Mališan stvoren za gradsku vožnju
Novi „tvingo“ ima izuzetnu voznu dinamiku, specifičan dizajn, konfornu kabinu i izuzetno štedljiv agregat
Treća generacija „reno tvingo“ nudi nešto sasvim novo kada su u pitanju mali gradski automobili. Ovaj „francuz“ je jedinstven u svojoj klasi, a pored malih dimenzija, glavni argument ovog mališana je i izuzetno štedljiv motor. Novi „tvingo“ se lako usklađuje vozačevim željama i dizajniran je za mladu populaciju.
Okretni krug čak 8,6 metara
Ekipa MAKINA.RS imala je priliku da testira ovu malu
„ljutu guju“ u verziji Tce 0,9 kubika sa motorom snage od 90 KS. Potpuno novi
francuski automobil će sigurno pomrsiti račune konkurenciji u klasi. Možemo
reći za njega da je promenio potpuno lični opis. Lepši je i bolji od svojih
prethodnika. Sada izgleda sigurno i dinamično. Konstruisan je specijalno za
gradsku vožnju, pa sada njegov okretni krug iznosi čak 8,6 metara! Od svoje
braće se razlikuje kako dizajnerski, tako i po dimenzijama i motoru. Dugačak je
3,6 metara, širok 1,6, u visinu se proteže na 1,5, dok mu je međuosovinsko
rastojanje 2,5 metara. Povećane dimenzije kod „tvinga“ kao posledicu daju više
mesta u kabini i prtljažniku.
Fantastičan motor
Kod ovog malog gradskog lepotana iznenađenje je svakako
motor koji je „upakovan“ iznad zadnje osovine, a ispred „haube“, koja se inače
zaključava sa spoljašnje strane, sada se nalazi samo akumulator, posuda za
vodu, kočiono ulje i rashladna tečnost. Na pređenih 100 kilometara u gradskoj
vožnji „tvingo“ iz rezervoara istera odličnih sedam litara benzina, a na otvorenom
putu samo 5,5 litara. Odlični agregat je dobro „postavljen“, kao i provereni
„renoov“ petostepeni manuelni menjač. U svoje pregrade ulazi brzo i precizno.
Na „cajgeru“ ovog omalenog francuza isterali smo brzinu na 165 km/h, a do stotke
stižemo za 14 sekundi. Pored čvrste i sigurne konstrukcije karoserije, svaki
„tvingo“ u opremi ima standardno ABS, ESP, ASR i EBA sisteme, vazdušne
jastuke...
Udoban i prostran
Ovaj četvorotočkaš pruža odličnu udobnost i mnogo
prostora u kabini, i donosi mnogo iznenađenja. Instrument tabla u potpunosti je
okrenuta prema vozaču, dok grafika omogućava jednostavno neposredno čitanje
informacija zahvaljujući velikim i veoma dobro vidljivim ciframa. U njemu ima
dovoljno prostora za četiri putnika, a pregrada za razne sitnice ima na pretek.
Prtljažni prostor se „širi“ na nešto manje od 200 litara i u njega se mogu
smestiti dve odsrednje putne torbe. Treba reći da je novi francuski
četvorotočkaš na „EuroNcap“ testu dobio četiri zvezdice za bezbednost putnika.
Testirani model u „top“ paketu opreme košta 10.900 evra.
Međutim, „tvingo“ se u manjem paketu opreme prodaje već za 7.990 evra. Treba
istaći da je „Reno“ sa ovim malim modelom napravio pun pogodak kada su u
pitanju mali gradski četvorotočkaši.
Tekst
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina motora
0,9 Tce
Snaga 90 KS
Ubrzanje 14
sekundi
Potrošnja 5,5-7
Maksimalna
brzina 165 km/h
Cena 10.900 evra
Komentari(0)