Renault Clio piše novu istoriju
Renault je u Sloveniji predstavio petu generaciju modela Clio! Dizajniran je po načelu „evolucije i revolucije” i piše nova pravila zrelijim dizajnom karoserije i sasvim preuređenom unutrašnjošću
Počinje nova era za Renault Clio! Peta generacija izgleda nikad lepše i kvalitetnije! Opremljen je tehnologijama iz vozila više klase i slobodno možemo reći da će biti glavna udarna igla i pravi adut u prodaji ovog francuskog automobilskog giganta. Model Clio je najpopularniji automobil u Francuskoj, a na vrhu B segmenta u Evropi nalazi se od 2013. godine.
Predstavljen je novinarima u Sloveniji, među kojima se
našla i ekipa makina.rs. Trinaest novih Clia poređani jedan do drugog čekali su
da ih testiramo od Ljubljane do Novog Mesta, tačnije fabrike Revoz, gde se ovaj
lepotan na četiri točka i proizvodi. Ono što je jako bitno u fabrici, gde se
proizvodio i čuveni Renault 4, imali smo priliku da vidimo kako se upravo
proizvodi Clio pete generacije, i to od glave do pete. Predstavićemo sada samo
novitet iz ove fabrike, a u narednom periodu i kako nastaje jedan četvorotočkaš
u ovom automobilskom preduzeću.
Agregat 1.0 TCe sa 100 KS
Preuzimamo šesti po redu, od trinaest parkiranih modela Clio, palimo ljutu guju i krećemo put fabrike koja se od Ljubljane nalazi na oko osamdesetom kilometru. Ispod haube se nalazi odlični trocilindrični agregat 1.0 TCe sa turbopunjačem od 100 KS. Inače on je najnoviji motor koji je razvijen u singeriji sa Alijansom. Poseduje sve savremene tehnologije, uključujući turbopunjač sa električno upravljanim ventilom za recirkulaciju, izduvnu granu koja je delimično integrisana u glavu motora, promenljivim vremenom otvaranja usisnih ventila na oba bregasta vratila i prevlakom zida cilindra.
Sa 100 KS i 160 Nm obrtnog momenta, nova generacija motora je snažnija za 10 KS i 20 Nm obrtnog momenta od TCe 90 agregata koje će zameniti, a istovremeno se može pohvaliti smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2. U dva pravca po 80 kilometara kompjuter je pokazivao kombinovanu potrošnju od 5,7 litara, pri prosečnoj brzini od 110 km/h. Možemo slobodno reći da je štedljiv. Time se potpuno novi Clio TCe svrstava u sam vrh svoje klase za benzinske motore. Agregat takođe pruža veliko uživanje za upravljačem zahvaljujući dodatnom obrtnom momentu, koji je raspoloživ od niskih obrtaja što rezultira još živahnijim odzivom. Potpuno novi Clio TCe 100 uparen je sa odličnim petostepenim menjačem koji u svoje pregrade ulazi maksimalno precizno.
Zvučna izolacija za desetku
Ono što bi odmah trebalo izdvojiti jeste da je u novom Cliu maksimalno dobro odrađena zvučna izolacija, pa tako trocilindarski agregat u kabini se skoro i ne čuje pri velikim brzinama, a u svakom trenutku omiljenu muziku možete slušati bez naprezanja bubnih opni. Dugačak je nešto više od četiri metara, u visinu ide na 1,44, širok je 1,79, dok je međuosovinski razmak 2,58 metara.
Najbolji Clio do sada
Ocena od pet zvezdica na Euro NCAP testu je potvrda Cliovog statusa savršeno sigurnog vozila prilagođenog novom dobu. Dinamičnost, upravljivost i vrhunski kvalitet dizajna i proizvodnih procesa obezbedili su mu status najboljeg modela Clio do sada. Još je moderniji i ima znatno lepšu sportsku liniju, a zadržao je DNK kome duguje uspeh u zadnjih gotovo 30 godina. Razvijen je imajući na umu prednosti svake od prethodnih četiri generacija i njime započinje novo, dugo očekivano poglavlje ove uspešne priče.
Od „četvorke“ nasledio snažan dizajn
Od „četvorke“ je nasledeo snažan dizajn koji je poslužio kao nadahnuće za celu Renaultovu paletu i postao istinski simbol. Isklesane linije i odvažniji prednji kraj daju Cliu nov život i savremen izgled, ali on istovremeno zadržava prepoznatljivost iako je sastavljen od sasvim novih elemenata. U unutrašnjosti je revolucija odmah vidljiva. Redizajnirana unutrašnjost nadahnuta je višom klasom, kako u smislu utiska kvaliteta, tako i u smislu dostupne tehnologije. Te prednosti koriste svim vozačima jer im donose veći stepen praktičnosti i jednostavnosti upotrebe. Potpuno novi Clio je srce strategije usmerene na jačanje sinergije u Alijansi.
Ta strategija zasniva se na razvoju deljenih tehnologija i upotrebi novih platformi, kao što je CMF-B platforma, na kojoj je Clio prvi izrađeni model, i njena nova električna i elektronska arhitektura. Tako se platformi mogu dodati najnovije tehnologije da bi se odgovorilo na nove zahteve tržišta. Kao predvodnik nove generacije modela Renault, dostupan je i u novoj R.S. Line verziji, nadahnutoj linijom Renault Sport, kao i sa potpisom INITIALE PARIS čiji je dizajn krenuo u novom smeru.
Revolucija u unutrašnjosti
Utisak kvaliteta i ergonomske karakteristike vozačevog položaja bili su prioriteti za timove dizajnera unutrašnjosti novog Clia. Utisak kvaliteta u kabini poprima sasvim novu dimenziju zahvaljujući materijalima vrhunskog kvaliteta, mekim oblogama instrument table, umetaka u vratima i okvira središnje konzole kao i pomno dizajniranim elementima. Dizajn je kompaktniji kako bi se osiguralo više prostora i uključilo više tehnologija, što znači da je nova „pametna kabina” potpuno prilagođena vozaču. Oblik talasa doprinosi utisku širine. Opremljen je najširim ekranima u segmentu i pruža izuzetno savremena ergonomska rešenja za još bolje iskustvo u vožnji. Dostupne su i inovacije jedinstvene za segment, kao što je električna kočnica za parkiranje koja je posebno korisna u gradskoj vožnji.
Multimedijalni ekran
Ključan deo pametne kabine je 9,3-inčni ekran multimedijalnog sistema, najveći u nekom Renaultovu modelu do sada. Vertikalni i blago zakrivljeni tablet inspirisan je onime iz modela Espace i vizuelno povećava instrument tablu, daje kabini savremeniji izgled i poboljšava preglednost ekrana. Okrenut je prema vozaču i uključuje novi povezani sistem Renault EASY LINK, a putem njega su dostupne sve multimedijalne karakteristike i navigacija, kao i MULTI-SENSE postavke i sve to je neverovatno jednostavno za upotrebu.
Digitalni brojač
Po prvi put je novi Clio opremljen digitalnim ekranom umesto tradicionalnog analognog. Ova tehnologija je direktno preuzeta iz luksuznijih segmenata. Veličine od 7 do 10 inča, ovaj TFT ekran se može upotrebiti za izuzetno intuitivno prilagodjavanje iskustva vožnje. Verzija od 10 inča uključuje i GPS navigaciju na ekranu. Dva ekrana dijagonale 9,3 odnosno 10 inča, su najveći ekrani u segmentu potpuno novog Renault Clia.
Instrument tabla
Posebna pažnja je posvećena kvaitetu sasvim redizajnirane instrument table. Podeljena je u tri dela - gornji deo obložen penastim materijalom, obložen i prilagodljiv središnji deo, a zatim i donji deo koji sadrži funkcionalne komponente kao što je pretinac za rukavice. Oblik instrument table nalikuje talasu i vizuelno proširuje kabinu. Tom utisku dodatno doprinosi vodoravni oblik središnjih i bočnih ventilacionih otvora. Ispod središnjeg ekrana posebna pažnja je posvećena ergonomskim karakteritikama pa „klavirske“ tipke i komande za direktan pristup klima-uređaju olakšavaju upotrebu vozaču.
Upravljač
Novi, prefinjeniji upravljač je kompaktnijeg dizajna zahvaljujući kompaktnijem vazdušnom jastuku nego u prethodnom modelu, što poboljšava preglednost za vozača. Opremljen je i naslonom za palac i širim obručem pa ga je ugodno i držati. Nove osvetljene komande i detalji od mat hroma doprinose povećanju utiska kvaliteta.
Središnja konzola
Središnja konzola je još jedan ključan element pametne kabine kod Clia. Postavljena je više kako bi se poboljšala ergonomija, a ručica menjača je kraća pa je prirodnije i udobnije držati je i služiti se njome. Obložena središnja konzola se može prilagođavati u zavisnosti od dizajna u unutrašnjosti, a na spoljašnjem rubu je posebno osvetljenje. Izuzetno praktična rešenja za odlaganje ugrađena u donji deo konzole olakšavaju život putnicima, a među njima je i prostor za bežično punjenje pametnog telefona.
Sedišta
Sedišta u potpuno novom Cliu obično se mogu videti u luksuznijim modelima. Pružaju bolju potporu zahvaljujući dužem sedištu i obuhvatajućem obliku. Njihova polutvrda školjka znatno poboljšava prostor za kolena za putnike u zadnjem delu vozila, dok novi, tanji nasloni za glavu u obliku zareza poboljšavaju vidljivost u zadnjem delu i putnicima na zadnjoj klupi daju utisak veće prostranosti. Poboljšane su i ergonomske karakteristike sedišta pa ih je lakše upotrebljavati zahvaljujući jednostavnijim komandama.
Personalizacija
Vlasnici novog Clia mogu automobil u potpunosti prilagoditi sebi zahvaljujući brojnim paketima za personalizaciju, mogu odlučivati o izgledu središnje konzole, instrument table, obloga vrata, upravljača i naslona za ruku. Mogu birati između čak osam različitih dizajnerskih rešenja za unutrašnjost kao i da iskoriste inovativnu ponudu za personalizaciju posebnim bojama linije koja prolazi od ventilacionih otvora celom dužinom instrument table. Dostupan je i sa ambijentalnim osvetljenjem u osam različitih boja.
Savremen i izražajni dizajn karoserije
Prefinjeniji je i dinamičniji iz svakog ugla, a od prethodne generacije je nasledio senzualne linije. Novi model je izražajniji, ali istovremeno je zadržao svoj elegantni profil. Poklopac motora je naglašen linijama koje doprinose utisku snage. Prednja maska je veća, a prednji odbojnik naglašeniji vrlo izražajnim središnjim usisnikom vazduha koji poboljšava hlađenje motora. Kada je reč o dimenzijama, novi Clio je kraći 12 mm, ali unutrašnjost je prostranija. Karoserija je spuštena od 8 do 48 mm do vrha spojlera da bi se postigla bolja aerodinamična svojstva i naglasio sportski duh. Dinamičan izgled novog modela naglašavaju i 17-inčni naplatci (u zavisnosti od verzije). Detalji kao što je krovna antena u obliku peraja morskog psa, 100 % LED svetla, poklopac prtljažnika u ravni sa karoserijom kao i hromirani okviri bočnih prozora čine izgled karoserije modernijim i poboljšavaju utisak kvaliteta.
Prednja svetla sada su već u osnovnom paketu opreme 100 % LED, a krasi ih svetlosni potpis u obliku slova C karakterističan za Renaultove modele. Vozilu sada daju izražajniji izgled, dodatno naglašen motivom dijamanta na svetlu za još veću prefinjenosti. Baš kao i prednja svetla, nova izražajnija zadnja svetla isto tako imaju svetlosni potpis u obliku slova C i posebno snažan efekat dubine. Treće, duže i tanje kočiono svetlo je smešteno pri vrhu zadnjeg prozora.
Zapremina prtljažnika od 391 litar
Struktura prtljažnika je poboljšana kako bi se postigao što kockastiji oblik. Premium audio-sistem BOSE je sasvim integrisan pa ne smanjuje zapreminu prtljažnika, koji je sad povećan na 391 litara (uz dodatnih 26 litara raznih pretinaca za odlaganje), što ga čini najvećim u klasi. Dvostruka podnica olakšava svakodnevni utovar, a zadnja sedišta se mogu preklopiti u ravni pod.
Bočni profili vozila
Elegantan profil prethodne generacije koji karakterišu ručice zadnjih vrata smeštene na prozorima je unapređen uz pomoć nekoliko estetskih intervencija. To su, među ostalim, hromirani okviri bočnih prozora, sjajni crni stubovi prozora i ručice zadnjih vrata, donje bočne stranice izdubljene iz metala kao i hromirani Clio potpis. Pažnja posvećena dizajnu bočnih profila i detaljima takođe povećava utisak kvaliteta karoserije. Zadnji kraj krase hromirane linije kakve se nalaze i na boku. Dizajn prtljažnika je obnovljen da bi se povećao utisak kvaliteta, a to je posebno vidljivo iz toga što su prtljažnik i odbojnik u istoj ravnini. Svetla koja se protežu preko poklopca prtljažnika ostavljaju utisak veće širine.
Nova linija nadahnuta Renault Sportom
Renault Sport predstavlja R.S. Line verziju potpuno novog CLIO-a, koja će postupno zameniti prethodnu liniju GT-Line. GT-Line je bio predvodnik kad je reč o paketima sportske opreme i simbol strategije odeljenja Renault Sport na svim tržištima od 2010. godine. Promenu naziva prati i bogatija i naprednija oprema. R.S. Line donosi sportskiji dizajn u skladu sa očekivanjima kupaca, koji sve više traže prepoznatljiviji dinamični dizajn. R.S. Line je snažnije povezan sa oznakom R.S. koja podrazumeva izuzetne performanse i čini ta dva slova sinonimom za jedinstvenu sportsku vožnju. Dizajn spoljašnjeg dela i unutrašnjosti nove linije nadahnut je Renault Sportom. Spolja je potpuno novi Clio R.S. Line opremljen spojlerom po uzoru na Formulu 1, što je prepoznatljiv element dizajna u modelima sa oznakom R.S. Ističe se i svojom prednjom maskom sa uzorkom u obliku pčelinjeg saća, posebnim 17-inčnim naplatcima i sportskijim zadnjim krajem. Enterijer odlikuju osobine karakteristične za R.S.
Line što uključuje sportska sedišta sa ojačanom potporom, dodacima u stilu karbonskih vlakana, upravljač od perforirane kože sa duplim R.S. dijamantom, pedalama od aluminijuma i crnom unutrašnjošću potcrtanom štepovima od crvenog konca i ivicama. R.S. Line potpuno novom CLIO-u daje još sportskija obeležja koja omogućavaju kupcima da u potpunosti iskuse sportski duh marke nadahnut automobilskim sportovima koji živi i danas, kako u svetu Formule 1 i tako i kada je reč o konkurentnosti kad su u pitanju kupci.
Nova paleta motora
Potpuno novi Renault Clio je dostupan sa bogatom ponudom novih benzinskih motora i dizel agregata snage od 75 do 130 KS. U njih je ugrađena najsavremenija tehnologija koja im pomaže da ispune najnovije norme i da ostvare neke od najnižih vrednosti potrošnje goriva i emisija u segmentu. Dostupan sa dizel motorom u obliku 1.5 Blue dCi, prilagođen za intenzivniju upotrebu i u flotama preduzeća. Pogonski agregat je unapređen kako bi bio u skladu sa novim standardima o emisiji zagađujućih materija uvođenjem sistema selektivne katalitičke redukcije (SCR) koji se smatra za najefikasnijim rešenjem za naknadno uklanjanje azotnih oksida (NOx). Uz njih, novi Clio će od 2020. godine biti dostupan sa prvim hibridnim motorom grupe Renault koji će se zvati E-TECH. Kupcima će na raspolaganju biti devet različitih kombinacija motora i menjača. Motorima 1.0 TCe i 1.3 TCe, razvijenima u saradnji Renaulta, Nissana i Mitsubishija, kao i motorom E-TECH koji je konstruisao Renault, savršeno odlikuje sinergiju koja je osnov grupe Renault i njenih partnera u Alijansi.
Najkompletniji sistem pomoći u vožnji na tržištu
Novi Renault Clio se može pohvaliti najzaokruženijom ponudom sistema pomoći u vožnji u svom segmentu kojima je cilj da pojednostave vožnju, povećaju sigurnost i učine vozače sigurnijima. Sistemi su podeljeni u tri grupe vožnja, parkiranje (okupljeni pod nazivom Renault EASY DRIVE) i sigurnost. Nova oprema koja se ugrađuje uključuje kameru 360° i aktivno kočenje u nuždi sa prepoznavanjem biciklista i pešaka. Oba sistema se po prvi put ugrađuju u neko vozilo marke Renault. Vrhunac ponude je sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama, jedinstven sistem u svestranom segmentu gradskih automobila. Ovaj napredni sistem pomoći u vožnji je prvi korak prema autonomnim vozilima. Kao deo cilja da autonomnu tehnologiju učini dostupnu širokom krugu kupaca, Grupa Renault do kraja strateškog plana Drive the Future ponudiće tržištu 15 vozila opremljenih takvim tehnologijama. Potpuno novi Clio prvo je takvo vozilo.
Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama
Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama objedinjuje adaptivni tempomat (sa funkcijom Stop & Go) i sistem za pomoć zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci. Aktivan je pri brzinama od 0 do 160 km/h, a dostupan je na vozilima opremljenim automatskim menjačem EDC. On kontroliše brzinu vozila i održava sigurnu udaljenost od vozilima ispred, zadržavajući vozilo u središtu svoje trake. Posebno koristan u gustom saobraćaju, sistem za pomoć vozaču zaustavlja i automatski pokreće u roku od tri sekunde ako ne dobije drugu komandu od vozača. Sistem funkcioniše pomoću prednje kamere i radara, na putevima gde su oznake traka (kontinualne ili tačkaste) dovoljno vidljive i sa vozilima u vidokrugu. Na putevima bez oznaka traka, sistem aktivira samo prilagodljivi tempomat.
Kada ispred vozila nema drugih vozila na vidiku, sistem za centriranje vozila u traku osotaje u funkciji (pri brzinama većima od 60 km/h), kao i tempomat. Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama je autonomni nivoa 2 koji značajno poboljšava udobnost u vožnji. Vozači ipak moraju držati ruke na volanu i posmatrati put. Sistem upozorava vozača ako otkrije da ruke vozača nisu na volanu nakon 13 sekundi. Nakon dva dodatna upozorenja, on se automatski deaktivira nakon 48 sekundi. Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama će biti dostupan u potpuno novom Cliu sa motorom TCe 130 FAP EDC od kraja 2019. godine.
Adaptivni tempomat sa funkcijom Stop&Go
Adaptivni tempomat (ACC - adaptive cruise control ) će se prvo ugrađivati u gamu Clio u EDC automatske verzije. Funkcioniše pri brzinama od 0 do 170 km/h, i automatski održava minimalnu sigurnu udaljenost u odnosu na vozilo ispred. Tu razdaljina ili preciznije vreme za koje se ta razdaljina pređe, vozač može da podešava (od 2,4 s do 1,2 s, dok je podrazumevana vrednost 2 s). Ako nema vozila ispred, sistem funkcioniše kao tempomat, održavajući izabranu brzinu, uključujući i nizbrdice. ACC (adaptive cruise control) se dobija u novom Cliu TCe 130 FAP EDC sa Stop & Go funkcijom. U saobraćajnim gužvama, gde vozač mora da zaustavi vozilo, sistem može da zaustavi vozilo potpuno bezbedno i da ga ponovo pokrene nakon tri sekunde kada se saobraćaj počne kretati. Posle tri sekunde sistem zahteva komandu vozača da se ponovo pokrenuo. Posle 30 sekundi neaktivnosti sistem se automatski isključuje.
Cena od 11.990 evra
Novi Renault Clio u Srbiji će se prodavati u zavisnosti od opreme i motora od 11.990 do 19.490 evra. Renault Nissan Srbija za kupce je obezbedio pri kupovini i popust od 700 evra.
Komentari(0)