Kia XCeed - Novitet vredan pažnje, ali mnogo žedan
Iz Kije nešto sasvim novo i drugačije! Na naše drumove stigao je četvorotočkaš koji je za kratko vreme širom sveta osvojio nekoliko prestižnih nagrada. Reč je o modelu Kia XCeed
Za ovog urbanog krosovera može se reći da se razlikuje i izdvaja od mnogih četvorotočkaša na ulici! Njegova spoljašnjost i unutrašnjost se bukvalno "lepi" za oko većini prolaznika. Kombinuje praktičnost terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hečbeka. Kia XCeed je napravljen na osnovi Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom segmentu.
Redakcija makina.rs imala je priliku
da testira novog Kijinog lepotana na četiri točka. XCeed se pokazao kao željan
i raspoložen da u svakom trenutku vozaču pruži dobro drajverisanje ka
mnogobrojnim pustolovinama, pa čak i „blažu“ vožnju van asfaltne podloge.
Odlične dimenzije
Iako izgled govori da se pri kupovini
svrstava u kombinaciju "momačko-devojačkog" četvorotočkaša, kod XCeed
odlične dimenzije nameću se i kao dobro porodično vozilo. Ova momčina u dužinu
se proteže na 4,39 metara, u širinu ide na dobrih 1,82, u visinu 1,49 dok je
međuosovinsko rastojanje 2,65 metara. Zadnji prepust kod ovog vozila zaslužan
je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara.
Ukoliko se zadnja klupa obori
zapremina prtljažnog prostora penje se na dobrih 1378 litara. Svestranost
omogućavaju deljiva klupa, u razmeri 40:20:40, električno otvaranje-zatvaranje
prtljažnika, dvostruko dno u prtljažniku koje se može odstraniti i tako
ponuditi još više prostora ili omogućava skrivenu pregradu u prtljažniku.
"Gepek" nije ogroman, ali dovoljan da se smeste dve srednje i na njih
dve manje putne torbe.
Pozicioniran između petovratnog Ceeda
i Sportage-a, XCeed još uvek pruža sličnu prostranost u unutrašnjosti i
prtljažniku kao najprodavaniji sportski terenci u Evropi. Kia XCeed je 85
milimetara duži od petovratnog Ceeda i 90 milimetara kraći od Sportage-a. Kao
što smo rekli, njegova maksimalna visina krova je 1.495 mm, što znači da je 48
mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportage-a. Vozačima omogućava niži centar
gravitacije od višeg rođaka i nešto viši položaj od običnog Ceeda.
Agregat 1.4 T-GDi sa 140 KS
Na testu ispod haube se našao
četvorocilindarski 1.4 T-GDi agregat koji "isteruje" 140 KS i ima
obrtni moment od 242 Nm. Motor je uparen sa sedmostepenim DCT automatskim
menjačem, koji je, što bi se reklo, podešen za sva iskušenja i skrojen da oduševi
sve koji vole brzu dinamiku prenosa. Ukoliko želite da manuelno menjate brzine,
i to malim prstom, uvek su vam na raspolaganju komande na menjaču da ih
"šaltate" iz plusa u minus i obrnuto.
Mislimo da za tim nema potrebe, jer
ukoliko kupujete automobil sa automatskim menjačem dovoljno je „brzinu“
postaviti u „D“ i uživati u vožnji. Za ovaj motor treba reći da je za one
vozače koji su na granici zahtevnosti! U kabini ne možemo reći da je bučan pri
normalnoj vožnji, ali ako stisnete papučicu gasa “skalu” na bubnim opnama neće
podići na makisimum, ali svakako će biti neprijatan zvuk za vaše uši.
Potrošnja i nije za pohvalu
Kao što smo rekli u naslovu teksta
ovaj model je svakako novitet vredan pažnje, ali kada je u pitanju njegova
potrošnja benzina, tu je mnogo žedan! Nema potrebe da za njim vučete cisternu
sa benzinom, ali svakako je neprijatno gledati skalu pokazivača ostatka
"vatrene vodice" u vozilu kako brzo klizi i pada ka minimumu. Pored
mnogobrojnih prednosti koje nudi ovaj Kijin četvorotočkaš, ne može se baš
pohvaliti da je štedljiv kada je u pitanju gradska vožnja.
Ne možemo reći "ukoliko imate
ciglu na gasu", već ćemo napisati ako volite malo britkiju vožnju, ali
samo malo, ovaj automobil zna da vam istera pozamašnu svotu novca iz novčanika
i obraduje mnoge pumpadžije i njihove vlasnike. Ukoliko vam papučica gasa svaki
dan bude na maksimumu, vi ste pravi vozač za njih! Ukoliko ga vozite
svakodnevno, možda vam na kraju godine zbog potrošnje goriva dodele i diplomu.
Kako „kaže“ kompjuter kod XCeed-a, u
gradskoj vožnji iz rezervoara istera ko od šale ozbiljnih 10 litara benzina!
Moramo reći da ga nismo „arčili“, već smo ga vozili umerenim tempom, pa u jačem
drajverisanju ovaj lepotan može da potrošnju popne i koju litru više. Kada se
pridoda da ovaj automobil sa benzinskim agregatom košta u najačem paketu
opreme, i to sa popustom, 27.490 evra (redovna cena 30.490 evra), dolazimo u
ozbiljan problem pri kupovini istog!
Pri „keširanju“ novog automobila
svakako treba razmišljati i kako da vam od njega novac mnogo „ne kalira“ za
koju godinu, jer morate misliti i kako tog četvorotočkaša sutradan i „udati“, a
ova „mlada“ zbog potrošnje sa teškom mukom kasnije će naći pravog „mladoženju“!
Međutim, kada smo ga isterali na otvoren put i vozili do brzine od 130 km/h, iz
rezervoara je isterivao osam litara benzina na pređenih 100 kilometara.
Do stotke za deset sekundi
Posle „venčanja“ vraćamo se na ono od
čega je skrojen. Kada stisnete papučicu gasa motor od 0 do 100 km/h stiže za 10
sekundi. Iako povišen, sa odličnim ubrzanjem može se jednostavno porediti i sa
sportskim automobilima. Maksimalnu brzinu na cajgeru isterujemo na 180 km/h,
gde je papučica gasa imala još prostora za napredak u brzini. Nije bilo potrebe
za tim, jer ovaj automobil i nije za takav vid vožnje. Kia Xceed se i pri većim
brzinama pokazao kao odlično upravljiv i stabilan.
Zanimljiva unutrašnjost vozila
Dizajniran je sa ciljem da pruži fin
prostor u kabini. Proizvođač je u tome uspeo, ali ovoga puta u više sportskom
stilu i kompaktnijim dizajnom. Njegova kabina je napredna i inovativna,
jednostavna i kvalitetna. Možemo reći da je sastavljena za jednog vozača kako
bi potpuno uživao u vožnji. Završna obrada je na nivou na kome bi i trebala da
bude - odlična. Sve je na svom mestu i nadohvat ruke. Instrument tabla je
pregledna i uvek raspoloživa da u datom trenutku da sve pravovremene
informacije. Tu su sve moderne tehnološke inovacije koje vozaču, a i putnicima,
olakšava da budu opušteni tokom vožnje.
Srednji deo konzole blago je
okrenutom prema vozaču. Nudi sportski položaj sedenja, što omogućava bolji
pregled puta ispred sebe. Veliki ekran na dodir sa infotainment sistemom
odskače na centralnoj tabli, dok niže postavljena instrument tabla nudi puno
“tačskrin” prekidača, tastera i brojača namenjenih upravljanju jačinom muzike,
grejanja i hlađenja. Ergonomski prekidači napravljeni su kako bi vozačima
omogućavali brzu promenu ambijenta u kabini bez skretanja pogleda sa puta duže
nego što je to potrebno.
Unutrašnjost je obrađena savremenim,
na dodir mekšim materijalima, sa modernom armaturnom tablom koja donosi
prefinjen ambijent. Nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sede
napred i pozadi. Sa položajem bokova koji su na svakom sedištu postavljeni 44
mm više nego kod Ceeda nudi lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Staklene
površine u obliku polumeseca i "fastbek" krovna linija omogućavaju
onima koji sede pozadi svetao, prozračan ambijent i više prostora u predelu
glave. Novi Kia XCeed vozaču pruža jedinstven vožnju, kao i odličnu
upravljivost. Zabavan je svakako tokom vožnje, zahvaljujući drugačijem
oslanjanju, kompaktnijim spoljnim dimenzijama, nižem centru gravitacije i nižoj
masi vozila.
Bezbednost i povezivost
XCeedov izbor naprednih tehnologija
sa područja bezbednosti, povezivosti i infotainmenta čine ga jednim od
tehnološki najopremljenijih predstavnika u svom segmentu. Jedan je od prvih
modela u Evropi koji nudi Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji
će odvesti vožnju u digitalnu eru. UVO Connect povezuje vozača sa svetom oko
njega pružanjem važnih informacija preko "tačskrin" ekrana u kabini i
vozačevog pametnog telefona.
Telematika donosi usluge uživo (Kia
Live) na opcionom 10,25-inčnom TFT LCD širokom ekranu, sistem koristi svoju
eSIM karticu za prenos i osvežavanje podataka uživo tokom vožnje. To uključuje
saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mesta (POI), kao
i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima. Drugi deo sistema
UVO Connect su dijagnostički podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što
vozačima omogućava slanje rute vozilu pre početka putovanja i omogućava
proveravanje lokacije vozila u svakom trenutku.
Opcioni navigacioni sistem sa
10,25-inčnim ekranom na dodir standardno donosi Bluetooth povezivost za više
uređaja, putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno, kao i
upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto. Napredni deljivi ekran
korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje brojnih funkcija
vozila, prilagođavanje ekrana za tri aplikacije i još nekoliko funkcija.
Aktivne asistencije i sigurnosna tehnologija
Novi krosover standardno je opremljen
pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM). Isti u saradnji sa sistemom stabilnosti
(ESC) u slučaju prepoznavanja gubitka trakcije dodatno se brine za stabilnost vozila
kod kočenja i kod vožnje u krivini. Nudi puno aktivnih asistencijskih i
sigurnosnih tehnologija. To su između ostalog radarski tempomat sa funkcijom
stani/kreni, upozorenje na vozila u mrtvom uglu, sistem za sprečavanje sudara
sa prepoznavanjem vozila i pešaka, napredna funkcija informisanja o ograničenju
brzine, pomoć kod parkiranja, sistem za održavanje vozila u voznoj traci i
sistem za automatsko podešavanje dugih svetala.
Spoljašnji izgled za desetku
Gledajući ga iz profila primetan je
relativno dug poklopac motora koji se proteže do A-stuba iza prednjih točkova,
što daje vozilu sportsku, prema nazad zategnutu siluetu. Ima izraženu
masku hladnjaka, kao i većim otvorom za protok vazduha. Svetla su
novodizajnirana, sa Ceedovim karakterističnim LED svetlima u obliku kocki leda,
nad kojima je pokazivač pravca koji se proteže preko blatobrana. Pozadi
preovladavaju prepoznatljiva tanka high-tech LED svetla, koja iz nekih uglova
izgledaju kao da se protežu do ramena. Izrazito zaobljene linije, koje se
protežu vodoravno po vratima prtljažnika i zadnjem odbojniku daju vozilu širi,
stabilniji stav. Zadnji deo vozila je dinamičan i moderan.
Oblik karoserije i visina vozila
predstavljaju jednako robustan izgled koji privlači kupce ostalih sportskih terenaca
iz Kijine ponude. XCeedova udaljenost od tla iznosi 172 mm sa 16-inčnim
naplacima i 184 mm sa 18-inčnim naplacima, što je do 44 mm više u odnosu na
petovratni Ceed. Obimni blatobrani, bočne obloge i krovni nosači srebrne boje
vizuelno stvaraju čvršći izgled, a taj osećaj dodatno upotpunjuju metalne
lajsne na zadnjem odbojniku.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.4 T-GDi
Snaga 140 KS
Ubrzanje 10 sekundi
Potrošnja 8 - 10L
Maksimalna brzina 180 km/h
Komentari(0)