Porsche Panamera 4S- Remek-delo na četiri točka
Gleda ON mene, gledam ja njega… Imam utisak da misli ovaj „džudža” nije vozio i stiskao papučicu gasa više od 1,2 kubika. Sada našao da „gazi” mene
Kao da ga čujem šta misli i priča u sebi, dok mu prilazim metar
po metar. Čeka me na parkingu Beogradskog sajma. Mislim se nešto, prijatelju pa
ti ne znaš da sam onomad u Španiji na test stazi Formule 1 tvom kolegi iz
Mercedesa C-klasi od 6,3 kubika i 571 konjske snage cepao gume i isterao dušu
iz njega kroz auspuh, i to u krugu od 100 kilometara. Držao sam mu papučicu
gasa, kao beba zvečku.
Ali, prođe mi misao, u garaži moj Dragane ti stoji “Škodilak”
star 15 godina, voziš se autobusom 511, šipku u busu držiš 25 dana mesečno do
grada, preskačeš stanice, bežiš od kontrolora… Međutim, kako mu se sve više priblžavam
zaboravljam i ridžovane, autobus, najbolje prijatelje, znojim se i ujedno
skupljam hrabrost da od našeg dobrog prijatelja preuzmem ključ i sednem u ovu
grdosiju na četiri točka, razvučem mu papučicu gasa i odem u nepoznato… Napominjem,
dobrog prijatelja, jer je stvarno dobar… Na leb da ga mažeš. Zašto? Pa, zato
što treba da daš nekom automobil vredan 140.000 evra, a da ti ga vrati čitavog,
neogrebanog... Snalazimo se kako umemo, jer ovi iz Poršea u Srbiji čuvaju
njihova vozila kao zmija noge ili kao baba Pionirove mentol bombone od unučića,
u džepu od kecelje. Babe i daju po koju bombonu kad im unučići dođu na raspust,
a ovi… Plaše se i misle da su samo oni preko veze položili vozački ispit i
znaju da voze ove skupocene sportske automobile. Oni su manje više ne bitni u
ovoj priči, bar za sada… Spremni smo da prihvatimo izazov na četiri sportska
točka i ispunimo sva njegova očekivanja kada smo mi iz WWW.MAKINA.RS u pitanju. A njemu… Bilo je totalno
sve jedno ko ga jaše. Ja, vlasnik, moj burazer, teča iz Fojnice ili već neko
treći… On je jednostavno PORSCHE
PANAMERA 4S!!!
Šalu na stranu, s ponosom možemo reći da smo na jedan dan u
rukama imali Panameru i konstatovali da je ON prava adranalinska bomba za
svakog vozača! Bezbednost i sportska vožnja kod Porsche-a se često izgovara u
jednom dahu. U ovom četvorotočkašu sve „miriše" na luksuz. Različit i u
isto vreme moderan, nudi najviše od elegancije i sportskog imidža. Simbol
prestiža i sinonim vrhunske estetike, Panamera nastavlja blistav put Porsche sportskih vozila kao novi
izraz prepoznatljivog statusa i sofisticiranog ukusa pravih ljubitelja vodeće
svetske automobilske marke iz Štutgarta.
Ispod haube moćan
agregat
U svakom trenutku će vam pružiti opuštenu i bezbednu vožnju u
svim mogućim uslovima. Sve je prilagođeno vozaču, od volana,
papučice gasa, menjača, preglednosti, a ispod haube „kuca" srce
moćnog agregata. Nova „ljuta mašina"
izgleda više nego odlično, a ovaj nemački proizvođač automobila s pravom
očekuje čudo od svoje prve limuzine, odnosno kupea sa četvoro vrata. Proizvođač
iz Štutgarta je na prvom mestu istakao „čistoću" modela, vešto skrojenog
na platformi „kajena", u kojem je iskorišćena najsavremenija tehnologija
kako bi se smanjile potrošnja goriva i emisija ugljen-dioksida.
Automatski
menjač sa dvostrukim kvačilom i start-stop sistem doprinose uštedi od pet odsto
goriva. Elektronika kontroliše hlađenje motora, a Panamera je dobila i
pneumatike niskog otpora pri kotrljanju, kao i savremeni kočioni sistem. Ova
nemačka uzdanica, duga 4,9 metara, u unutrašnjosti ima mesta za četiri odrasle
osobe i za Porsche vrlo izdašan prtljažnik od 445 litara. Bezbednost i udobnost
su na vrhunskom nivou, a za performanse je zadužen benzinski agregat 3.0 koji
razvija vrhunskih 440 konjskih snaga.
„Nabildovan” je moćnom opremom i elektronskim
asistencijama. Kada stisnete papučicu gasa, ovaj gorostas se bukvalno zakucava
za asfalt. Za četvorotočkaša ove klase i veličine ne troši puno. U gradskoj
vožnji iz rezervoara „iscuri" 15 litara benzina dok je na otvorenom putu, do
brzine od 160 km/h, potroši 10 litara. Ukoliko vam je papučica gasa uvek na
maksimumu, onda morate imati “cistrnu iza sebe” kako bi vam dolivala non-stop
benzin.
Limitriran na 295 km/h
Iz mesta do 100 km/h stigli smo za nešto manje od pet sekundi
i za njega možemo reći da je pored udobnosti i luksuza prava aždaja na drumu.
Na auto-putu Panameri smo isterali čitavih 245 km na čas pripomognuti
sjajnim ESP sport sistemom!
I pri ovoliko velikoj brzini, kao i rizik da nam oduzmu vozačku dozvolu, imali
smo apsolutnu kontrolu nad vozilom. Moramo reći i da nam je instrument tabla
sve važne informacije predstavljala direktno u vidnom polju, što je pri velikim
brzinama veoma važno. Vožnja na otvorenom putu bila je pomešana sa velikom dozom
straha, adrenalina i strasti! Na „cajgeru” je ispisana maksimalna brzina od 330
km/h, a limitirana je na
fantastičnih 295! Inovativni osmostepeni automatski menjač sa dvostrukim
kvačilom je čvrsto spojen sa motorom, koji se odlikuje brzom promenom stepena
prenosa, a tako se pojačava i efekat kočionog sistema.
Vožnja
u tri režima
Dodatna impresivna odlika
Panamere su stalni pogon na sva četiri točka, novi dodaci šasiji i inovativni
pogonski, dinamični sistemi koji unapređuju performanse vozila sa standardnom i
off-road vožnjom. „Vozi” se u tri režima - Sportska, Off-road i Normal. Izuzetno
snažna kabina za putnike zajedno sa prednjim i zadnjim zonama deformacije
predstavlja efikasnu osnovu sistema za zaštitu putnika. Raspolaže sa devet
vazdušnih jastuka koji se razvijaju po potrebi, u skladu sa vrstom i
ozbiljnošću nezgode.
Kabina za desetku
Unutrašnjost donosi „poplavu"
iznenađenja. Ima velikodušni prostor u predelu za noge, ramena i glavu. Sam pogled na dizajn unutrašnjosti
nesumnjivo pokazuje njegovu lepotu. Koža puca na sve strane, od sedišta, pa sve
do vozačevih cipela… Izražajna centralna konzola predstavlja oličenje snage sportskog
vozila, blagi prevoji instrument table na strani suvozača pružaju osećaj
prostranosti naglašavajući kvalitete vozila na duge staze. Ručice za vrata i
tasteri za podešavanje sedišta su ugrađeni vrhunski i precizno, a centralne
panele krase dekorativni kožni prošivi. Njenim centralnim delom dominira veliki
TFT ekran koji prikazuje sve moguće sisteme, a sve ručice su jasno vidljive i sve
su nadohvat ruke. Stilizovane linije
unutrašnjosti, prelep izgled i izuzetno lako rukovanje čine ovaj model veoma
prepoznatljivim. Svi elementi napravljeni su od najkvalitetnijih materijala, a
konforna sportska sedišta se elektronski pomeraju u nekoliko položaja.
Pleni i
osvaja na svakom koraku
Prednjim delom vozila dominira moćni dizajn
maske hladnjaka sa centralno postavljenom Porsche-ovim znakom na haubi. Nova
stilizovana svetla imaju visok kvalitet, kao i LED dnevna svetla sa hromiranim
umecima integrisana u branike. Sa strane vozila izdužene linije naglašavaju
kvalitet vozila čije kompaktne proporcije definišu široko međuosovinsko
rastojanje i kratak prepust. Sa prelaza od bočnih prozora u zadnjem delu vozila
do zadnjeg vetrobranskog stakla nijedan stub nije vidljiv. Sve to, zajedno sa
savršeno uklopljenom zadnjom svetlosnom grupom iz dva dela sa LED tehnologijom,
od optičkih vlakana i spuštenim krovom sa velikim usmerivačem vazduha, čine
harmoničan dizajn ove sportske limuzine. Posebno je interesantna bočna linija
kada su staklene površine u pitanju, kao I zakošena linija krova, čime su
Poršeovi dizajneri napravili sojevrsnu posvetu, reklo bi se modelu 911.
Sofisticirane linije, precizni prelazi I visoko-kvalitetna izrada kreiraju
skladan spoj sportskog kvaliteta I elegancije enterijera.
Aktivna pomoć prilikom parkiranja i kamera za vožnju unazad
poboljšavaju bezbednost. Prilikom parkiranja monitor prikazuje projekciju kako
da parkirate Panameru bez ogrebotina u izuzetno vidljivom tonu. Sa ovom kamerom
i loši vozači mogu bez greške da parkiraju automobil.
Skupa igračka
Jedan tekst je svakako mali kako bi opisali sve čari koje nudi ova nemačka sportska perjanica. Za kraj moramo reći da je u Panameri sve moćno, snažno i luksuzno. Ima lepo osmišljen prostor oko vozača, što je najbitnije, kao i perfektni motor ispod haube. Putnici mogu u svim režimima vožnje da uživaju, kao u pravom mlaznom avionu. Međutim, ono što ostaje jeste da se skupi tih tričavih 140.000 evra! Za neke malo, za nekog puno, a za treće „svetlosna godina”. Za one koji nemaju novca, može se reći da ostaje žal i večiti san što ga baš oni nemaju. Ali, ako vam je lakše, i pored toga što smo ga iskreno nahvalili, a to 100 odsto i zaslužuje po našim merilima, za ovaj automobil zaista ne vredi da se odvoji toliki novac. Ne samo za njega, već i za mnoge druge skupocene automobile u toj klasi.
Više slika sa ovog nesvakidašnjeg putovanja možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs
Tekst
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 3,0
Snaga 440 KS
Ubrzanje 5 sekundi
Potrošnja 10 – 15l
Maksimalna brzina 295 km/h
Cena 140.000 evra
Komentari(5)