Ugledao svetlost dana - Renault predstavio novi SUV model pod nazovom Austral
Renault predstavlja ambiciozni model u svojoj paleti SUV-ova - novi Renault Austral. Njegova uloga će biti da pojača napore za osvajanje C segmenta koji predstavlja srž svetskog automobilskog tržišta
Novi Austral je deo tradicije „automobila za život“ i označava novi korak u ofanzivi C segmenta započetoj sa Meganom Conquestom i Novim Meganom E-TECH Electric sa nesumnjivo modernim pristupom. Cilj filozofije „Nouvelle Vague“ jest okrenuti marku da postane industrijsko merilo na području tehnologije, čiste energije i usluga.
Spoljašnji dizajn -
atletski građen SUV
Novi Renault Austral spaja sve odlike SUV-a i upotpunjuje ih
senzualno-tehnološkim dizajnom marke (“sensual tech”). Kombinacija senzualnih
oblina i zategnutih linija naglašena je brojnim tehnološkim detaljima kao što
su zadnja LED svetla sa tehnologijom mikrooptičkih vlakana i detalji u obliku dijamanata
ugrađeni u prednja svetla. Spoljašnji dizajn Novog Australa je atletski,
tehnološki napredan i elegantan. Novi Austral je dostupan u sedam prefinjenih
boja karoserije, a ekskluzivna mat siva boja Schist, serijski dostupna za
verziju Esprit Alpine, pomaže da se naglasi njen sportski izgled. Kupcima viših
verzija na raspolaganju je i dvobojna opcija karoserije. Novi model ponosno
sedi na aluminijskim felnama od 17 do 20 inča, većinom dijamantske obrade.
Unutrašnji dizajn - tehnološka čaura
Središte visokonapredne unutrašnjosti novog Australa čini
veliki OpenR ekran koji se sastoji od 12,3-inčnog vodoravnog ekrana komandne
table i 12-inčnog vertikalno postavljenog ekrana multimedijalnog sistema. Tome
još treba dodati i novi 9.3-inčni Head Up ekran, koji je projektovan na
vetrobransko staklo. Svetlina ekrana se prilagođava spoljašnjem osvetljenju, a
odsjaj sunca sprečavaju antirefleks premaz i tehnologija mikro-senke. Na taj
način je „suncobran” koji obično natkriva instrumente postao suvišan, dok je
njegovo uklanjanje rezultiralo još savremenijom i čistijom armaturnom tablom
koja odaje utisak kao da lebdi.
Novi Austral ima kliznu središnju konzolu koja elegantnim i
modernim dizajnom suptilno razdvaja vozača od saputnika. U njoj se nalazi
ergonomski dizajniran naslon za ruku koji se može pomerati napred i nazad što
znatno olakšava upotrebu multimedijalnog sistema i klavirskih dirki u podnožju.
Na konzoli se takodje nalazi i držač pametnog telefona sa induktivnim punjačem
i praktični pretinac za odlaganje stvari. U zavisnosti od nivoa opreme i
odabrane dodatne opreme, unutrašnjost novog Australa može uključivati pravo
drvo, kožu, Alcantaru, postavljene tekstilne obloge i druge po meri izrađene i
na dodir prijatne materijale koji se
savršeno kombinuju sa umetcima u sjajno crnoj boji i boji matiranog
hroma. Materijali vrhunskog kvaliteta povećavaju utisak topline i prestiža u
unutrašnjosti. Sve je to naglašeno dodavanjem podesivog ambijentalnog sistema
osvetljenja nazvanog LIVING LIGHTS.
Poput mnogih drugih „vozila za život” koja su obeležila
Renaultovu istoriju, i Novi Austral je dizajniran za udobnost cele porodice.
Putnici na zadnjoj klupi imaju 27,4 cm prostora za kolena što je među najboljim
vrednostima na tržištu. Brojni praktični pretinci su smešteni svuda po kabini i
svima su dostupni, pa Novi Austral nudi oko 35 litara zapremine prostora za
skladištenje. Neke od modularnih i svestranih verzija novog Australa imaju i
zadnju klupu deljivu u odnosu 2/3 : 1/3. Svaki deo može individualno da se
pomera napred ili nazad za čak 16 cm. Zapremina prtljažnika u verzijama sa
blagim hibridom (Mild Hybrid) i naprednim blagim hibridom (Mild Hybrid
Advanced) sa fiksnom zadnjom klupom iznosi 500 dm3. U verzijama sa kliznom
zadnjom klupom, zapremina prtljažnika može da se poveća na čak 575 dm3 prema
normi VDA, a do 1525 dm3 sa preklopljenom zadnjom klupom.
Renault Austral Esprit
Alpine - nova luksuzna verzija marke Renault
Prvi puta na nekom Renaultovom vozilu, Novi Austral dolazi u
ekskluzivnoj verziji Esprit Alpine u sportskom stilu inspirisanom jedinstvenim
sportskim duhom Renaultove marke Alpine. Novi Austral Esprit Alpine krasi još
smeliji dizajn kao i nova, posebno dizajnirana siva boja karoserije Schist. Ova
ekskluzivna polusjajna boja je posebno formulisana kako bi se osigurala
izuzetna izdržljivost.
Sportski karakter je naglašen umetkom na prednjoj masci i
aerodinamičnim prednjim spojlerom oboje mat sive boje, 20-inčnim aluminijskim
felnama Daytona sa oznakom marke Alpine, mat crnim krovnim nosačima kao i
sjajno crnim ukrasima na karoseriji. Na
bočnim stranama se nalaze dve oznake „Esprit Alpine” koje upotpunjuju niz
jedinstvenih dodataka ove verzije.
Unutra, Esprit Alpine takodje skriva brojne specifične
elemente: presvlake u kombinaciji Alcantare i tkanine u imitaciji karbonskih
vlakana, prošivene dvostrukim plavim šavovima Alpine, upravljač presvučen Nappa
kožom ukrašen umetcima od Alcantare i šavovima u crvenoj, beloj i plavoj boji,
aluminijske papučice i kvake na vratima takodje sa ‘Alpine’ oznakom.
Nova platforma, nove performance
Novi Renault Austral je prvi Renaultov model zasnovan na
Alijansinoj novoj platformi CMF-CD. Nova platforma CMF-CD najavljuje potpunu
transformaciju kompaktnih i luksuznih vozila proizvedenih unutar Alijanse. Šasija
novog Australa je dostupna u dve verzije: sa torzionom osovinom za verzije sa
upravljanjem na dva točka ili multi-link zadnjim vešanjem sa sistemom 4CONTROL
Advanced za verzije sa upravljanjem na sva četiri točka.
Krug okretanja verzija sa upravljanjem na sva četiri točka
iznosi svega 10,1 m pa je manevrisanje gradskim ulicama nalik vožnji gradskog
automobila. Time se ne može pohvaliti nijedan drugi model u segmentu! Novi
Austral ima pažljivo osmišljenu i krutu šasiju koja savršeno uravnotežava vozne
osobine, udobnost i upravljivost za potpuni užitak u vožnji.
Motori sa najnižom
potrošnjom goriva
Novi Renault Austral je dostupan sa paletom inovativnih
elektrifikovanih motora kojom će pokriti sve vrste upotreba pri kojoj vozači
neće morati da menjaju navike. Najnovija generacija motora E-TECH Hybrid (400V)
sa maksimalnom snagom do 200 KS i sa dve opcije benzinskog motora: snage 130 KS
48V Mild Hybrid Advanced i snage 140 KS/160 KS 12V Mild Hybrid. U Novom
Australu će biti predstavljena i najnovija tehnologija potpunog hibrida E-TECH.
Reč je o pogonu koji se samostalno puni u vožnji i koji je originalno namenjen
vozilima više klase.
Njegove prednosti su bolje performanse, veći užitak u vožnji
kao i smanjena potrošnja goriva i emisija CO2. Dolazi opremljen novim
1,2-litarskim 3-cilindričnim motorom sa turbopunjačem kombinovanim sa
električnim motorom, 1,7 kWh / 400V litijum-jonskom baterijom i 7-stepenim
menjačem. Razvija kombinovanu snagu do 146 kW ili 200 KS. Baš kao i u
prethodnoj generaciji, novi hibridni model E-TECH odlikuje trenutna isporuka
obrtnog momenta i automatsko pokretanje u električnom načinu rada, čime se
osigurava tihi rad i odzivnost dostojna potpuno električnih vozila. Opremljen
najnovijim motorom E-TECH Hibrid, Novi Austral optimizuje nivo potrošnje goriva
i nivo emisija CO2 (početne vrednosti potrošnje kreću se od 4,6 l / 100 km i
105 g CO2/km) i odlikuje se jednim od
najnižih troškova upotrebe u segmentu hibridnih SUV-ova
Napredni blagi hibrid (Mild Hybrid Advanced) premijerno
dolazi na Australu, a osmišljen je da zameni dizel motor. Pogon kombinuje
najnoviji 1,2-litarski trocilindrični benzinski turbomotor, 48 V litijum-jonsku
bateriju i elektropokretač. Zbog motora snage 130 KS i ručnog menjača, Novi
Austral je udoban za vožnju, dok su mu potrošnja i emisije CO2 na najboljem
nivou u kategoriji: od 5,3 l/100 km i 123 g/km. Različita podešavanja na ovom
pogonu su dovela do maksimalne energetske efikasnosti i 20 % manje potrošnje
goriva u poredjenju sa potrošnjom ekvivalentnog termičkog motora
Blagi hibridni motor je prvi nivo hibridizacije dostupne za
Novi Austral. Bazira se na 1,3-litarskim četverocilindričnom benzinskom
turbomotoru sa direktnim ubrizgavanjem već dostupnim u nizu Renaultovih vozila. Razvijen je u saradnji sa
Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litijum-jonska baterija.
Motori sa dve opcije snage (140 KS i 160 KS) su kombinovani sa automatskim
menjačem X-TRONIC, dok je verzija snage 140 KS dostupna i sa 6-stepenim ručnim
menjačem. Verzija sa 160 KS 12V Mild Hybrid na Novom Australu razvija
maksimalni obrtni moment od 270 Nm pri 1800 do 3500 o/min, a odlikuje se i
niskom potrošnjom goriva (od 6,2 l/100 km) i niskim vrednostima emisija CO2
(136 g/km) u mešovitom ciklusu vožnje.
Tehnologija
elektifikacije i funkcije za ekološku vožnju
Kao dodatak najnovijoj generaciji E-TECH tehnologije, uz novi
benzinski motor, optimizovani prenos i povećan kapacitet baterija (od 240V do
400V) novi model je opremljen sa još dve inovacije. Sistem klima-uređaja ima inovativni rashladni
mehanizam za optimalni rad u svim klimatskim uslovima. Sva tri električna
motora Novog Australa imaju funkciju regenerativnog kočenja. Vozač može da bira
između četiri načina rada uz pomoć dugmeta iza upravljača.
U verziji sa hibridnim motorom E-TECH, sve informacije o
energiji prikupljenoj otpuštanjem papučice gasa ili kočenjem prikazuju se
direktno na ekranu komandne table. Funkcija intuitivne ekološke vožnje pomaže
vozaču da vozi štedljivije tako što mu na ekranu komandne table ili na
9,3-inčnom head-up ekranu daje do znanja kada treba otpustiti pritisak sa
papučice gasa (npr. prilikom ulaska u oštru krivinu, kružni tok, u slučaju
nižeg ograničenja brzine, približavanja šalteru za naplatu putarine ili
raskrsnicama sa znakom obaveznog zaustavljanja ili znakom ukrštanja sa putevima
sa prvenstvom prolaska). U verziji sa E-TECH hibridnim motorom, pomoćnik za
ekološku vožnju je kombinovan sa pomoćnikom za intuitivnu hibridnu vožnju što
olakšava planiranje vožnje na električni pogon.
Inovativne tehnologije za veću udobnost i sigurnost
Uz najnoviju generaciju tehnologije MULTI-SENSE i sistema
4CONTROL Advanced novog Australa, vozač može da prilagodi vožnju svom
raspoloženju i željama. MULTI-SENSE Advanced tehnologija ima tri unapred
programirana načina rada: Eco, Comfort i
Sport. Četvrti način rada (Perso) vozaču daje slobodu da sve personalizuje.
Paket Extended Grip uključuje dva dodatna načina rada: „Snow” i „All roads”.
Vozač u svakom trenutku može da promeni aktivni način rada, bilo ručno ili
slanjem glasovne naredbe Google Assistantu. Novi Austral ima i novu intuitivnu
funkciju koja pomaže da se smanji potrošnja goriva tako što vozaču predlaže da
aktivira način rada Eco.
Novi Austral predstavlja treću generaciju Renaultovih sistema
upravljanja na sva četiri točka koja se sistematski unapredjuju zadnjih 15
godina: 4CONTROL Advanced. Jedinstven na segmentu, to je sistem koji donosi
novi nivo udobnosti, veću okretnost i neuporedive performanse. Dodavanjem upravljačkog pokretača na multi-link
zadnje vešanje, maksimalni ugao zakretanja zadnjih točkova u smeru suprotnom od
smera prednjih točkova je povećan na 5 ° što je najveći ugao u ponudi
Renaultovih modela. Na taj način je ostvaren i krug okretanja manji od onog kod
gradskog automobila: samo 10,1 m. Kad se kombinuju sistemi MULTI-SENSE i
4CONTROL Advanced , broj raspoloživih postavki se poveća sa dosadašnjih 3 na
13.
Pametni i proaktivni
sistemi za pomoć u vožnji
Novi Renault Austral ima 32 sistema za pomoć u vožnji
podeljena u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Među tim sistemima
su: nova generacija 9,3-inčnog Head Up ekrana koji se projektuje na
vetrobransko staklo, sistem aktivne pomoći za vozača, drugi nivo autonomne
vožnje koji kombinuje adaptivni tempomat
sa funkcijom Stop & Go, sistemom za zadržavanje vozila u središtu
saobraćajne trake kao i podatke sistema navigacije i karata kako bi auto
predložio novu rutu. Zatim, tu je 3D kamera sa prikazom od 360 stepeni,
funkcija automatske pomoći pri parkiranju, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu i
upozorenje na izlazak iz saobraćajne trake pri preticanju, funkcija pomoći pri kočenju unazad,
upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi, svetla Matrix LED Vision i sistem za
siguran izlazak putnika.
Najbolji u pasivnoj
sigurnosti
Uz pomoć poboljšanih karakteristika pasivne sigurnosti, Novi
Austral savršeno štiti svoje putnike i ostale učesnike u saobraćaju. Uobičajene
sigurnosne karakteristike su znatno poboljšane, a dodat je i novi vazdušni
jastuk između putnika napred koji sprečava sudaranje glava u slučaju bočnog
sudara. Novi Austral E-TECH Hibrid ima poseban otvor za pristup bateriji kao i
QR kod koji spasiocima pomažu tako što pružaju brzu i efikasnu pomoć u slučaju
nesreće.
Prilagodljivi multimedijalni sistem OpenR Link
Ekran OpenR je krunski dragulj Australove unutrašnjosti, a
pokreće ga sistem OpenR Link sa ugrađenim Google uslugama što vožnju pretvara u
zaista privlačno i intuitivno iskustvo, a prilagođen je za sve buduće primene i
ažuriranja. Sistem OpenR je povezan na „cloud“ i neprekidno se automatski
ažurira putem interneta (FOTA). Multimedijalni sistem OpenR Link podrazumeva
najbolje Google usluge i aplikacije - Google Maps, Google Assistant i Google
Play. Kao i pametni telefon, OpenR Link je intuitivan i jednostavan za upotrebu
i personalizaciju.
Harman Kardon - premium
audiosistem nove generacije
Osim audiosistema Arkamys, Novi Austral nudi i premium
audiosistem sa potpisom Harman Kardona - vodećeg stručnjaka u tom području već
60 godina. Inženjeri zvuka u Renaultu i Harman Kardonu su naporno radili kako
bi osigurali vernu reprodukciju zvuka u svakom kutku unutrašnjosti.
Novi Renault Austral - više od automobila
Ovaj tehnološki napredan SUV, dizajniran u skladu sa Renaultovom strategijom Nouvelle Vague, predstavnik je nove generacije pametnih, prilagodljivih i fleksibilnih vozila. Njegova veštačka inteligencija i sistemi za pomoć u vožnji koji se oslanjaju na podatke u „cloud“ vozaču daju veliku dozu mira tokom vožnje. Otkriven na svetskoj digitalnoj premijeri 8. marta, Novi Renault Austral će početi da se prodaje od drugog tromesečja 2022. godine, a isporuke se očekuju na jesen.
Komentari(0)