Opel Astra - Visoka efikasnost benzinskih i dizel agregata

Sa odličnom aerodinamikom, novim motorima i menjačima, Astra postavlja standarde za efikasnost i nisku emisiju štetnih gasova

    foto: OPEL
    Podeli




U poređenju sa prethodnim modelom, emisija CO2 je smanjena za do 21 procenat. Nova Astra je najefikasnija ikada, što je stavlja na vrh klase kompaktnih automobila. Trenutna generacija Astre ušla je u novu eru na svojoj premijeri i bila je izabrana za Evropski automobil godine 2016.

Sa značajnim smanjenjem težine (200 kilograma lakša od prethodnika) i vrhunskim tehnologijama iz viših klasa, Astra je postavila lestvicu visoko. Opel nastavlja da prati ovu strategiju sa ultra modernom novom generacijom visoko efikasnih i lakih benzinskih i dizel agregata koji već sada ispunjavaju buduće Euro 6d standarde emisije. Pet od sedam pogonskih jedinica u ponudi čak idu ispod magične brojke od 100 grama CO2 po pređenom kilometru.

Nova Astra takođe prednjači u pogledu aerodinamike. Sa 0,26 Cd, hečbek kao i Sports Tourer pripadaju automobilima sa najmanjim koeficijentom otpora vazduha u svojoj klasi. Nova Astra je dakle jedan od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila na tržištu. Astrina sportska šasija je još više unapređena. Novi amortizeri uvećavaju udobnost. Opciona dinamička šasija uključuje čvršće vešanje, direktnije upravljanje i Watts link na zadnjoj osovini.

Šampioni efikasnosti

Novi turbopunjeni bezinski i dizel agregati, koji su ekonomični koliko su i živahni, najviše su odgovorni za vrhunsku efikasnost. Astrini ultra moderni trocilindarski benzinski i dizel motori obezbeđuju živahne performanse u vožnji i garantuju vrhunski komfor sa minimalnom bukom. Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskih motora neutralizuje vibracije.

Bazne pogonske jedinice već imaju šestostepeni manuelni menjač kao standard. Nova bezstepena automatska transmisija i devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina takođe doprinose manjoj potrošnji i većem komforu. Start/stop sistem koji štedi gorivo je deo standardne opreme kod svih pogonskih jedinica.

Agregati opremljeni sa filterom benzinskih čestica

Kompaktne, trocilindarske, turbo benzinske jedinice, sve opremljene sa filterom benzinskih čestica (GPF), su dostupne sa zapreminom od 1,2 i 1,4 litra. Sa snagom koja se kreće od 110 KS i 145 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 236 Njutn-metara, postižu izvanrednu ravnotežu između performansi i efikasnosti.

Nova Astra sa 1,2-litarskim turbo agregatom i direktnim ubrizgavanjem je uparena sa šestostepenim manuelnim menjačem dok je Astra 1,4 dostupna sa bezstepenom automatskom transmisijom. Integracija izduvne grane u glavu cilindra doprinosi brzom zagrevanju motora, što smanjuje emisiju prilikom hladnog starta.

Svi benzinski motori imaju sistem varijabilnog otvaranja ventila i do šest kilograma su lakši od prethodnih trocilindarskih jedinica. Turbo benzinski agregat zapremine 1,2 litra emituje oko 21 procenat manje CO2 od prethodnika sa kojim se može porediti. Tipično za Opel je odličan odziv na gas benzinskih motora - pri 1500 o/min, 90 procenata maksimalnog obrtnog momenta je dostupno u roku od 1,5 sekundi od pritiska na papučicu gasa.

Motori od laganih legura

Novi Astrini 1,5 litarski dizel agregati imaju iste pozitivne karakteristike. Motori od laganih legura sa smanjenim trenjem imaju balansno vratilo i turbinu sa varijabilnom geometrijom. Common rail sistem ubrizgavanja goriva radi do 2.000 bara. Moderne trocilindarske jedinice nude od 105 KS do 122 KS i u zavisnosti od snage od 260 do 285 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Optimalno naknadno tretiranje izduvnih gasova Astre 1,5 dizel obezbeđuje najmoderniji sistem smanjenja emisije koji obuhvata Pasivni katalizator oksidacije, AdBlue ubrizgavanje, SCR katalizator i Filter dizelskih čestica (DPF).

Šampioni aerodinamike

Pored efikasnih pogonskih jedinica, nova Astra postavlja standarde za efikasnost što se aerodinamike tiče. Otpor vazduha ima veliki uticaj na potrošnju goriva i zato je ključan za smanjenje emisije CO2. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za hečbek i Sports Tourer karavan, Astra se pridružila legendarnoj Calibri i Insigniji kao najaerodinamičniji automobil koji je nemački proizvođač ikada napravio.

Kralj aerodinamike tokom 30 godina sa 0,26 Cd, Calibra nije imala tajni o svom talentu prevare vetra. Podjednako nizak koeficijent otpora vazduha nove Astre je ostvaren optimizacijom detalja koje golo oko teško može da primeti. Za usavršavanje je poslužio vazdušni tunel Univerziteta u Štutgartu kojim upravlja Razvojni Institut za automobilski inženjering i motore vozila.

Aktivna maska hladnjaka

Automobil proizvodi između 40 i 50 procenata svog ukupnog otpora vazduha u i oko podvozja, točkova i lukova točkova. Opelovi inženjeri su zbog toga svoju pažnju posvetili ovim delovima vozila. Takođe su formirali specijalnu višenamensku radnu grupu za razvoj nove aktivne maske hladnjaka.

Aktivna maska hladnjaka nove Astre još više unapređuje efikasnost u potrošnji goriva zatvarajući gornji i donji deo maske hladnjaka. Kombinacijom termalnih, električnih i aerodinamičkih razmatranja, inteligentne kontrolne strategije mogu otvaranjem i zatvaranjem gornjih i donjih delova maske hladnjaka, čak i nezavisno jedna od druge, da omoguće vrlo efikasnu vožnju u raznim uslovima. Na primer, smanjenje otpora vazduha za deset procenata rezultira u manjoj potrošnji goriva za oko dva procenta po Novom evropskom ciklusu vožnje (NEDC), ili do pet procenata pri brzini od 130 km/h.

Smanjenje otpora vazduha koje je ostvareno samo zatvaranjem aktivne maske hladnjaka dovodi do niže emisije CO2 za do 2,0 g/km. Aktivna maska hladnjaka takođe pruža termalne prednosti tako što odlaže hlađenje motora nakon gašenja, ili tako što ubrzava zagrevanje motora nakon starta pri niskim temperaturama, što posebno tokom zime nudi značajne benefite u potrošnji goriva i komforu grejanja kabine.

Pored prividne jednostavnosti i logike ovog rešenja, aktivna maska hladnjaka predstavlja značajan izazov za dizajnere i inženjere: oni moraju da uzmu u obzir mnoge faktore, ne samo stil, ukupan izgled i zaštitu pešaka, već isto tako i kategorije osiguranja, različite kombinacije motora i menjača, njihov sistem termičkog upravljanja i potrebe hlađenja.

Optimizacija protoka vazduha ispod vozila

Unapređenja podvozja za bolji protok vazduha obuhvataju poklopac ispod motora i menjača, panele na prednjem delu poda, povećan toplotni štitnik rezervoara za gorivo koji ima funkciju i vazdušnog deflektora, smanjenu visinu za do 10 mm u zavisnosti od varijante modela, kao i aerodinamički oblikovana ramena zadnje osovine.

Ukupno, aerodinamička optimizacija nove Astre čuva 4,5 g O2 po kilometru prema WLTP ciklusu. U kontekstu sve strožih CO2 standarda, ovo je vrlo važna ušteda. Od 2021. godine, u Evropskoj Uniji će biti primenjen cilj emisije CO2 od 95 grama po kilometru za nove automobile.

Komentari(0)

sortiraj