Kako su se tech kompanije prilagodile krizi
Prošlo je nešto više od godinu dana od kako je svet počeo da se zatvara i privikava na nove normalnosti u socijalnim i ekonomskim interakcijama
Kao što je bio slučaj sa prethodnim globalnim krizama, privredna aktivnost je smanjena u većini oblasti, od kojih su neke, poput turizma i uslužne industrije, pretrpele ozbiljan udar i veliko je pitanje koliko će preduzeća uspeti da opstane na tržištu u narednom periodu. Ako izuzmemo farmaceutske kompanije, tech industrija ne samo da nije pretrpela ozbiljnije gubitke, nego postavlja nove rekorde u profitabilnosti i ulaganjima. Prema nekim istraživanjima*, samo u Evropi je tokom 2020. uloženo više od 41 milijarde dolara u tech industriju što je skok od neverovatnih 15% u odnosu na 2019. godinu.
Obavezna socijalna distanca u
kombinaciji sa ubrzanom digitalizacijom doprineli su da mnogo više vremena
provodimo ispred malih i velikih ekrana, što je rezultiralo vrtoglavim skokom
potražnje različitih tehnoloških proizvoda i sadržaja. Najbolji primer uspešnog
poslovanja možemo pronaći u južnokorejskom gigantu, kompaniji LG, koja je,
tokom prethodne godine, ostvarila rekorde u poslovanju zahvaljujući
neverovatnoj tržišnoj fleksibilnosti i skokom profita od 31% u odnosu na prethodnu
godinu ili ukupno 2,85 milijarde dolara zarade. Ono što vodeći ekonomisti
decenijama pripovedaju, kompanija LG je sprovela u praksu:
-Adaptibilnost - Prilagoditi
proizvodnju i ponudu tokom krize nije lako, ali kompanija LG je uspela da
nadmaši očekivanja jednostavnom idejom: Pored prodaje, kupcima će omogućiti i
rentiranje kućnih aparata. Ovaj model je započet u Južnoj Koreji, ali se
očekuje i u drugim zemljama, jer su kućni aparati zaradili više od 2,1
milijarde dolara odnosno više od 70 odsto ukupnih prihoda kompanije LG.
-Inovativnost - Kako su higijena
i zdravstvena prevencija postali
globalni prioriteti, LG nije dugo čekao da adaptira nove tehnologije. Ubrzo se
pojavio PuriCare™ Wearable, prenosivi prečišćivač vazduha koji se nosi na licu.
Uređaj koristi dva H13 HEPA filtera, poseduje respiratorne senzore, kao i
dvostruke ventilatore za efikasniju protekciju od aerozagađenja, ali i
neželjenih mikroorganizama.
Kada govorimo o dezinfekciji, važno
je pomenuti i Tone Free slušalice (model HBS-FN6) koje tokom napajanja
omogućavaju dezinfekciju slušalica UV nano zracima. Ista tehnologija je
primenjena i u najnovijim modelima LG InstaView frižidera tako da UV nano zraci
dezinfikuju pumpicu za vodu na svakih sat vremena eliminišući 99,9%
mikroorganizama. Pored toga, ove godine će se na različitim svetskim tržištima
pojaviti i Cloi, autonomni robot, koji će koristiti UV zrake za dezinfekciju
različitih površina u bolnicama, školama, restoranima i drugim lokacijama gde
se okuplja veći broj ljudi.
Sveobuhvatnost - Dok se svi još uvek prilagođavamo na “novu normalnost“, LG je ponudio svoju viziju pametnog doma u kojoj imate potpunu kontrolu nad svakim kućnim uređajem, tako da vam ni izolacija ne predstavlja veliki izazov. Od kontrole temperature i protoka vazduha, preko količine namirnica i opcija za pripremu jela, do čišćenja odeće, podova i posuđa, svaki segment domaćinstva postaje interaktivan, a preko LG ThinQ aplikacije imate potpunu kontrolu nad svim pametnim uređajima u vašem domu. Kako se tehnologija bude razvijala, tako ćemo dobijati sve više mogućnosti praktičnih primena pametnih tehnologija, koje će u vrlo bliskoj budućnosti umnogome olakšati i ubrzati svakodnevne poslovne i privatne interakcije. Ostaje da se vidi koliko će i druge kompanije da slede ovaj primer, ali sigurno je da će svet nakon krize biti daleko tehnološki napredniji sa većim poslovnim potencijalima u tech industriji nego ikada pre.
Komentari(0)