Napunjen za budućnost - eActros LongHaul za transport na velike udaljenosti
U pogledu nosivosti, udaljenosti i ruta, teretni transport na duge relacije je najzahtevniji segment u drumskom transportu tereta. Istovremeno, ovde postoji veliki potencijal za smanjenje CO2 emisije
Nakon lansiranja na tržište eActros-a za transport teških tereta 2021. godine, Mercedes-Benz Trucks sada pokreće sledeću fazu za težak transport na duge relacije na baterije. Kompanija je prvi put predstavila eActros LongHaul, najavljen 2020. godine, na IAA Transportation 2022 sajmu u Hanoveru. Sa jasnim konturama i LED svetlosnom trakom u prednjem delu, vozilo pruža uvid u dizajna vozila za serijsku proizvodnju. Prvi prototipovi su već prošli intenzivna testiranja i biće testirani na javnim putevima ove godine. U narednoj godini, prototipovi biće poslati različitim kupcima na testiranje.
Karin Radstrom
-Kontinuirano proširujemo naš
portfolio električnih kamiona na baterije. Naš fokus je na pružanju jasnih
prednosti klijentima. Zbog toga su naši električni kamioni posebno dizajnirani
za e-mobilnost, što im daje bolju upravljivost, energetsku efikasnost i izdržljivost
- Karin Radstrom, CEO Mercedes-Benz Trucks.
Prednosti
modela Mercedes-Benz eActros LongHaul
Mercedes-Benz Trucks je takođe
najavio dodatne informacije o seriji modela eActros LongHaul. Tri baterije
obezbeđuju instalirani ukupni kapacitet od preko 600 kWh. Dva elektromotora,
kao deo nove e-osovine, generišu kontinuiranu snagu od 400 kW i maksimalnu
snagu od preko 600 kW. Pored tegljača, Mercedes-Benz Trucks će takođe
proizvoditi krute varijante eActros LongHaul-a odmah pri lansiranju na tržište.
Ovo će kupcima ponuditi brojne druge opcije upotrebe u potpuno električnom
transportu. Mercedes-Benz Trucks razvojni inženjeri dizajniraju eActros
LongHaul tako da vozilo i njegove komponente ispunjavaju iste zahteve u pogledu
izdržljivosti kao i uporedivi konvencionalni Actros za velike udaljenosti. To
znači 1,2 miliona kilometara puta u periodu od deset godina.
eActros LongHaul će biti prvo
potpuno električno serijsko vozilo kompanije Mercedes-Benz Trucks koje će se
proizvoditi od početka do kraja na postojećoj montažnoj traci u fabrici kamiona
Wörth. Ovo takođe uključuje ugradnju svih električnih komponenti i puštanje
vozila u rad na kraju linije. To omogućava visoke proizvodne kapacitete i
potpuno paralelnu proizvodnju kako konvencionalnih tako i potpuno električnih
kamiona na istoj liniji. Sa modelima eActros 300/400 i eEconic, sa druge
strane, elektrifikacija se do sada odvijala u posebnom procesu u Future Truck
Center u Wörth-u.
Baterije koje se koriste u eActros
LongHaul modelu koriste tehnologiju litijum-gvožđe fosfatnih ćelija (LFP).
Odlikuje ih, pre svega, dug radni vek i više upotrebljive energije. Baterije
eActros LongHaul-a mogu da se pune od 20 do 80 procenata za manje od 30 minuta
na stanici za punjenje sa snagom od oko jednog megavata. Srž koncepta
Mercedes-Benz Trucks za dugolinijski transport na baterije je da ponudi kupcima
kompletno rešenje koje se sastoji od tehnologije vozila, konsaltinga,
infrastrukture za punjenje i usluga. Planirano je da eActros LongHaul bude
pravi izbor za kupce u pogledu profitabilnosti, održivosti i pouzdanosti. Prvi
prototipovi su već podvrgnuti intenzivnom testiranju, a eActros LongHaul će
biti testiran na javnim putevima ove godine. U narednoj godini, prototipovi
koji su blizu proizvodnje ići će kupcima na testiranje u stvarnom svetu.
ePrikolica
za još veće domete
Elektrifikovane prikolice mogu
značajno povećati domet električnih kamiona. Na primer, tehnološka kompanija
Trailer Dinamics razvila je "eTrailer" zajedno sa proizvođačem
prikolica Krone. Jezgro je e-osovina ugrađena u prikolicu, uključujući
baterije, koje dodatnom snagom podržavaju vučno vozilo. U zavisnosti od
kapaciteta baterije eTrailer-a, sa serijskom verzijom eActros LongHaul-a
mogući su domet od više od 800 kilometara sa jednim punjenjem baterije.
Posvećenost
sa partnerima za infrastrukturu za punjenje
Što se tiče javne mreže punjenja za
dugolinijski transport, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group osnovali su
zajedničko preduzeće u julu. Zajedničko preduzeće planira da instalira i
upravlja punjačima visokih performansi za kamione i autobuse na baterije u
Evropi. Mreža za punjenje koju su pokrenule tri strane biće otvorena i
dostupna svim teškim komercijalnim vozilima u Evropi, bez obzira na marku.
Mercedes-Benz Trucks sarađuje sa kompanijama Siemens Smart Infrastructure i
ENGIE po pitanju tema punjenja.
Pored toga, Daimler Truck učestvuje u
projektu „punjenja visokih performansi u kamionskom transportu na velike
udaljenosti“ (HoLa). Cilj ovog projekta, pod patronatom VDA, jeste planiranje,
izgradnja i rad odabrane infrastrukture za punjenje visokih performansi za duge
transporte baterija električnih vozila. Na četiri lokacije u Nemačkoj biće
postavljene dve tačke za punjenje Megavatt Charging Sistem (MCS) visokih
performansi i testirane u stvarnom svetu. U projekat su uključeni razni drugi
partneri iz konzorcijuma iz industrije.
eKonsalting
za e-mobilnost po meri
Pošto je e-mobilnost više od nove tehnologije, Mercedes-Benz Trucks će integrisati eActros LongHaul, kao i njegove trenutno dostupne električne kamione, u holistički ekosistem koji uključuje konsultantske usluge za efikasno korišćenje vozila i optimizaciju ukupnih troškova vlasništva (TCO). Na primer, postojeće rute se mogu koristiti za određivanje najrealnijeg i najsmislenijeg profila primene električnih kamiona za dotičnog kupca kako bi se odredile rute koje se mogu voziti električnim kamionima. Pored elektrifikacije depoa, sva pitanja u vezi sa planiranjem, modalitetima primene i implementacijom koja se odnose na potrebnu infrastrukturu za punjenje, kao i mrežno povezivanje, takođe su deo tzv. eKonsaltinga, u zavisnosti od zahteva korisnika.
Komentari(0)