Brend Abarth - Šampion koji obara rekorde

Značka brenda razvijala se tokom vremena i ostajala verna svojim osnovnim vrednostima, od realističnog „Škorpiona“ iz 1949. godine do današnjeg Abarth štita koji kultnog „Škorpiona“ uokviruje

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Bio je 31. mart 1949. godine kada je italijansko-austrijski inženjer Karlo Abart osnovao Abarth & C., stvorivši brend koji će postati sinonim za stil i performanse sa automobilima koji obaraju rekorde, revolucionarnom opremom za modifikaciju, i nezaboravnim trkama. Ima poznati logo „Škorpiona“ koji ljubitelji vožnje širom sveta prepoznaju i koji je inspirisan horoskopskim znakom osnivača. „Škorpion“ savršeno otelotvoruje filozofiju sveže stvorenog trkačkog tima koji se specijalizuje za „male ali ubitačne“ automobile.

Istorija i logo brenda Abarth su isprepletani njegovim sportskim pobedama, koje su počele veoma rano. Prva je bila kategorijska pobeda na poznatoj „Palermo-Monte Pellegrino“ brdskoj trci 1950. godine sa poznatim vozačem Taciom Nuvolarijem, „Letećim Mantuancem“, za volanom modela Abarth 204A. Potom je 1954. godine Karlo Abart odlučio da dopuni logo uvođenjem dvobojnog štita, amblema pobeda u „sportskim borbama“, kao pozadinu za „škorpiona“. Godine 1962. Abarth 1000 Bialbero je osvojio prvi od šest uzastopnih Svetskih šampionata proizvođača, i tri nova elementa su dodata na logo da bi se proslavila ova važna titula, crno-bela kockasta zastava, reči „Campione del mondo“ (Svetski šampion) ispisane crvenim kockastim slovima na žutoj pozadini, i stilizovani lovorov venac.

Osvežena verzija logoa predstavljena je 1969. godine. Najveće promene su bile na „Škorpionu“, samom simbolu kompanije iz Torina, koji je bio više stilizovan, potpuno crn, i prvi put, sa oba klešta uperena prema gore. Slova su takođe promenjena. Sada su bela na crnoj pozadini i samo ispisuju reč „Abarth“. Abarth je 1971. godine kupila kompanija Fiat, i italijanska zastava se pojavila na pozadini logoa iza reči Abarth, kako bi se naglasio njegov italijanski karakter. Današnji logo je potpuno redizajniran 2007. godine i uključuje sve prepoznatljive osobine „Škorpiona“, ali u izrazito aktuelnijoj i modernijoj šemi sa kleštima crne siluete postavljenim na dijagonalu štita.

Godine 2019. je dodata svečana verzija štita sa kockastom zastavom na 70. godišnjicu brenda Abarth. Ovaj logo su ponosno nosili isključivo automobili koji su napravljeni tokom 70. godišnjice. Verzija sa svečanom bojom značke je takođe napravljena te godine, posebno razvijena samo za model ograničene serije 695 70th Anniversary, koji je napravljen u samo 1949 primeraka, a u čast godine kada je brend stvoren. Svi Abarth automobili imaju drugi logo na zadnjem delu dva bočna panela koji odražava važan emblem koji su Abarth trkačka vozila ponosno nosila od 60-ih godina prošlog veka. Ovaj logo ima tipični Abarth žuto-crveni štit koji okružuje „Škorpiona“ sa dodatom munjom u bojama italijanske zastave. To je iskrena počast za posvećenost brenda Abarth trkanju, koje je od najranijih dana viđeno kao najbolji način za ispitivanje inovativnih tehničkih i tehnoloških rešenja koje su imale za cilj unapređivanje performansi i pouzdanosti Abarth trkačkih vozila, a koja bi se kasnije koristila za proizvodnju automobila.

Posvećenost trkanju traje do današnjeg dana, i na stazi i na šljunku. Na stazama, Abarth snabdeva motorima i italijanski i nemački F4 šampionat, mesto za obuku budućih šampiona F1, a u reli trkama, Abarth 124 Rally će biti protagonista FIA-ERC, Evropskog reli šampionata već treću uzastopnu godinu. Bez ikakve sumnje, trkanje, sportski izazovi, takmičenje i neprekidna potraga za performansama su vrednosti koje kupci brenda Abarth žele i pronalaze u proizvodnim modelima, što je dokazano komercijalnim uspehom, gde je „Škorpion“ povećao svoj tržišni udeo za 50% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu.

Uspesi se nižu kako godine prolaze, i za svoju 72. godišnjicu brend Abarth je upravo predstavio svoju novu gamu za 2021. godinu, koja se sastoji od 595, Turismo, Competizione i Esseesse verzija. Četiri različita paketa opreme, ujedinjena tipičnim karakteristikama sportske ikone: uživanje u vožnji, visoko-adrenalinske performanse i rika izduvnog sistema. Takođe su dostupne i nove boje i novi detalji, poput ekskluzivnih kožnih sedišta. Kako bi se odala počast istoriji i uspesima u reli trkama, nova mate plava Blu Rally shema bojenja za novi 595 Competizione podseća na Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih, dok nove 17-inčne alu felne podsećaju na one sa modela Lancia Delta Rally Integrale iz 1990-ih.

Komentari(0)

sortiraj