Mercedes - EQ Power po prvi put u A-Klasi i B-Klasi
Plug-in hybridna vozila predstavljaju prekretnicu na putu ka vožnji bez izduvne emisije. Mercedes Benz Cars odeljenje nastavlja sa razvojem svojih plug-in hybridnih modela pod oznakom EQ Power
Tako danas model A 250 e (kombinovana potrošnja goriva 1.5-1.4 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 34-33 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 15.0-14.8 kWh/100 km), model A 250 e limuzina (kombinovana potrošnja goriva 1.4 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 33-32 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 14.8 -14.7 kWh/100 km) i model B 250 e (kombinovana potrošnja goriva 1.6-1.4 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 36-32 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 15.4-14.7 kWh/100 km) u segmentu kompaktnih vozila imaju svoju premijeru hybrid-nog pogona treće generacije.
Uvođenje na tržište ovih modela će biti obaveljeno krajem ove
i početkom naredne godine. EQ Power za modele A-Klasa i B-Klase naglašava
Mercedes-Benz plug-in inicijativu - komapnija je sebi kao cilj postavila da
proširi svoj portfolio plugin hybrid-nih vozila na 20 modela do 2020. godine. Za
nova kompaktna vozila sa EQ Power pogonom, doživljaj vožnje i pogodnost
upotrebe električnog pogona su u prvom planu. Najbolji pokazatelj su izuzetni
detalji - čisto električni domet od 70-75 km (NEDC), snaga elektro motora
(e-mašine) 75 kW, snaga kompletnog sistema 160 kW, obrtni moment kompletnog
sistema 450 Nm, maksimalna brzina 140 km/h (čisto električni pogonc) - 235 km/h
(ukupna; A-Klasa limuzina), ubrzanje od 0-100 km/h za 6,6 sekundi (A-Klasa
limuzina) i gotovo bez ikakvih ograničenja u prtljažniku u poređenju sa SUS
modelom.
Vozila koja pripadaju Mercedes-Benz gami kompaktnih vozila
poseduju poprečno postavljen SUS motor. Kompaktni hibridni pogon je razvijen sa
ciljem usklađivanja sa 8G-DCT menjačem sa dve spojnice i pogon je izveden na
istim principima kao i kod modela sa podužno postavljenim SUS motorom. U
pitanju je koncept stalno pobuđenog sinhronog motora sa unutrašnjim rotorom.
Stator je integrisan u kućište pogona, dok je vlažna spojnica visokog stepena
efikasnosti integrisana sa rotorom e-mašine. Hlađenje rotora i statora je u
skladu sa potrebama i omogućava korišćenje maksimalne snage i obrtnog momenta
motora bez ikakvih problema. Po prvi put na Mercedes-Benz vozilima, SUS motor
se startuje direktno e-mašinom - kompaktni hybrid-i ne poseduju zasebni 12
voltni starter.
Mnogo uživanja u vožnji
Snaga koju razvija e-mašina je 75 kW. Zajedno sa
4-cilindričnim benzinskim SUS motorom radne zapremine 1.33-litara ovo daje
maksimalnu snagu od 218 KS i ukupni obrtni moment sistema od 450 Nm.
Zahvaljujući EQ Power pogonu e-mašina modela A 250 i B 250 e trenutno reaguje
na zahtev vozača preko pedale gasa, i isporučuje impresivne performance - A 250
e, na primer, dostiže 100km/h za svega 6,6 sekundi i ostvaruje maksimalnu
brzinu od 235 km/h.
Litijum-jonska baterija ukupnog kapaciteta od oko 15.6 kWh se
koristi za skladištenje neophodne količine električne energije. Baterija se
može dopuniti i preko spoljašnjeg izvora energije. Modeli A 250 e i B 250 e se
mogu dopuniti pomoću punjača koji isporučuju naizmeničnu (AC) ili jednosmernu
(DC) struju. Odgovarajući priključak se nalazi na desnom boku vozila. Ovo znači
da je moguće napuniti ove kompaktne modele korištenjem Wallbox punjača snagom
od 7.4 kW pomoću naizmenične struje (AC) za oko 1.45 sati za punjenje od 10-100
procenata (napunjenosti) SoC (Status of Charge). Kada je u pitanju punjenje
jednosmernom strujom (DC) baterija se može napuniti za svega 25 minuta od 10 -
80 procenata SoC. Baterije za ove modele proizvodi kompanija Deutsche
ACCUMOTIVE koja je u punom vlasništvu Daimler kompanije. Težina visoko voltne
baterije iznosi oko 150 kilograma.
Genijalno pakovanje
Inovativni izduvni sistem je omogućen genijalnim načinom iskorištenja
slobodnog prostora - radije nego da se izduvni sistem pruža nazad do kraja
vozila, izduvni sistem se završava na sredini vozila ispod poda vozila, sa
zadnjim izduvnim loncem pozicioniranim u tunelu menjačkog prenosnika.
Integracija rezervoara goriva u prostor za ugradnju zadnje osovine omogućila je
dovoljno prostora za ugradnju visoko voltne baterije ispod zadnjih sedišta.
Zahvaljujući ovakvom dizajnu prtljažni prostor je umanjen u minimalnoj meri kod
modela A 250 e i B 250 e u poređenju sa modelima koji nemaju hybridni
pogon.
Budući da ova vozila koriste treću generaciju plug-in
hybridnog pogona, dostupne su im i sve funkcije treće generacije. Ovo uključuje
pogotovo inteligentu strategiju rada zasnovanu na ruti kretanja, koja uzima u
obzir faktore kao što su navigacioni podaci, ograničenja brzine kretanja i samu
rutu. Strategija rada takođe uzima u obzir i planiranu rutu kretanja i
postavlja kao prioritetan režim električnog pogona za najpovoljnije delove
rute.
Uvođenjem MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) raniji radni
režimi EQ Power modela plug-in pogona su postali programi vožnje. To znači da
je svaki Mercedes-Benz plug-in hybrid sa MBUX-om opremljennovim programima
vožnje "Electric" i "Battery Level". Ovaj način označavanja
će se koristiti počev od ovih kompaktnih modela pa ubuduće. Maksimalne
e-performanse se mogu doživeti u programu vožnje "Electric". SUS
motor ne radi dok vozač ne pritisne pedalu gasa do „daske“ (kickdown). U okviru
programa"Electric" snaga rekuperacije energije se može odabrati preko
papučica na upravljaču. Papučice omogućavaju izbor između 5 postavljenih nivoa
rekuperacije (DAUTO, D+, D, D- i D- -).
Comfort, ECO i Sport programi vožnje su takođe dostupni. U
skladu sa zahtevima vozaču je omogućeno da da prioritet vožnji na električni
pogon, ili da postavi fokus na dinamičnost u vožnji kombinovanim radom pogona
ili da preferira SUS motor kako bi se uštedelo na električnom dometu.
Ključna komforna funkcija je predklimatizacija kabine
(pre-entry climate control) pre startovanja vozila, budući da modeli A 250 e i
B 250 e poseduju električni kompresor klimatizacionog sistema.
Predklimatizacija prostora se takođe može komforno aktivirati i putem
smartphone-a. Vučni kapacitet ovih kompaktnih modela je zakođe zapanjujući i
iznosi 1600 kilograma.
Mercedes me Charge
pomaže prilikom planiranja rute
Baš kao što je jednostavno i komforno korišćenje kućnog
priključka i Mercedes-Benz Wallbox-a za punjenje baterije vozila isto je tako
dostupno komforno jednostavno punjenje tokom putovanja. Zahvaljujući MBUX
infotainment sistemu (Mercedes-Benz User Experience) vozač ima podršku u
pretrazi stanica za punjenje. MBUX sistem prepoznaje prirodan način govora,
omogućavajući vozaču da izvrši određenu pretragu korišćenjem komande "Hey
Mercedes, find charging stations nearby".
Putem Mercedes me Charge, vozač plug-in hybrid modela može
dobiti pristup mreži punjača širom sveta u okviru koje posluje više od 300
različitih operatera samo u Evropi (opštine, parkinzi, autoputevi, shopping
centri…). Zahvaljujući navigaciji, Mercedes-Benz stranka može ove stanice za
punjenje pronaći jednostavno i komforno im može pristupiti korišćenjem Mercedes
me Charge kartice, Mercedes me App-a ili direktno preko MBUX uređaja vozila.
Nije neophodan nikakav zaseban kontakt za ovu funkciju pored jednostavne
autentifikacije, stranka takođe ima dobit u vidu integrisane funkcije plaćanja
sa jednostavnom naplatom nakon što se registruje način plaćanja. Svaka
procedura punjenja se automatski knjiži. Troškovi pojedinačnih punjenja su
jasno vidljivi na mesečnoj fakturi.
The Mercedes-Benz
plug-in strategija
Plug-in hybrid strankama nudi najbolje od oba sveta - u gradu
ovi modeli rade čisto na električni pogon, dok na dužim putovanjima vozilo
najviše koristi SUS motor. Sveukupno ovaj vid pogona čini vozilo efikasnijim
budući da omogućava rekuperaciju energije tokom kočenja i da omogućava rad SUS
motora u oblastima koje više pogoduju SUS motoru. EQ Power takođe omogućava
visok nivo dinamičkih performansi. „EQ Power+“ je ime za performanse hybridnu
tehnologiju koju će koristi Mercedes‑AMG u budućnosti, a koja trenutno beleži
značajan uspeh u Formula 1.
Do kraja ove godine, Mercedes-Benz će u svojoj gami
posedovati više od deset plug-in hybridnih modela, atraktivan portfolio počev
od kompaktnih vozila do prestižnog Mercedes-Benz S-Klasa modela. Cilj koji je
postavljen za 2020. godinu je ponuda više od 20 modela našim strankama.
Novi plug-in hybrid-ni modeli S-, E- i C-Klase sa čisto električnim dometom do 50 kilometara u skladu sa NEDC standardom su predstavljeni prošle godine. U segmentu C- i E-Klase, Mercedes-Benz je jedini proizvođač koji kombinuje dizel motor sa plug-in tehnologijom, nudeći ovu kombinaciju u verzijama limuzine i karavana za ove dve modelne serije. U toku je osveženje GLC modela sa EQ Power tehnologijom. Ovaj model će biti takođe opremljen trećom generacijom hybridnog pogona i predstavljaće ulaznu tačku u SUV segment. Sledeći član EQ Power porodice biće GLE, sa planiranim čisto električnim dometom od oko 100 kilometara, čime se ukazuje na mogućnost još moćnijeg električnog doživljaja vožnje.
Komentari(0)