima zapreminu od 50 l (korisni kapacitet ograničen je na 40 litara iz bezbednosnih razloga), a rezervoar za benzin ima dodatnih 50 litara.

CVT automatski menjač

Kako proizvođač najvljuje, novi CVT automatski menjač (Continuously Variable Transmission) neprimetno menja brzine i pritom, zahvaljujući žustrim ubrzanjima, zadržava visok nivo užitka u vožnji. Ovaj menjač zamenio je menjač Easy’R i u kombinaciji sa motorom TCe 90 smanjuje potrošnju goriva (zahvaljujući lakšoj menjačkoj kutiji i boljem upravljanju motorom) i emisije CO2 (11 % niže za novi Logan, 4 % niže za Sandero Stepway). Stop&Start funkcija je dostupna kod motora TCe 100 ECO-G, TCe 90 i Sce 65. Isključivanjem motora kad je automobil zaustavljen, bilo pritiskom na papučicu kočnice kod automatskog menjača ili prebacivanjem ručnog menjača u prazni hod, sprečava se ispuštanje emisije, kao i stvaranje vibracija i buke. Motor se ponovno pokreće gotovo momentalno. Stop&Start funkcija može se ručno isključiti dugmetom na sredini instrument table.

Bolje performanse

Novi Sandero Stepway nudi bolje vozne osobine, preciznije upravljanje, efikasnije motore i bolju zvučnu izolaciju. Nova modularna platforma CMF, na kojoj se zasniva novi Sandero Stepway, zaslužna je za tri ključna poboljšanja. Prvo je akustično - upotreba lakšeg i krućeg nosača, prednjeg bloka i okvira karoserije doprinela je smanjenju vibracija. Drugo poboljšanje odnosi se na prianjanje, širi trag točkova Sandera Stepway (za 29 mm) kao rezultat ima veću upravljivost i bolje ponašanje na putu. Konačno, aktivna i pasivna sigurnost poboljšane su ugradnjom najnovije generacije sistema za pomoć u vožnji.

Novim postavkama amortizera i oprugama zagarntovana je stabilnost novih modela u zavojima i smanjeno zanošenje. Zahvaljujući tome, vožnja putevima sa krivinama je istovremeno udobna i zabavna. Otpor novog, 100 % električnog servoupravljača, je manji za 36 % u odnosu na prethodnu generaciju Sandero Stepwaya. Otpor servo-upravljača pritom se prilagođava brzini kako bi se osigurale precizne povratne informacije sa prednjih točkova. Rezultat toga su, izmedju ostalog, bolja vozna svojstva na auto-putu i jednostavnije parkiranje.

Efikasnost

Motori u ponudi novog Sandera Stepway ispunjavaju novu ekološku normu Euro 6DFull. Kombinovani su sa novim, lakšim šestostepenim ručnim menjačem koji je tehnički poboljšan kako bi se smanjilo trenje. Prenosni odnos ovog menjača je poboljšan kako bi se osigurala odgovarajuća isporuka obrtnog momenta u svim uslovima. U šestom stepenu prenosa prenosni odnosi su produženi radi smanjenja potrošnje goriva na auto-putu. Za nižu potrošnju su zaslužne i izmene na i podvozju kojima je povećana aerodinamičnost vozila. Za kraj treba reći da je Dacia napravila pun pogodak sa novim modelom.

Komentari(0)

sortiraj