Kia Stonic - Krosover koji spaja snagu i lepotu
Kia Motors predstavila je u Beogradu svoj novi model pod nazivom Stonic, atraktivni i kompaktni korosover B segmenta
Ovaj četvorotočkaš, koji je plod tesne saradnje Kijinog evropskog i korejskog dizajnerskog centra, proizvodiće u fabrici u gradu Sohari, u Južnoj Koreji. Novi Stonic je atraktivan i samouveren kompaktni krosover s pravim evropskim dizajnerskim ukusom, koji je postao Kijin model sa najviše mogućnosti personalizacije eksterijera i enterijera. Ispod haube nalaze se tri benzinska i jedan dizel agregat. Dolaze u kombinaciji sa manuelnim menjačem, što omogućava niske emisije štetnih gasova i skromnu potrošnju goriva.
Kako navode u Kiji, vožnja i upravljivost podešeni su za maksimalno pružanje užitka u vožnji. Karoserija je napravljena od naprednog čelika visoke čvrstoće (AHSS) i vozaču daje izvanrednu samouverenost, a svim putnicima vrhunsku udobnost. Ovaj četvorotočkaš je jedan od najpametnijih automobila u svom segmentu, sa dosta širokom ponudom tehnologije.
Pametni raspored nudi prostranu kabinu i omogućava
svestranost u smeštanju prtljaga. Automobil, kao i sve ostale nove Kije, standardno
dolazi sa sedmogodišnjom fabričkom garancijom, koja važi za celo vozilo. Stonic
će za Kiju biti važan model u jednom od najvećih i najbrže rastućih segmenata
automobila. Trenutno se u segmentu B-SUV u Evropi godišnje proda 1,1 milion
vozila, oko 7 % ukupnog tržišta, i po očekivanjima će do 2020. godine narasti
na dva miliona vozila godišnje.
Dizajn
Stonica je vodio Kijin dizajnerski centar u Frankfurtu, a konačni rezultat je
plod saradnje sa Kijinim dizajnerskim centrom u južnokorejskom gradu Namyang. Kompaktne
dimenzije i nisko težište vozila dozvoljavaju elegantan izgled, inspirisan oblikom,
funkcijom i samouverenom pojavom većih sportskih terenaca. Sa kratkim prepustom
u kombinaciji sa dugim poklopcem motora i niskom linijom krova donosi sportski
i ubedljiv izgled na putu.
Crne obrube i zaštitni poklopci podvozja napred i pozadi izgledaju lepo, dok krovni nosači naglašavaju praktičnost vozila. Veliki uticaj na dizajn novog modela imala je filozofija Kijinog vođe dizajna, legendarnog Nemca Petera Schreyera - Jednostavnost ravnih linija. Rezultat je jedan od Kijinih najatraktivnijih modela do sada, koji je zahvaljujući brojnim karakterističnim dizajnerskim elementima već na prvi pogled prepoznatljiv. Kijina karakteristična maska u obliku “tigrovog nosa” je osvežena novim trodimenzionalnim hromiranim okvirom, dok široki C stubovi odražavaju Kijin pečat. Karoserija je sačuvala oštre vodoravne linije sa meko dizajniranim udubljenjima.
Na prednjem delu vozila paralelne linije se protežu uzduž maske motora i tako se spajaju sa linijama ramena. Meko dizajnirana udubljenja na prednjem delu su u suprotnosti s oštrim vodoravnim linijama maske motora, niže postavljenim otvorima za protok vazduha, ukrasnim poklopcem podvozja i svetlima za maglu. Širinu, koja iznosi tačno 1,76 metara, naglašavaju zaobljeni farovi sa tankim, ali do najmanjeg detalja dizajniranim LED dnevnim svetlima.
Gledajući
s boka, nisku liniju krova dopunjuju A stubovi, koji su malo pomaknuti unazad
kao i kod većine konkurentskih modela u B-SUV segmentu, što vozilu daje izgled
dužeg poklopca motora nego što je u stvarnosti i tako nudi sportski, nazad pomaknut,
dinamičan izgled. Stonik u visinu ide na odličnih 1.52 metara, u dužinu se
proteže na 4.14 metara, sa međuosovinskim razmakom od 2.58 metara. Glatke
površine vrata zaključuju oštre linije ramena, dok bočne ukrasne lajsne na spoju
s crnim obrubama i meko dizajniranim udubljenjima donose primesu agresivnosti. Bočne
linije, kao i linije ramena i zadnji blatobrani se završavaju na zadnjem kraju,
što kreira širok, mišićav dizajn.
Kod
ovog modela nudi se devet jednobojnih karoserija i pet boja krova, što čini do
20 dvobojnih kombinacija. Dolazi sa aluminijumskim naplatcima od 15 ili 17 inča.
Kako kažu u Kiji, njihov novi model svojom živahnom upravljivošću i sportskim
voznim svojstvima u segment B-SUV donosi uzbudljiv i samouveren karakter, koji
će zadovoljiti i najzahtevnije evropske ukuse. Cilj razvojnog odeljenja je bio spojiti
sportsku i preciznu upravljivost sa stabilnošću vozila u vožnji, kao i vožnju
pri većim brzinama. Predstavlja nova podešavanja prednjeg i zadnjeg oslanjanja,
čime su ga učinili posebnim, jer se može pohvaliti zabavnim voznim karakterom. Hidraulični
kompenzator krajnjeg položaja amortizera na prednjoj osovini bolje „guta“ neravnine
na putevima i istovremeno smanjuje plivanje vozila pri većim brzinama. Upravljivost
je i podešena za brže okretanje i pruža preciznije okretanje upravljačkog
obruča.
Brojni sistemi bezbednosti
Tehnologija
će, kao i sigurnost, igrati ključnu ulogu pri unapređenju vozačkog iskustva kod
ovog modela. Stonicov prednji pogon standardno nudi elektronsku kontrolu
stabilnosti (ESC) i pomoćni sistem stabilnosti (VSM). Na raspolaganju su i dodatna
asistencijska pomagala za pomoć vozaču, koja čine automobil komotnijim i vozača
samouvereniji. Nudi još mnoštvo sistema bezbednosti. Izdvaja se sistem za kontrolu
proklizavanja pogonskih točkova TVB. Radi se o novom obliku sistema za kontrolu
proklizavanja točkova, koji na klizavim krivudavim putevima, gde kod točka na
koji je na unutrašnjoj strani krivine može doći do proklizavanja, deluje pri većim
brzinama i bez oduzimanja obrtnog momenta motora. Novitet je i CBC sistem koji koči
unutrašnje točkove pri vožnji u krivini i održava smer i poboljšava voznu
stabilnost, kao i sistem za održavanje stabilnosti pri vožnji pravo SLS, koji prilikom
snažnog kočenja zaustavlja svaki pojedinačni točak.
Laki i efikasni motori
Stonicovu
ponudu motora čine Kijini najnapredniji i najpouzdaniji benzinski i dizel motori,
napravljeni za postizanje maksimalne efikasnosti, performansi i uživanja u
vožnji. Očekuje se da će kod kupaca širom Evrope najbolje kotirati 1.0 T-GDI
benzinski motor sa turbopunjačem. Trocilindrični turbo motor omogućava trenutno
ubrzanje i izvanrednu efikasnost, dok se istovremeno može pohvaliti manjom
masom na prednjoj osovini i trenutnim odazivom upravljača. Laki 1,0-litarski
T-GDI motor dostiže maksimalnu snagu 120 KS pri 6.000 obrtaja u minutu, a
najveći obrtni moment 172 Nm u rasponu od 1.500 do 4.000 o/min. Verzija sa 100 KS
kupcima će biti raspoloživa od sredine 2018. godine. Ona sa 120 KS ubrzava od 0
do 100 km/h za 10,3 sekunde i u proseku troši pet litara na pređenih 100
kilometara.
Na
raspolaganju su i benzinski motori sa multipoint ubrizgavanjem (MPI). Agregat 1,25-litarski
ima najveću snagu 84 KS i 122 Nm obrtnog momenta. Motor 1,4-litarski proizvodi
maksimalnih 100 KS i 133 Nm obrtnog momenta. Oba MPI motora imaju novi deljeni sistem
hlađenja sa regulacionim ventilom protoka. Boljim održavanjem temperature u
vožnji i skraćenjem vremena grejanja motora smanjuje se i potrošnja goriva.
Najštedljiviji
motor u Stonicu je Kijin 1,6-litarski dizel agregat snage 110 KS i obrtnim
momentom od 260 Nm i zvaničnom potrošnjom goriva od 4,2 litara na pređenih 100 kilometara. Bypass ventil
hladnjaka ulja omogućava motoru da se brže zagreva u odnosu na pređašnje
verzije motora, dok nova pumpa za ulje omogućava efikasniju upotrebu kod
povećavanja brzine motora. Svaki Stonicov motor dolazi uparen sa manuelnim menjačem,
napravljenim za pružanje maksimalne efikasnosti i uglađenijeg menjanja brzina. Šestostepeni
manuelni menjač je standardan kod svih motora, osim baznog 1.25 MPI gde je
postavljen petostepeni stepen prenosa. Kako nam je rečeno u Kiji, trenutno
ekskluzivno za Stonic usavršava se postojeći sedmostepeni menjač sa dvostrukim
kvačilom (7DCT), koji stiže u 2018.
godini u kombinaciji sa 1.0 T-GDI motorom.
Dizajn enterijera
Poput
eksterijera, tako je i Stonicova kabina nastala pod uticajem evropskog dizajna
koja kombinuje jednostavne linije i meko dizajnirane površine. Unutrašnjost
donosi vajarske oblike sa geometrijskim linijama, a površina komandne table je
napravljena na osnovu čistih linija. Široke, vodoravne linije armaturne ploče naglašavaju
osjećaj prostranosti, ali je ipak suština kabine sakrivena u ugrađenoj
tehnologiji i ergonomiji. Armaturna tabla je zbog veće upotrebljivosti blago
okrenuta prema vozaču, dok je u središtu plutajući HMI interfejs (human-machine
interface). Infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir ima tek nekoliko
tastera, postavljenih nešto više, u vozačevom vidnom polju kako bi ih vozač
mogao dosegnuti bez pomeranja pogleda s puta. Stonicov ventilacioni sistem
nalazi se ispod ekrana na dodir i njime se upravlja pomoću velikih okruglih
prekidača.
U
okviru svojih kompaktnih spoljnih dimenzija pametni raspored prostora omogućava
maksimalnu prostranost za sve putnike. Pored toga tu su i upravljački obruč u
obliku slova D sa zasečenim dnom i nešto više postavljena armaturna tabla sa
ravnim dnom, što omogućava više prostora za kolena za vozača i suvozača. Rezervoar
za gorivo od 45 litara je smešten ispod zadnje klupe, što putnicima na zadnjim
sedištima ostavlja više prostora za noge i nizak položaj sedenja. Svestrani
prtljažnik zapremine 352 litara ima dvostruko dno. Sa potpuno oborenim zadnjim
sedištima nudi čak 1.155 litara zapremine u prtljažniku.
Nudi
velik izbor intuitivnih tehnologija, koje povećavaju udobnost svih putnika. Kao
jedan od najmodernijih automobila u svom segmentu Kijin novi B-SUV se može
pohvaliti infotainment sistemom, koji jednostavno kombinuje funkcionalnost
pametnog telefona sa ključnim funkcijama vozila. Veliki 7-inčni ekran na dodir
u središtu armaturne table nudi kontrolu brojnih funkcija.
Stonic je napravljen na čvrstoj, ali lakoj platformi i karoseriji, što nudi maksimalnu pasivnu sigurnost. Veliki udeo nove karoserije čini napredni čelik visoke čvrstoće. Stonic nudi i opcioni sistem za upozoravanje na zamor vozača DAW, čiji cilj je sprečiti dekoncentraciju ili umor vozača. Kao i ostale Kije i Stonic je standardno opremljen sistemima stabilnosti ESC i VSM, s kojima održava stabilnost pri kočenju u krivinama, ukoliko detektuje proklizavanje vozila. Tu su i ostale tehnologije, koje pomažu vozaču - sistem za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova TVB, kontrola kočenja u krivinama CBC, sistem za održavanje stabilnosti pri vožnji pravo SLS, kao i sistem kontrole pri polaženju uzbrdo HSA. Ovaj model u Srbiji se prodaje od 13.990 evra, dok je najskuplji 20.790 evra.
Komentari(0)