Vožnja po oblacima

Treća generacija Volkswagen Touarega jednim točkom je dodirnuo nebo! Definitivno ovaj četvorotočkaš zadaće udarac konkurenciji sa svih strana, i to kako po kvalitetu, tako i izgledu

    foto: Dragan Stanimirović i Danilo Jojić
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Novi Touareg izgleda kao od brega odvaljen! Trenutno je najbolji četvorotočkaš koji proizvodi ovaj nemački automobilski gigant! U to smo se uverili i sami kada smo prošle nedelje zajedno sa svojim kolegama iz mnogobrojnih redakcija iz Srbije testirali ovu ljutu guju u verziji V6 3.0 TDI 4 Motion sa motorom snage od 286 KS. Ukratko, svoju konkurenciju ostavlja u prašini, a vozače i putnike, kao obične smrtnike, pozicionira u sanarenje da ga bar na dva dana imaju kao i mi!

Vrhunski Touareg i prelepa istočna Srbija

Sastanak sa novim nemačkim modelom i dvodnevna avantura po istočnoj Srbiji, pod nazivom Touareg Product Experience, zakazana je u Beogradu, u importerskoj zgradi Porsche SCG u Krnjači. Posle dobijenih instrukcija, palimo ljute mašine i krećemo pravac autoput, gde se posle izvesnog vremena isključujemo kod Ćuprije i dolazimo do manastira Ravanica, zatim obilazimo Krupajsko vrelo, manastir Gornjak, noćimo u hotelu Jezero, na samoj obali Borskog jezera, a put ujutro nastavljamo ka carskoj palati Felix Romuliana (Gamzigrad) u blizini Zaječara, Vrelo Grze, restoranu Koliba, pa zatim nazad u srpsku prestonicu… Veliku zahvalnost na organizaciji ove prelepe rute svakako se duguje Porsche SCG, kao i Milanu Gočmancu, jednom od osnivača udrženja Upoznaj Srbiju, koji je kao vodič ekipi novinara svojim odličnim znanjem dao novi “ton” istorije na našim podnebljima.

Nešto više od 600 pređenih kilometara, dovoljno je za prvi test, ali sigurno premalo za autombilsku ljubav u kabini i za volanom ove nemačke lepotice! Ovom prilikom pišemo samo o našem test četvorotočkašu, a u narednim danima i samo putovanje, delove i mesta, kao i znamenitosti koje smo obišli u istočnoj Srbiji.

Vrh premijum klase SUV segmenta

Čim smo upalili motor i dali prvi jači gas ovom lepotanu shvatili smo da imamo pravu sportsku mašinu u rukama i sa kim imamo posla. Ova momčina odmah nam je stavio do znanja da je sa pravom stigao u srpsku prestonicu sa samog vrha premijum klase SUV segmenta, i to bez premca. Na njemu i u njemu bukvalno sve puca od lepote, kvaliteta, pa sve do inovacija i moderne tehnologije. Reklo bi se, novitet od glave do pete.

Do stotke za 6,5 sekundi

Kao što smo rekli, ovaj četvorotočkaš ispod haube ima impresivni agregat koji je žila kucavica automobila, gde samim stiskanjem papučice gasa pokreće kompletan krvotok novog Touarega! Do stotke stiže za fantastičnih 6,5 sekundi. Maksimalnu brzinu na cajgeru ko od šale razvlači na 240 km/h. Ukoliko kupujete ovaj automobil, koji u našem slučaju košta nešto manje od 90.000 evra, potrošnja vam nije sigurno ni bitna, ali je valja spomenuti!

U kombinovanoj potrošnji ovaj lepotan iz rezervoara je isterivao 9,5 litara dizela. Treba reći da potrošnja i nije velika kada se sabru uslovi vožnje, i to od autoputa, brdskoplaninskih predela, mnogobrojnih krivina, uzbrdica, nizbrdica, neutabanih staza, kamenoloma... Ova momčina je teška dve tone, karoseriju agregat ispod haube je vukao bez ikakvih poteškoća. Sistem pogona na sva četiri točka neprestano kontroliše nivo prianjanja kako bi osigurao optimalnu vuču, bez obzira na uslove. Pa tako nemate potrebe da razmišljate da li ćete se izvući na asfalt, ukoliko vozite ovaj četvorotočkaš na neravnim terenima.

Zadovoljava sve terenske mogućnosti, a u svakom momentu je sportski opredeljen kada je cepanje guma u pitanju. Ono najbitnije, bilo kako da ga vozite pružiće vam sve ono što od njega očekujete. Pri velikim i malim brzinama volan odlično leži u rukama. Maksimalno je precizan gde god vozili ovog lepotana.

Savršen automatski menjač

Osmostepeni automatski menjač je doveden do savršenstva. Dolazi serijski, i za njega treba reći da uvek na vreme i glatko prebacuje stepen prenosa. Odlično je uparen sa agregatom i vozaču pruža nesvakidašnje iskustvo i uzbuđenje sportske vožnje. Maksimalno je efikasan i njegov odziv je za primer. Menjač obavlja promenu bez prekida vučne sile i u „pola“ sekunde menja stepen prenosa, poboljšava performanse, kao i znatno smanjenje potrošnje goriva.

Odlične dimenzije za nemačkog diva

Novi Touareg ima odlične dimenzije koje pružaju maksimalan komfor unutrašnjosti kako za glavu tako i za ramena, ruke i noge vozača i svih putnika u vozilu. Dugačak je nešto malo više od pet metara, u visinu se proteže na odličnih 1,71, u širinu ide na fenomenalnih 1,98 metara, dok je međuosovinsko rastojanje 2,9 metara. Kada pričamo o dimenzijama, treba reći da i pored komfora koji pruža za pet odraslih putnika, ovaj gorostas ima i ogroman prtljažni prostor od čak 810 litara, gde možete smestiti tri ogromne putne torbe, kao i pregršt sitnica. Njegov prtljažnik se otvara sa i bez korišćenja daljinske kontrole. Kada oceni da ste dovoljno blizu, samostalno otvara peta vrata. Zadnja klupa je preklopiva - 40:20:40.

Moderna spoljašnjost

Njegova spoljašnjost je moderna, elegantna i osvaja na prvi pogled. Da li se nalazio u gradskim ulicama ili van utabanih staza, novi nemački ponos izgleda moćno i upadljivo na svakom metru asfalta. Vertikalna prednja rešetka povezuje se hromiranim trakama koje se pružaju od centralnog amblema sa prednjim svetlima.

Izduženi poklopac motora odlikuje se čistim linijama, dajući vozilu orginalan i jedinstven izgled. Zadnji deo vozila, kao i prednji, doveden je skoro pa do savršenstva jednog četvorotočkaša. Oblikovani bokovi i široka zadnja svetla naglašavaju napredan izgled. Touareg oznaka je samouvereno postavljena na sredini zadnje strane, sa sjajnim crnim krovnim spojlerima i velikim hromiranim izduvnim cevima dopunjen je ovaj prepoznatljiv i dinamičan izgled. Ima IQ. Light - LED Matrix svetla. Pored osnovne funkcije poput kratkih i dugih svetala, specifični pojedinačni LED segmenti se mogu uključiti i isključiti koristeći matrix tehnologiju kako bi formirali distribuciju bogate svetlosti, u zavisnosti od različitih situacija tokom vožnje.

Elegantna unutrašnjost

Njegova unutrašnjost donosi poplavu iznenađenja! Maksimalno je prostrana i komforana. Sve je bukvalno nadohvat ruke i na svom mestu. Vozač potpuno uživa u svom delu, kao i putnici u vozilu. Ima više nego dovoljno mesta za pet odraslih putnika, i to bez guranja. Kokpit je jedinstven i kupuje na prvu loptu. Elektronska podesiva ergoComfort sedišta su više nego udobna.

Imaju čak 14 opcija za prilagođavanje, kao i opciona funkcija masaže koja takođe nudi i osam različitih programa za otklanjanje tenzije, koja aktivira i ojačava mišiće leđa. Stakleni panorama krov upotpunjuje kompletan ambijent, gde će putnici uživati u zatamnjenoj dnevnoj svetlosti ili zvezdama. Bela ambijentalna svetla stvaraju prijatnu atmosferu u Touareg modelu koristeći indirektna svetla. Na zahtev su dostupna i raznobojna svetla u 30 različitih boja.


Inovacije na svakom centimetru

Innovision Cockpit je jedna od glavnih karakteristika Touarega. Širok, zaobljen ekran sa sjajnim prikazom nudi jedinstveni pregledni raspored za vozača kao i intuitivan koncept rukovanja. Po prvi put, digitalna instrument tabla, poznatija kao Digital Cockpit, se nalazi iza zakrivljenog stakla zajedno sa ekranom Infotainment sistema. Innovision Cockpit se orijentiše prema vozaču. Ovaj sistem nudi lakoću u rukovanju jer se može kontrolisati dodirom, glasom i pokretom, bez upotrebe mehaničkih prekidača, kontrola i dugmića. Ogromna površina ekrana se koristi za prikaz brojnih funkcija korišćenjem grafika i animacija.

Innovision Cockpit se sastoji od Digital Cockpit, Discover Premium infotainment sistema, Business interfejsa za mobilne telefone sa induktivnim punjenjem za vaš pametni telefon i 4 USB ulaza. Car-Net App-Connect je takođe integrisana, što možete koristiti za prebacivanje aplikacija sa telefona na veliki ekran. Putnici u vozilu takođe mogu da pomognu prilikom Infotainment odabira putem tableta ili pametnih telefona tokom vožnje. Zahvaljujući Volkswagen Media Control, sada je moguće odabrati muzički kanal sa zadnjeg sedišta ili možete daljinski kontrolisati navigacioni sistem sa suvozačkog sedišta.

Opcioni Discover Premium navigacioni sistem vam omogućava unapređen pregled navigacionih mapa i bogatstvo opcija za prikaz, zahvaljujući svom digitalnom ekranu od 15 inča. Možete prikazati vaš sadržaj i funkcije kako god želite - uključujući i aplikacije sa pametnog telefona. Opcioni head-up prikaz koristi vetrobran kao projekciono platno kako bi prikazao osnovne informacije. Brzina, poruke za asistenciju vozaču pri vožnji ili informacije o navigaciji, uvek ste u toku i bez gledanja na instrument tablu ili navigacioni ekran.

Opcioni night vision sistem

Sa inovativnim sistemima asistencija Touareg postavlja novi standard u vožnji. Opcioni night vision sistem, infra-crvena kamera prati otprilike oko 300 metara unapred i reaguje na toplotu tela gde možete videti odgovarajuću termalnu sliku na instrument tabli ili na opcionom Digital Cocpit-u. Bićete upozoreni ukoliko je stanje kritično. Ovo znači da imate dodatni izvor informacija koje vam pomažu da identifikujete osobu, ili možda čak i životinju, na drumu, posebno kada je vidljivost smanjena usled magle ili kiše. Touareg poseduje još mnogobrojne inovativne sisteme asistencije.

Vazdušna suspenzija, na zahtev, nudi visok nivo udobnosti u vožnji. Bez obzira koji profil vožnje koristite, COMFORT, NORMAL ili SPORT, Touareg nudi da sami odredite koji tip doživljaja želite. Vozilo se može podići i do 258 mm od zemlje. Uz to, zadnji kraj se može spustiti do 50 mm ispod standardnog nivoa, za lakše ubacivanje i izbacivanje prtljaga.

Kod ovog četvorotočkaša, elektro-mehanički stabilizator smanjuje zanošenje vozila u krivinama. Zbog više elektro-mehaničkog nego hidrauličnog rada, poput konvencionalnih stabilizatora, sistem mnogo brže reaguje i aktivniji je pri manjim brzinama. Preciznost upravljanja, agilnost i stabilnost, ispraćeni trakcijom na neravnom terenu, su značajno unapređeni.

Opcioni sistem upravljanja svim točkovima kod Touareg modela nudi mnogo prednosti - manji radijus okretanja, lakše upravljanje prilikom parkiranja i izlaska sa parking mesta i povećana stabilnost vožnje je od pomoći prilikom dinamičnije vožnje. Vozilom se lakše upravlja i ono je agilnije kada su zadnji točkovi usmereni kao i prednji, umesto u suprotnom smeru. Mnogobrojni inovativni sistemi deluju kao da su upakovani na jednom mestu i dejstvuju po potrebi u datoj sekundi i rade sve kako bi putnici bili bezbedni u vozilu i uživali tokom željene vožnje.

Cena od 58.758 evra

Za kraj treba reći da je jedan tekst mali kako bi se opisalo šta sve ova nemačka ljuta guja pruža vozaču i nudi putnicima. Moderni dizajn enterijera, izuzetna funkcionalnost i atraktivna spoljašnost samo su neki od aduta ove nove nemačke zvezde. Možda će neko reći da je cena automobila koji smo mi vozili visoka. Sigurno da jeste za one koji sastavljaju kraj sa krajem. Međutim, mi kažemo da za dati novac, onaj ko ga ima i želi da se vozi u ovakvom automobilu, novi Touareg opravdava uloženo za klasu u kojoj pripada! Prodaje se već od 58.758 evra, a naš model u “top ful opremi” košta 89.569 evra. Momčino, dobrodošao!

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 3.0 TDI

Snaga 286 KS

Ubrzanje 6,5 sekundi

Potrošnja 9,5l

Maksimalna brzina 240 km/h

Cena 58.758 - 89.569 evra

Komentari(0)

sortiraj