Fiat Professional predstavlja svoj najbolji Ducato svih vremena
Vodeći model u Evropi petu godinu zaredom i predvodnik u svetu kampera, Ducato dolazi sa redizajniranim sadržajima i tehnologijom, kako bi učvrstio svoju vodeću poziciju
Reč je o premijeri novog modela Ducato MY2020, razvoju najprodavanijeg vozila brenda Fiat Professional koje ispunjava razne poslovne zahteve sa vanserijskim rešenjima već 38 godina, od vozila za prevoz robe do onih složenijih, uključujući i osnove za prepravku kuća na točkovima. Zapravo, Ducato je neprikosnoveni vodeći model na evropskom tržištu petu godinu za redom, broj jedan u pogledu prodaje u 12 različitih zemalja i apsolutni lider među vozilima koji predstavljaju osnovu za kuće na točkovima u Evropi. Oko 3 od 4 kamperskih kućica koje se prodaju jesu Fiat Ducato. Uspeh iskazan kroz ove cifre može se objasniti kroz sposobnost da se pruži sveobuhvatno rešenje za razne profesionalne potrebe.
Prilagodljiv u svim potrebama
Korisnici mogu da se oslone na Ducato
i na njegovu prilagodljivost svim potrebama prevoza ili posla, od prevoza ljudi
do isporuka u gradskim sredinama, od vozila opremljenih da prevoze smrznutu
robu do kampera. Sve to se postiže tehničkim karakteristikama modela, kao što
su upotrebna nosivost, zapremina i opterećenje na osovinama, koje ruše sve
rekorde među vozilima sa pogonom na prednjim točkovima i koje su uparene sa
najširim izborom međuosovinskih rastojanja, dužine i širine.
Novi Ducato MY2020 danas se suočava
sa novim, zahtevnim izazovom. Da postane najbolji Ducato svih vremena. Nije
bilo lako usavršiti tako uspešan model, a da bi se to postiglo, inženjeri
brenda Fiat Professional fokusirali su se na pristup koji obezbeđuje još više
specifičnih prilagođenih radnji, što predstavlja pristup vođen najboljom praksom
i stručnim iskustvom. Danas, svi motori modela su 6D, još efikasniji, bolji za
okolinu i sa jačim performansama, uz rad na različite vrste goriva, čime se
doprinosi zaštiti životne sredine.
Menjač automatski devetostepeni
Stigao je i novi 9-stepeni automatski
menjač. Ovo predstavlja konvertor obrtnog momenta poslednje generacije koji je
sposoban da na najbolji način iskoristi obrtni momenat motora. To je najbolji
menjač svoje kategorije u pogledu težine, garantujući pouzdanost, dugovečnost i
zadovoljstvo u vožnji u svakom trenutku. Pri tom, potpuno električna verzija
modela, koja koristi tehnologiju brenda Fiat Professional i upotpunjuje ponudu
alternativnih goriva zajedno sa verzijom na metan Ducato Natural Power, biće
dostupna 2020. godine. Ducato Electric razvijen je kroz inovativni
pilot-projekat, zajedno sa velikim odabranim klijentima, kako bi se ponudila
svrsishodnija rešenja, bez kompromisa u smislu nosivosti i performansi. I na
kraju, modelu ne manjka ni najmodernijih naprednih sistema za pomoć u vožnji
(ADAS), kao i sistema informativno-zabavnog sadržaja poslednje generacije.
Motori - performanse, ekologija i efikasnost
Gama motora oduvek je bila jedna od
prednosti modela Fiat Professional Ducato. Ova sveobuhvatna, opsežna gama ima
razne primene i nudi izuzetno visoke performanse i pouzdanost. Ducato je jedini
model u svojoj kategoriji koji je opremljen industrijskim (kamionskim) dizel
motorom, koji je istovremeno i snažan, izdržljiv i sposoban da garantuje pravi
nivo performansi i udobnosti automobila. Ducato MY2020 zadržao je sve
karakteristike koje su popularne među kupcima, nastavljajući da unapređuje
svoju lakoću vožnje i nudeći nove pogonske verzije. Svi modeli u novoj ponudi
opremljeni su Euro 6D motorima.
Čitava MultiJet 2 gama sada se sastoji
od industrijskih (kamionskih) 2,3-litarskih motora sa turbinom sa varijabilnom
geometrijom, za mirniju vožnju i najfleksibiljniji motor ikada već od najmanjih
brzina, sa smanjenjem potrošnje u toku ciklusa stvarne upotrebe. Zahvaljujući
elektronskoj kontroli, novi turbopunjač može da prilagodi svoju dinamiku fluida
brzini motora i stilu vožnje, kako bi se u svakom trenutku mogla obezbediti
prava količina dodatnog vazduha za motor. Ovo je moguće postići zahvaljujući
uvođenju serije pokretnih lopatica postavljenih duž turbine, čime se kontroliše
protok izduvnih gasova i samim tim brzina i sila kompresora.
„Jedna misija - jedan motor“
Nova gama motora MultiJet 2 koja
dolazi sa modelom Ducato verna je krilatici brenda Fiat Professional, „jedna
misija - jedan motor“, što znači pružanje odličnog rešenja koje zadovoljava
potrebe kupaca za razne zadatke. U Ducato svet ulazi se preko MultiJet 2 motora
od 2,3 litra i 120 KS pri 2750 opm, sa maksimalnim obrtnim momentom od 320 Nm
pri 1400 opm. Ovaj motor uparen je sa ručnim menjačem, čime se unapređuje snaga
i obrtni momenat za 10% u poređenju sa njegovim prethodnikom od 2,0 litra.
Agregat od 140 KS i 3500 opm
predstavlja srce ove game, prilagodljiv i fleksibilan sa svojih 350 Nm obrtnog
momenta (+9% u odnosu na MultiJet od 130 KS) pri samo 1400 opm. Dostupan je i u
paru sa ručnim menjačem, kao i sa sofisticiranim 9-stepenim automatskim
menjačem. Ekološki dizajn i superiorne performanse motora od 160 KS pri 3500
opm, koji isporučuje do 400 Nm pri 1500 opm, dolaze u paru sa automatskim
menjačem. Pogonska jedinica uključuje osovinu motora sa preuveličanim
ležajevima, posebne klipove i turbopunjač, čime se obezbeđuju bolje performanse
i dugotrajnost agregata.
Vrhunac game predstavlja 2,3-litarski
MultiJet od 180 KS pri 3500 opm, uz obrtni momenat od 400 Nm sa ručnim menjačem
i 450 Nm - to je +12% u odnosu na prethodni model. Uparen je sa novim
9-stepenim automatskim menjačem, koji uzdiže motor u sam vrh klase u pogledu
obrtnog momenta. Namenjen je onima koji žele najbolje performanse i apsolutnu
udobnost u vožnji, pogotovo kada se upari sa novim automatskim menjačem.
Naravno, tu je i verzija Natural Power sa 3,0 kubika metanskog motora sa jednim
pogonom, koji proizvodi maksimalnih 136 KS pri 2730 opm i maksimalnim obrtni
momenat od 350 Nm pri 1500 opm. Ovim se potvrđuje posvećenost i vodeća pozicija
brenda Fiat Professional u razvoju ovog alternativnog goriva.
Novi 9-stepeni automatski menjač garantuje opuštenost i zadovoljstvo u vožnji, bez kompromisa u pogledu performansi, istovremeno dovodeći potrošnju na optimalni nivo u svakoj situaciji. Ovo je najbolji menjač u klasi u pogledu mase i omogućava optimalnu upotrebu obrtnog momenta u vožnji koji dostiže rekordnih 450 Nm u verzija sa 180 KS. Naposletku, menjač garantuje izvanrednu pouzdanost i dugotrajnost, zahvaljujući konvertoru obrtnog momenta koji nadomešćuje nedostatak tradicionalnog kvačila. Tehničari brenda Fiat Professional razvili su Ducato MY2020 sa 9-stepenim automatskim menjačem kako bi se svakom kupcu pružile optimalne performanse i potrošnja vozila, usklađene prema posebnim zadacima i trase.
Tri režima vožnje
Vozači mogu da biraju između tri
režima vožnje - Normal, Eco, koji obezbeđuje lakše ubrzanje i namenski način
promene brzina kako bi se smanjila potrošnja, kao i Power, koji pruža
momentalni odgovor i promenu brzina za prijatnu vožnju i optimalne performanse,
čak i u teškim uslovima. Postoje dva operativna režima, u D položaju - Drive -
kontrolni režim bira i prelazi u brzine u skladu sa različitim uslovima vožnje,
brzina, opterećenje, nagib. Režim Autostick koristi se u slučaju čestih promena
brzine i u posebno zahtevnim uslovima, kao što su strmi nagibi, da bi vozač
mogao da održi manju brzinu i zauzvrat unapredi performanse, istovremeno
izbegavajući pregrevanje. Ovaj režim aktivira se pomeranjem menjača ulevo, a
zatim unazad i unapred da bi se promenila brzina.
Dilazi sa funkcijom EcoPack
Ducato MY2020 dolazi sa funkcijom
EcoPack, koja predstavlja sve najbolje od pametne tehnologije, primenjeno na
zaštitu životne sredine. EcoPack uključuje Start & Stop sistem, pametni
alternator, elektronsku pumpu za gorivo, koja garantuje uštedu energije i veću
efikasnost sagorevanja i funkciju ECO koja pomaže vozaču da štedi gorivo. Sve
ove karakteristike imaju za cilj smanjenje ukupnog troška posedovanja vozila,
što je još jedna prednost modela Ducato i svih modela brenda Fiat Professional.
Sistemi za pomoć pri vožnji i informativno-zabavni sadržaj
Ducato MY2020 je najbolji Ducato svih
vremena - tehnologija, bezbednost, napredni sistem za pomoć u vožnji,
povezanost i verzije motora. Nova gama može da se ponosi sistemima pomoći pri
vožnji najvišeg nivoa, koji omogućavaju vozaču da upravlja vozilom kroz 360
stepeni. Detaljnije, dostupni su sledeće funkcije:
Sistem za praćenje mrtvog ugla (BSA), koji koristi radarske senzore instalirane u zadnjem braniku, kako bi se identifikovala dolazeća vozila koje vozač ne može da vidi ako se nalaze u mrtvoj tački retrovizora. Ekskluzivni Sistem za detekciju bočnog kretanja sa zadnje strane (RCP), koji koristi radarske senzore da bi identifikovao vozila koja dolaze sa strane, kada se vozilo kreće unazad. Ovim se izbegavaju nesreće pri manevrisanju. Kontrola momentalnog kočenja (FBC), koja identifikuje prepreke, nakon što proveri da li postoji neposredna opasnost od sudara, obaveštava vozača i reaguje tako što automatski primenjuje hitno kočenje. Sistem za upozorenje od napuštanja trake (LDWS), koji određuje da li vozilo napušta traku u kojoj vozi, uključujući i uslove slabe vidljivosti. U slučaju opasnosti, zvučni i vizuelni alarmi odmah obaveštavaju vozača o tome.
Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, koji koristi kameru unutar vozila i putem nje prepoznaje znakove za ograničenje brzine i preticanje pored puta i prikazuje ih na ekranu. Sistem za prepoznavanje dugačkih svetala, koji upravlja paljenjem i gašenjem velikih svetala, povećavajući vidljivost i smanjujući rizik od zaslepljivanja tokom noćne vožnje, automatski prepoznajući vozila koja dolaze iz suprotnog smera. Senzor za kišu i sumrak, koji aktivira brisače i prilagođava njihovu brzinu prema intezitetu padavina. Senzor za sumrak automatski aktivira mala svetla kada je spoljašnja svetlost nedovoljna. Sistem za praćenje pritiska u gumama (TPMS), koji neprestano prati pritisak u gumama i obaveštava o svakom gubitku pritiska direktno na ekranu u vozilu.
Neophodna stavka za svakog pravog profesionalca je i podešavanje motora pri vožnji u leru (Engine Idle Preset), koje je osmišljeno tako da poveća minimalni broj obrtaja motora za napajanje dodatne električne opreme u vozilu i novih LED Cargo svetala. Ova nova i jača svetla, koja dolaze u tri različite veličine u skladu sa međuosovinskim rastojanjem vozila, garantuju efikasno osvetljenje u delu za utovar u svakom trenutku, nudeći sveltost od 70 luksa u sredini i 40 luksa sa strane.
Informativno-zabavni sadržaj
Od druge polovine godine, Ducato
MY2020 gama proširiće ponudu informativno-zabavnog sadržaja u vozilu.
Dostupnost i sistem za informativno-zabavni program sa ekranom osetljivim na
dodir od 7 inča koji je dizajnirao Mopar, USB portom, DAB radio uređajem i
mogućnošću da se navedu željene dimenzije vozila i verzije, kako bi se dobilo
obaveštenje da se izbegnu niski prolazi ili ulice koje nisu dovoljno široke. Ovo
je prava profesionalna funkcija koja se tiče i drugih stručnjaka i vozača
kamp-kućica itd.
Automobilski stil kojim ćete biti zadovoljni
Ducato MY2020 oslanja se na
najsavremeniji „automobilski“ dizajn, koji, u spoju sa konceptom jedinstvenog
lakog dostavnog vozila, ostavlja snažan utisak dinamičnosti, bezbednosti,
kvaliteta i čvrstine. Kao rezultat toga, novo vozilo brenda Fiat Professional
dodatno unapređuje koncept „spoj dizajna i funkcionalnosti“, po kojem je ovaj
model bio prepoznatljiv još od 1981. godine. Ducato MY2020 je moderno vozilo,
koje je jasno prepoznatljivo na sceni lakih komercijalnih vozila - uz puno
harizme koja je sada još veća.
Glavna stilska odlika je karoserija koja se sastoji od dva dobro definisana dela - gornjeg i donjeg. Danas, ova podela nije toliko geometrijska koliko je dinamična, zahvaljujući novom pristupu dimenzijama. Prednji deo se ističe svojim prednjim stubovima koji se povezuju jedan sa drugim kroz snažnu prednju rešetku, čiji dizajn obuhvata ceo prednji deo vozila duž linije prednjih svetala. Takođe, prednja strana vozila Ducato MY2020 ističe se svojom titanijumskom rešetkom hladnjaka u Piano Black boji, koja čini ovu legendardnu i jasno prepoznatljivu karakteristiku modernom. Vozilu daje snagu i utisak odlučnosti, a istovremeno, povrh svega, dizajnirana je da zaštiti sve što je iznutra, baš kao spartanski šlem koji je inspirisao njen izgled. Najranjiviji delovi vozila zaštićeni su spajanjem čvrste strukture branika i haube, da bi se umanjili troškovi opravke za kupca.
Komentari(0)