Opel - Za održivu i uspešnu budućnost
Pre kraja godine, konceptno vozilo koje se trenutno kreira u dizajnerskom studiju pokazaće u kom pravcu se kreće Opel
Dok Opel naporno radi na tome da postane visoko efikasna automobilska kompanija u okviru PSA grupe, kao što je i najavio izvršni direktor Mihael Lohšeler tokom predstavljanja strateškog plana PACE! prošlog novembra, takođe se fokusira i na jačanje i razvoj. Pre kraja godine, konceptno vozilo koje se trenutno kreira u dizajnerskom studiju pokazaće u kom pravcu se kreće Opel.
,,PACE!
je kompas za održivu i uspešnu budućnost za Opel'' rekao je Mihael Lohšeler.
-Pored
povećanja profitabilnosti i efikasnosti, PACE! uključuje i jačanje brenda Opel.
Zato sam ja dao svojim timovima zadatak da izoštre Opelov profil i da kreiraju
koncept automobil koji simbolizuje pravac u kom se krećemo – kaže Lohšeler.
Nemački,
pristupačan i uzbudljiv. Ovo su tri vrednosti brenda koje su utkane u DNK
svakog Opelovog modela i inicijative i tako će i dalje biti u budućnosti. Poslednjih
meseci, Opelovi dizajnerski, marketinški i inženjerski timovi su pronalazili
odgovore na pitanje kako ove vrednosti mogu još bolje biti oličene u dizajnu,
tehnologiji, suštini Opelovih automobila i pristupu koji kompanija ima prema
svojim klijentima.
Tim
oko potpredsednika za dizajn Marka Adamsa revidirao je filozofiju Opelovog
dizajna i namerava da primeni značajne fine radove prilikom kreiranja budućih
bestselera iz Riselshajma. Prvi uvid u to šta budućnost nosi i kako će Opelovi
modeli izgledati sredinom sledeće dekade je sada otkriven - i dalje skriven
ispod plašta, ali već otkriva detalje vrednje pažnje.
Jedan
element koji je dizajnerski tim želeo da prenese na novi nivo jeste kako
moderne nove ,,nemačke odlike’’ mogu da budu izražene u budućim proizvodima,
čime će se izoštriti profil brenda.
-Nove
nemačke odlike znače da mi sebe definišemo ne samo na osnovu tradicionalnih
nemačkih vrednosti. Naravno, inženjerska izvrsnost, tehnološke inovacije i
izvanredan kvalitet ostaju važni za nas. Međutim, moderna Nemačka je mnogo više
od ovoga. Mi smo otvoreni za svet, slobodoumni, i zaista brinemo o ljudima, na
nemačkom, ovaj pristup se naziva ,,menschlich’’, jednom rečju čovečni. Naši
klijenti, gde god da žive i odakle god da dolaze, su naša smernica i kompas za
sve što radimo - objasnio je Adams.
Dva
osnovna stuba Opelove buduće filozofije dizajna direktno potiču iz izraza novih
nemačkih odlika - odvažnost i čistoća.
-Opelov
dizajn je emocionalan, skulpturalan i samouveren, mi kreiramo uzbudljive dizajne
koji se ističu. Ovo smo sumirali izrazom odvažan. Drugi ključni aspekt nemačkog
dizajna je njegova jasnoća, intuitivnost i fokus. Ovo je izraženo u epitetu čist
- objasnio je Adams.
Prethodne
iskonske dizajne iz Opelove prošlosti jasno odlikuju ove osobine. Jedan od najsjajnijih
primera ovog principa odvažan i čist je Opel CD koji je oduševio međunarodnu
publiku kada je proslavio svoju svetsku premijeru na Salonu automobila u
Frankfurtu 1969. godine. Ovi ključni elementi su takođe jasno vidljivi u
poslednjoj zamisli iz dizajnerskog centra u Riselshajmu - kritički priznatog GT
koncepta.
-Snažne
proporcije, jednostavne ali skulpturalne površine, smela grafika, i retki ali
izuzetno dobro izvedeni detalji, konceptnog automobila koji pripremamo nastavlja da razvija principe
koje smo istraživali sa GT konceptom. Postoji jasan kontinuitet i doslednost u
načinu na koji mi izražavamo vrednosti Opela. Međutim, napravili smo nekoliko
koraka unapred i sada postavljamo strukturu za buduće lice Opela. Ovo će biti artikulisano
oko onoga što sada nazivamo Opel Kompas - objasnio je
Adams.
Opel Kompas organizuje elemente dizajna budućeg lica Opela oko dve snažne ose koje presecaju amblem brenda gde postaje tačka fokusa više nego ikada pre. Centralna linija na poklopcu motora predstavlja vertikalnu osu, koja će postati odvažnija i čistija u svom pristupu. Horizontalnu osu simbolizuje tipičan potpis dnevnih svetala u obliku krila koji će i dalje biti ojačan i razvijen na svim budućim Opelovim vozilima. Konceptni automobil, koji će biti predstavljen pre kraja godine, biće prvo vozilo koje će predstaviti buduće lice Opela dizajnirano po principima Opel Kompasa.
Komentari(0)