Opel Astra - Visoka efikasnost benzinskih i dizel agregata
Sa odličnom aerodinamikom, novim motorima i menjačima, Astra postavlja standarde za efikasnost i nisku emisiju štetnih gasova
U poređenju sa prethodnim modelom, emisija CO2 je smanjena za do 21 procenat. Nova Astra je najefikasnija ikada, što je stavlja na vrh klase kompaktnih automobila. Trenutna generacija Astre ušla je u novu eru na svojoj premijeri i bila je izabrana za Evropski automobil godine 2016.
Sa značajnim smanjenjem težine (200
kilograma lakša od prethodnika) i vrhunskim tehnologijama iz viših klasa, Astra
je postavila lestvicu visoko. Opel nastavlja da prati ovu strategiju sa ultra
modernom novom generacijom visoko efikasnih i lakih benzinskih i dizel agregata
koji već sada ispunjavaju buduće Euro 6d standarde emisije. Pet od sedam
pogonskih jedinica u ponudi čak idu ispod magične brojke od 100 grama CO2 po
pređenom kilometru.
Nova Astra takođe prednjači u pogledu
aerodinamike. Sa 0,26 Cd, hečbek kao i Sports Tourer pripadaju automobilima sa
najmanjim koeficijentom otpora vazduha u svojoj klasi. Nova Astra je dakle
jedan od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila na tržištu. Astrina sportska
šasija je još više unapređena. Novi amortizeri uvećavaju udobnost. Opciona
dinamička šasija uključuje čvršće vešanje, direktnije upravljanje i Watts link
na zadnjoj osovini.
Šampioni efikasnosti
Novi turbopunjeni bezinski i dizel
agregati, koji su ekonomični koliko su i živahni, najviše su odgovorni za
vrhunsku efikasnost. Astrini ultra moderni trocilindarski benzinski i dizel
motori obezbeđuju živahne performanse u vožnji i garantuju vrhunski komfor sa
minimalnom bukom. Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskih motora
neutralizuje vibracije.
Bazne pogonske jedinice već imaju
šestostepeni manuelni menjač kao standard. Nova bezstepena automatska
transmisija i devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina takođe
doprinose manjoj potrošnji i većem komforu. Start/stop sistem koji štedi gorivo
je deo standardne opreme kod svih pogonskih jedinica.
Agregati opremljeni sa filterom benzinskih čestica
Kompaktne, trocilindarske, turbo
benzinske jedinice, sve opremljene sa filterom benzinskih čestica (GPF), su
dostupne sa zapreminom od 1,2 i 1,4 litra. Sa snagom koja se kreće od 110 KS i
145 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 236 Njutn-metara, postižu
izvanrednu ravnotežu između performansi i efikasnosti.
Nova Astra sa 1,2-litarskim turbo
agregatom i direktnim ubrizgavanjem je uparena sa šestostepenim manuelnim
menjačem dok je Astra 1,4 dostupna sa bezstepenom automatskom transmisijom.
Integracija izduvne grane u glavu cilindra doprinosi brzom zagrevanju motora,
što smanjuje emisiju prilikom hladnog starta.
Svi benzinski motori imaju sistem
varijabilnog otvaranja ventila i do šest kilograma su lakši od prethodnih
trocilindarskih jedinica. Turbo benzinski agregat zapremine 1,2 litra emituje
oko 21 procenat manje CO2 od prethodnika
sa kojim se može porediti. Tipično za Opel je odličan odziv na gas benzinskih
motora - pri 1500 o/min, 90 procenata maksimalnog obrtnog momenta je dostupno u
roku od 1,5 sekundi od pritiska na papučicu gasa.
Motori od laganih legura
Novi Astrini 1,5 litarski dizel
agregati imaju iste pozitivne karakteristike. Motori od laganih legura sa
smanjenim trenjem imaju balansno vratilo i turbinu sa varijabilnom geometrijom.
Common rail sistem ubrizgavanja goriva radi do 2.000 bara. Moderne
trocilindarske jedinice nude od 105 KS do 122 KS i u zavisnosti od snage od 260
do 285 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Optimalno naknadno tretiranje
izduvnih gasova Astre 1,5 dizel obezbeđuje najmoderniji sistem smanjenja
emisije koji obuhvata Pasivni katalizator oksidacije, AdBlue ubrizgavanje, SCR katalizator
i Filter dizelskih čestica (DPF).
Šampioni aerodinamike
Pored efikasnih pogonskih jedinica,
nova Astra postavlja standarde za efikasnost što se aerodinamike tiče. Otpor
vazduha ima veliki uticaj na potrošnju goriva i zato je ključan za smanjenje
emisije CO2. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za hečbek i Sports Tourer
karavan, Astra se pridružila legendarnoj Calibri i Insigniji kao
najaerodinamičniji automobil koji je nemački proizvođač ikada napravio.
Kralj aerodinamike tokom 30 godina sa
0,26 Cd, Calibra nije imala tajni o svom talentu prevare vetra. Podjednako
nizak koeficijent otpora vazduha nove Astre je ostvaren optimizacijom detalja
koje golo oko teško može da primeti. Za usavršavanje je poslužio vazdušni tunel
Univerziteta u Štutgartu kojim upravlja Razvojni Institut za automobilski
inženjering i motore vozila.
Aktivna maska hladnjaka
Automobil proizvodi između 40 i 50
procenata svog ukupnog otpora vazduha u i oko podvozja, točkova i lukova
točkova. Opelovi inženjeri su zbog toga svoju pažnju posvetili ovim delovima
vozila. Takođe su formirali specijalnu višenamensku radnu grupu za razvoj nove
aktivne maske hladnjaka.
Aktivna maska hladnjaka nove Astre
još više unapređuje efikasnost u potrošnji goriva zatvarajući gornji i donji
deo maske hladnjaka. Kombinacijom termalnih, električnih i aerodinamičkih
razmatranja, inteligentne kontrolne strategije mogu otvaranjem i zatvaranjem
gornjih i donjih delova maske hladnjaka, čak i nezavisno jedna od druge, da
omoguće vrlo efikasnu vožnju u raznim uslovima. Na primer, smanjenje otpora
vazduha za deset procenata rezultira u manjoj potrošnji goriva za oko dva
procenta po Novom evropskom ciklusu vožnje (NEDC), ili do pet procenata pri
brzini od 130 km/h.
Smanjenje otpora vazduha koje je
ostvareno samo zatvaranjem aktivne maske hladnjaka dovodi do niže emisije CO2
za do 2,0 g/km. Aktivna maska hladnjaka takođe pruža termalne prednosti tako
što odlaže hlađenje motora nakon gašenja, ili tako što ubrzava zagrevanje
motora nakon starta pri niskim temperaturama, što posebno tokom zime nudi
značajne benefite u potrošnji goriva i komforu grejanja kabine.
Pored prividne jednostavnosti i
logike ovog rešenja, aktivna maska hladnjaka predstavlja značajan izazov za
dizajnere i inženjere: oni moraju da uzmu u obzir mnoge faktore, ne samo stil,
ukupan izgled i zaštitu pešaka, već isto tako i kategorije osiguranja,
različite kombinacije motora i menjača, njihov sistem termičkog upravljanja i
potrebe hlađenja.
Optimizacija protoka vazduha ispod vozila
Unapređenja podvozja za bolji protok
vazduha obuhvataju poklopac ispod motora i menjača, panele na prednjem delu
poda, povećan toplotni štitnik rezervoara za gorivo koji ima funkciju i
vazdušnog deflektora, smanjenu visinu za do 10 mm u zavisnosti od varijante
modela, kao i aerodinamički oblikovana ramena zadnje osovine.
Ukupno, aerodinamička optimizacija
nove Astre čuva 4,5 g O2 po kilometru
prema WLTP ciklusu. U kontekstu sve strožih CO2 standarda, ovo je vrlo važna
ušteda. Od 2021. godine, u Evropskoj Uniji će biti primenjen cilj emisije CO2
od 95 grama po kilometru za nove automobile.
Komentari(0)