Toyota Corolla - Totalno drugačija od drugih
U Toyoti su se obavezali da prave još bolje automobile! Sa novom Corollom u toj nameri su i uspeli, jer su sa modelom u karavan verziji napravili pun pogodak
Nova Toyota Corolla pruža najviši nivo kvaliteta u klasi! Sa puno energije, ljubavi i pažnje prema detaljima, kao i perfektnom završnom obradom, Toyotini inženjeri su skockali najbolji i najlepši model Corolla do danas! Ovaj automobil je definitivno pravi izbor za jednu porodicu, gde mogu udobno da se smeste, šire se u komforu, uživaju u preciznoj vožnji, potrošnji goriva, stave mnoštvo stvari u prtljažni prostor... Nova Toyotina uzdanica je izuzetno zabavna za vožnju i u svakom trenutku će pružiti uzbudljivo putovanje koje se nalazi ispred vas...
Agregat 1.2 sa 116 KS
Na našem testu ispod haube se našao odlični 1.2-litarski turbo benzinski agregat od 116 KS, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, koji u svoje pregrade
ulazi maksimalno precizno. Agregat Corollu tešku 1.400 kilograma iz mesta
pokreće bez naprezanja. Pored toga, njegova potrošnja u gradskim uslovima
vožnje, kao i na otvorenom putu je zadovoljavajuća. Upravljivost i pokretljivost su poboljšani zahvaljujući nisko postavljenom
motoru i sedištima.
U najvećoj gradskoj gužvi u Beogradu kompjuter je pokazivao potrošnju od
8,2 litre, dok je na pređenih 100 kilometara na otvorenom putu, do Subotice i
nazad do prestonice, pri prosečnoj brzini od 120 km/h, iz rezervoara isterao 6,2
litre benzina! Do stotke, sa ovim pristojno agilnim agregatom, stižemo za 11
sekundi, dok maksimalnu brzinu na cajgeru ‚‚razvlačimo`` na finih 190 km/h. Nova Corolla oslanja se na
provereni MacPherson prednji sistem suspenzije, potpuno novu multilink zadnju
suspenziju, novu tehnologiju ventila amortizera i po prvi put dostupnu
adaptivnu varijabilnu suspenziju (Adaptive Variable Suspension - AVS).
Odlične dimenzije - veliki komfor
Nova Toyota Corolla je dugačka 4,65 metara, široka je 1,79, a u visinu
se proteže na 1,43 metara. Međuosovinsko rastojanje je 2,7 metara, a 10,8
radijus okretanja točkova. Nova Corolla Touring Sports
ima dodatne prednosti poput 928 mm rastojanja između prednjeg i zadnjeg
sedišta. Njegove dimenzije govore da se radi o izuzetno
komfornom automobilu. Imali smo priliku da se uverimo i sami. Mesta ima
dovoljno za pet odraslih osoba. Zadnja klupa je dovoljna za putnike do 190
centimetara, koji neće udarati glavom u plafon vozila i dodirivati sedišta
kolenima. Vozač i suvozač imaju maksimalan prostor za ramena, ruke i noge.
Prelepo dizajnirana unutrašnjost
Onaj ko vozi Corollu svakako ima najbolje mesto u automobilu. Kabina
nove Toyotine uzdanice je moderno dizajnirana i reklo bi se da je jedinstvena u
klasi. Sve je na dohvat ruke. Na volanu, prekidači za vožnju, zabavu i audio
kontrole, omogućavaju da sve vreme držite ruke na upravljaču i u vozilu atmosferu pravite po vašoj volji.
Sedišta napred, kao i na zadnjoj klupi, se prilagođavaju položaju
vozača, pružajući udobnost na dugim putovanjima svim putnicima u vozilu.
Položaj za vožnju je osmišljen tako da vozač zadrži najprirodniji mogući
položaj, čime se izbegava zamaranje prilikom vožnje. Tokom upravljanja vozilom
sedišta vas uvek čvrsto drže u mestu. Položaj upravljača je dizajniran tako da se
osećate što prirodnije, i pomaže da se izbegne zamor.
Visokokvalitetni materijali
Novu Corollu Touring Sports karakteriše potpuno novi enterijer dizajniran
da pruži prostrano, moderno i kohezivno okruženje u kabini, u kojoj se
kombinuju nove teksture i boje nudeći najviši nivo vizuelnog i taktilnog
kvaliteta. Toyotini dizajneri izabrali su za novu Corollu
kombinacije visokokvalitetnih materijala. Crna i siva boja u unutrašnjosti
vozila daju sportski osećaj, i naglašavaju osećaj prostranosti.
Poseduje ambijentalno osvetljenje u kabini. Svetlo je hladno plave boje
i daje enterijeru elegantan izgled. U centralnom delu instrument table nalazi
se informacioni ekran koji će vam u svakom trenutku dati željene informacije o
vozilu, putu, potrošnji... Ekran od osam inča u boji, osetljiv na dodir, pruža
vam trenutni pristup multimedijalnom sistemu Toyota Touch 2, a može čak i da
prikaže ono što je na ekranu vašeg telefona. Brzinometar možete izabrati sa
tradicionalnim biranjem, jednostavnu digitalnu verziju, kao i 3D efekat koji će
pokazati posebno upečatljiv izgled.
Prtljažni prostor za velike porodice
Ono što svakako impresionira kod nove Corolle jeste velikodušna zapremina
prtljažnika koja iznosi 598 litara, sa brojnim pomagalima za praktično
odlaganje prtljaga. U njega možete položiti i staviti od “igle do lokomotive”,
zahvaljujući podesivom dnu prtljažnika, praktičnim džepovima sa strane i lako
preklopivim zadnjim sedištima, koja kada se obore tovarni prostor se penje na
fantastičnih 1.860 litara.
Ukoliko treba da otvorite prtljažnik, a ruke su vam zauzete, samo zamahnite
nogom ispod zadnjeg branika i poklopac će se automatski otvoriti, zahvaljujući
senzoru bezručnog otvaranja prtljažnika. Pregradna tabla prtljažnog prostora
ima dve strane. Ukoliko prevozite kabastije stvari jedan deo “table” je
napravljen od hrapave plastike, dok je za “finije” stvari drugi deo presvučen
tkaninom. Sitnica koja znači kako bi vam taj deo automobila uvek bio čist i
uredan!
Dizajniran u Evropi
Novi Touring Sports dizajniran je u Evropi, u dizajnerskom centru u
Zaventemu. Zahvaljujući usvajanju TNGA platforme, novi karavan više nije samo
varijacija hatchback-a, već je postao skoro zaseban model. Ima prefinjen izgled
i liniju krova poput elegantnog ‚‚shooting brake” modela. Sportski izgled
profila naglašen je širokim okvirima točkova koji naglašavaju širi stav vozila
kao i niži centar gravitacije nove Corolle, dok su na zadnjoj strani LED svetla
i zadnje vetrobransko staklo široko razmaknuti dajući snažan, dinamičan i
mišićav izgled vozilu.
Druga generacija sistema Toyota Safety Sense
Kao deo Toyotine posvećenosti širenju napredne sigurnosne opreme, nova,
druga generacija sistema Toyota Safety Sense sada se standardno ugrađuje u sve
varijante Corolle. Ovaj sigurnosni paket uključuje predsudarnu zaštitu
(Pre-Collision System - PCS) s prepoznavanjem pešaka i biciklista,
prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control - ACC), upozorenje za nenamerno
prestrojavanje (Lane Departure Alert - LDA) sa zakretanjem upravljača,
automatska duga svetla (Automatic High Beam - AHB) i čitanje saobraćajnih
znakova (Road Sign Assist - RSA).
Maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP
Preventivni sistem zaštite u Corolli osvojio je maksimalni broj bodova na
ispitivanju pri malim, gradskim brzinama jer je sudar izbegnut pri svim
brzinama ispitivanja. Isto tako, pri višim brzinama na autoputu, Toyota Safety
Sense je pokazala odlična svojstva. Prilikom približavanja sporijem automobilu,
sudar je izbegnut pri svim brzinama ispitivanja. Prilikom približavanja
automobilu u mirovanju ili automobilu koji usporava, sudar je izbegnut u većini
slučajeva, a umanjen u ostalima. Funkcija prepoznavanja pešaka i biciklista ovog
sistema isto je tako pokazala odlične rezultate jer su nezgode s pešacima i
biciklistima izbegnute u svim uslovima ispitivanja, danju i noću.
Bezbednost putnika i sigurnost automobila na prvom mestu
Ovo dostignuće je jasan pokazatelj Toyotine posvećenosti sigurnosti
automobila. Toyota stavlja bezbednost u središte svojih stremljenja ka
stvaranju sve boljih automobila, osiguravajući da prednosti naprednih
tehnologija nisu ograničene na modele visoke klase i visoke specifikacije
opreme, nego da budu dostupne u svim automobilima. Ono sve što je dobro i lepo,
ima i cenu! Nova Toyota Corolla u Srbiji se prodaje već od 22.000 do 27.500
evra, u zavisnosti od opreme i motora.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.2 Turbo
Snaga 116 KS
Ubrzanje 11 sekundi
Potrošnja 6,2 - 8,2l
Maksimalna brzina 190km/h
Cena od 22.000 do 27.500 evra
Komentari(0)