Grafima - Od 18. do 20. septembra međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije
44. GRAFIMA, međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije, biće održana od 18. do 20. septembra u Hali 4 Beogradskog sajma
U isto vreme i na istom mestu predstaviće i 30. Međunarodni sajam informatičko-birotehničke opreme - BIROEXPO i 3. Sajam pakovanja i ambalaže - PAK AM.
Šta je Grafima
Pod sloganom "Više boje", ova višedecenijska
regionalna sajamska manifestacija, najstarija i najveća namenjena promociji
tehnoloških dostignuća u grafičkoj industriji, izdavaštvu, štampanim medijima,
dizajnu i reklamnoj industriji, u proizvodnji, doradi i preradi papira i
brojnim drugim segmentima ovih privrednih grana, predstavlja centralno mesto
okupljanja profesionalaca, entuzijasta i kompanija koje se bave grafikom,
dizajnom, štampom i srodnim oblastima. Cilj joj je da ponudi platformu za
predstavljanje najnovijih proizvoda i usluga, umrežavanje među stručnjacima,
kao i za razmenu znanja i iskustava. Učesnici imaju priliku da se upoznaju ili
podsete na najnovije trendove, istraže potencijalne poslovne prilike i steknu
uvid u buduće tokove industrije.
Uz učešće, po pravilu, oko 70 izlagača različitih
profila iz desetak zemalja, ovaj ključni sajamski faktor u regionalnoj
grafičkoj industriji omogućava kompanijama da se direktno povežu sa svojim
ciljnim tržištima, da dobiju povratne informacije iz prve ruke, kao i da
povećaju prepoznatljivost svog brenda. S obzirom na to da okuplja neke od
najkreativnijih umova koji kroz radionice, prezentacije i panele dele svoja
znanja i vizije, Grafima predstavlja značajan podstrek za edukaciju i
inspiraciju.
Šta se nudi
Zbog toga je u sajamskoj ponudi bogat izbor grafičkih
mašina i uređaja, koji podržavaju širok spektar štampe, dizajna i kreativnih
potreba, uključuje digitalne štampače, među kojima i velikoformatne
(dizajnirane za štampanje na velikim formatima papira, folija, banera, plakata
i drugih velikih medija, uz napredne tehnologije kao što su solventni, lateks
ili UV-LED inkjet štampači); ofset štampače; mašine za sito štampu; mašine za
doradu (folijatorice, savijačice, štanc-mašine, laminatori...), digitalne rezne
sisteme i perforatore (uključujući o one koji kombinuju lasersko ili ploter
sečenje sa sofisticiranim softverom za dizajn i automatsko upravljanje),
štampače za etikete, digitalne štampače za tekstil, 3D štampače, mašine za
plastifikaciju, mašine za savijanje i heftanje...
Na sajmu grafičke, papirne i kreativne industrije
promoviše se širok spektar oblasti, od hardverskih rešenja do kreativnog
dizajna, softverskih inovacija i ponude repromaterijala. Hardverski sektor
uključuje štampače, skenere, računarske sisteme, rezne mašine, lasere i druge
uređaje neophodne za rad u grafičkoj industriji. U sektoru repromaterijala u
ponudi su papiri, boje, toneri, folije i drugi materijali potrebni za štampu i
dizajn. Značajan deo sajma posvećen je softverskim rešenjima koja obuhvataju
programe za grafički dizajn, obradu slika, 3D modeliranje, animaciju i druge
kreativne alate. Uobičajena je prezentacija i dizajnerskih usluga, od grafičkog
dizajna, preko brendiranja i marketinga, do web-dizajna i multimedijalnih
sadržaja. I rastući sektori poput digitalne štampe, tekstilne štampe i
pakovanja dobijaju sve veći prostor. Posetioci imaju mogućnost da se upoznaju
sa celokupnim procesom, od koncepta i dizajna do finalne proizvodnje i
distribucije. Kreativna industrija je zastupljena kroz prezentacije inovativnih
dizajnerskih rešenja, interaktivnih medija, kao i kroz brending, marketinške
kampanje, dizajn i industrijski dizajn.
Svetski trendovi
Globalni trendovi u grafičkoj i kreativnoj industriji
značajno su evoluirali u poslednjih nekoliko godina, prvenstveno vođeni
tehnološkim inovacijama i promenama u potrošačkim navikama. Jedna od misija Grafime
je upravo predstavljanje globalnih trendova, koji poslednjih godina ukazuju na
značajan napredak u digitalizaciji i automatizaciji procesa, kao i na sve veći
fokus na personalizaciju i održivost. Možda je najupečatljiviji trend uspon digitalne
štampe, koja omogućava visokoprilagodljive, male serije proizvoda sa brzim
vremenom isporuke, što je posebno značajno u sektorima kao što su ambalaža i
personalizovana promocija. Uz to, 3D štampa i dalje beleži rast, omogućavajući
izradu složenih oblika i struktura koje su ranije bile nemoguće za proizvodnju,
što je revolucionisalo industrije poput mode, medicine ili arhitekture.
Softverski alati postaju sve napredniji, sa posebnim
naglaskom na automatizaciju i robotiku, te veštačku inteligenciju i mašinsko
učenje (AI), koji postaju neprikosnoveni u optimizaciji dizajnerskih procesa,
automatizaciji repetitivnih zadataka, analizi podataka, prilagođavanju
marketinških kampanja i uopšte unapređenju korisničkog iskustva. Virtuelna i
proširena realnost (VR/AR) postaju sve važniji alati u kreativnim industrijama,
pružajući nove mogućnosti pre svega za interaktivne korisničke doživljaje,
posebno u oblastima kao što su edukacija, zabava i marketing. U trendovskom
usponu su i inkjet tehnologija, obrada slika visoke rezolucije, hibridna štampa...
Ekološka održivost postaje centralni aspekt u svim segmentima grafičke
industrije, sa razvojem novih materijala i tehnologija koje smanjuju ekološki
otisak proizvodnih procesa.
Grafima nastoji da pokaže da budućnost grafičke
industrije leži i u pametnoj proizvodnji i Internet stvarima (IoT), Cloud
computingu i kolaborativnim alatima, blokčejn tehnologiji, adaptivnom dizajnu
(omogućava kreiranje sadržaja koji se automatski prilagođava različitim
uređajima i ekranima, poboljšavajući korisničko iskustvo). S obzirom na to da
pomenuti i drugi trendovi oblikuju današnju globalnu grafičku industriju i
predstavljaju područja u kojima se beleže značajne promene i inovacije, misija
Grafime je da na očigledan način predstavi inovativne ideje, umetničke koncepte
i rešenja koja će pomoći da se kreativnost iskaže na potpuno novi način. Zbog
toga se o Grafimi, za sve koji se bave štampanjem, grafičkim dizajnom,
umetnošću i svim aspektima kreativne industrije, govori kao o nezaobilaznom
događaju, bez obzira da li se radi o profesionalcu, studentu ili ljubitelju
umetnosti.
Prateći program
Akcenat stručnog i pratećeg programa, koji podrazumeva
radionice, predavanja i panel-diskusije, i dalje je na tehnologiji štampe,
grafičkom dizajnu i reklamnom materijalu. To je prilika za upoznavanje sa
vrhunskim stručnjacima iz industrije, razmenu ideja i sticanje novih znanja,
povezivanje sa istomišljenicima, uspostavljanje korisnih kontakata i otvaranje
vrata novim poslovnim mogućnostima.
Priznanja
Najkvalitetnije grafičke proizvode u različitim
kategorijama, odnosno robnim grupama, čekaju simbolične nagrade - Zlatni,
Srebrni i Bronzani pečat. Dodela nagrada planirana je za petak, 20. septembra.
Domaćini Grafime 2024. Kompanije Difol i Brother. Difol
je sa mladim, ali stručnim i iskusnim timom u samom vrhu srpskog tržišta od
1995. Kompanija nudi širok opseg grafičkih proizvoda poput digitalnih eko
solventnih, sublimacionih i UV štampača velikog formata, katera japanskih
proizvođača Roland DG i Graphtec, CNC mašina nemačkog proizvođača Stepcraft i
njihovog brenda Difol lasera. Difol je distributer solventnih materijala i
boja, PVC kater folija renomiranih svetskih proizvođača poput ORAFOL, Guandong,
Aslan, flok i fleks transfer folija za majice Chemica i Siser, kao i
sitoštamparskih boja KIIAN. Difol grupa je zastupnik vodećih svetskih
proizvođača grafičkih materijala i opreme.
Brother je japanska multinacionalna kompanija
specijalizovana za proizvodnju raznih tehnoloških proizvoda. Proizvodni
asortiman uključuje štampače, skenere, laserske, inkjet i multifunkcionalne
uređaje, profesionalne uređaje za označavanje i identifikaciju, desktop
računare, potrošačke i industrijske mašine za šivenje... Kompanija je poznata
po svojoj inovativnosti i kvalitetu, te se ističe kao lider u oblasti
kancelarijskih rešenja, upravljanja dokumentima i mrežnog povezivanja i
tehnologija štampe. Brother distribuira svoje proizvode i pod svojim imenom i
pod OEM ugovorima sa drugim kompanijama.
BIRO-EXPO
BIRO-EXPO, međunarodni sajam informatičko-birotehničke opreme, tradicionalna prateća manifestacija "Grafime", tematski je usmeren na kancelarijsko poslovanje (kancelarijski nameštaj, biro mašine i pribor, kancelarijski materijal, poslovna i dekorativna galanterija...).
PAK AM
Treće izdanje perspektivnog Sajma pakovanja i ambalaže
(PAK AM) okuplja vodeće kompanije i proizvođače ambalaže i pakovanja od drveta,
stakla, plastike, papira, kartona, proizvođače etiketa, te stručnjake, poslovne
lidere, dizajnere i inovatore iz ove oblasti nudeći korisne prezentacije, panel
diskusije i mogućnosti za povezivanje sa ključnim akterima u ovoj industriji.
Radi se o privrednim granama koje su u trajnom usponu,
pa se od okupljanja kompanija iz ovih
oblasti, distributera, vlasnika i rukovodilaca preduzeća, inženjera i tehničkog
osoblja, jedinica za kontrolu kvaliteta, specijalizovanih laboratorija,
trgovaca na veliko i malo i drugih na jednom mestu očekuje da i na ovaj način
doprinesu razvoju i unapređenju i vlastitog i poslovanja na širem planu.
Izlagački program sajma PAK AM obuhvata mašine i
opremu za pakovanje i ambalažu za sve industrijske grupe: punjenje, pakovanje,
zatvaranje, konfekcioniranje, kalibriranje, vakumiranje, kodiranje, markiranje,
kombinovane funkcije, integrisane sisteme, zaštitu proizvoda, mernu tehniku,
paletizaciju, doziranje, miksovanje, sortiranje itd. Manifestacija je namenjena
i predstavljanju svih vrsta ambalaže, materijala, sredstava i gotovih
proizvoda: plastičnih i kompozitnih folija, blistera, stakla, limenki,
kontejnera, transportnih pakovanja, ambalaže za farmaceutsku i kozmetičku
industriju, dekorativnih poklon pakovanja
Servisne informacije
Radno vreme sajmova GRAFIMA, BIRO-EXPO i PAK-AM je 18. i 19. septembra od 10 do 18 časova, a 20. septembra od 10 do 17 časova. Pojedinačna ulaznica košta 500 dinara, grupna 350, grupne ulaznice za učenike i studente stručnih škola 250, za registrovane posetioce preko B2B portala ulaz je slobodan, a parking za automobile u sajamskom krugu 200 dinara po satu.
Komentari(0)