Novi Jeep Wrangler 4xc - Efikasan i zabavan

Brend Jeep je predstavio svoj novi Wrangler 4xe, označavajući dolazak najsposobnijeg i tehnički najnaprednijeg modela Wrangler ikada

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Jeep Wrangler 4xe modeli biće dostupni u Evropi, Kini i Sjedinjenim Američkim Državama početkom 2021. godine. Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe, predstavljeni prošle godine u Ženevi, su počeli da pristižu u Evropu ovog leta. Novi Jeep 4xe modeli dolaze nakon predstavljanja modela Jeep Grand Commander PHEV u Kini prošle godine. Plug-in hibridni pogonski sistem modela Wrangler 4xe može da pređe do otprilike 40 kilometara skoro nečujno i bez emisije štetnih gasova, što ga čini pogodnim za kratka dnevna putovanja u potpuno električnom režimu bez neizvesnosti zbog dometa i najsposobnijim i najekološkijim Jeep terenskim vozilom, u kombinaciji sa slobodom spuštenog krova koju pruža Wrangler. Jeep će ponuditi elektrifikovane verzije svakog modela u narednih nekoliko godina, u okviru svoje težnje da postane lider u ekološkoj premijum tehnologiji. Elektrifikovana Jeep vozila će nositi značku 4xe.

Kristijan Munije

-Naša Jeep 4xe vozila će biti najefikasnija, najodgovornija i najsposobnija koja je brend ikad napravio - rekao je Kristijan Munije, globalni predsednik brenda Jeep u FCA. -Mi smo posvećeni tome da Jeep bude najzeleniji brend terenskih vozila. Elektrifikacija Jeep game će dozvoliti onima koji svakodnevno voze na kraćim relacijama da putuju isključivo na struju, pružajući efikasno i zabavno iskustvo na stazi i pružajući mogućnost da se uživa u još većoj terenskoj sposobnosti Jeep vozila u skoro potpunoj tišini. Napredan pogonski sistem modela Wrangler 4xe pruža jedinstveno iskustvo na stazi i van nje kroz kombinaciju dva električna motora, bateriju visoke voltaže, visokotehnološki redni 4-cilindarski 2,0-litarski motor sa turbo punjenjem i robusnim TorqueFlite osmobrzinskim automatskim menjačem.

Najnapredniji pogonski sistem ikad razvijen za Jeep Wrangler maksimizuje efikasnost i eliminiše neizvesnost zbog dometa, omogućavajući rad u potpuno električnom režimu za većinu svakodnevnih putovanja. Obrni moment iz električnih motora u hibridnom pogonskom sistemu modela Wrangler 4xe stiže odmah po zahtevu vozača. Pogonski sistem takođe omogućava glatak start-stop rad motora koji štedi gorivo. Jeep demonstrira svoje liderstvo u 4x4 sposobnosti već skoro 80 godina. Prva su vozila koja su imala automatski pogon na četiri točka, prvi 4:1 razvodnik pogona i prvi sistem elektronskog otkačinjanja prednjeg stabilizatora. Model Jeep Wrangler 4xe će se prodavati širom sveta, a priključci za električno punjenje će biti prilagođeni specifičnim regionima. Proizvodi se u FCA fabrici Toledo Assembly Complex u gradu Toledo, savezna država Ohajo.

Sistem kombinuje električne motore sa turbo agregatom

Jeep Wrangler 4xe pogonski sistem integriše dva elektromotora i 400-voltnu bateriju sa štedljivim 4-cilindičnim motorom sa turbo punjačem i TorqueFlite osmobrzinskim automatskim menjačem. Ova konfiguracija maksimizuje efikasnost komponenti hibridnog pogona i spaja ih sa svetski poznatim i dokazanim pogonskim sistemom brenda Jeep. Ključni elementi pogonskog sistema modela Wrangler 4xe uključuju 375 KS, 637 Nm obrtnog momenta, i sledeće komponente - redni 4-cilindarski 2,0-litarski motor sa turbo punjačem, generator montiran na motor, generator elektromotora montiran na menjač koji je integrisan u automatski menjač sa osam brzina (ZF 8P75PH) i 400-voltna litijum-jonska nikl-mangan-kobaltna baterija sa 96 ćelija od 17-kWh.


Redni 4-cilindarski 2,0-litarski motor sa turbo punjenjem je deo FCA globalne porodice srednjih motora. Ovaj visokotehnološki motor sa direktnim ubrizgavanjem koristi „twin-scroll“ turbo punjač niske inercije koji je postavljen direktno na glavu cilindra, zajedno sa namenskim rashladnim kolom za turbo punjač, usisnikom vazduha i kućištem gasa za odlično vreme reagovanja, performanse i potrošnju goriva. Motor-generator sa tečnim rashlađivanjem je montiran na prednju stranu motora, zamenjujući konvencionalni alternator. Izdržljiv kaiš spaja motor-generator sa remenicom radilice motora. Motor-generator vrti motor za gladak start-stop rad koji štedi gorivo i generiše struju za bateriju. Wrangler 4xe ne koristi konvencionalni 12-voltni anlaser. Wrangler 4xe ima 12-voltnu bateriju za napajanje dodataka.

Drugi motor-generator visoke voltaže je montiran na prednju stranu razvodnika pogona, zamenjujući konvencionalni pretvarač obrtnog momenta automatskog menjača. Dva kvačila služe za upravljanje strujom i obrtnim momentom iz električnog motora i običnog motora. Binarno kvačilo (on/off) je postavljeno između električnog i običnog motora. Kada je ovo kvačilo otvoreno, nema mehaničke veze između običnog i električnog motora, što omogućava pogon modela Wrangler 4xe u isključivo električnom režimu. Kada je binarno kvačilo zatvoreno, obrtni moment iz 2,0-litarskog motora i struja iz električnog motora se kombinuju kroz automatski menjač. Varijabilno kvačilo postavljeno iza električnog motora služi za upravljanje radom menjača kako bi se poboljšala upravljivost i efikasnost.

Baterija štedi unutrašnji prostor

400-voltna litijum-jonska baterija sa 96 ćelija od 17-kWh modela Jeep Wrangler 4xe koristi nikl-mangan-kobaltnu (NMC) grafitnu hemijsku strukturu. Baterija i kontrole su postavljene ispod drugog reda sedišta, gde su zaštićeni od spoljnih uticaja. Drugi red sedišta u modelu Wrangler 4xe je redizajniran, dozvoljavajući podizanje donjih jastuka radi pristupa bateriji. Unutar aluminijskog kućišta, baterija je opremljena sa namenskim kolom za zagrevanje i rashlađivanje, kako bi se baterija održala na svojoj optimalnoj temperaturi radi najboljih performansi. Kolo za kontrolu temperature ima namensku jedinicu za grejanje i rashlađivanje koje po potrebi koristi rashladno sredstvo iz klima uređaja modela Wrangler za spuštanje temperature.

Hibridni sistem modela Wrangler 4xe uključuje „integrisani modul za dvojako punjenje“ (IDCM), koji kombinuje punjač baterije i DC/DC konvertor u jedinstvenu jedinicu koja je kompaktnija od dve odvojene komponente, i modul pretvarača napona (PIM) koji je smanjen. Ove komponente imaju čeličnu strukturu kao kućište i zaštitu, koja je postavljena ispod baterije. Sva elektronika visoke voltaže, uključujući i žice između baterije i električnih motora, zatvorena je i vodootporna. Kao i svi „Trail Rated“ Jeep Wrangler modeli, Wrangler 4xe je sposoban za prolazak kroz vodu do 76 centimetara. Otvor za punjenje ima poklopac koji se otvara na dodir i nalazi se sa leve strane haube modela Wrangler 4xe radi jednostavnog parkiranja, prednjim delom napred, na lokacijama za punjenje. Otvor za punjenje ima LED indikatore statusa punjenja. LED monitor koji prikazuje nivo napunjenosti baterije se nalazi na instrument tabli, što omogućava lako proveravanje napunjenosti baterije samo bacanjem pogleda tokom punjenja.

Wrangler 4xe „E Selec“ režimi rada

Vozač modela Jeep Wrangler 4xe može da prilagodi hibridni pogonski sklop svojim potrebama za svako putuvanje, bilo da je reč o ispunjavanju potreba svakodnevne vožnje putem potpuno električnog rada, večernjeg izlaska ili recimo tihog terenskog istraživanja prirode. Hibridni pogon modela Wrangler 4xe ima tri režima rada, poznatih kao „E Selec“. Vozač može da odredi željeni režim rada pogonskog sklopa putem tastera montiranih na instrument tabli s leve strane volana. Bez obzira na odabrani režim, model Wrangler 4xe radi kao hibrid onda kada se baterija približi svom minimalnom nivou napunjenosti.

Hibridni režim

Osnovni režim rada koji spaja obrtni momenat 2,0-litarski motora i elektromotora. U ovom režimu, pogonski sklop se napaja prvo energijom iz baterije, zatim dodaje snagu rednog 4-cilindarskog 2,0-litarskog turbo-benzinca kada baterija dostigne minimalno stanje napunjenosti.

Električni režim

Pogonski sklop radi na električnu energiju bez emisije štetnih gasova samo dok baterija ne dostigne minimalni nivo punjenja ili vozač ne zatraži veći obrtni moment (poput široko otvorenog gasa), a onda se uključuje 2,0-litarski motor.

„eSave“ režim

Ovaj režim rada daje prednost pogonu 2,0-litarskog motora, štedeći napunjenost baterije za kasniju upotrebu, poput vožnje na neuređenim putevima ili u urbanim sredinama gde je upotreba pogona na unutrašnje sagorevanje zabranjena. Vozač takođe može da bira između opcija Uštede baterije (Battery Save) i Punjenja baterije (Battery Charge) tokom „eSave” režima rada putem Hibridnih električnih stranica (Hybrid Electric Pages) na monitoru „Uconnect”. Regenerativno kočenje je ključni deo ekološke jednačine modela Wrangler 4xe. Kada vozač nagazi na papučicu kočnice, kontrola pogonskog sklopa aktivira maksimalno dostupno regenerativno kočenje, do 0,25 g, elektromotora kako bi usporio vozilo, pojačano tradicionalnim kočionim trenjem modela Wrangler. Karakteristika regenerativnog kočenja takođe produžava period zamene kočionih pločica. Sa uključenim režimom 4x4, sva četiri točka dodaju obrtni momenat za regenerativno kočenje, maksimizirajući oporavak energije. Električna energija zbog regenerativnog kočenja dovodi se u bateriju kako bi se održalo ili povećalo stanje napunjenosti. Model Wrangler 4xe takođe ima sposobnost da maksimizira regenerativnu proizvodnju energije pomoću funkcije „MaxRegen“ koju bira vozač. Kada je uključena funkcija „MaxRegen“, asertivnija kalibracija regenerativnog kočenja se odvija kada vozač ne koristi papučicu gasa (krstarenje). Funkcija „MaxRegen“ može da uspori model Wrangler 4xe brže od standardnog regenerativnog kočenja i da proizvede više električne energije za bateriju. Jednom odabrana, funkcija „MaxRegen“ ostaje uključena sve dok je vozač ne isključi.

Legendarni terenac

Nasleđe modela Jeep Wrangler definisano je njegovom legendarnom terenskom sposobnošću. Svi režimi snage Wrangler 4xe su dostupni kada se pogonski sklop prebaci na 4Lo. Neprimetna integracija električne energije u pogon 4x4 podiže Wrangler 4xe na nove nivoe terenskih performansi. Entuzijasti će otkriti da trenutna dostupnost obrtnog momenta od električnog motora modela Wrangler 4xe pruža preciznije i kontrolisanije iskustvo vožnje za penjanje i sporu vožnju - nema potrebe za dodatnim stvaranjem broja obrtaja motora da bi se gume pokrenule, minimalizujući udarno opterećenje pogonskog sklopa i maksimizirajući kontrolu i brzinu. U režimu EV, Wrangler 4xe gazi lagano i nečujno, štedeći gorivo, omogućavajući putnicima da se u potpunosti fokusiraju na lepote i zvukove prirode.

Novi Jeep Wrangler 4xe dostupan je u tri modela 4xe, Sahara 4xe i Rubicon 4xe. Modeli Wrangler 4xe i Wrangler Sahara 4xe opremljeni su sistemom pogona na sva četiri točka 4x4, prednjom i zadnjom osovinom Dana 44 sledeće generacije i opremljeni su dvostepenom kutijom razmene Selec-Trac sa prenosnim odnosom niskog dometa 2,72: 1. Intuitivni sistem omogućava vozaču da ga postavi i zaboravi na njega u bilo kom okruženju. Dostupni Trac-Lok zadnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem pruža dodatno prianjanje i sposobnost u situacijama sa smanjenom vučom, poput vožnje preko peska, šljunka, snega ili leda.

Modeli Wrangler Rubicon 4xe nose Rock-Trac 4x4 sistem koji uključuje dvobrzinsku razvodnu kutiju sa prenosnim odnosom 4: 1, pogon 4x4, prednja i zadnja osovina Dana 44 nove generacije, Tru-Lok električni prednji i ormariće za zadnju osovinu. Wrangler Rubicon 4ke ima impresivan odnos puzanja 77,2: 1, što olakšava prevazilaženje bilo koje prepreke. Modeli Wrangler Rubicon takođe nude poboljšanu artikulaciju i ukupni hod suspenzije uz pomoć prednje osovine i elektronskog otkačinjanja stabilizatora. Zajedno, ove komponente doprinose maksimalnoj terenskoj moći po kojoj je Wrangler Rubicon poznat. Wrangler 4xe uključuje Selec-Speed Control sa kontrolom uspona i nagiba. Ovo omogućava vozačima da kontrolišu brzinu kretanja i spuštanja niz strm i neravan teren pomoću ručice menjača. Kao i svaki Jeep Wrangler, Jeep Wrangler 4xe modeli imaju „Trail Rated“ značku, koja označava legendarnu 4x4 sposobnost.

“Električno plavi” dizajn

Jeep Wrangler 4xe zadržava estetiku skulpturalnog dizajna koja je smela i funkcionalna, sa otovrenim stavom i sjajem trapezoidnih točkova. Ekskluzivni sadržaj identifikuje Jeep Wrangler 4xe kao tehnološki najnapredniji Wrangler ikada. Nova električno plava boja na prednjim i zadnjim kukama za vuču Rubicon ističe se nasuprot crnim odbojnicima. Jedinstvena plava boja takođe prati ime Rubicon na haubi na Jeep znački i Trail Rated znački. Dizajn iznenađenja takođe dobija nijansu električno plave boje. Crna nalepnica na poklopcu motora istaknuta je posebnom bojom sa oznakom „4xe“ koja omogućava da se boja karoserije vidi.

Komentari(0)

sortiraj