Terenac za sve ukuse
Definitivno, Renault Koleos je nešto sa čime se francuski proizvođač može samo ponositi, i to na duže staze. Prostrane je unutrašnjosti, ali je i jedan od najudobnijih i najsigurnijih u svojoj klasi
Naime, ovaj četvorotočkaš u D-SUV segmentu tokom vožnje jednostavno deluje snažno. Izuzetno je pogodan za upravljanje i lepog izgleda, a vozaču nudi pravi osećaj kontrole tokom vožnje. Redakcija makina.rs imala je priliku da testira novog Koleosa u verziji 2.0 dCi sa motorom snage od 175 KS, u najvećem paketu opreme INITIALE PARIS, pogonom 4WD, kao i automatskim menjačem X-Tronic.
Grdosija na četiri točka
Krećemo od njegovih dimenzija. Ovaj francuski četvorotočkaš je
dugačak 4,6 metara, u širinu ide na nešto više od dva, dok se u visinu proteže
na odličnih 1,67 metara. Međuosovinski razmak je 2,7 metara, pa shodno svojim
dimenzijama možemo reći da je pravi gorostas na drumu. Njegova veličina omogućava
da se s lakoćom kreće kako po gradskim ulicama, tako i van utabanih staza.
Prtljažni prostor za
desetku
Zapremina prtljažnog prostora je više nego prijatna za oko
kada se na dugme otvore peta vrata. Prtljažnik je širok i dubok. Njegova
veličina ide na odličnih 663 litre, gde se mogu smestiti tri veće putne torbe,
i mnoštvo raznih sitnica. Međutim, kada se obori zadnji red sedišta ovaj
četvorotočkaš, možemo slobodno reći, da se pretvara u pravo kombi vozilo, gde
mu se tovarni prostor penje na fantastičnih 1.677 litara. Tada u njega možete
smestiti bukvalno sve od “igle do lokomotive”.
Prijatan boravak u
kabini
Bilo u gradu ili izvan utabanih staza, ovaj četvorotočkaš ispratiće
vas na svim putovanjima. Ima izuzetno visok položaj u vožnji i omogućuje
izvanrednu preglednost. Oblikovana instrument tabla objedinjuje sve korisne
funkcije na dohvat ruke, zbog čega je i postao jedan od najboljih u udobnosti i
sigurnosti.
Kabina ima sve što je potrebno za prijatan i udoban boravak, kako za vozača
tako i za sve putnike u vozilu. Definitivno, zaposleni u ovoj francuskoj
automobilskoj kompaniji su vodili računa do najsitnijih detalja. Utisak
kvaliteta je u skladu sa onim što kupci očekuju od luksuznih SUV modela i
limuzina segmenta D, a postignut je upotrebom robusnih, vrhunskih materijala.
Miriše na luksuz
Umetci na upravljaču, ručici menjača i okvirima
ventilacijskih otvora novog Koleosa izrađeni su od privlačnog mat hroma, a
središnja konzola je skrojena od izdržljivih materijala prijatnih na dodir.
Unutrašnjost krase i meki materijali od kojih su izrađeni armaturna ploča i
obloge vrata. Kožne presvlake i kožom presvučeni nasloni za ruke putnika krase
kontrastni šavovi.
Užitak putovanja dodatno povećava LED ambijentalno
osvetljenje koje može biti zelene, plave, žute, crvene ili ljubičaste boje, u
zavisnosti od raspoloženja vozača i putnika.
U njemu su objedinjene prostrana unutrašnjost, velika zastakljena
površina i napredna tehnologija. Visina do krova i prostor za kolena imaju
rekordne dimenzije u klasi. Ni putnici koji sede nazad nisu zanemareni
zahvaljujući ravnoteži između prostora kojim raspolažu u visini i širini
vozila. Pa tako, na zadnjoj klupi ima baš dosta mesta i za tri dvometraša.
Bukvalno sva Renaultova oprema i inovacije pronašle su mesto
u novom Koleosu. Oblikovana instrument tabla, kao i logika razvoja komunikacije
čoveka i automobila, omogućava da se brzo upoznate sa različitim komandama.
Zahvaljujući terenskim karakteristikama kao što su povećano rastojanje poda od
tla i zaštitni elementi za karoseriju, Koleos daje snagu koja dodatno naglašava
izgled koji uliva poverenje. Odlični pogon na svim točkovima ovaj automobil
čupa gde god se nalazili na neravnom terenu. Kao što smo rekli, pogodan je za
vožnju na svim tipovima podloge.
Pogon All Mode 4x4
Pogon All Mode 4x4 dostupan u novom Koleosu opremljen je
tehnologijom koja je proverena u milionima vozila Alijanse Renault-Nissan
prodatim širom sveta. Ovaj sistem pogona na sva četiri točka neprestano
kontroliše nivo prianjanja kako bi osigurao optimalnu vuču, bez obzira na
uslove. Za razliku od mnogih konkurenata, novi Koleos i dalje ima taster koji
vozaču omogućava da odabere način prenosa snage. Taster je smešten levo od
upravljača i omogućava vozaču da na jednostavan način odabere neki od tri
načina rada - 2WD, 4WD AUTO ili ekskluzivni 4WD LOCK.
Vrhunski agregat ispod
haube
Kada je u pitanju motor, reklo bi se da je baš ono što ovaj
četvorotočkaš i zaslužuje. Kao što smo već rekli, ispod haube se nalazi odlični
2.0 dCi agregat sa motorom snage od 175 KS. Kada stisnete papučicu gasa motor
bukvalno reži, a od 0 do 100 km/h stiže za 10 sekundi. Sa odličnim ubrzanjem
može se jednostavno porediti i sa sportskim automobilima. Maksimalnu brzinu na
cajgeru isterujemo na 180 km/h, gde je papučica gasa imala još prostora za
napredak u brzini.
Četvorocilindrični agregat sa 16 ventila opremljen je
turbopunjačem promenljive geometrije, vodom za ubrizgavanje goriva pod
pritiskom od 1600 bara i piezo-električnim ubrizgavanjem. Najveću snagu od 175
KS razvija pri 3750 o/min, a najveći obrtni moment od 380 Nm dostupan je od
2000 do 3000 o/min. Ovaj motor donosi snažan odziv pri srednjim obrtajima i
žustra ubrzanja zahvaljujući izdašnom obrtnom momentu dostupnom u širokom
rasponu obrtaja.
O bezbednosti putnika u novom Koleosu ne treba trošiti reči!
Dovoljno je reći da je na strogim Euro NCAP testovima osvojio maksimalan broj
zvezdica u bezbednosti.
Automatski menjač
X-Tronic
Agregat je odlično uparen sa automatskim CVT-X Tronik menjačem.
Automatski menjač X-Tronic osmišljen je da osigura veći užitak u vožnji i
smanjenu potrošnju goriva u poređenju sa tradicionalnim ručnim menjačima.
Njegove prednosti uključuju trenutan odziv na snažna ubrzanja, uglađeniju, tišu
vožnju kao i smanjenu potrošnju goriva pri konstantnim brzinama.
Za razliku od prethodnih bezstepenih menjača, X-Tronic menjač
novog Koleosa ponaša se više kao automatski menjač fiksnih odnosa kad vozač
želi snažno da ubrzava. Istovremeno ovaj bezstepeni menjač bestrzajno menja
stepene prenosa pri lakšim ubrzanjima, kao na primer u gustom saobraćaju.
Zahvaljujući varijabilnim odnosima, menjač X-Tronic nudi beskonačan broj
stepeni prenosa kojim garantuje stalno prilagođavanje broja obrtaja i
opterećenja motora za efikasniju potrošnju goriva i niski nivo buke. Vozač ima
opciju da odabere sedmostepeni sekvencionalni način rada kako bi mogao da koči
motorom.
Potrošnja 8,2 litre
Prosečno na 100 pređenih kilometara na našem testu ova
grdosija je trošila 8,2 litre dizela. Sa težinom od blizu 1.750 kilograma, ova
potrošnja i nije velika, a odličan motor ovu aždaju bukvalno diže iz mesta sa
lakoćom. Novi Koleos ima prave terenske karakteristike, a inteligentno elektronsko
upravljanje sistemom prenosa omogućava mu sigurno kretanje na najzahtevnijim
terenima.
Spoljašnjost kao
osveženje
Kao što smo i ranije pisali, početkom oktobra prošle godine,
kada je bilo i zvanično predstavljanje ovog četvorotočkaša u Srbiji, njegova
spoljašnjost je svakako osveženje za sve one koji vole ovu marku automobila.
Kod Koleosa, logo znak proizvođača dominira i sa prednje i
zadnje strane vozila. Prednja svetla su u obliku latiničnog slova C i daju
izuzetno neobičan izgled vozilu, kao i LED svetla na zadnjem delu, koja su
non-stop upaljena i daju specifičan izgled ovom automobilu. Renaultovi
inženjeri su na ovom modelu skrojili snažne horizontalne linije, mišićave
izbočine i visoki razmak od tla.
Ono što treba reći jeste da je ovaj četvorotočkaš dizajniran
zajedno sa njegovim kolegom Talisman-om, i za njih možemo reći da su braća po
liniji, začetnici jedne velike Renault ideje, koja će u narednom periodu
osvajati sve više srca vozača.
Udobnost za sve pare
Udobnost u kojoj mogu uživati putnici u novom Koleosu
Initiale Paris naglašena je posebnom završnom obradom i standardnom opremom,
koja uključuje presvlake od Napa kože, koju obuhvata naslone za glavu na
prednjim sedištima, upravljač i ručicu menjača presvučene kožom, posebne umetke
Initiale Paris na instrument tabli i oblogama vrata, instrument tablu presvučenu
Napa kožom sa ukrasnim šavovima, grejana i ventilisana prednja sedišta sa
električnim podešavanjem u šest smerova kao i vozačevo sedište podesivo u
lumbalnom delu u dva smera, višeslojne bočne prozore za još tišu vožnju, oznake
Initiale Paris u unutrašnjosti na pragovima vrata, umetku na upravljaču,
izvezene na naslonima prednjih sedišta, na ukrasnim elementima na poleđini
prednjih naslona za glavu, ekskluzivne tepihe, indukcijsko bežično punjenje
pametnog telefona, poseban ključ Initiale Paris, kao i audio sistem BOSE© sa 13
vrhunskih zvučnika. Ima i 8,7-inčni ekran vertikalno postavljeni, besprekorno
integrisani u armaturnu ploču vozila na kojima se nalaze sve važne informacije
i funkcije koje želite da odaberete.
Cena testiranog modela je 38.000 evra, ima garanciju od pet
godina ili 150.000 pređenih kilometara. Međutim, ukoliko niste za ovu skuplju
varijantu, ovaj odlični francuski četvorotočkaš se prodaje već od 26.000 evra u
paketu opreme ZEN.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 2.0 dCi
Snaga 175
KS
Ubrzanje 10
sekundi
Potrošnja 8,2l
Maksimalna brzina 180km/h
Cena od 26.000 do 38.000 evra
Komentari(0)