Napunjen za budućnost - eActros LongHaul za transport na velike udaljenosti

U pogledu nosivosti, udaljenosti i ruta, teretni transport na duge relacije je najzahtevniji segment u drumskom transportu tereta. Istovremeno, ovde postoji veliki potencijal za smanjenje CO2 emisije

    foto: Mercedes
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nakon lansiranja na tržište eActros-a za transport teških tereta 2021. godine, Mercedes-Benz Trucks sada pokreće sledeću fazu za težak transport na duge relacije na baterije. Kompanija je prvi put predstavila eActros LongHaul, najavljen 2020. godine, na IAA Transportation 2022 sajmu u Hanoveru. Sa jasnim konturama i LED svetlosnom trakom u prednjem delu, vozilo pruža uvid u dizajna vozila za serijsku proizvodnju. Prvi prototipovi su već prošli intenzivna testiranja i biće testirani na javnim putevima ove godine. U narednoj godini, prototipovi biće poslati različitim kupcima na testiranje.

Karin Radstrom

-Kontinuirano proširujemo naš portfolio električnih kamiona na baterije. Naš fokus je na pružanju jasnih prednosti klijentima. Zbog toga su naši električni kamioni posebno dizajnirani za e-mobilnost, što im daje bolju upravljivost, energetsku efikasnost i izdržljivost - Karin Radstrom, CEO Mercedes-Benz Trucks.

Prednosti modela Mercedes-Benz eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks je takođe najavio dodatne informacije o seriji modela eActros LongHaul. Tri baterije obezbeđuju instalirani ukupni kapacitet od preko 600 kWh. Dva elektromotora, kao deo nove e-osovine, generišu kontinuiranu snagu od 400 kW i maksimalnu snagu od preko 600 kW. Pored tegljača, Mercedes-Benz Trucks će takođe proizvoditi krute varijante eActros LongHaul-a odmah pri lansiranju na tržište. Ovo će kupcima ponuditi brojne druge opcije upotrebe u potpuno električnom transportu. Mercedes-Benz Trucks razvojni inženjeri dizajniraju eActros LongHaul tako da vozilo i njegove komponente ispunjavaju iste zahteve u pogledu izdržljivosti kao i uporedivi konvencionalni Actros za velike udaljenosti. To znači 1,2 miliona kilometara puta u periodu od deset godina.

eActros LongHaul će biti prvo potpuno električno serijsko vozilo kompanije Mercedes-Benz Trucks koje će se proizvoditi od početka do kraja na postojećoj montažnoj traci u fabrici kamiona Wörth. Ovo takođe uključuje ugradnju svih električnih komponenti i puštanje vozila u rad na kraju linije. To omogućava visoke proizvodne kapacitete i potpuno paralelnu proizvodnju kako konvencionalnih tako i potpuno električnih kamiona na istoj liniji. Sa modelima eActros 300/400 i eEconic, sa druge strane, elektrifikacija se do sada odvijala u posebnom procesu u Future Truck Center u Wörth-u.

Baterije koje se koriste u eActros LongHaul modelu koriste tehnologiju litijum-gvožđe fosfatnih ćelija (LFP). Odlikuje ih, pre svega, dug radni vek i više upotrebljive energije. Baterije eActros LongHaul-a mogu da se pune od 20 do 80 procenata za manje od 30 minuta na stanici za punjenje sa snagom od oko jednog megavata. Srž koncepta Mercedes-Benz Trucks za dugolinijski transport na baterije je da ponudi kupcima kompletno rešenje koje se sastoji od tehnologije vozila, konsaltinga, infrastrukture za punjenje i usluga. Planirano je da eActros LongHaul bude pravi izbor za kupce u pogledu profitabilnosti, održivosti i pouzdanosti. Prvi prototipovi su već podvrgnuti intenzivnom testiranju, a eActros LongHaul će biti testiran na javnim putevima ove godine. U narednoj godini, prototipovi koji su blizu proizvodnje ići će kupcima na testiranje u stvarnom svetu.

ePrikolica za još veće domete

Elektrifikovane prikolice mogu značajno povećati domet električnih kamiona. Na primer, tehnološka kompanija Trailer Dinamics razvila je "eTrailer" zajedno sa proizvođačem prikolica Krone. Jezgro je e-osovina ugrađena u prikolicu, uključujući baterije, koje dodatnom snagom podržavaju vučno vozilo. U zavisnosti od kapaciteta baterije eTrailer-a, sa serijskom verzijom eActros LongHaul-a mogući su domet od više od 800 kilometara sa jednim punjenjem baterije.

Posvećenost sa partnerima za infrastrukturu za punjenje

Što se tiče javne mreže punjenja za dugolinijski transport, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group osnovali su zajedničko preduzeće u julu. Zajedničko preduzeće planira da instalira i upravlja punjačima visokih performansi za kamione i autobuse na baterije u Evropi. Mreža za punjenje koju su pokrenule tri strane biće otvorena i dostupna svim teškim komercijalnim vozilima u Evropi, bez obzira na marku. Mercedes-Benz Trucks sarađuje sa kompanijama Siemens Smart Infrastructure i ENGIE po pitanju tema punjenja.

Pored toga, Daimler Truck učestvuje u projektu „punjenja visokih performansi u kamionskom transportu na velike udaljenosti“ (HoLa). Cilj ovog projekta, pod patronatom VDA, jeste planiranje, izgradnja i rad odabrane infrastrukture za punjenje visokih performansi za duge transporte baterija električnih vozila. Na četiri lokacije u Nemačkoj biće postavljene dve tačke za punjenje Megavatt Charging Sistem (MCS) visokih performansi i testirane u stvarnom svetu. U projekat su uključeni razni drugi partneri iz konzorcijuma iz industrije.

eKonsalting za e-mobilnost po meri

Pošto je e-mobilnost više od nove tehnologije, Mercedes-Benz Trucks će integrisati eActros LongHaul, kao i njegove trenutno dostupne električne kamione, u holistički ekosistem koji uključuje konsultantske usluge za efikasno korišćenje vozila i optimizaciju ukupnih troškova vlasništva (TCO). Na primer, postojeće rute se mogu koristiti za određivanje najrealnijeg i najsmislenijeg profila primene električnih kamiona za dotičnog kupca kako bi se odredile rute koje se mogu voziti električnim kamionima. Pored elektrifikacije depoa, sva pitanja u vezi sa planiranjem, modalitetima primene i implementacijom koja se odnose na potrebnu infrastrukturu za punjenje, kao i mrežno povezivanje, takođe su deo tzv. eKonsaltinga, u zavisnosti od zahteva korisnika.

Komentari(0)

sortiraj