Nemac pun adrenalina
Opel Astra sport turer ima upečatljiv dizajn, skrojena je vrhunski od glave do pete, koja iza lepe spoljašnjosti krije mnogo više u svojoj unutrašnjosti
Velika očekivanja Opela od novog modela Astre u karavan verziji izgleda da su se dobro isplatila. Ovaj četvorotočkaš vozače je očarao prevashodno odličnim dizajnom, a kada se na to doda da je tokom vožnje utegnut skoro na svim poljima, možemo reći da je iz nemačke fabrike na drumove stigao kvalitetan automobil.
Perfektan agregat
Da bi videla od čega je
skrojena ova karavnska aždaja, redakcija WWW.MAKINA.RS imala je priliku da
testira novu Astru u verziji 1,6 CDTI sa motorom snage 110 KS. Kao i kod
hečbeka, koju smo imali prilike da vozimo, nova generacija donosi revoluciju u
svojoj klasi, sa odličnim karakteristikama ne samo u pogledu tehničkog i
ekonomskog dostignuća već i u pogledu industrijskog dizajna. Njegova
unutrašnjost je prostrana, udobna i praktična. Na zadnjoj klupi ima dovoljno
prostora za glavu i kolena. Deljiva je i omogućuje prevoz dužih predmeta.
Potpunim preklapanjem sedišta dobija se prtljažni prostor maksimalne zapremine
od čak 1.630 litara, a u normalnom stanju iznosi 540 litara. U prtljažniku ima
dovoljno mesta da se smeste tri velike putne torbe, kao i razne sitnice.
Najbolji u klasi
Čim smo seli u automobil,
bukvalno nam se sve samo reklo, zašto i kako je ovaj lepotan jedan od najboljih
u klasi. U njemu je sve nadohvat ruke i stiče se utisak da je pravljen samo za
vas. Svoju pravu narav otkrio nam je kada smo mu stisli papučicu gasa. Od 0 do
100 km/h stižemo za samo 9 sekundi! U tom trenutku pokazalo se da diše snagom i
adrenalinom. Na cajgeru ovog lepotana isterali smo čitavih 195 km/h!
Kabina je odlično uređena,
upakovana i maksimalno utegnuta za najstrožije sladokusce. Unapređena je u
okviru tri nivoa opreme. Instrument tabla sve važne informacije predstavlja u
vozačevom vidnom polju, što je, verujte, pri velikim brzinama veoma važno.
Opelovi inženjeri su pazili da porast dimenzija pretoče u veću prostranost
putnika u unutrašnjosti.
U krivine smo ulazili
precizno uz optimalno prijanjanje. Ono što je najbitnije, testirani model je
izuzetno štedljiv. Iako nismo bili ni najmanje laki na gasu, nova Astra u
karavan verziji nas je prijatno iznenadila potrošnjom. Na otvorenom putu istera
5,5 litara, a u gradskoj vožnji iz rezervoara iscuri 7,2 litara dizela.
Šestostepeni manuelni menjač je odlično podešen za sva iskušenja na drumu, jer
u svoje pregrade ulazi veoma precizno.
Oštriji izgled
Dugačaka je 4,7 metara,
široka 1,87, a u visinu se proteže do odličnih 1,5 metara. Međuosovinsko
rastojanje je produženo i sada iznosi 2,66 metara. Zaobljene linije na ovom
prelepom četvorotočkašu postale su znatno oštrije i blago četvrtaste za razliku
od svog prethodnika. To se najbolje uočava na prednjem delu automobila,
farovima, haubi i krilima. Slično je i sa zadnjim branikom i zadnjim svetlima.
Kod ovog četvorotočkaša prednost imaju kvalitet, funkcionalnost i preglednost
gde god sedeli u automobilu. Nova Astra u karavan verziji do detalja izgleda
stvarno dobro.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina motora 1.6 CDTI
Snaga 110 KS
Ubrzanje 0-100km/h za 9 sekundi
Potrošnja 5,5-7,2l
Komentari(1)