Predstavljen novi Fiat 500L
Iz Italije stižu lepe vesti! Kako navodi automobilska kompanija Fiat, porodica 500 bogatija je za tri nova člana
Pokušaćemo da u kratkim crtama predstavimo novi italijanski model. Na vama je da presudite koji je lepši, stari ili restilizovani Fiat 500L Ili, već sasvim nešto treće… Naše mišljenje je da svaka velika promena na automobilu je više nego dobrodošla. Međutim, „šminka” je jedno, a novi automobil sasvim nešto drugo!
Posle punih pet godina na svetsko tržište stiže restilizovani model Fiat 500L, i to u tri varijante - Urban, Cross i Wagon. Najprostraniji od svih modela porodice 500 sada ima još više tehnoloških sadržaja. Kako najavljuje italijanski proizvođač automobila, prepoznatljivi stil ovog modela je još očigledniji u ovoj osavremenjenoj verziji, na kojoj je čak 40 odsto svih komponenata novo!
Fiat 500L je dizajniran
tako da naglasi pripadnost porodičnoj
liniji samog modela. Agregati koji najviše odgovaraju posebnim potrebama
vozača izabrani su za različite identitete modela. Linija benzinskih motora
obuhvata 1,4-litarski 16V motor, sa snagom od 95 KS, 1,4-litarski 16V TJet,
koji isporučuje 120 KS, kao i 0,9-litarski TwinAir od 105
KS. Liniju kompletiraju benzinski i TNG 1,4-litarski TJet motor, sa 120 KS, kao
i benzinski i metanski 0,9-litarski
TwinAir, sa motorom snage od 85 KS. Ponudu upotpunjjuju dva dizel motora 1,3
16V MultiJet sa 95 KS, izveden sa Dualogic prenosom i 1,6 16V MultiJet od 120
KS. Svi motori u skladu su sa Euro 6 standardima i uspešno kombinuju izvrsne
performanse i ekonomičnu potrošnju goriva. Agregate prate petostepeni i šestostepeni
manuelni menjači, kao i Dualogic automatski stepen prenosa.
Stil eksterijera izražava
sve upečatljive elemente koji su karakterisali ovaj model tokom čitave njegove
istorije, još od pojave njegovog legendarnog prethodnika, sa još kompletnijim
identitetom. Najočiglednija veza sa prošlošću ogleda se u setu sa „brkovima i
znakom” na trapezoidnom prednjem delu, gornjim farovima sa hromiranim elementima,
kružnog i dinamičnog izgleda, i donjoj svetlosnoj grupi sa LED dnevnim
svetlima, koja podsećaju na grafiku dve „nule" u oznaci 500. Ovim fino
stilizovanim detaljem, novi 500L jasno naglašava svoj identitet čak i u mraku.
Pored toga, prednji branik u prepoznatljivoj trapezoidnoj izvedbi, sa
hromiranom, ukrašenom trodimenzionalnom mrežom donje rešetke, daje
ovom automobilu atraktivan i veoma elegantan izgled. U isto vreme, hromirane trake koje vuku pogled na
blatobrane, odražavaju čvrstoću i individualnost. Sa ovim izmenama, prednji deo
novog modela 500L je još izražajniji i zavodljiviji. Glavna stavka u zadnjem
delu su hromirani umeci koji naglašavaju osećaj pripadnosti ovoj liniji vozila,
kao i horizontalni elementi. Svetla za maglu i vožnju unazad se nalaze u donjem
delu branika.
Novi 500L Cross (bivši
Trekking) ima jedinstven krosover izgled, sa novim branicima i donjom zaštitnom
pločom, novim dvobojnim 17-inčnim felnama sa dijamantskom završnom obradom, i
sa rešetkom hladnjaka smelog izgleda, elementima koji pojavu vozila čine
sportskom i "mišićavom". Prati ga odlična tehnologija sa 7-inčnim
dodirnim ekranom Uconnect™ HD Live. Model
Cross je dugačak 4,28 metara, međuosovinsko rastojanje je 2,61, širina
1,8, a u visinu ide na 1,68 metara. Ovaj četvorotočkaš poseduje selektor za
izbor tri različita režima, zavisno od stila vožnje i uslova na putu - Normal,
Traction+ i Gravity Control. Osim izbora režima vožnje, avanturistički karakter
automobila naglašen je posebnom opremom, klirensom višim za 2,5 centimetara,
kao i stilskim detaljima iza kojih se krije jedinstveni izgled .
Urbana duša modela 500L
nalazi svoj izraz u verziji Urban version, koja je dostupna u Pop Star i Lounge
konfiguracijama. Ova verzija je u ponudi i kao Business konfiguracija, posebno
namenjenja za profesionalce i poslovne korisnike, jer ima sedam sedišta. Model
500L Urban dugačak je 4,24 metara, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,61,
širinom od 1,78 i visinom od 1,66 metara.
Paket opreme Pop Star,
koji je u ponudi u plavoj Bellagio boji, poseduje bogat paket standardne
opreme, uključujući, konkretno, ABS i ESP funkcije, šest vazdušnih jastuka,
kontrolu vožnje, multifunkcionalni technoleather
upravljač, bočne retrovizore sa električnim podešavanjem i zagrevanjem,
3,5-inčni TFT ekran u boji, Uconnect™ radio uređaj sa Bluetooth funkcijom i
glasovnim upravljanjem… Verzija Lounge je sa različitim tapacirungom, maska
instrument table ima detalje sa tehničkom tkaninom, sistem upravljanja klimom
je automatski i dvozonski, dok su od standardnih funkcija prisutni fiksan
stakleni krov, hromirani umeci, svetla za maglu, 16-inčne alu-felne…
Verzija Wagon (bivši
Living), koja je dostupan u konfiguraciji sa sedam sedišta, predstavlja
savršeno rešenje za kombinovanje prostranosti i raznovrsnosti sa upečatljivošću
i karakterom stila modela 500. Ovaj četvorotočkaš je najkompaktnije vozilo sa
sedam sedišta na tržištu I dugačko je 4,38 metara. Posebno razvijeni
ekskluzivni paketi na raspolaganju su za svaku verziju tako da omogućavaju
unapređenje modela 500L kada je reč o stilu, povezivosti, udobnosti i
bezbednosti, s tim da su cene niže, nego ako bi se svaka stavka kupovala
posebno. To su paketi City, Comfort, Connect, Safety, Style i Style Plus.
Sve tri verzije odlikuju
se vrhunskim sigurnosnim funkcijama poput sistema automatskog kočenja, koji je
u upotrebi u gradskoj vožnji, pri brzinama ispod 30 km/h, a poseduju i najveći
prtljažnik u klasi. Sa oborenim sedištima, kapacitet se povećava na 1.480
litara, odnosno na 1.784 litre kod modela Wagon. Unutrašnja konfiguracija je
takođe krajnje fleksibilna, zahvaljujući čemu su korisnici u mogućnosti da
ostvare do 1.500 unutrašnjih prilagođavanja.
Enterijeri su takođe
potpuno novi, počev od dizajna instrument table. Opšti utisak je više haj-tek i
još upečatljiviji, što demonstrira upadljivim znakom “500” na instrument tabli.
Prostor za putnike generalno je udoban, pogodan, prilagodljiv i ispunjen
svetlošću, sa obiljem pažljivo stilizovanih detalja i bogatstvom
prepoznatljivih elemenata prethodnika. Prostor iza restilizovanog
multi-funkcionalnog upravljača, sada sa dodatim hromiranim elementima,
unapređenog je dizajna, sa dva okrugla merna instrumenta (brojač obrtaja i
brzinomer) na obe strane 3,5-inčnog grafičkog displeja u boji. Savršena
kombinacija upravljača i instrument table poboljšava vidljivost, što je dodatno
unapređeno belim pozadinskim svetlom. Vozač takođe ima na raspolaganju
inovativni TFT digitalni displej u koloru, sa kompletnim paketom korisnih
informacija. Pored toga, na novom modelu 500L primenjen je inovativni koncept
sa staklima sa svih strana, kojim se poboljšava osećaj kontrole na putu, i
olakšava parkiranje, zahvaljujući zastakljenom A stubu. Prostran stakleni krov,
čini prostor za putnike još svetlijim. Dostupan je u fiksnom „panelu” i sa električnim
otvaranjem.
Dok gornji deo instrument table
izražava novu ličnost, donji deo pruža pogodnost novih, prostranijih odeljaka
za odlaganje, i uvodi nove komforne funkcije, poput centralnog naslona za ruke.
Ručica menjača je redizajnirana i postavljena više za bolju udobnost u vožnji, i
ukrašena je logotipom „500".
Komentari(4)