Jeep Compass - Počeli prvi testovi u fabrici Melfi
Elektrifikacija FCA game se nastavlja! Prvi testovi nove proizvodne linije za Jeep Compass, uključujući i plug-in hibridnu verziju, počeli su u fabrici Melfi u Bazilikati
Kao simbolična veza prošlosti i budućnosti, ovaj oktobar je mesec koji obeležava dve proslave - 25 godina od otvaranja fabrike Melfi i početak prvih testova nove Jeep Compass proizvodne linije za evropsko tržište. Rastući uspeh modela, koji je izašao na tržište 2016. godine i koji je u početku bio pravljen za Evropu u Meksiku, omogućio je da se proizvodnja preseli direktno u Italiju, uključujući i proizvodnju inovativne plug-in hibridne verzije, u fabriku Melfi u regionu Bazilikata, koja je proizvela preko 7,4 miliona automobila od 1994. godine.
Investicioni plan
vredan pet milijardi evra
U skladu sa investicionim planom vrednim pet milijardi evra
koji je FCA grupa najavila za Italiju, ovo je još jedan važan korak i u razvoju,
evoluciji i brenda u svom pozivu ka tehnološkim i inovacijama i izvrsnost
italijanske fabrike, jedne od najinovativnijih na svetu. Fabrika je izabrana
2014. godine da napravi prvi Jeep terenac B segmenta - Jeep Renegade (900.000
modela je sišlo sa proizvodne trake u fabrici Melfi od lansiranja).
Proizvodnja modela Jeep Compass u južnoj Italiji će početi u
prvom kvartalu sledeće godine, radi prodaje na evropskom tržištu, nakon čega će
uslediti proizvodnja plug-in hibridnih verzija modela Compass i Renegade. Ovo
će omogućiti Grupi da brže odgovori na potrebe kupaca i dinamiku na tržištu. Proizvodnja
modela Jeep Compass je deo znatno šireg investicionog plana, koji obuhvata
uvođenje 13 potpuno novih ili restilizovanih modela, i pokretanje plana
elektrifikacije, sa uvođenjem 12 električnih verzija novih ili postojećih
modela u gami. Konkretno, nastavlja se s planovima za proizvodnju Compass i
Renegade plug-in hibridnih verzija u fabrici Melfi, dok će kompleks Mirafiori u
Torinu biti mesto gde će se proizvoditi Fiat 500 BEV i hibridni i električni
Masserati modela sa baterijama (proizvodiće se takođe i u fabrici u Modeni).
Dalji planovi obuhvataju proizvodnju modela Ducato Electric i novog Alfa Romeo
Tonale modela, oba u italijanskim fabrikama.
Jeep Compass u najbrže
rastućem segmentu
Compass koji se pojavio 2017. godine, a nedavno opremljen
novim motorima Euro 6D, kao Jeep terenac, Jeep SUV ima legendarne terenske
mogućnosti američkog brenda i odličnu dinamiku vožnje. Poseduje moderan dizajn
u čistom, autentičnom stilu brenda Jeep, kompletan spektar naprednih
tehnologija za povezanost i bezbednost, koje su jednostavne za korišćenje.
Spoljašnji izgled modela Jeep Compass je upečatljiv, sa
skladnom ravnotežom između dinamičnih linija i balansiranih proporcija, što
stvara inovativan estetski doživljaj. U pitanju je pravi Jeep sa i sa
karakterističnim, tradicionalnim elementima dizajna, kao što su trapezoidni
blatobran i maska hladnjaka sa sedam proreza smeštena na sjajno crnu pozadinu.
Prepoznatljivi okviri LED svetala sa crnim ivicama daju karakter i stav
prednjem delu ovog modela. Još jedan upečatljiv element modela Compass su
jedinstvena zadnja LED svetla. Tanka i pravougana, ona se savršeno uklapaju u
zadnja vrata i stvaraju dominantan ali i luksuzan izgled koji čini Jeep Compass
lako prepoznatljivim kako na putevima tako i u terenskoj vožnji. Iznad svega, u
pitanju je istinski Jeep model sa svojim terenskim sposobnostima, koje su
standard u kategoriji, i za koje su zaslužna dva napredna 4x4 sistema - Jeep
Active Drive i Jeep Active Drive Low.
Svaki sistem može da isporuči neophodni obrtni momenat
pojedinačnom točku kada je potrebno i oba su opremljena sistemom Jeep
Selec-Terrain sa različitim režimima vožnje (za sneg, pesak i blato, kao i
automatski režim, plus ekskluzivni režim za stenovite podloge, dostupan samo u
okviru Trailhawk paketa opreme) za najbolje performanse u vožnji sa pogonom na
četiri točka, na putevima i van njih, u svim klimatskim uslovima.
Novost u gami za 2019. godinu su Sting Grey boja karoserije
kao i dizel i benzin motori koji ispunjavaju standarde Euro 6D. Compass za
2019. godinu dostupan je sa četiri paketa opreme - Sport, Longitude, Limited i
Trailhawk. Tu su i dva nova specijalna izdanja - sportski i jedinstveni „S“ i
ekskluzivni „Night Eagle“, što će učiniti odabir odgovarajuće opreme i izgleda
lakšim nego ikad.
Zatim, sve verzije su opremljene vrhunskim sistemima za
informacije i zabavu - UconnectTM radio sa 7-inčnim ekranom sa sistemima Apple
CarPlay/Android AutoTM sada se nudi kao standardni deo paketa opreme Longitude
i naprednijih paketa (zajedno sa dvozonskom automatskom klimatizacijom i
17-inčnim točkovima od legure), dok je UconnectTM NAV radio sa 8,4-inčnim
ekranom sa Apple CarPlay/Android AutoTM dostupan po izboru na Longitude paketu,
i kao standardni deo Limited paketa. Mogućnosti za prilagođavanje se ne
zaustavljaju tu, mušterije mogu da
biraju između sedam različitih kombinacija voznog sistema, uključujući dva
benzinska i dva dizel motora, i dva prenosna sistema - devetostepeni automatski
i šestobrzinski ručni.
Odlični agregati
Izbor benzinaca uključuje 1,4-litarski MultiAir2 turbo motor
sa start-stop sistemom, koji razvija 140 KS na 5.000 opm i 230 Nm obrtnog
momenta na 1.750 opm, uparen sa šestostepenim ručnim menjačem i 4x2
konfiguracijom i 1,4-litarski MultiAir 2 turbo motor koji razvija 170 konjskih
snaga na 5.500 opm i obrtni momenat od 250 Nm na 2.500 opm, upared sa
devetostepenim automatskim menjačem i 4x4 konfiguracijom.
Pored benzinaca, postoji i izbor dizelaša, koji uključuje
1,6-litarski MultiJet II sa start-stop sistemom, koji pruža 120 konjskih snaga
na 3.750 opm i 320 Nm obrtnog momenta na 1.750 opm, koji je uparen sa
šestostepenim ručnim menjačem i 4x2 konfiguracijom, i 2,0-litarski MultiJet II
sa start-stop sistemom koji razvija 140 konjskih snaga na 4.000 opm, kada je
uparen sa devetostepenim automatskim menjačem, i 140 konjskih snaga na 3.750
opm kada je uparen sa šestostepenim ručnim menjačem. Obe kombinacije daju 350
Nm obrtnog momenta na 1.750 opm i imaju 4x4 konfiguraciju.
Snažnija verzija 2,0-litarskog MultiJet II sa start-stop
sistemom, koji razvija 170 konjskih snaga i 380 Nm obrtnog momenta na 1.750 opm
u kombinaciji sa devetostepenim automatskim menjačem i 4x4 konfiguracijom
(uključujući i posebni Low range režim koji dolazi isključivo uz Trailhawk
paket opreme), upotpunjuje ponudu dizelaša za model Compass. Agregat 2,4-litarski
Tigershark benzinski motor sa MultiAir2 tehnologijom razvija 184 KS na 6.400
opm i 237 Nm obrtnog momenta je dostupan u gami modela Compass koja se prodaje
na tržištima van EU (Rusija, Afrika i Bliski Istok) zajedno sa slabijom
verzijom istog motora od 150 konjskih snaga, oba uparena sa devetostepenim
automatskim menjačem i 4x4 konfiguracijom.
Akademija unutar
fabrike Melfi
Prilikom predstavljanja modela Renegade, 2015. godine
stvorena je Akademija unutar fabrike Melfi, plodno tlo za ideje i eksperimente,
i „fabrika talenata“ za razvijanje svih potencijala kod kadrova. Kao značajan
doprinos strategiji elektrifikacije FCA, to je izvrstan primer koji je poslužio
kao inspiracija za mnoge druge FCA fabrike, gde su nikle druge Akademije.
Industrijski centar u regionu Bazilikata je prirodan izbor za proizvodnju
plug-in hibridnih modela Renegade i Compass za region EMEA, prvih plug-in hibridnih
modela brenda Jeep. Novo poglavlje u legendarnoj istoriji brenda Jeep, koji će
uvek ostati veran svojim osnovnim vrednostima - slobodi, avanturi, autentičnosti
i strasti.
Neprekidna potraga za
savršenstvom
Fabrika Melfi je izabrana ne samo zbog svoje lokacije, već i
zbog mnogih drugih vrednosti koje deli sa brendom Jeep, kao što je neprekidna
potraga za savršenstvom u proizvodnji i sofisticiranim tehnološkim inovacijama.
Model Compass koji će se proizvoditi u ovoj fabrici takođe poseduje te osobine,
i zahvaljujući inovativnoj plug-in hibridnoj tehnologiji, suočiće se s
izazovima ulaska na najveći i najbrže rastući segment u Evropi, segment
kompaktnih SUV vozila. U Evropi ovaj segment trenutno čini 45% ukupnog tržišta
terenaca i predviđa se da će prevazići sadašnjih 2,5 miliona prodatih jedinica.
Meksiko, Brazil, Kina…
Jeep Compass se proizvodi u Meksiku, Brazilu, Kini, Indiji, a
uskoro i u Italiji, i uz pomoć nove električne verzije, predstavljaće globalni
model. Ima i posebnu vezu sa zemljama EMEA regije i pre svega sa Evropom. Kada
je predstavljen ovde 2017. godine, zamišljen je kao prvi Jeep model dizajniran
posebno za evropske puteve. Tako je postavljena na pozornicu Compass, sada
zvezda, sa preko 78.000 registrovanih jedinica u regiji EMEA u 2018. godini,
što čini preko 40% Jeep vozila proizvedenih godišnje. Sa modelom Renegade, to
ga čini najprodavanijim terencem u Evropi. Ove godine, u Italiji, Compass
potvrđuje vodeću poziciju u premium delu svog segmenta: jedan od tri 4x4 vozila
koja se danas prodaju u Italiji u C-SUV segmentu je Compass. Sa novim plug-in
hibridom, spreman je da obori ovaj rekord.
Compass ima stratešku ulogu za brend Jeep i zato dalje ulaže
mnogo u njega. To se može videti na osnovu nedavnog predstavljanja nepobedive
verzije Trailhawk, kompaktnog terenca sa najboljim terenskim performansama
ikada, i budućim lansiranjem nove plug-in hibridne verzije koja ima za cilj
revoluciju celog SUV koncepta. Dolazak modela Compass u Melfi je sledeći korak
u tom pravcu, potpomognut proizvodnom izvrsnošću italijanskog kompleksa.
Jeep Renegade doprineo
izvanrednom rastu
Ovde je rođen Jeep Renegade, prvi terenac iz B segmenta, koji
je znatno doprineo izvanrednom rastu registracija vozila marke Jeep od 330% u
zemljama EMEA regije u poslednjih pet godina. Strategija grupacije FCA nije
samo da se elektrifikuje gama vozila uz poštovanje pravca u kom ide svaki od
brendova, već i da se stvori tim za e-mobilnost koji će koordinisati sve
aktivnosti u vezi sa električnom mobilnošću, na taj način će klijentima pomoći da
vide mobilnost i korišćenje svojih automobila u novom svetlu.
Da bi mogli da ponude klijentima sve što im je neophodno za
vožnju električnog vozila na dnevnoj bazi, uključujući i lični mir, čitav novi
ekosistem za njihovo korišćenje mora da se stvori, i mora da bude kako konkurentan
tako i održiv. Ovo takođe zahteva potpisivanje niza saglasnosti sa raznim
partnerima poput kompanija Enel X, Engie, Terna, Transatel, Lexis Nexis i
Generali, što je bio slučaj prethodnih nedelja. A šta je cilj? Pomoć klijentima
da odaberu auto na električni pogon koji najbolje odgovara njihovim potrebama i
pružanje kompletnog opsega usluga bez stresa.
Budućnost je u fabrici
talenata i ideja
Dvadeset i pet godina iskustva ploda intenzivnog rada, u
potrazi za poboljšanjima. Melfi nikada ne staje. Svaki dan gleda u budućnost
koja će stvoriti nove modele, inovacije, razvoj i elektrifikaciju. Budućnost
takođe prolazi i kroz fabričku Akademiju, koja je kreirana na toj lokaciji
2015. godine kao bitna putanja ka cilju koji predstavlja „Industrija 4.0“.
Akademija je osmišljena kao eksperimentalno plodno tlo za ideje i „fabrika
talenta“ koja se fokusira na razvoj individualnog potencijala. Njen cilj je bio
i nastavlja da bude poboljšanje celokupne kompetitivnosti fabrike, ekonomske
održivosti, kvaliteta proizvoda i kapaciteta za stvaranje inovacija.
Njen prvobitni zadatak bio je analiza organizacije i uloga
koje ljudi imaju, kao i definisanje veština potrebnih za obavljanje svake
funkcionalne aktivnosti na najbolji način. Drugi korak se odnosio na stvaranje
znanja u novoj fabrici - svaka funkcija je bila povezana sa paketom obuke i
treninga zasnovana na iskustvu i znanju najboljih radnika u fabrici u svakom
sektoru. Zatim, metode za razvijanje veština ljudi, tj. razvoj liderstva. Ovde
su osmišljeni alati za ocenjivanje i lični razvoj kako bi podstakli i obučili
one kojima su namenjene odgovornije uloge. To je značilo da se skriveni talenti
mogu otkriti tokom programa njihovog ličnog razvoja, osmišljeni isključivo za
svakog od njih: do danas je razvijeno 119 programa razvoja i preko 300 modula
obuke.
Učenje putem modula za osposobljavanje u Akademiji fabrike
znači menjanje i prilagođavanje prostora učionica više puta, simulaciju,
verifikaciju i praktičnu primenu. Svake godine, na osnovu proizvodnih i
ekonomskih planova Grupe, menadžment fabrike utvrđuje poslovne ciljeve, a
osoblje ove Akademije potom, u skladu sa tim, definiše kurseve obuke. U Melfiju
nove tehnologije i nove veštine dolaze zajedno i rade zajedno, jer je osoblje
prvo obučeno za upotrebu i unapređenje u laboratorijama za simulaciju. Četiri
glavne laboratorije se koriste u Akademiji - za virtuelnu simulaciju procesa,
reprodukciju logističkih procesa, digitalnih područja i tehničkih područja, sve
posvećene fazi simulacije teorijskih koncepata, kako bi se pomoglo veštinama
učenja, ali i istraživanju i testiranju inovativnih rešenja.
U 2018. godini
prezentovano 5.000 ideja
Akademija unutar fabrike Melfi stvara okruženje gde su ljudi
i kreativnost centar svega. Oni koji imaju ideje da iznesu i veštine da primene
su slobodni da se izraze, bez obzira na hijerarhiju i ulogu - samo u 2018.
godini, 5.000 ideja je prezentovano i bilo predmet diskusije. Čak je i izgled
Akademije neobičan za fabriku, njene prostorije podsećaju na one u inovativnim
kompanijama u Silicijumskoj dolini u Kaliforniji, jarko obojeni nameštaj,
alatke za proučavanje koje su negde između video igrica i visoke tehnologije,
ekrane na svakom koraku i mnogo prostora za relaksaciju.
Sve je stvoreno interno pomoću recikliranih materijala,
zahvaljujući trudu i strasti zaposlenih u fabrici. Prostor je upotpunjen
različitim učionicama koje se nalaze pored laboratorija, tako da teorijski
koncepti mogu odmah biti primenjeni u praksi u laboratorijama za simulaciju.
Sve što se ovde nauči se deli sa drugim akademijama FCA fabrika putem ogromne
digitalne arhive. Akademija fabrike Melfi je bila pionir, njen primer je naveo
mnoge druge FCA fabrike da stvore sopstvene Akademije.
25. godišnjica FCA
fabrike u Melfi
Ove godine se obeležava 25 godinja postojanja Melfi fabrike
kompanije FCA, jedne od najnaprednijih fabrika automobila u celoj Evropi.
Reorganizovana je u 2015. godini radi otpočinjanja proizvodnje modela Jeep
Renegade i FIAT 500X, sa investicijom vrednom preko milijardu evra. Pokrivajući
teritoriju od oko 1,9 miliona kvadratnih metara, pogon je sagrađen između 1991.
i 1993. godine u blizini San Nikole, 18 kilometara od Melfija. Mesto se nalazi
na putu koji povezuje Bazilikatu sa Kampanijom i Apulijom, regijama iz kojih
dolaze mnogi radnici zaposleni u ovim pogonima. Trenutno se u njoj proizvode
Jeep Renegade i Fiat 500X, a proivodiće se i Jeep Compass plug-in hibridi
početkom 2020. godine, koji će imati glavnu ulogu u strategiji elektrifikacije
kompanije FCA.
Fabrički kompleks sadrži fabrike/pogone Preseraja, Karoserije,
Lakirnice i Montaže i zapošljava 7.300
ljudi. Tu se nalazi 5 presa i 2 sekača koji se koriste u fazi oblikovanja
metala, 860 robota rade u fazi izrade karoserije, 54 robota rade na farbanju,
tu je i 278 stanica za automatsko šrafljenje i otprilike 4.000 radnika koji
rade isključivo na montaži automobila. FCA fabrika u Melfiju predstavlja
izuzetan primer tehnološke i organizacione evolucije, i oduvek je važila za rasadnik
inovacija.
To je bila prva fabrika koja je primenila model „integrisane fabrike“, sa decentralizacijom odgovornosti i integracijom funkcija, za razliku od prethodnih rigidnih sistema. Potom je evoluirala i primenila modele „modularne fabrike“ i „umrežene fabrike“. Ova fabrika je oduvek primenjivala principe optimizovane (lean) proizvodnje i prihvatila je funkcionalne mehanizme za poboljšanje konkurentnosti. Danas, ova fabrika funkcioniše kao digitalna fabrika koja koristi tehnologije i sisteme industrije 4.0 sa platformom koja međusobno povezuje i integriše poslovne procese, sa maksimalnom sintezom organizacije, tehnologije i ljudskih resursa.
Komentari(0)