Stellantis i Saft predstavljaju efikasniju bateriju za automobile i skladištenje energije
Intelligent Battery Integrated System je zajednički korporativni i akademski istraživački projekat u Francuskoj, fokusiran na razvijanje efikasnijih i jeftinijih sistema za skladištenje energije
Nakon četiri godine dizajniranja, modeliranja i simuliranja, tim od 25 članova koji se sastoji od inženjera iz CNRS (francuski Nacionalni centar za naučna istraživanja), i kompanija Stellantis i Saft, danas su predstavili inovativni prototip baterije za skladištenje energije koja integriše funkcije invertora i punjača. Integrisanje funkcija invertora i punjača stvara bateriju koja je efikasnija, koja unapređuje domet BEV vozila, i pouzdanija je i jeftinija. Takođe oslobađa prostor u vozilu.
Zajednički istraživački projekat se zove Intelligent Battery Integrated System (IBIS). Demonstrator, koji je operativan od leta 2022. godine, je predmet brojnih patenata i predstavlja proboj u odnosu na aktuelne sisteme za pretvaranje napona. Projekat je omogućio validaciju mnogih novih tehničkih koncepata, i usavršavanje njihove kontrole i rada kako bi se pripremili za primenu u vozilima ili stacionarnim skladištima. Na polju električne mobilnosti, projekat IBIS može da dovede do istinske revolucije u dizajniranju električnih pogonskih sistema.
Sa projektom IBIS, ploče koje pretvaraju napon, a koje obavljaju funkcije invertora i punjača, se postavljaju što je bliže moguće ćelijama litijum-jonskih baterija. Sofisticirani kontrolni sistemi omogućavaju da se naizmenična struja za električni motor proizvodi direktno iz baterije. Partneri na projektu IBIS su sada fokusirani na pravljenje potpuno funkcionalnog prototipa vozila koje će biti testirano u razvojnim pogonima i ispitnim stazama grupe Stellantis, kao i na otvorenom putu. Tim projekta IBIS namerava da ova tehnologija bude dostupna u Stellantisovim vozilima do kraja ove decenije.
-Naš put ka elektrifikaciji pokreću inovacije i naučna
izvrsnost, pri čemu se koriste najnovije tehnologije za ispunjavanje stvarnih
potreba kupaca naših električnih vozila, poput dometa, prostranosti i
pristupačnosti, uz smanjenje karbonskog otiska kroz unapređivanje efikasnosti - rekao je Ned Curic, glavni inženjerski i tehnološki direktor Stellantisa. - Ovaj
revolucionarni sistem baterija može biti odlučujući korak za Stellantis koji će
mu omogućiti da pruži korisnu, jednostavnu i naprednu tehnologiju za sve.
Razvijanjem efikasne i konkurentne tehnologije, projekat IBIS
pruža mogućnost da se smanji težina vozila i troškovi električnih pogonskih
sistema i proizvodnje vozila, nudeći veliki broj novih funkcionalnosti.
Na polju stacionarnog skladištenja energije i integracije
obnovljive energije, projektni partner Saft će moći da ponudi „ključ-u-ruke“
instalacije sa unapređenom dostupnošću baterije, optimizovanim korišćenjem
instalirane energije i manjim otiskom. Unutrašnja struktura IBIS baterije će
pojednostaviti održavanje i unapređivanje postrojenja, i smanjiti karbonski
otisak lokacije.
Kombinacija rešenja baterija za električna vozila, i
stacionarnog skladištenja unapređuje konkurentnost dve ponude zahvaljujući
količinskim efektima na rastućim tržištima.
-Saft je u središtu inovacija industrije baterija preko 100
godina. Kao pioniri na ovom najmodernijem polju, naši istraživači mogu da
sprovode istraživačke programe poput projekta IBIS na duge staze. Veliko nam je
zadovoljstvo što imamo ovu saradnju sa priznatim partnerima u ovoj oblasti, na
ovom inovativnom projektu koji ima za cilj da unese revoluciju u električnu
mobilnost i stacionarno skladištenje energije - rekao je Sedrik Duklo, glavni izvršni direktor kompanije Saft.
Projekat IBIS se finansira u okviru Plana budućih investicija, koji sprovodi ADEME (francuska Agencija za upravljanje životnom sredinom i energijom), a kojim koordiniše Stellantis. On okuplja industrijske partnere Saft (grupa TotalEnergijes), E2CAD, i Sherpa Engineering, kao i CNRS istraživačke laboratorije (GeePs, SATIE, LEPMI) i Institut Lafajet.
Komentari(0)