Koja je idealna temperatura za rad u kancelariji
Adekvatna temperatura na radnom mestu predmet je konstantnih debata tokom letnjih meseci. Dok je damama uglavnom hladno dok je klima uređaj upaljen, muškarcima je mnogo prijatnije u ohlađenoj sobi
Temperatura nije važna samo za komfor, već može značajno uticati i na produktivnost. Na primer, nedavno istraživanje je pokazalo da žene bolje rade u toplijim sredinama. Okruženje u kojem se osećamo komforno može zavisiti od pola, a određena istraživanja dokazuju da naša efikasnost na poslu takođe zavisi i od temperature na radnom mestu. Nedavno sprovedena studija u Nemačkoj pokazala je da ženski mozak bolje radi na višim temperaturama, dok muškarci postižu bolje rezultate radeći u hladnijim sredinama. Kako bismo pokušali da stavimo tačku na debate među kolegama o ovoj temi, vredno je pogledati šta je istraživanje pokazalo o idealnoj temperaturi na radnom mestu.
Poslodavac takođe može da
profitira od prave temperature
U studiji sprovedenoj na 500 ljudi u Nemačkoj,
učesnici su obavljali matematičke, verbalne i kognitivne zadatke na
temperaturama u rasponu od 16 do 32 stepena. Prema rezultatima, kako je
temperatura rasla, žene su brže obavljale matematičke i govorne zadatke, dok je
kod muškaraca bilo suprotno. S obzirom na to da su prednosti povećanja
efikasnosti kod dama veće od smanjenja efikasnosti muškaraca, istraživači
navode da povećanje vrednosti na termostatu može poboljšati ukupne performanse
kompanije.
Prema istraživanju koje je sprovedeno na Univerzitetu
Kornel u Sjedinjenim Američkim Državama, u kucanju na tastaturi pri temperaturi
od 25 stepeni zabeleženo je 10 odsto grešaka. U hladnijem okruženju od 20
stepeni, stopa grešaka porasla je na 25 odsto. Ovo pogoršanje efikasnosti može
se objasniti činjenicom da pri hladnoći telo troši više energije za zagrevanje
tela, što dovodi do manjka energije za koncentraciju, razmišljanje
ikreativnost. Istraživači takođe ističu da takvo smanjenje performansi znači
dodatni trošak od 10 procenata po satu za svakog zaposlenog.
Timski rad je bolji u
toplijem okruženju
Istraživanja pokazuju da idealna temperatura zavisi i
od prirode zadataka. Relativno visoke temperature mogu biti dobre za kreativno
razmišljanje, dok hladnije okruženje od 20 stepeni utiče na koncentraciju za
obavljanje ponavljajućih i monotonih zadataka. Visoke temperature, naravno, ne
znače sedeti u sauna, na primer, iznad 27 stepeni matematičke sposobnosti mogu
se pogoršati.
Ni prekomerna toplota nije
dobra za efikasnost
Pre nego što podesite termostat, treba obratiti pažnju
i na druge rezultate. Prema istraživanju koje je sprovedeno na Univerzitetu
tehnologije u Helsinkiju, najveća produktivnost zabeležena je na temperaturi od
22 stepena, a od 23-24 stepena radni učinci se pogoršavaju. Ovo znači da ako, na
primer, zaposleni rade u okruženju u kome je 30 stepeni, prema rezultatima
istraživanja imaju 8,9 odsto lošije učinke nego što bi imali u okruženju od 22
stepena.
Nenad Črnila - Saveti za
pravilno korišćenje klima uređaja
Osim toga što je bitno pronaći idealnu temperaturu
koja odgovara svima u kancelariji, trebalo bi na umu imati i zdravstvene
aspekte.
-Preporučljivo je da temperaturu u kancelariji
podesite u skladu sa spoljnom temperaturom. Rrazlika ne bi trebalo da bude viša
od 8-10 stepeni, kako bi se naše telo aklimatizovalo. Faktor koji dodatno utiče
na komfor je vlažnost vazduha - kaže Nenad Črnila iz LG Srbija, regionalni
menadžer projekata u okviru poslovne jedinice za klimatizaciju i energetska
rešenja.
Dodatno, izbegavajte direktan protok vazduha, a takođe ne bi trebalo da sedite na mestu gde klima izbacuje hladan vazduh, jer se možete prehladiti baš kao i napolju na vetru. Na poslu, klima je odgovornost rukovodioca, ali moramo obratiti pažnju na klimu i kod kuće čisteći filtere, menjati ih i s vremena na vreme proveravati spoljne i unutrašnje jedinice.
Komentari(0)