Mirafiori fabrika kompanije FCA puni 80 godina
Više od 35 inovativnih modela i 28.700.000 vozila je proizvedeno u Mirafiori fabrici u Torinu od njenog otvaranja pre 80 godina. Među njima je prvi Fiat 500, čija proizvodnja je počela 1957. godine
Montaža najmodernijeg robota kompanije Comau u jednoj od najvećih, i istorijski najvažnijih fabrika automobila na svetu, predstavlja vezu između prošlosti i budućnosti, sa ceremonijom organizovanom radi proslavljanja 80. godišnjice Mirafiori fabrike i početka radova na proizvodnoj liniji za novi Fiat 500 BEV. Ova nova generacija vozila nastavlja dugu tradiciju inovativnih modela (više od 35 sveukupno) koji su sišli sa proizvodnih linija u fabrici Mirafiori. Među njima je i prvi Fiat 500, koji je počeo da se proizvodi 1957. godine.
Pjetro Gorlier
Sa lokalnim i
regionalnim zvaničnicima i predstavnicima institucija, uključujući
gradonačelnicu Torina, Kjaru Apendino, predsednika Pijemonta, Alberta Ćirija, i
prefekta Torina Klaudija Palombu, Pjetro
Gorlier, operativni direktor kompanije FCA za region EMEA je rekao da se Mirafiori
transformisao zajedno sa gradom Torinom.
-Delio je
iste uspehe i teška vremena, ali je uvek pronalazio način da se vrati na noge.
I to je jedna od najstarijih evropskih fabrika automobila koja radi do dan
danas - Pjetro Gorlier.
Od njenog otvaranja
pre 80 godina, preko 28.700.000 vozila je proizvedeno u fabrici Mirafiori.
Danas, oko 20.000 ljudi radi i proizvodnom kompleksu u Torinu (Mirafiori i
Grugliasco) uključujući one koji su direktno uključeni u proizvodnju, kao i
povezane aktivnosti poput inženjeringa, dizajna, prodaje, finansijskih usluga i
delova i dodatne opreme.
Mirafiori je
najveći proizvodni pogon kompanije FCA na svetu. Poslovanje kompanije FCA u
regionu Pijemont takođe uključuje dodatnih 4.000 zaposlenih i nekih 40.000
ljudi koji rade za snabdevače. Današnje proslave su obeležile otvaranje novog
poglavlja za fabriku Mirafiori. Platforma koja se montira unutar fabrike je
posebno namenjena za električne automobile, i njena prva primena će biti za
Fiat 500 BEV. Prvi robot je montiran, a ostatak fabrike će biti preuređen tokom
narednih meseci. Planirano je da proizvodnja prvih predproizvodnih modela počne
krajem godine.
Oko 1.200 ljudi će
raditi na proizvodnji modela
Oko 1.200 ljudi će raditi
na proizvodnji modela Fiat 500 BEV, a nova proizvodna linija će imati kapacitet
od 80.000 vozila godišnje, sa potencijalom za proširivanje. Ukupna vrednost
investicije za projekat, uključujući projektovanje, razvoj, inženjering i
izgradnju proizvodne linije je oko 700 miliona evra. Planirano je da
proizvodnja počne tokom drugog kvartala 2020. godine.
Prva faza našeg
investicionog plana za Mirafiori
-Ovaj
automobil je u potpunosti zamišljen, dizajniran i stvoren ovde. To je istinski
proizvod „Made at Fiat“ i „Made in Turin“ domišljatosti. To je još
jedan primer sposobnosti da se stvara i inovira, sposobnosti koje ima na pretek
u našoj kompaniji i u ovom gradu. U Torinu, mi razvijamo vrhunski novi centar
električne mobilnosti koji trenutno zapošljava 260 radnika. Novi električni
Fiat 500 predstavlja samo prvu fazu našeg investicionog plana za Mirafiori -
rekao je Gorlier i dodao: - Ovaj projekat će biti praćen sa obnavljanjem
Maserati game, počevši od modela Levante, i dodavanje novih modela kao što je predviđeno
našim poslovnim planom.
FCA osnovala
poslovnu jedinicu za e-Mobilnost
Tokom prošlih
nedelja, kompanija FCA je osnovala poslovnu jedinicu za e-Mobilnost u EMEA
regionu, koja će biti odgovorna za koordinisanje svih aktivnosti vezanih za
elektrifikaciju. FCA je takođe nedavno potpisala ugovore sa kompanijama Enel X
i Engie, koje će joj omogućiti da pruži rešenja za pojednostavljivanje života
klijentima koji kupuju i koriste električna vozila bilo kog brenda Grupe.
Vraćanje struje u mrežu
U Italiji, Grupa
planira da montira preko 900 stanica za punjenje kod proizvodnih pogona i
parkinga za zaposlene, oko 1.200 kod Leasys Mobility radnji i preko 1.100 kod
prodajnih salona. Ukupna vrednost investicije za ovaj projekat je 33 miliona
evra. Takođe, FCA razmatra projekte bazirane na inovativnoj tehnologiji
„vraćanja struje u mrežu“, koja omogućava vozilima da vraćaju struju u mrežu
kada je najpotrebnija tokom najveće potražnje, a onda da se prebaci na punjenje
kada se potražnja vrati u granice normale.
Ovo će pogodovati
mušterijama, dok će u isto vreme smanjivati proizvodnju energije. Model 500 BEV
projekat je deo mnogo šireg investicionog plana kompanije FCA za Italiju tokom
perioda od 2019. do 2021. godine. U stvari, Grupa će investirati ukupno pet
miliona evra da podrži značajno obnavljanje svoje game proizvoda, sa dodavanjem
13 potpuno novih ili značajno redizajniranih modela i širokog izbora
električnih vozila, uključujući 12 električnih verzija novih ili postojećih
modela.
-Uprkos zahtevnoj
makro-ekonomskoj klimi, i zbog nje slabim uslovima na tržištu, mi smo potvrdili
naš investicioni plan i ceremonija ovog 11. jula je konkretan znak da naši
projekti brzo napreduju - rekao je Gorlier.
Tokom ceremonije,
operativni direktor (COO) je pomenuo niz drugih bitnih događaja, uključujući i
prezentaciju novih „plug-in“ hibridnih verzija modela Jeep Renegade i Jeep
Compass tokom sajma u Ženevi, i svetsku premijeru električnog vozila
Ducato (prvo električno vozilo koje je FCA proizvela u Evropi), koja je održana
u Torinu pre par nedelja. Takođe je pomenuo tekuće aktivnosti u drugim pogonima
Grupe u Italiji, uključujući i bivšu Rivalta fabriku, joše jedan bitan pogon u
Pijemontu, za koji se planira da postane globalni centar za distribuciju Mopar
delova, koji će usluživati Evropu, Bliski istok, Afriku i druga svetska
tržišta, Verrone fabriku, koja već proizvodi sisteme prenosa za veliki broj
modela, i postavljen je da uveća proizvodju za Ducato, Pratola Serra fabriku
koja će početi da proizvodi novi motor za Ducato krajem 2020. godine i Cento
fabriku koja je pre malo više od mesec dana počela da proizvodi novu generaciju
V6 motora, koji će se svi izvoziti i ugrađivati u Ram vozila koja se prodaju u
Severnoj Americi.
Novi Fiat 500 BEV
će imati najsavremenija rešenja
-Svi automobili koji su sišli sa proizvodne trake u Mirafiori fabrici su bili revolucionarni za svoje vreme, jer su uvek imali nešto inovativno i jedinstveno. Bilo da je to njihov stil, dimenzije, motor, korišćeni materijali ili koncept prema kojem su razvijeni. Danas, naša ideja inoviranja se nije promenila. Novi Fiat 500 BEV će imati najsavremenija rešenja u industrijskom i tržišnom kontekstu koji se mnogo razlikuje od onog od pre samo par godina. Da ponovim, postaće ključna tačka u istoriji kompanije FCA i mobilnosti uopšte - objasnio je rekao je Gorlier.
Komentari(0)