Fiat nastavlja da raste

U svojoj 125. godišnjici postojanja, Fiat slavi pozitivne polugodišnje prodajne rezultate, učvršćujući svoj status vodećeg Stellantisovog brenda po obimu

    foto: Stellantis
    Podeli




Sa više od 660.200 prodatih jedinica širom sveta, brend je ostvario rast od 2,2 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. Sa obećavajućim prodajnim rezultatima, brend je spreman za još veća dostignuća. U ovoj značajnoj godini, FIAT se i dalje osmehuje budućnosti, očekujući nekoliko velikih projekata: posle leta, Fiat Grande Panda - novi globalni model koji obeležava FIAT-ov povratak na globalno tržište - otvoriće porudžbine i, nakon toga, Abarth 600e i Fiat 500e Giorgio Armani.

Trenutno je FIAT pokrenuo svoj povratak u globalnu mejnstrimu zasnovanu na tri stuba: italijanski dizajn i razvoj, globalna platforma i lokalni značaj i Grande Panda je prvi član nove FIAT-ove globalne porodice. Stoga će u narednoj deceniji FIAT imati pravu ponudu za svakog kupca. Zato što je kupac u centru svega.

Sledeća budućnost

FIAT je već najavio predstojeće izdanje novog Fiat 500 Ibrida (hibrid) koji će se proizvoditi u fabrici Mirafiori u Torinu. Pored toga, FIAT unapređuje svoj razvoj SUV i fastback modela. Ovi uzbudljivi novi modeli su sada u poodmakloj fazi i planirano je da budu objavljeni u narednim godinama. Ova strateška lansiranja obeležavaju FIAT-ovu novu sezonu koju će karakterisati inkluzivnost, domišljatost, italijanski stil i globalni duh. U Evropi, FIAT je napravio hrabar izbor, da bude potpuno elektrificiran. To je društveno relevantna strategija usmerena ka kupcima koje FIAT poštuje: elektrificirana jer je dobra za životnu sredinu i klijente. Tako FIAT osigurava da će vozilo koje se danas prodaje iu budućnosti imati tržišnu vrednost. FIAT-ovi novi i budući modeli, kao što su 600, 500, Grande Panda i drugi koji dolaze, biće dostupni samo sa BEV ili hibridnim pogonom, opremljenim automatskim menjačem.

Zaista, rezultati prodaje u prvoj polovini 2024. ističu impresivan porast FIAT-a u više regiona u smislu obima. U Severnoj Americi, brend je ostvario rast od 24%, vođen početnim isporukama Fiat 500e. Takođe, FIAT House, prva stambena zgrada sa brendom FIAT na svetu, otvorena je u junu u Fort Liju, Nju Džersi, nekoliko minuta od Menhetna, oblikujući budućnost urbanog života sa više od 300 rezidencija za iznajmljivanje koje naglašavaju efikasno korišćenje prostora i premijum. završava. Region MEA zabeležio je rast od 7,6%, dok je Azijsko-pacifički region porastao za 5%, a Južna Amerika je zabeležila porast od 2,3%. U Južnoj Americi, FIAT je učvrstio svoje liderstvo sa 14% tržišnog udela, što je dodatno demonstrirano njegovom dominantnom pozicijom u Brazilu sa 20,4% tržišnog udela. Štaviše, FIAT je apsolutni lider u industriji u Italiji i Turskoj sa 12,3% tržišnog udela i u Alžiru, gde ima impresivnih 68,3% tržišnog udela. FIAT-ov uspeh u ovim regionima ogleda se u njegovim najprodavanijim modelima: Fiat Panda u Italiji, Fiat Tipo u Turskoj i Fiat Doblo u Alžiru.

Evropa

U prvoj polovini godine FIAT je obezbedio svoju tržišnu dominaciju i širom Evrope, posebno u Italiji, gde održava vodeću poziciju sa 95.779 registracija, što predstavlja povećanje od 2% u poređenju sa istim periodom 2023. Ovaj uspeh predstavlja 10,8 % tržišnog učešća u putničkim automobilima. Fiat Panda, proizveden u Pomiljanu, i dalje je najprodavanije vozilo u Italiji, sa preko 63.500 prodatih jedinica, što predstavlja rast od 21% u odnosu na prethodnu godinu. Hibrid Fiat 500 drži drugu poziciju u A-segmentu sa 14.700 registracija, zaostaje samo iza Pande. Fiat 500e vodi u svom segmentu sa 27% tržišnog udela, a 600e je takođe glavni konkurent u B-SUV BEV segmentu sa 11% udela. U junu, dodavanje 600 Hibrid varijante, sa naprednom hibridnom tehnologijom i automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, dobro je primljeno, što je kupce usmerilo ka električnoj tranziciji.

I na drugim evropskim tržištima FIAT je zabeležio zapažene performanse. U Španiji, brend nastavlja da dominira urbanim segmentom osiguravajući više od polovine tržišnog udela u gradskim automobilima (55%). Fiat 500 hibrid je lider u segmentu sa 7.720 prodaja, što predstavlja 43% tržišnog udela, a takođe je zabeležio povećanje prodaje privatnim kupcima od 26,8%. Fiat Panda je doživeo najveći rast u svom segmentu u prodaji privatnim kupcima, skoro učetvorostručivši svoju prodaju u poređenju sa 2023. i etablirajući se kao najpristupačnija hibridna urbana ekološka oznaka. Širom drugih evropskih zemalja, FIAT-ova prodaja putničkih automobila pokazala je obećavajući rast: +7,6% u Francuskoj, +5,5% u Holandiji i +15,1% u Portugalu, odražavajući široku privlačnost brenda i trajni uspeh širom kontinenta. Fiat 500e nastavlja da ima dobre performanse u BEV gradskim automobilima i kompaktnim segmentima (A+B bez UV zraka) rangirajući među prvih pet u Evropi i na najvećim tržištima: Nemačka (1.), Italija i Francuska (2.), Španija (3.) i UK (4.).

Južna Amerika

FIAT je uspostavio svoju vodeću poziciju u Južnoj Americi sa 14% tržišnog udela i povećanjem od 2,3% od početka godine. U okviru ovog regiona, FIAT je postigao izuzetne rezultate u Brazilu, gde je zadržao liderstvo 42 uzastopna meseca. Sa vodećim tržišnim udelom od 20,4%, brend je prodao preko 220.753 jedinica u Brazilu, nadmašivši drugoplasiranog konkurenta za više od 51.000 jedinica. Na brazilskom tržištu, FIAT je potvrdio svoje liderstvo u tri ključna segmenta. Brend vodi u kategoriji hečbek sa 71.888 prodatih jedinica i udelom u segmentu od 23,4%, u pikapovima sa 80.839 jedinica i udelom u segmentu od 39,0%, iu kombijima sa 11.342 jedinica i 38,6% udela u segmentu. Pored toga, FIAT modeli zauzimaju istaknuto mesto u 10 najprodavanijih vozila u Brazilu. Fiat Strada zauzima 2. mesto sa 56.601 prodatom jedinicom, zauzimajući tržišni udeo od 5,2%. Fiat Argo drži 5. mesto sa 39.626 jedinica i tržišnim udelom od 3,7%, dok je Fiat Mobi na 6. mestu sa 32.240 jedinica i 3,0% tržišnog udela. Da bi dodatno unapredio svoju ponudu u Brazilu, FIAT je predstavio kamionet Titano u martu 2024. Ovaj novi model ima najveći teretni krevet u svojoj kategoriji i pozicioniran je kao opcija sa najkonkurentnijim cenama na tržištu.

Region Bliskog istoka i Afrike

U regionu MEA, FIAT nastavlja da pokazuje svoj globalni uspeh sa primetnim povećanjem prodaje od 7,6% tokom prve polovine godine. Brend održava snažno prisustvo na ključnim tržištima kao što su Alžir i Turska, gde ima impresivan tržišni udeo od 68,4% i 12,3%, respektivno. U Alžiru, Fiat Doblo je najprodavaniji model, au junu su isporučene prve jedinice Fiat 500 i Doblo, lokalno proizvedene za lokalno tržište. U Turskoj, FIAT-ovu istaknutost vodi Fiat Tipo sa 43.000 prodatih jedinica, koji konstantno drži prvu poziciju najprodavanijeg automobila od 2016. U Maroku, gde je FIAT predstavio modele kao što su Fiat 600e i Fiat Topolino, brend je doživeo značajno povećanje prodaje od 23% u odnosu na prethodnu godinu.

FIAT Professional

U prvoj polovini 2024. godine, FIAT Professional je postigao izuzetan rast u segmentu komercijalnih vozila, naglašavajući njegove snažne globalne performanse. Globalna prodaja brenda porasla je za 15%, vođena impresivnim regionalnim dobitcima. U Evropi je učinak posebno zapažen. U Italiji, brend je zabeležio povećanje obima od 5,1%, učvršćujući svoju poziciju lidera u odeljenju LCV sa tržišnim udelom od 24,2%. FIAT Professional takođe vodi u segmentu BEV sa 13,1% tržišnog udela. Ducato, proizveden u Atesi, ističe se kao najprodavaniji kombi u Italiji sa skoro 11.000 registracija. Pored toga, Doblo dominira segmentom kompaktnih kombi vozila sa 22,4% tržišnog udela, dok Ducato predvodi segment velikih kombi vozila sa 23,8% udela. Scudo je na drugom mestu u segmentu srednjih kombi vozila sa udelom od 17,3%.

Na drugim evropskim tržištima, FIAT Professional je takođe postigao zapažene rezultate. U Francuskoj je količina LCV porasla za 2,3%, dok je u Nemačkoj zabeležen porast od 6,2%. Velika Britanija je zabeležila snažan rast od 13,2%, a BEV LCV takođe pokazuju značajan porast od 11%. U Španiji, Ducato ostaje vodeći model, ostvarivši 3.432 prodaje (povećanje od 40% u odnosu na prethodnu godinu) naglašavajući FIAT-ove snažne performanse u sektoru komercijalnih vozila širom kontinenta. U Južnoj Americi, FIAT je doživeo porast od 9,7%, pri čemu je Fiorino postao najprodavaniji kombi, a Strada je učvrstila svoju poziciju vodećeg LCV-a u regionu. Region MEA zabeležio je izuzetan napredak od 54,2%. U APAC regionu, prodaja FIAT Professional-a je naglo porasla za 69,5%, pokazujući značajno širenje tržišta.

U Evropi, u prvoj polovini godine, nova linija Ducato, Doblo i Scudo je značajno obnovljena, sa poboljšanom tehnologijom, ADAS-om i baterijskim električnim vozilima druge generacije. Pored toga, nedavno lansiranje pikapa Fiat Titano u Brazilu i Alžiru već je izazvalo talase, zauzevši preko 5% brazilskog tržišnog segmenta do juna. Severna Amerika je zabeležila rast prodaje od 13,2%, dok je australijski brend FIAT Professional zabeležio upadljivo povećanje od 64%. Ovaj snažan učinak naglašava rastući uticaj i uspeh FIAT-a na različitim globalnim tržištima.

Komentari(0)

sortiraj