Torino, Juventus, Lingotto, Jeep Compass i mi
Posetili smo Torino! Gledali utakmicu Juventus - Atletiko Madrid! Uživali u italijanskim specijalitetima! A kao šlag na torti, imali smo priliku da testiramo na obroncima Alpa novi model Jeep Compass
Torino je grad ljubavi, i to, pre svega, one automobilske. Doživeli smo ga kao jako star, a sa druge strane, sve što nudi, izuzetno uređen i moderan. Rekli bi da je za svačiji ukus, ali ne i za svačiji džep. Nudi više luksuza, a on košta! Gledajući večernju utakmicu između dva fudbalska velikana, prosto smo bili kao teleportovani na drugu planetu. Nov stadion, Rijana iza naših leđa, večera pre same utakmice u otmenom stadionskom restoranu, espreso kafa na poluvremenu...
Podneli smo muški, navijajući ovoga puta za
Juventus! Bratski, jer smo na utakmicu došli u režiji Jeepa, koji je inače i
sponzor fudbalskog kluba Juventus. Italijani su pobedili 1:0! Posle odlične
fudbalske predstave, pretposlednjeg kola LŠ, noć provodimo šetajući gradom.
Zanimljivo je to da i pre i posle utakmice ni jednog ni drugog kluba, navijača
na ulicama Torina nije bilo. Tek po koji zalutali. Niko nikoga ne juri, ne svađa
se, ne viče... Nekako sve kulturno i nenormalno za naše podneblje. Baš, čudno!
Spavamo u hotelu koji se nalazi u staroj Fiatovoj
fabrici „Lingotto“ iz 1923. godine. Inače, danas preuređeni moderni kompleks u
kojem se nalaze mnogobrojne kancelarije, tržni centar, restorani, velelepni
hotel „NH Lingotto“... Na samoj zgradi se nalazi pista ili test staza na kojoj
su se nekada tek proizvedeni automobili testirali i spuštali niz drugu stranu
zgrade, zatim, pravo na ogromni fabrički parking, ispred kojeg su se nedaleko
„peli“ na voz i odvozili širom sveta, tražeći svoje buduće vlasnike. Staza se
danas koristi za mnogobrojne promocije, i naravno kao turistička atrakcija.
Budimo se u hotelskoj sobi, broj 310, gde je na
jednom od zidova naslikan automobil iz 1923. godine - Fiat 509 Torpedo! Dubok
naklon i ogromno zadovoljstvo. Palimo lampicu u glavi i dolazimo na ideju da je
momenat da od Juventusovog sponzora tražimo jedan od mnogobrojnih automobila
koji su u tom trenutku stajali ispred Fiatove stare zgrade. Domaćini kažu da
nismo došli da testiramo automobile, već da uživamo u svemu što su nam
organizovali. Insistiramo! Domaćin popušta kao Atletiko pred kraj utakmice.
Kažu da Ronaldo voli model Compass, a pošto smo dobili dres na poklon baš
njegov, nije red da se brukamo. Kad može Ronaldo, onda može i makina.rs da mu
stisne papučicu gasa do maksimuma i vidi od čeka je skrojen. Biramo Compass! I
nismo se pokajali.
Ključ novog Compassa okrećemo ispred samog ulaza
velelepnog hotela. Papučicu gasa stiskamo i upućujemo se ka centru grada gde
uskim ulicama uživamo u laganoj vožnji. Domaćin nam je na navigaciji ukucao
mapu kuda, kako, gde i zbog čega. Ne jurcamo, uživamo u svim blagodetima ovog
četvorotočkaša, razgledamo grad, gde se nakon desetak kilometara odvajamo preko
reke, prigradskog dela Torina i upućujemo ka obronicma Alpa. Compassa vozimo
kroz uredno sređena sela, gde definitivno i krave „Milke“ dolaze na odmor.
Stižemo do jednog dela planine dokle nam je i zadat put, jedno pedesetak
kilometara od centra Torina. Automobil slikamo na opšte oduševljenje ispred „Le
Tombe Reali“ muzeja. Dočekala nas je magla, ali vešto oko potpisnika ovih
redova nije dozvolilo da ona pokvari užitak za slikanje. Međutim, svakako magla
je uspela da pokvari to da nismo mogli da vidimo grad Torino na dlanu. Nekom
drugom prilikom.
Nov i
drugačiji
Novi Jeep Compass Trailhawk dolazi kao nešto novo
i drugačije kada je u pitanju SUV segment. Odličnom voznom dinamikom, kao i
dobro potkovanom terenskom sposobnošću, savremenim i autentičnim dizajnom,
naprednom tehnologijom povezivanja, kao i dobro potkovanom bezbednošću svih
putnika u vozilu, Compass se izdvaja iz svoje „kategorije“! Ono što treba reći
jeste da je izuzetno lak i zanimljiv automobil za vožnju, iako deluje robusno.
U Evropi, potpuno novi Compass predstavlja ključni dodatak portfoliju brenda
Jeep, pošto je sa njime brend ušao u najveći segment SUV vozila na evropskom
tržištu.
Ispod haube
2.0 sa 170 KS
Ovu ljutu guju koju smo vozili ispod haube je
imala dizel agregat 2.0 MultiJet II sa odličnih 170 konjskih snaga, u
kombinaciji sa devetostepenim automatskim menjačem i aktivnim pogonskim
sistemom 4X4 Active Drive Low i izborom niskog prenosnog opsega. Devetostepeni
automatski menjač pruža snagu i efikasnost, onda kada je to najpotrebnije.
Prenosni odnos je savršeno usklađen sa veličinom, težinom i konstrukcijom
Compassa, omogućavajući mu da se pripremi za bilo kakvu avanturu, dok manji
prenosni odnosi u sredini nude glatki prelazak na efikasnost potrebnu na
autoputevima. Ova momčina je teška 1,5 tona, a karoseriju agregat ispod haube
je vukao bez ikakvih poteškoća. U kombinovanoj potrošnji Compass iz rezervoara
je isterivao 11,5 litara dizela. Treba reći da potrošnja i nije velika kada se
sabru uslovi vožnje, i to od auto-puta, brdskoplaninskih predela, mnogobrojnih
krivina, uzbrdica, nizbrdica, neutabanih staza…
Sposoban za
mnoge izazove
Jeep Compass ima odlične terenske sposobnosti.
Bilo da je na uzbrdici, na asfaltu ili van asfaltne podloge nema nikakvih
problema već sa lakoćom i ponogom na sva četiri točka melje put ispred sebe.
Pokazao se da uz dodatni režim vožnje po kamenim podlogama u okviru sistema Selec-Terrain,
ume da prepozna tvrde kamenite podloge i da podesi najveći prenos od
iznenađujućih 20:1, kombinovan sa kontrolom spuštanja nizbrdo. Ovaj napredan
sistem za terensku vožnju, dostupan samo na Trailhawk-u, olakšava spuštanje po
grubom terenu automatskom kontrolom brzine svakog točka, spuštajući vas na taj
način bezbedno s vrha planine.
Zahvaljujući sa dva napredna, inteligentna
sistema pogona 4x4 koji su sve vreme aktivni - Jeep Active Drive i Jeep Active
Drive Low, čini čuda na putu. Oba sistema pogona 4x4 Jeep Active Drive i Active
Drive Low uključuju sistem Jeep Selec-Terrain, sa do pet režima rada -
automatski, za vožnju po snegu, pesku i blatu, plus ekskluzivni sistem za
vožnju po kamenitim terenima. Poseduje i funkciju isključivanja zadnje osovine,
kao i jedinicu za prenos snage.
Svaki režim ima svoj sopstveni algoritam kojim se
optimizuje i do 12 sistema ugrađenih u vozilo, dok vozač može da odabere prava
podešavanja za svaki teren, maksimalno koristeći sve mogućnosti Compassa na
jednostavan način. Dok je u režimu Auto, sistem aktivnog pogona prikuplja i
izračunava podatke o uslovima na putu, vuči, brzini i primenjuje ih na kontrolu
šasije i sistem isključenja zadnje osovine, koji neprimetno prelazi sa pogona
na prednje točkove na pogon na sva četiri točka bez ikakve intervencije vozača.
Potpuno varijabilno mokro kvačilo obezbeđuje dovoljnu količinu zateznog momenta
za sve uslove i automatski isključuje zadnju osovinu kada je pogon na prednje
točkove dovoljan, omogućavajući na taj način ne samo savršenu snagu nego i veću
uštedu u gorivu.
Verzija Trailhawk se odlikuje i gotovo 2,5
centimetara uvećanom visinom vozila od podloge, donjim zaštitnim pločama,
vučnom kukom u zadnjem delu, jedinstvenom izvedbom prednjeg i zadnjeg dela sa
pristupnim uglom od 29,1 stepeni, prelomnim uglom od 23,7 stepeni i odstupnim
uglom od 33,1 stepeni, agresivnim 17-inčnim pneumaticima za terensku vožnju i
klirensom do 22,9 centimetara.
Do stotke
za 12 sekundi
Makismalnu brzinu ovom momčini koju smo isterali
na cajgeru bila je 170 km/h. Do stotke ubrzava za 12 sekundi. Motor ispod haube
reži pri svakom gasu, ali nedovoljno „bučan“ da pokvari slušanje muzike na
minimumu u vozilu. Zvučna izolacija je zaista odlično urađena. Dugačak je 4,39
metara, širok je 1,81, u visinu se proteže na 1,64, a međuosovinsko rastojanje
je 2,63 metara. Zapremina prtljažnog prostora je 438 litara, a kada se obori
zadnja klupa litraža se penje na 1.251.
Bezbednost
na prvom mestu
Bezbednost vozača i putnika bili su na prvom
mestu u razvoju novog modela Compass, koji u ponudi ima više od 70 dostupnih
funkcija aktivne i pasivne zaštite! Kada je reč o dodatnoj zaštiti, može da se
pohvali “sigurnosnim kavezom”, konstrukcijom sa više od 65 odsto čelika velike
snage.
Savremen i
prepoznatljiv
Njegova spoljašnjost je tako urađena da kada ga
gledate iz svakog ugla izgleda lepo! Kompaktni SUV model se odlikuje
karakterističnom, savremenom estetikom, sa širokim stavom i izvrsnim
proporcijama prozora i točkova. Compass je prepoznatljiv kao Jeep, zahvaljujući
tradicionalnim elementima dizajna, kakvi su rešetka hladnjaka sa sedam proreza,
i trapozidni blatobrani. Dizajneri su osvežili izgled legendarne rešetke
hladnjaka sa sedam proreza, tako što je svaki pojedinačni hromirani prorez
postavljen u polje sjajno crne boje. Okviri farova sa crnim konturama daju
ličnost i stav ovom vozilu.
Aerodinamična krovna linija i mišićavi štitnici
blatobrana dodatno kreiraju profil Compassovog izgleda. Široki prozori i
dvodelni krov na otvaranje dizajnirani su tako da maksimalno povećaju
“površinu” svetlosti u vozilu. U zadnjem delu vozila ističu se njegova
jedinstvena, uzana zadnja LED svetla pravougaonog oblika, koja se ulivaju u
peta vrata, stvarajući dominantan, vrhunski izgled, prepoznatljiv na putu.
Zadnja vrata sa električnim podizanjem omogućavaju lako odlaganje tereta.
Uredna
unutrašnjost
Unutrašnjost je jako lepa i uredna. Sve je na
svom mestu. Napravljena je tako da bi se vozaču olakšala vožnja, a putnicima
uživanje na udobnim sedištima, kako napred tako i na zadnjoj klupi. Prostora
ima sasvim dovoljno za pet odraslih putnika, i to za glavu, noge i ramena.
Dizajn enterijera odlikuje se rafiniranim materijalima i tehničkim detaljima.
Trapezoidni okvir centralne konzole je karakterističan element dizajna brenda
Jeep, sa sportskim bojama i završnicom koji nadopunjuju izbor enterijera.
Njegov kožom presvučeni volan sa kontrolama povezan je kako sa Uconnect
displejem tako i sa dostupnim 8,4-inčnim displejem za prikaz informacija
vozaču, što omogućava da vožnja i povezanost sa izvorima informacija budu laki
i prirodni.
Centralna konzola takođe zgodno integriše
funkcije, uključujući izbor brzine, Selec-Terrain komande, elektronsku
kočnicu za parkiranje, komande za pokretanje i zaustavljanje motora, tipke za
upravljanje klimom i zvukom, i pristupačne portove za punjenje i povezivanje
uređaja u okviru kasete četvrtastog oblika. Slika sa zadnje kamere prikazana je
na tač-ekranu sistema Uconnect i ona kreira i koriguje putanju kretanja tokom
vožnje unazad.
Odličan
audio sistem
Za dobru energiju koji ima ovaj automobil
zaslužan je i odlični audio sistem 506 Watts Beats premium, sa devet zvučnika i
sabvuferom. Sistemi Uconnect 8.4 NAV poseduju kapacitivni HD ekran i nove
funkcije Apple CarPlay i Android Auto, koje omogućavaju upotrebu telefona,
navigaciju i slanje poruka glasovnim komandama bez korišćenja ruku.
Zahvaljujući tome, vozači će moći da bez problema integrišu njihove sisteme
glasovne kontrole kao i čitav niz info-zabavnih funkcija.
Duga lista
Moparove dodatne opreme
Jeep Compass se može opremiti dodacima po meri.
Duga lista Moparove dodatne opreme će obezbediti sve neophodne detalje, bez
obzira gde idete i šta radite. U
estetskom smislu Mopar i Jeep će pružiti vlasniku mogućnost da svoj automobil
učini jedinstvenim, a različite opcije za transport prtljaga, kao što su
teleskopska šipka koja sprečava pomeranje prtljaga i tereta, ili krovne šine za
transport skija, bicikla ili vrlo teškog
tereta, dok istražujete grad ili prirodu, omogućiće vam da uvek budete
pripremljeni za sve.
Za kraj treba reći da je Jeep Compass moderno
osmišljen automobil, koji će se u svakom trenutku vozaču ponuditi za sigurnu i
udobnu vožnju. Kod nas ovaj lepotan na četiri točka u najnižem paketu opreme se
prodaje već od 22.890 evra.
Dragan
Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina
2.0
Snaga 170
KS
Menjač
automatski 9-stepeni
Ubrzanje 12
sekundi
Potrošnja
11,5l
Maksimalna
brzina 170 km/h
Cena od 22.890 evra
Komentari(0)