Seat Leon - Gospodar sportske vožnje

Leon je najprodavaniji model marke Seat, a kako stvari stoje, ovaj automobil će i narednih godina držati tu titulu. Imali smo ga na testu u verziji - 2.0 TDI sa 150 KS. Delimo sa vama naše impresije

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Leon je na svetske drumove stigao potpuno drugačiji! Siguran u svoj izgled i sopstvenu snagu. Pleni i osvaja gde god da se pojavi. Jednostavno kada ga vidite i sednete u njega, "okrenete ključ", istog momenta se zaljubljujete u sve ono što nudi! A nudi mnogo toga - inovativni dizajn spoljašnjosti, fino izvajana sedišta, perfektna, jednostavna i precizno dizajnirana instrument tabla, provereni i veoma moćan agregat, odlično upakovan menjač, komfor, udobnost, prostran prtljažni prostor, savršena vozna dinamika... Možemo slobodno reći da je sve ono što je potrebno za jednog savremenog vozača smešteno u ovaj zaista prelep automobil.

Stub marke Seat

Razvijen je i proizveden u Barseloni, u proizvodnim centrima marke Seat na lokaciji Martorell. Nadležni iz ovog automobilskog giganta nedavno su za model Leon rekli da je uvek bio glavni stub marke Seat, i referentna tačka za ovaj segment, što dokazuje prodajom više od 2,2 miliona jedinica tokom tri generacije. Ova kompanija je uložila više od 1,1 milijardi evra kako bi na tržišta dovela vozila sa efikasnijim motorima, potpunom povezanosti i naprednim pomoćima u vožnji upakovane u drugačiji dizajn. Četvrta generacija modela Leon dizajnirana je i razvijena tako da nastavi ovo veliko dostignuće i podigne ga na novi nivo. U tome je i uspeo!

Beograd - Loznica

Na četvorodnevnom testu imali smo model Seat Leon FR u verziji 2.0 TDI sa motorom snage od 150 KS, uparen sa sedmostepenim DSG menjačem! Rešeni da vidimo od čega je satkan ovaj lepotan, pritiskamo dugme kako bi startovali novu "momčinu", na "mini" menjaču polugicu pomeramo u "D" i krećmo u automobilsko-turističku avanturu. Razmišljajući gde ćemo "gume cepati" novom Leonu dolazimo na ideju da auto-putem, zatim magistralom, stignemo do Loznice. Do ovog grada iz beogradskog naselja Krnjača, gde se inače nalazi Porsche Beograd Sever, trebalo nam je da pređemo tačno 155 kilometara ili 310 u oba pravca.

Loznicu čine četiri područja

Za Loznicu i njenu okolinu turisti kažu da je posebna! Turizam je jedan od nosilaca razvoja grada, a turističku ponudu čine četiri područja, i to kulturno-istorijsko nasleđe, banje, planine i reke. Nalazi se u zapadnom delu Srbije, u podnožju planine Gučevo, na desnoj obali reke Drine, u blizini granice sa Bosnom i Hercegovinom. Lozničani su pre svega gostoprimljivi i privrženi svom zavičaju, ponosni na svoju vekovima stvaranu istoriju, koji i danas brinu o očuvanju tradicije i kulture, govore najčistiji srpski književni jezik i pišu strogo ćirilicom.

Zavičaj velikana

Za ovaj grad i njegovu okolinu možemo reći da je zavičaj velikana, jer su u njemu rođeni reformator srpskog jezika Vuk Stefanović Karadžić (Tršić 1787. godine), utemeljivač srpske geografije Jovan Cvijić, (1865. godine), slikar i likovni kritičar Mića Popović (1923. godine). Redakcija makina.rs obišla je većinu znamenitosti ovog grada od oko 80.000 stanovnika i uverila se u sve njegove lepote. Čim smo stigli u ovaj grad u Podrinju, kako dolikuje, svratili smo u suvenirnicu i TOG Loznice kako bi nas uputili gde i šta posetiti.

Vozna dinamika i upravljivost za desetku

"Mešana" vožnja na auto-putu i magistrali bila je idealna da ovaj lepotan na četiri točka pokaže svoju pravu narav, kao i potrošnju u punom trku i u normalnim uslovima "drajverisanja", naravno, poštujući sve saobraćajne propise. Vozna dinamika i upravljivost kod Leona se ističu već na prvom kilometru. Različit je od konkurencije i poseban! Za većinu vozača u Srbiji potrošnja goriva je nešto što se prvo gleda, pa smo rešeni i odmah da odamo "tajnu" koliko vatrene vodice iz rezervoara isteruje.

Izuzetno mali potrošač

Razloga za stres nema, kod Leona ekonomija je njegova velika vrlina! Odmah izdvajamo njegovu potrošnju na otvorenom putu. Pravo automobilsko zlato - do 80 km/h Leon isteruje sjajnih 3,5 litara dizela, do 100 km/h 4,5, a do 130 km/h kompjuter je pokazivao potrošnju od 5,2 litre. Neverovatno, ali istinito! U gradskoj vožnji iz rezervoara je u najvećoj beogradskoj saobraćajnoj gužvi isterivao maksimalnih 6,5 litara dizela. Ekonomičan je kada se poštuju svi saobraćajni propisi, a ukoliko želite britkiju i "tvrđu" vožnju, a papučica gasa da bude uvek na maksimumu, onda slobodno možete dodati bar jednu litru više kada je potrošnja goriva u pitanju.

Do stotke za 11 sekundi

Do 100 km/h stiže za finih 11 sekundi. Izdvajamo i da je agregat maksimalno snažan, ima više nego dovoljno snage za brza preticanja, što je jako bitno ukoliko se nalazite na nekoj od srpskih krivudavih magistrala. Na auto-putu je gospodar svog prostora i jednostavno diše sa podlogom ispred sebe. Maksimalnu brzinu na cajgeru isterujemo na odličnih 200 km/h. Prostora za napredak na papučici gasa bilo je i dalje, ali smo smatrali da je trenutna brzina od nekoliko sekundi dovoljna da vidimo kako "diše" ovaj lepotan i zbog bezbednosti "gas" oborimo na ograničenu brzinu kretanja po saobraćajnim propisima.

Turbina mu omogućava veću odzivnost i bolje ubrzavanje pri niskom broju obrtaja, čime povećava sportski osećaj u gradu i na otvorenom putu. Ono što je najbitnije je svakako da mnogobrojni sistemi asistencije vozaču pomažu na svakom metru asfalta. Položaj upravljača je dizajniran tako da se osećate što prirodnije kako bi se izbegao zamor na dužim putovanjima. Fino je oblikovan i izuzetno lepo prijanja na ruku.

Prtljažni prostor od 380 litara

Novi Leon FR je dugačak 4,36 metara, u visinu se proteže na finih 1,45, širok je 1,8, dok mu je međuosovinsko rastojanje 2,68 metara. Prtljažni prostor ima 380 litara i dovoljan je da se jedna četvoročlana porodica smesti sa tri srednja kofera i nekoliko manjih sitnica. Rezervni točak, dizalica i propratni "materijal" nalaze se na predviđenom mestu kao i kod većine automobila, tačnije u dnu "gepeka". Ono što je bitno lako je dostupan i praktičan. Treba naglasiti da u vozilu ima dovoljan broj pregrada za odlaganje manjih predmeta, koji su uvek preko potrebni vozaču i putnicima.

Moderan dizajn spoljašnjosti

Leon je automobil koji krase svi elementi modernog dizajna, i to pre svega uključujući sportske fino izvajane linije. Kod novog Leona prednja svetla u Full LED tehnologiji i zadnja “coast to coast“ svetla savršeno upotpunjuju njegov izgled. Istaknute linije inovativnog dizajna su doprinele smanjenju otpora vazduha od čak 8% u odnosu na prethodni model. Kod ovog automobila prednja maska je kompletno promenjena, bočna strana takođe, a najviše inovacija ima na zadnjem delu vozila. Inovativan dizajn možemo okarakterisati kao potpuno jednostavan, a sa druge strane kada ga duže vreme posmatrate, moderna spoljašnjost, praćena sa sportsko-elegantnim linijama, pruža sve ono što jedan savremen automobil treba da ima. Od prednjeg branika, preko poklopca motora, pa sve do zadnjeg "spojlera" ovaj automobil izgleda snažno i agresivno.

Udobnost putnika kao prioritet

Kada je u pitanju njegova unutrašnjosti ona je potpuno promenjena i dominira minimalizam, tako da pruža osećaj bezbednosti u kabini. U unutrašnjosti novog Leona preduzeto je sve kako bi se osigurala udobnost putnika. Ima dosta prostora za putnike što je dobijeno povećanjem međuosovinskog rastojanja. Kabina je maksimalno doterana i savremena što se i očekivalo od ovog novog Seatovog modela.

Kokpit kombinuje skladno udoban dizajn enterijera sa inteligentnim rešenjima, jednostavnim za korišćenje. Ono što je najbitnije je svakako da sve komande vozaču "idu na ruku", pa je time proizvođač obezbedio i dodatnu bezbednost tokom vožnje. Prekidači za vožnju, zabavu i audio kontrole, koji se nalaze na upravljaču omogućavaju da sve vreme držite ruke na volanu i pravite po vašoj volji "muzičku" atmosferu koja vam odgovara.

Ekran od 10 inča

Novi multimedijalni uređaj sa ekranom od 10 inča kojim može da se upravlja glasom i pokretima lako se povezuje sa pametnim telefonima i može da se koristi za kontrolu svih funkcija komfora u automobilu. Seat Connect aplikacija omogućava napredno povezivanje, praćenje i rukovanje u kombibaciji sa pametnim telefonom uz korišćenje i glasovnih komandi. U standardu je i Full Link funkcija za praćenje svih informacija o vozilu kao i Full LED spoljna i unutrašnja svetla. Prilagodljivi ekran virtuelnog kokpita može da prikazuje navigacionu mapu, sisteme asistencija, omiljenu muziku, sve ono što čini vožnju udobnijom, zanimljivijom i lakšom.

Dosta mesta na zadnjoj klupi

Povećane dimenzije modela omogućavaju veći prostor na zadnjim sedištima i nude veći kapacitet prtljažnika. Ono što je bitno jeste da svi putnici u ovom vozilu imaju dovoljno prostora za sedenje. Sedišta su malo tvrđa, ali izuzetno dobro "programirana" da vozač i svi putnici uživaju u bilo kojem "režimu" vožnje. Na zadnjoj klupi putnici do visine 185 centimetara imaju pravi komfor. Treba reći da je zadnja klupa deljiva i kada se obori ima sasvim dovoljno prostora da se prevezu i nešto veće stvari.

Novi Leon koristi tehnologiju shift-by-wire za upravljanje svojim DSG menjačem. Selektor stepena prenosa više nije mehanički povezan sa menjačem, već je stepen odabira elektronski. Sistem je dizajniran tako da birač brzina nije mehanički povezan sa menjačem, već koristi elektronske signale za prebacivanje. Nova promena ne samo da dodaje veću efikasnost, već i napredak u umetnosti i zadovoljstvu vožnje. Ovo štedi prostor i nudi nove mogućnosti dizajna. Umesto poznate DSG ručice, centralna konzola je zato dobila novi upravljački modul koji sadrži mali preklopni prekidač za izbor režima vožnje.

Bezbednost na prvom mestu

Leon FR je, što bi se narodski reklo, "bezbedan za sve pare"! Sa prilagodljivim tempomatom (predictive adaptive cruise control), asistencijom u hitnim slučajevima 3.0 (emergency assist 3.0), pomoć na putovanju (travel assist and side and exit assist), Leon kombinuje neke od najnaprednijih sistema pomoći vozaču kako bi ponudio optimalnu zaštitu u bilo kojem scenariju vožnje čineći ga potpuno sigurnijim vozilom. Na osnovu MQB Evo platforme, Leon nove generacije je najinovativniji proizvod koji je marka ikad napravila. Prvi potpuno povezani automobil, najsavremeniji sistem pomoći u vožnji i nove tehnologije čine ga spremnim za sve ono što donosi budućnost.

Seat Leon Best Buy automobil za 2021. godinu

Za kraj treba reći da su naše pohvale za ovo vozilo potvrdili i automobilski novinari kada su testirali i ocenjivali novog Leon-a! Za sve potencijalne kupce treba podsetiti da je novi Seat Leon izglasan od strane evropskih automobilskih novinara kao Best Buy automobil za 2021. godinu. U Srbiji novi Seat Leon se prodaje od 15.990 evra, a u najjačem paketu opreme 29.910 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 2.0 TDI

Snaga 150 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 3,5 - 5,2l

Maksimalna brzina 200 km/h

Cena od 15.990 do 29.910 evra

Komentari(0)

sortiraj