Novi Sandero Stepway stigao u Srbiju - Automobilski bingo za Daciju
Dacia Sandero Stepway predstavljen je novinarima u Srbiji! Pre zvaničnih test vožnji, imali smo priliku da se "družimo" sa ovim modelom u jednočasovnoj vožnji. Prenosimo utiske
Dacia Sandero Stepway promenio je potpuno svoj izgled i jednostavno je najlepše vozilo koje je, slobodno možemo reći, ovaj proizvođač automobila do danas spustio sa svojih proizvodnih traka! Njegova spoljašnjost sada kupuje na prvi pogled i mami uzdahe, dok unutrašnjost pleni. Definitivno će osvojiti i najzahtevnije vozače koji žele i planiraju da kupe vozilo u rasponu od 10.990 do 13.790 evra! Ovo je sigurni "automobilski bingo" za Daciju! Za kupce – definitivno odličan izbor pri kupovini!
Jasan i precizan od glave do pete
Ukratko - kompletna instrument tabla izgleda odlično, volan je
prijatan na dodir, u vožnji precizan, menjač standardno dobar, sedišta udobna,
zadnja kupa komforna, a duboki prtljažni prostor zadovoljava sve potrebe jedne
četvoročlane porodice. Veći razmak od tla čini model Sandero Stepway
svestranim avanturistom iz ponude kompanije Dacia. Snažan unutrašnji i
spoljašnji dizajn izraz su eskapizma i pustolovnog duha. Veliki razmak od tla
mu daje snažniji karakter crossover vozila i jasno ističe pripadnost porodici
Stepway.
Mišićav spoljašnji dizajn
Novi Sandero Stepway prepoznatljiv je na prvi pogled zahvaljujući
jedinstvenom poklopcu prtljažnika izraženih linija, hromiranom Stepway logotipu
ispod prednje maske i zaobljenim branicima iznad svetala za maglu. Prednji i
zadnji branici imaju obojenu zaštitu karoserije koja štiti boju od ogrebotina
koje mogu nastati u svakodnevnoj vožnji.
Karakteristike crossover vozila
Novi Sandero Stepway dizajniran je u skladu sa karakteristikama crossover
vozila! Razmak od tla povišen je na 174 mm, na krovnim nosačima se nalazi
Stepway logotip, blatobrani su dodatno izbočeni, a posebno ojačani donji delovi
vrata imaju specijalnu teksturiranu zaštitu. Standardne verzije imaju hromirane
naplatake Flexwheel od 16 inča koji dizajnom podsećaju na "prave"
aluminijumske naplatke, dostupne uz doplatu. Naplatci sa dijamantskom obradom
od 16 inča dostupni su uz doplatu za još upečatljiviji izgled crossover vozila.
Dacia je uvek promovisala "racionalno" korišćenje automobila.
Sada više nego ikad vodi računa o realnim očekivanjima klijenata. Nudi
jednostavna, prostrana, pouzdana i robusna vozila bez nepotrebnih dodataka, po
najboljoj ceni na tržištu. Iako je promena u načinu razmišljanja vidljiva već
nekoliko godina, nezapamćeni događaji u poslednjih nekoliko meseci naterali su
vozače da razmisle o održivijoj potrošnji i da se fokusiraju na ono što je
zaista neophodno, a pritom izraze svoj potrebe za mobilnošću i slobodom.
Modularni krovni nosači
Uzdužni krovni nosači Sandera Stepway možda izgledaju kao da su
dekorativni, ali su zapravo funkcionalni i prilagodljivi. Uz pomoć ključa
smeštenog u kaseti mogu da se rastave za samo nekoliko sekundi i preurede u
poprečne krovne nosače nosivosti 80 kilograma, kao i standardne krovne nosače.
Ovaj sofisticirani patent je pokazatelj svega onoga što Dacia predstavlja -
dokaz pametnih, praktičnih, jednostavnih i pouzdanih sistema. Unutrašnje
presvlake imaju Stepway logotip, a vrata i instrument tabla imaju narandžaste
umetke od tkanine i šavove.
Sve više kupaca automobila se prilikom kupovine okreće pragmatičnim
rešenjima. Više od 15 godina, Dacia proizvodi automobile koji nude sve što je
vozačima zaista potrebno po pristupačnim cenama. Sandero Stepway je oličenje
DNK kompanije Dacia. Novim modelima Sandero Stepway, Dacia je podmladila svoj
asortiman gradskih i kompaktnih automobila i zadovoljila potrebe privatnih
kupaca. Nova platforma donela je i više opreme, povećala aktivnu i pasivnu
bezbednost, omogućila ugradnju novih motora, uključujući benzinske i TNG
agregate, kao i novi automatski menjač i potpuno novi šestostepeni ručni
menjač.
Unutrašnjost je
znatno poboljšana u svakom pogledu - bolji kvalitet ekrana, materijala, opreme,
izrade, ergonomije, kao i nove funkcije. Novi Sandero Stepway ima tri zadnja
sedišta na koja se mogu smestiti tri odrasle osobe, zadnju klupu preklopivu u
razmeri 1/3:2/3 (u zavisnosti od verzije) i prtljažnik prikladan za potrebe
cele porodice. Model Sandero Stepway ima prtljažnik od 328 litara (18 litara
više u odnosu na prethodni model) sa ravnim podom koji se može podesiti po
visini na dva nivoa, u zavisnosti od verzije.
Više funkcija
U kompaniji Dacia
veruju da moderni automobili ne treba da budu puni nepotrebne opreme. Nove
funkcije koje su deo novog modela Sandero Stepway kompanija Dacia je osmislila
u skladu sa potrebama i očekivanjima kupaca. U standardnoj opremi nalaze se
držač pametnog telefona (koji se može i ukloniti, u zavisnosti od verzije),
putni računar, volan sa komandama tempomata i graničnik brzine, kao i
automatsko uključivanje svetala na svim nivoima dodatne opreme. Vozač može da
drži pogled na putu, a ruke na volanu što znači više udobnosti i veću
bezbednost. Novi automatski klima uređaj sa digitalnim ekranom, grejanje
prednjih sedišta, kartica "slobodne ruke" za daljinsko otvaranje
prtljažnika, električna ručna kočnica, kamera za vožnju unazad, prednji i
zadnji senzori za parkiranje i automatski brisači dostupni su u standardnoj
opremi ili uz doplatu, u zavisnosti od tržišta. Novi Sandero Stepway će po prvi
put u kompaniji Dacia biti dostupan sa električnim krovnim prozorom.
Multimedijalni
sistem
Novi Sandero
Stepway dostupan je sa tri različita multimedijalna sistema - Media Control,
Media Display i Media Nav. Media Control omogućava postavljanje praktičnog
držača za pametni telefon ispred vozača, čime on uz pomoć besplatne aplikacije
Dacia Media Control i povezivanja putem opcije Bluetooth ili USB-a postaje
daljinski upravljač multimedijalnog sistema. Sistem omogućava jednostavan
pristup radiju, muzici sa USB-a, pozivima, porukama, aplikacijama za navigaciju
i brojnim drugim funkcijama, kao što su prepoznavanje glasovnih komandi Siri
ili Android virtuelnog pomoćnika. Komande su smeštene nadohvat ruke, na volanu.
Ako pametni telefon
nije spojen sa sistemom Media Control, muzika se može slušati preko radija ili
preko USB-a. U opremu su uključena dva zvučnika, Bluetooth i USB, kao i ekran
od 3,5 inča smešten između komandi, na kom su prikazana i podešavanja radio
uređaja. Uz uređaj Media Display dolazi i veliki ekran osetljiv na dodir od 8
inča smešten na vrhu konzole. Ovaj sistem podrazumeva četiri zvučnika. Ekran je
blago nagnut prema vozaču za veću vidljivost i ergonomičniju upotrebu.
Dizajn je
elegantan, a intuitivni interfejs jednostavan za upotrebu je kompatibilan sa
Bluetooth funkcijom i sistemima Android Auto i Apple CarPlay za pametne
telefone. Nova kartica „automobil” omogućava pristup podešavanjima sistema za
pomoć u vožnji. Multimedijalni sistem Media Nav ima ugrađeni sistem za
navigaciju i kompatibilan je sa sistemima Apple CarPlay i Android Auto sa
kojima se može povezati bežično. Audio sistem ima čak šest zvučnika.
Inovativna bezbedonosna
oprema
Modularna platforma
CMF i inovativan dizajn električnih sistema omogućili su ugradnju najnovijih
sistema za pomoć u vožnji i bezbednosne opreme. Novi Sandero Stepway prvi je
model kompanije Dacia koji je konstruisan na modularnoj platformi CMF. Vrhunska
snaga i čvrstoća rezultirali su boljom zaštitom u slučaju sudara. Konstrukcija
je ojačana u prostoru motora (novi nosači motora i grede u donjem delu), kao i
u kabini. Novi senzori pritiska na vratima i akcelerometar rano otkrivaju bočne
sudare, pa se nove vazdušne zavese i bočni vazdušni jastuci brže otvaraju i
štite abdomen, grudni koš i glavu. U standardnoj opremi novog modela Sandero
Stepway nalazi se šest vazdušnih jastuka, zatezači sigurnosnih pojaseva,
predzatezači sigurnosnih pojaseva za prednja i zadnja sedišta i sistem za
automatsko pozivanje u slučaju nužde (dugme SOS smešteno pored svetla na
krovu). Strukturni okvir novih prednjih sedišta je poboljšan i ugrađeni su
nasloni za glavu koji sprečavaju trzajne povrede.
Standardno je
opremljen automatskim paljenjem svetala, kao i automatskim brisačima, u
zavisnosti od opreme. LED svetla poboljšavaju vidljivost povećanjem dužine
snopa za 37 % (110 m) i širine snopa za 9 % (24 m) u poređenju sa kratkim
snopom halogenih svetala prethodne verzije modela Sandero. Uz graničnik brzine
i najnoviju generaciju ESP sistema u standardnoj opremi, kao i dugme za
upravljanje tempomatom na volanu (u opciji u zavisnosti od nivoa opreme), novi
Sandero Stepway opremljen je i najmodernijim sistemima za pomoć u vožnji.
Niža potrošnja
goriva i bolje karakteristike vožnje
Nova modularna
platforma, motori niže potrošnje i privlačan aerodinamični dizajn, kao rezultat
ima veću udobnost u vožnji i nižu emisiju CO2 i drugih zagađivača. Nova
modularna platforma donosi veću otpornost i krutost sa manje mase. Smanjuje
emisiju zagađivača, a pritom ispunjava strože zahteve na testovima sudara i
ekološke standarde. Novi Sandero Stepway ima novu prednju osovinu sa
pravougaonim krakovima vešanja koji efikasno apsorbuju udarce i omogućavaju
precizno upravljanje. Produženim međuosovinskim razmakom povećana je stabilnost
u zavojima i smanjeno naginjanje karoserije. Novi nosači motora smanjuju
vibracije u kabini.
Motori iz ponude
ispunjavaju standard Euro 6D-Full koji je stupio na snagu 1. januara - TCe 90
jednolitarski trocilindarski turbomotor sa šestostepenim ručnim menjačem ili
CVT automatskim menjačem, TCe 100 ECO-G - novi 1-litarski trocilindarski turbo
motor sa dva goriva i šestostepenim ručnim menjačem. Dacia je jedini proizvođač
automobila koji ceo asortiman svojih modela nudi sa motorima sa dve vrste
goriva i pogonom na benzin i plin. Uvođenje ove tehnologije, dokazane u motoru
TCe 100 ECO-G, u Dacijine fabrike garancija su bezbednost i pouzdanost.
Period trajanja
garancije proizvođača, troškovi održavanja i servisni intervali , kao i
zapremina prtljažnika isti su kao i kod benzinske verzije (rezervoar za plin
nalazi se na mestu gde se inače nalazi rezervni točak). Sa plinskim pogonom
novi Sandero Stepway ECO-G u proseku ispušta 11 % manje CO2 od ekvivalentnog
benzinskog motora. Sa dva rezervoara ima domet veći od 1300 kilometara -
rezervoar za plin ima zapreminu od 50 l (korisni kapacitet ograničen je na 40
litara iz bezbednosnih razloga), a rezervoar za benzin ima dodatnih 50 litara.
CVT automatski
menjač
Kako proizvođač
najvljuje, novi CVT automatski menjač (Continuously Variable Transmission)
neprimetno menja brzine i pritom, zahvaljujući žustrim ubrzanjima, zadržava
visok nivo užitka u vožnji. Ovaj menjač zamenio je menjač Easy’R i u
kombinaciji sa motorom TCe 90 smanjuje potrošnju goriva (zahvaljujući lakšoj
menjačkoj kutiji i boljem upravljanju motorom) i emisije CO2 (11 % niže za novi
Logan, 4 % niže za Sandero Stepway). Stop&Start funkcija je dostupna kod
motora TCe 100 ECO-G, TCe 90 i Sce 65. Isključivanjem motora kad je automobil
zaustavljen, bilo pritiskom na papučicu kočnice kod automatskog menjača ili
prebacivanjem ručnog menjača u prazni hod, sprečava se ispuštanje emisije, kao
i stvaranje vibracija i buke. Motor se ponovno pokreće gotovo momentalno.
Stop&Start funkcija može se ručno isključiti dugmetom na sredini instrument
table.
Bolje performanse
Novi Sandero
Stepway nudi bolje vozne osobine, preciznije upravljanje, efikasnije motore i
bolju zvučnu izolaciju. Nova modularna platforma CMF, na kojoj se zasniva novi
Sandero Stepway, zaslužna je za tri ključna poboljšanja. Prvo je
akustično - upotreba lakšeg i krućeg nosača, prednjeg bloka
i okvira karoserije doprinela je smanjenju vibracija. Drugo poboljšanje odnosi
se na prianjanje, širi trag točkova Sandera Stepway (za 29 mm) kao rezultat ima
veću upravljivost i bolje ponašanje na putu. Konačno, aktivna i pasivna
sigurnost poboljšane su ugradnjom najnovije generacije sistema za pomoć u
vožnji.
Novim postavkama
amortizera i oprugama zagarntovana je stabilnost novih modela u zavojima i
smanjeno zanošenje. Zahvaljujući tome, vožnja putevima sa krivinama je
istovremeno udobna i zabavna. Otpor novog, 100 % električnog servoupravljača,
je manji za 36 % u odnosu na prethodnu generaciju Sandero Stepwaya. Otpor servo-upravljača
pritom se prilagođava brzini kako bi se osigurale precizne povratne informacije
sa prednjih točkova. Rezultat toga su, izmedju ostalog, bolja vozna svojstva na
auto-putu i jednostavnije parkiranje.
Efikasnost
Motori u ponudi novog Sandera Stepway ispunjavaju novu ekološku normu Euro 6DFull. Kombinovani su sa novim, lakšim šestostepenim ručnim menjačem koji je tehnički poboljšan kako bi se smanjilo trenje. Prenosni odnos ovog menjača je poboljšan kako bi se osigurala odgovarajuća isporuka obrtnog momenta u svim uslovima. U šestom stepenu prenosa prenosni odnosi su produženi radi smanjenja potrošnje goriva na auto-putu. Za nižu potrošnju su zaslužne i izmene na i podvozju kojima je povećana aerodinamičnost vozila. Za kraj treba reći da je Dacia napravila pun pogodak sa novim modelom.
Komentari(0)