Fiat nastavlja da raste
U svojoj 125. godišnjici postojanja, Fiat slavi pozitivne polugodišnje prodajne rezultate, učvršćujući svoj status vodećeg Stellantisovog brenda po obimu
Sa više od 660.200 prodatih jedinica širom sveta, brend je ostvario rast od 2,2 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. Sa obećavajućim prodajnim rezultatima, brend je spreman za još veća dostignuća. U ovoj značajnoj godini, FIAT se i dalje osmehuje budućnosti, očekujući nekoliko velikih projekata: posle leta, Fiat Grande Panda - novi globalni model koji obeležava FIAT-ov povratak na globalno tržište - otvoriće porudžbine i, nakon toga, Abarth 600e i Fiat 500e Giorgio Armani.
Trenutno je FIAT pokrenuo svoj povratak u globalnu mejnstrimu
zasnovanu na tri stuba: italijanski dizajn i razvoj, globalna platforma i
lokalni značaj i Grande Panda je prvi član nove FIAT-ove globalne porodice.
Stoga će u narednoj deceniji FIAT imati pravu ponudu za svakog kupca. Zato što
je kupac u centru svega.
Sledeća budućnost
FIAT je već najavio predstojeće izdanje novog Fiat 500 Ibrida (hibrid) koji će se proizvoditi u fabrici Mirafiori u Torinu. Pored toga, FIAT unapređuje svoj razvoj SUV i fastback modela. Ovi uzbudljivi novi modeli su sada u poodmakloj fazi i planirano je da budu objavljeni u narednim godinama. Ova strateška lansiranja obeležavaju FIAT-ovu novu sezonu koju će karakterisati inkluzivnost, domišljatost, italijanski stil i globalni duh. U Evropi, FIAT je napravio hrabar izbor, da bude potpuno elektrificiran. To je društveno relevantna strategija usmerena ka kupcima koje FIAT poštuje: elektrificirana jer je dobra za životnu sredinu i klijente. Tako FIAT osigurava da će vozilo koje se danas prodaje iu budućnosti imati tržišnu vrednost. FIAT-ovi novi i budući modeli, kao što su 600, 500, Grande Panda i drugi koji dolaze, biće dostupni samo sa BEV ili hibridnim pogonom, opremljenim automatskim menjačem.
Zaista, rezultati prodaje u prvoj polovini 2024. ističu impresivan porast FIAT-a u više regiona u smislu obima. U Severnoj Americi, brend je ostvario rast od 24%, vođen početnim isporukama Fiat 500e. Takođe, FIAT House, prva stambena zgrada sa brendom FIAT na svetu, otvorena je u junu u Fort Liju, Nju Džersi, nekoliko minuta od Menhetna, oblikujući budućnost urbanog života sa više od 300 rezidencija za iznajmljivanje koje naglašavaju efikasno korišćenje prostora i premijum. završava. Region MEA zabeležio je rast od 7,6%, dok je Azijsko-pacifički region porastao za 5%, a Južna Amerika je zabeležila porast od 2,3%. U Južnoj Americi, FIAT je učvrstio svoje liderstvo sa 14% tržišnog udela, što je dodatno demonstrirano njegovom dominantnom pozicijom u Brazilu sa 20,4% tržišnog udela. Štaviše, FIAT je apsolutni lider u industriji u Italiji i Turskoj sa 12,3% tržišnog udela i u Alžiru, gde ima impresivnih 68,3% tržišnog udela. FIAT-ov uspeh u ovim regionima ogleda se u njegovim najprodavanijim modelima: Fiat Panda u Italiji, Fiat Tipo u Turskoj i Fiat Doblo u Alžiru.
Evropa
U prvoj polovini godine FIAT je obezbedio svoju tržišnu
dominaciju i širom Evrope, posebno u Italiji, gde održava vodeću poziciju sa
95.779 registracija, što predstavlja povećanje od 2% u poređenju sa istim
periodom 2023. Ovaj uspeh predstavlja 10,8 % tržišnog učešća u putničkim
automobilima. Fiat Panda, proizveden u Pomiljanu, i dalje je najprodavanije
vozilo u Italiji, sa preko 63.500 prodatih jedinica, što predstavlja rast od
21% u odnosu na prethodnu godinu. Hibrid Fiat 500 drži drugu poziciju u
A-segmentu sa 14.700 registracija, zaostaje samo iza Pande. Fiat 500e vodi u svom
segmentu sa 27% tržišnog udela, a 600e je takođe glavni konkurent u B-SUV BEV
segmentu sa 11% udela. U junu, dodavanje 600 Hibrid varijante, sa naprednom
hibridnom tehnologijom i automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, dobro je
primljeno, što je kupce usmerilo ka električnoj tranziciji.
I na drugim evropskim tržištima FIAT je zabeležio zapažene performanse. U Španiji, brend nastavlja da dominira urbanim segmentom osiguravajući više od polovine tržišnog udela u gradskim automobilima (55%). Fiat 500 hibrid je lider u segmentu sa 7.720 prodaja, što predstavlja 43% tržišnog udela, a takođe je zabeležio povećanje prodaje privatnim kupcima od 26,8%. Fiat Panda je doživeo najveći rast u svom segmentu u prodaji privatnim kupcima, skoro učetvorostručivši svoju prodaju u poređenju sa 2023. i etablirajući se kao najpristupačnija hibridna urbana ekološka oznaka. Širom drugih evropskih zemalja, FIAT-ova prodaja putničkih automobila pokazala je obećavajući rast: +7,6% u Francuskoj, +5,5% u Holandiji i +15,1% u Portugalu, odražavajući široku privlačnost brenda i trajni uspeh širom kontinenta. Fiat 500e nastavlja da ima dobre performanse u BEV gradskim automobilima i kompaktnim segmentima (A+B bez UV zraka) rangirajući među prvih pet u Evropi i na najvećim tržištima: Nemačka (1.), Italija i Francuska (2.), Španija (3.) i UK (4.).
Južna Amerika
FIAT je uspostavio svoju vodeću poziciju u Južnoj Americi sa
14% tržišnog udela i povećanjem od 2,3% od početka godine. U okviru ovog
regiona, FIAT je postigao izuzetne rezultate u Brazilu, gde je zadržao
liderstvo 42 uzastopna meseca. Sa vodećim tržišnim udelom od 20,4%, brend je
prodao preko 220.753 jedinica u Brazilu, nadmašivši drugoplasiranog konkurenta
za više od 51.000 jedinica. Na brazilskom tržištu, FIAT je potvrdio svoje
liderstvo u tri ključna segmenta. Brend vodi u kategoriji hečbek sa 71.888
prodatih jedinica i udelom u segmentu od 23,4%, u pikapovima sa 80.839 jedinica
i udelom u segmentu od 39,0%, iu kombijima sa 11.342 jedinica i 38,6% udela u
segmentu. Pored toga, FIAT modeli zauzimaju istaknuto mesto u 10
najprodavanijih vozila u Brazilu. Fiat Strada zauzima 2. mesto sa 56.601
prodatom jedinicom, zauzimajući tržišni udeo od 5,2%. Fiat Argo drži 5. mesto
sa 39.626 jedinica i tržišnim udelom od 3,7%, dok je Fiat Mobi na 6. mestu sa
32.240 jedinica i 3,0% tržišnog udela. Da bi dodatno unapredio svoju ponudu u
Brazilu, FIAT je predstavio kamionet Titano u martu 2024. Ovaj novi model ima
najveći teretni krevet u svojoj kategoriji i pozicioniran je kao opcija sa
najkonkurentnijim cenama na tržištu.
Region Bliskog istoka i
Afrike
U regionu MEA, FIAT nastavlja da pokazuje svoj globalni uspeh
sa primetnim povećanjem prodaje od 7,6% tokom prve polovine godine. Brend
održava snažno prisustvo na ključnim tržištima kao što su Alžir i Turska, gde
ima impresivan tržišni udeo od 68,4% i 12,3%, respektivno. U Alžiru, Fiat Doblo
je najprodavaniji model, au junu su isporučene prve jedinice Fiat 500 i Doblo,
lokalno proizvedene za lokalno tržište. U Turskoj, FIAT-ovu istaknutost vodi
Fiat Tipo sa 43.000 prodatih jedinica, koji konstantno drži prvu poziciju
najprodavanijeg automobila od 2016. U Maroku, gde je FIAT predstavio modele kao
što su Fiat 600e i Fiat Topolino, brend je doživeo značajno povećanje prodaje
od 23% u odnosu na prethodnu godinu.
FIAT Professional
U prvoj polovini 2024. godine, FIAT Professional je postigao
izuzetan rast u segmentu komercijalnih vozila, naglašavajući njegove snažne
globalne performanse. Globalna prodaja brenda porasla je za 15%, vođena
impresivnim regionalnim dobitcima. U Evropi je učinak posebno zapažen. U
Italiji, brend je zabeležio povećanje obima od 5,1%, učvršćujući svoju
poziciju lidera u odeljenju LCV sa tržišnim udelom od 24,2%. FIAT Professional
takođe vodi u segmentu BEV sa 13,1% tržišnog udela. Ducato, proizveden u Atesi,
ističe se kao najprodavaniji kombi u Italiji sa skoro 11.000 registracija.
Pored toga, Doblo dominira segmentom kompaktnih kombi vozila sa 22,4% tržišnog
udela, dok Ducato predvodi segment velikih kombi vozila sa 23,8% udela. Scudo
je na drugom mestu u segmentu srednjih kombi vozila sa udelom od 17,3%.
Na drugim evropskim tržištima, FIAT Professional je takođe
postigao zapažene rezultate. U Francuskoj je količina LCV porasla za 2,3%, dok
je u Nemačkoj zabeležen porast od 6,2%. Velika Britanija je zabeležila snažan
rast od 13,2%, a BEV LCV takođe pokazuju značajan porast od 11%. U Španiji,
Ducato ostaje vodeći model, ostvarivši 3.432 prodaje (povećanje od 40% u
odnosu na prethodnu godinu) naglašavajući FIAT-ove snažne performanse u
sektoru komercijalnih vozila širom kontinenta. U Južnoj Americi, FIAT je
doživeo porast od 9,7%, pri čemu je Fiorino postao najprodavaniji kombi, a
Strada je učvrstila svoju poziciju vodećeg LCV-a u regionu. Region MEA
zabeležio je izuzetan napredak od 54,2%. U APAC regionu, prodaja FIAT
Professional-a je naglo porasla za 69,5%, pokazujući značajno širenje tržišta.
U Evropi, u prvoj polovini godine, nova linija Ducato, Doblo i Scudo je značajno obnovljena, sa poboljšanom tehnologijom, ADAS-om i baterijskim električnim vozilima druge generacije. Pored toga, nedavno lansiranje pikapa Fiat Titano u Brazilu i Alžiru već je izazvalo talase, zauzevši preko 5% brazilskog tržišnog segmenta do juna. Severna Amerika je zabeležila rast prodaje od 13,2%, dok je australijski brend FIAT Professional zabeležio upadljivo povećanje od 64%. Ovaj snažan učinak naglašava rastući uticaj i uspeh FIAT-a na različitim globalnim tržištima.
Komentari(0)