Širi savez Volkswagena i Forda
Volkswagen AG i Ford Motor Company objavili su prve formalne sporazume o širokom savezu koji pozicionira kompanije da povećaju konkurentnost i bolje služe klijentima
Izvršni direktor Volkswagena dr Herbert Diess i izvršni direktor Forda Jim Hackett, potvrdili su da kompanije nameravaju da razviju komercijalne kombije i pik-apove srednje veličine za svetska tržišta počevši već od 2022. godine. Savez će pokrenuti značajne razmere i efikasnost i omogućiti da obe kompanije dele ulaganja u arhitekture vozila koje pružaju različite sposobnosti i tehnologije. Kompanije procenjuju da će saradnja na komercijalnim kombi vozilima i pik-apovima doneti poboljšane godišnje operativne rezultate počevši od 2023. godine.
Pored
toga, Volkswagen i Ford su potpisali memorandum o razumevanju da bi istražili
saradnju na autonomnim vozilima, uslugama mobilnosti i električnim vozilima i
počeli da istražuju nove mogućnosti. Obe kompanije su takođe izjavile da su
otvorene za razmatranje dodatnih programa za vozila u budućnosti. Timovi će
nastaviti da rade na detaljima u narednim mesecima.
Herbert Diess, izvršni direktor
Volkswagena
-Volkswagen
i Ford će iskoristiti naše kolektivne resurse, inovacijske sposobnosti i
komplementarne tržišne pozicije kako bi još bolje služili milionima kupaca
širom sveta. U isto vreme, savez će biti kamen-temeljac za našu borbu za
poboljšanje konkurentnosti - kaže Herbert Diess.
Jim Hackett, izvršni direktor Forda
-Tokom
vremena, ovaj savez će pomoći kompanijama da stvore nove vrednost i zadovolje
potrebe naših kupaca i društva. To ne samo da će dovesti do značajne
efikasnosti i pomoći obema kompanijama da poboljšaju svoju kondiciju, već nam
takođe pruža mogućnost da sarađujemo na oblikovanju naredne ere mobilnosti -
rekao je Hackett.
Savezom,
koji ne podrazumeva unakrsno vlasništvo između dve kompanije, upravljaće
zajednički odbor. Ovaj komitet će predvoditi Hackett i Diess i uključiće
rukovodioce iz obe kompanije.
Saradnja na komercijalnom kombiju i
pik-apu
Ford
i Volkswagen imaju jake poslove s komercijalnim kombijima i pik-apovima širom
sveta, sa popularnim imenima kao što su Ford Transit familija i Ranger, kao i
Volkswagen Transporter, Caddy i Amarok. Obim proizvodnje obe kompanija u
sektoru lakih komercijalnih vozila u 2018. godini iznosio je oko 1,2 miliona
jedinica na svetskom nivou, što bi moglo predstavljati potencijal za saradnju
na najvišem nivou u ovoj industriji.
Očekuje
se da će svetska potražnja za srednjim pik-apovima i komercijalnim kombijima
rasti u narednih pet godina. Savez će omogućiti kompanijama da podele
troškove razvoja, iskoriste svoje proizvodne kapacitete, podignu sposobnost i
konkurentnost svojih vozila i ostvare efikasnost u troškovima, zadržavajući
pritom različite karakteristike brendova.
Posredstvom saveza, Ford će razviti i proizvoditi pik-apove srednje veličine za obe kompanije, koji se očekuju da će doći na tržište već 2022. godine. Za obe strane, Ford namerava da razvije i proizvodi i veće komercijalne kombije za evropske kupce, dok Volkswagen namerava da razvije i proizvodi gradski kombi.
Komentari(0)