Mirafiori fabrika kompanije FCA puni 80 godina

Više od 35 inovativnih modela i 28.700.000 vozila je proizvedeno u Mirafiori fabrici u Torinu od njenog otvaranja pre 80 godina. Među njima je prvi Fiat 500, čija proizvodnja je počela 1957. godine

    foto: FCA
    Podeli




Montaža najmodernijeg robota kompanije Comau u jednoj od najvećih, i istorijski najvažnijih fabrika automobila na svetu, predstavlja vezu između prošlosti i budućnosti, sa ceremonijom organizovanom radi proslavljanja 80. godišnjice Mirafiori fabrike i početka radova na proizvodnoj liniji za novi Fiat 500 BEV. Ova nova generacija vozila nastavlja dugu tradiciju inovativnih modela (više od 35 sveukupno) koji su sišli sa proizvodnih linija u fabrici Mirafiori. Među njima je i prvi Fiat 500, koji je počeo da se proizvodi 1957. godine.

Pjetro Gorlier

Sa lokalnim i regionalnim zvaničnicima i predstavnicima institucija, uključujući gradonačelnicu Torina, Kjaru Apendino, predsednika Pijemonta, Alberta Ćirija, i prefekta Torina Klaudija Palombu, Pjetro Gorlier, operativni direktor kompanije FCA za region EMEA je rekao da se Mirafiori transformisao zajedno sa gradom Torinom.

-Delio je iste uspehe i teška vremena, ali je uvek pronalazio način da se vrati na noge. I to je jedna od najstarijih evropskih fabrika automobila koja radi do dan danas - Pjetro Gorlier.

Od njenog otvaranja pre 80 godina, preko 28.700.000 vozila je proizvedeno u fabrici Mirafiori. Danas, oko 20.000 ljudi radi i proizvodnom kompleksu u Torinu (Mirafiori i Grugliasco) uključujući one koji su direktno uključeni u proizvodnju, kao i povezane aktivnosti poput inženjeringa, dizajna, prodaje, finansijskih usluga i delova i dodatne opreme.

Mirafiori je najveći proizvodni pogon kompanije FCA na svetu. Poslovanje kompanije FCA u regionu Pijemont takođe uključuje dodatnih 4.000 zaposlenih i nekih 40.000 ljudi koji rade za snabdevače. Današnje proslave su obeležile otvaranje novog poglavlja za fabriku Mirafiori. Platforma koja se montira unutar fabrike je posebno namenjena za električne automobile, i njena prva primena će biti za Fiat 500 BEV. Prvi robot je montiran, a ostatak fabrike će biti preuređen tokom narednih meseci. Planirano je da proizvodnja prvih predproizvodnih modela počne krajem godine.

Oko 1.200 ljudi će raditi na proizvodnji modela

Oko 1.200 ljudi će raditi na proizvodnji modela Fiat 500 BEV, a nova proizvodna linija će imati kapacitet od 80.000 vozila godišnje, sa potencijalom za proširivanje. Ukupna vrednost investicije za projekat, uključujući projektovanje, razvoj, inženjering i izgradnju proizvodne linije je oko 700 miliona evra. Planirano je da proizvodnja počne tokom drugog kvartala 2020. godine.

Prva faza našeg investicionog plana za Mirafiori

-Ovaj automobil je u potpunosti zamišljen, dizajniran i stvoren ovde. To je istinski proizvod „Made at Fiat“ i „Made in Turin“ domišljatosti. To je još jedan primer sposobnosti da se stvara i inovira, sposobnosti koje ima na pretek u našoj kompaniji i u ovom gradu. U Torinu, mi razvijamo vrhunski novi centar električne mobilnosti koji trenutno zapošljava 260 radnika. Novi električni Fiat 500 predstavlja samo prvu fazu našeg investicionog plana za Mirafiori - rekao je Gorlier i dodao: - Ovaj projekat će biti praćen sa obnavljanjem Maserati game, počevši od modela Levante, i dodavanje novih modela kao što je predviđeno našim poslovnim planom.

FCA osnovala poslovnu jedinicu za e-Mobilnost

Tokom prošlih nedelja, kompanija FCA je osnovala poslovnu jedinicu za e-Mobilnost u EMEA regionu, koja će biti odgovorna za koordinisanje svih aktivnosti vezanih za elektrifikaciju. FCA je takođe nedavno potpisala ugovore sa kompanijama Enel X i Engie, koje će joj omogućiti da pruži rešenja za pojednostavljivanje života klijentima koji kupuju i koriste električna vozila bilo kog brenda Grupe.

Vraćanje struje u mrežu

U Italiji, Grupa planira da montira preko 900 stanica za punjenje kod proizvodnih pogona i parkinga za zaposlene, oko 1.200 kod Leasys Mobility radnji i preko 1.100 kod prodajnih salona. Ukupna vrednost investicije za ovaj projekat je 33 miliona evra. Takođe, FCA razmatra projekte bazirane na inovativnoj tehnologiji „vraćanja struje u mrežu“, koja omogućava vozilima da vraćaju struju u mrežu kada je najpotrebnija tokom najveće potražnje, a onda da se prebaci na punjenje kada se potražnja vrati u granice normale.

Ovo će pogodovati mušterijama, dok će u isto vreme smanjivati proizvodnju energije. Model 500 BEV projekat je deo mnogo šireg investicionog plana kompanije FCA za Italiju tokom perioda od 2019. do 2021. godine. U stvari, Grupa će investirati ukupno pet miliona evra da podrži značajno obnavljanje svoje game proizvoda, sa dodavanjem 13 potpuno novih ili značajno redizajniranih modela i širokog izbora električnih vozila, uključujući 12 električnih verzija novih ili postojećih modela.

-Uprkos zahtevnoj makro-ekonomskoj klimi, i zbog nje slabim uslovima na tržištu, mi smo potvrdili naš investicioni plan i ceremonija ovog 11. jula je konkretan znak da naši projekti brzo napreduju - rekao je Gorlier.

Tokom ceremonije, operativni direktor (COO) je pomenuo niz drugih bitnih događaja, uključujući i prezentaciju novih „plug-in“ hibridnih verzija modela Jeep Renegade i Jeep Compass tokom sajma u Ženevi, i svetsku premijeru električnog vozila Ducato (prvo električno vozilo koje je FCA proizvela u Evropi), koja je održana u Torinu pre par nedelja. Takođe je pomenuo tekuće aktivnosti u drugim pogonima Grupe u Italiji, uključujući i bivšu Rivalta fabriku, joše jedan bitan pogon u Pijemontu, za koji se planira da postane globalni centar za distribuciju Mopar delova, koji će usluživati Evropu, Bliski istok, Afriku i druga svetska tržišta, Verrone fabriku, koja već proizvodi sisteme prenosa za veliki broj modela, i postavljen je da uveća proizvodju za Ducato, Pratola Serra fabriku koja će početi da proizvodi novi motor za Ducato krajem 2020. godine i Cento fabriku koja je pre malo više od mesec dana počela da proizvodi novu generaciju V6 motora, koji će se svi izvoziti i ugrađivati u Ram vozila koja se prodaju u Severnoj Americi.

Novi Fiat 500 BEV će imati najsavremenija rešenja

-Svi automobili koji su sišli sa proizvodne trake u Mirafiori fabrici su bili revolucionarni za svoje vreme, jer su uvek imali nešto inovativno i jedinstveno. Bilo da je to njihov stil, dimenzije, motor, korišćeni materijali ili koncept prema kojem su razvijeni. Danas, naša ideja inoviranja se nije promenila. Novi Fiat 500 BEV će imati najsavremenija rešenja u industrijskom i tržišnom kontekstu koji se mnogo razlikuje od onog od pre samo par godina. Da ponovim, postaće ključna tačka u istoriji kompanije FCA i mobilnosti uopšte - objasnio je rekao je Gorlier.

Komentari(0)

sortiraj