Renegade 4xe i Compass 4xe - Kako brend Jeep vidi plug-in hibride

Evolucija brenda Jeep apsolutno oslikava njegove centralne vrednosti - sloboda, avantura, autentičnost i strast, i to su stubovi reputacije ovog brenda širom sveta

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Najnoviji korak u evolucionom napretku brenda Jeep je iskorak u svet elektrifikacije. Sve je urađeno u više faza tokom kojih je brend pripremao svoje rešenje za plug-in hibridni pogon koji je u stanju da unapredi legendarne terenske sposobnosti svih terenaca ovog brenda. Jeep je oduvek bio pionir u novim segmentima i u razvoju novih tehnologija. Legenda o ovom brendu započela je 1941. godine sa modelom Willys-Overland, prvim 4x4 vozilom koje je imalo masovnu proizvodnju i nastavljena je 1949. godine predstavljanjem modela Willys Wagon sa pogonom na sva četiri točka, čime je kreiran segment terenskih vozila.

Poznate terenske sposobnosti

Njegove svetski poznate terenske sposobnosti traju do današnjeg dana. Udobnost, upravljanje i povezanost su vremenom poboljšavani. Brend Jeep danas pravi još jedan veliki evolucioni korak ka poštovanju životne sredine i smanjenju ukupnog troška posedovanja automobila, predstavljajući nove modele Renegade 4xe i Compass 4xe plug-in hibridna električna vozila.

Beskompromisno hibridno rešenje, koje spaja neprikosnovene tehničke sadržaje svakog Jeep terenca, daje snagu kako modelu Jeep Renegade 4xe tako i modelu Jeep Compass 4xe i pretvara ih u vozila koja pružaju apsolutnu slobodu, a istovremeno podižu na viši nivo njihove sposobnosti uz pomoć najnaprednijih ekoloških tehnologija. To je "Jeep pristup" elektrifikaciji.

4xe značka

Svako Jeep plug-in hibridno vozilo će imati 4xe značku koja označava osnove efikasnosti, performansi i odgovornosti. To će biti Jeep terenci sa najboljom potrošnjom goriva ikada. Nova 4xe tehnologija će ponuditi pogon sa nultom emisijom štetnih gasova i porodicu novih, plug-in hibridnih električnih modela koji donose autonomiju i lako punjenje.

Efikasnost nije postignuta na uštrb performansi. Svako Jeep 4xe vozilo ostaje verno svojoj terenskoj vokaciji, pritom unapređujući doživljaj u drumskoj vožnji, uz odličan odziv i ubrzanje. Povećan obrtni moment koji stvara električni pogonski sistem kao i sposobnost da se on izuzetno precizno podešava garantuje još bolje sposobnosti pogona na četiri točka po bilo kom terenu, za zahtevne terenske avanture. Na posletku, 4xe označava odgovornost i poštovanje prema životnoj sredini. Zahvaljujući plug-in hibridnoj tehnologiji, emisija ugljen-dioksida je ispod 50g/km u hibridnom režimu i smanjeni su troškovi posedovanja vozila.

Za sve vrste terena

Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe se proizvode u FCA fabrici u Melfiju u regiji Bazilikata (Italija), gde se Jeep Renegade proizvodi još od 2014. godine. Akademija u okviru ove fabrike koja predstavlja rasadnik ideja i eksperimenata, a "fabrika talenata" za razvoj kadrovskih potencijala je ustanovljena u fabrici Melfi iste godine i od tada je dala značajan doprinos strategiji elektrifikacije FCA grupe. U međuvremenu, ovaj primer je inspirisao brojne druge fabrike u okviru FCA grupe da otvore sopstvene Akademije . Industrijski centar u regiji Bazilikata bio je logičan izbor za proizvodnju prvih plug-in hibridnih Jeep modela u regionu EMEA, čime je ispisano novo poglavlje u istoriji ovog brenda.

Iako se Jeep 4xe terenci proizvode u Melfiju, prvoj Jeep fabrici izvan Severne Amerike koja obuhvata ceo proizvodni ciklus, razvojni proces je dostigao svoj zenit na test poligonu Arjeplog u švedskoj Laponiji. Do 3.800 kilometara drumskih testova je zabeleženo na putu od Torina do Arjeploga kako bi se plug-in hibridi brenda Jeep dokazali u svim uslovima sa kojima bi kupci potencijalno mogli da se susretnu. Konstantna posvećenost i čitav niz kompleksnih aktivnosti je izvršeno kako bi se osigurali kvalitet, bezbednost, pouzdanost i udobnost u svim uslovima. Nova plug-in hibridna tehnologija unapređuje sposobnosti Jeep terenaca. Sa jedne strane, ona poboljšava njihove terenske sposobnosti, a sa druge strane unapređuje performanse u svakodnevnoj vožnji po putu. Ovi modeli ne samo da se osećaju kao kod kuće na pesku, u blatu, na kamenitim podlogama, snegu ili ledu, već njihove sposobnosti i uživanje u vožnji dolaze do izražaja i u gradskoj vožnji.

Testiranja su nastavljena tokom zime 2019. godine u Arjeplogu i tokom dugo očekivanog Jeep Winter događaja u gradiću Šampolik, gde je ovaj brend pružio uvid u funkcionisanje 4xe sistema putem unakrsnog presdetaljnog pregleda modela Jeep Renagade koji je tamo bio izložen. Početkom 2020. godine je debitovala „First Edition“, ekskluzivna premijerna izdanja modela Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe. Kupci koji su ih unapred naručili sa namenskog vebsajta su dobili priliku da potvrde svoju narudžbinu i budu prvi koji će voziti model Jeep 4xe (preko hiljadu narudžbina je stiglo na osam tržišta, sa preko stotinu hiljada poseta na vebsajtu). Narudžbine za čitavu gamu modela Renegade 4xe i Compass 4xe su otvorene za kupce širom Evrope u julu.


Elektrifikacija će odvesti brend Jeep u budućnost, dok teži da postane lider u ekološkoj premijum tehnologiji. Ova posvećenost kreće od Italije i Evrope, gde se prave plug-in hibridni modeli Renegade i Compass sa Jeep 4xe tehnologijom. Zahvaljujući plug-in hibridnoj tehnologiji, novi 4xe modeli nude najbolje performanse i dinamiku u vožnji od svih modela Jeep Renegade i Compass ikad. Oni su bukvalno sposobni da „idu svuda i rade sve“, što je dobro poznati slogan brenda „Go Anywhere Do Anything“ i poseduju 4x4 sposobnost koja je usavršavana tokom skoro 80 godina istorije. U isto vreme, oni su idealna vozila za svakodnevnu vožnju u gradu, zahvaljujući plug-in hibridnoj električnoj tehnologiji koja u potpuno električnom režimu omogućava kupcima da se voze uz nultu emisiju štetnih gasova i prosečnu autonomiju od 50 km. Na dužim putovanjima, sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, emisije CO2 su ispod 50 gr/km u hibridnom režimu*, dok u slučaju duže vožnje van staze, dva električna motora sa Powerloop tehnologijom osiguravaju da je eAWD vuča uvek dostupna za savladavanje ekstremnih avantura bez briga. Električna Jeep vozila će biti najefikasniji i najviše ekološki Jeep modeli ikad, i biće otelotvorenje moderne vizije sposobnosti, koja pruža savršenu ravnotežu između efikasnosti, zabavne vožnje, bezbednosti i brige o životnoj sredini.

Na spoljašnjosti, novi Jeep 4xe modeli imaju iste znakove dizajna kao i njihove verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) ali se izdvajaju zahvaljujući upadljivim plavim bojama na prednjoj Jeep znački i zadnjim 4xe i Jeep logotipima. Plavi naglašeni detalji krase i bočne značke sa imenima Renegade i Compass, dok utičnica za punjenje ima poklopac koji se otvara na dodir i nalazi se sa zadnje leve strane vozila. Ekskluzivan sadržaj čini Jeep 4xe modele tehnološki najsavremenijim Jeep terencima ikad. Unutar kabine, 7-inčni TFT ektran u boji i Uconnect sistem za navigaciju sa 8,4-inčnim ekranom osetljivim na dodir, Apple CarPlay, Android Auto i Radio DAB su deo ponude (u zavisnosti od tržišta). Oba prikazuju specifične informacije za elektrifikovanu vožnju. 4xe modeli takođe imaju novi 6-brzinski automatski menjač, unapređen Selec-Terrain rotacijski sistem za kontrolu sa eAWD režimima (4WD Lock, 4WD Low, Hill Descent Control) za uključivanje različitih režima vožnje - Auto, Snow, Mud & Sand, i Rock – uključujući i novi režim Sport za bolji odziv pri davanju gasa i upravljanju, koji se nalazi samo u 4xe verzijama modela Renegade i Compass. Black Wizard detalji krase ventilacijski otvor, zvučnik, i okvire centralne konzole u Limited i S paketima opreme, dok Trailhawk paket opreme ima Ruby Red okvire.

I Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe uparuju 1,3-litarske turbo benzinske motore sa električnim motorom koji se nalazi između zadnje osovine, kojeg napaja 11,4 kWh baterija koja se može ponovo puniti tokom vožnje ili putem utičnice kod kuće sa kućnim utikačem, korišćenjem efikasnog i praktičnog uređaja easyWallbox ili naprednijeg Connected Wallbox, ili na nekom od javnih mesta za punjenje. Efikasni 1,3-litarski turbo motor sam isporučuje 130 KS ili 180 KS, plus 60 KS koje razvija električni motor, što daje konačan zbir od 190 KS (verzija Limited) ili 240 KS (Trailhawk i S verzije). Što se tiče obrtnog momenta, električni motor razvija 250 Nm, dok motor sa unutrašnjim sagorevanjem isporučuje 270 Nm. Kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih jedinica garantuje performanse i maksimalan užitak u vožnji: ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 7.5 sekundi, maksimalnom brzinom od 130 km/h u potpuno električnom režimu, i do 200 km/h u hibridnom režimu. Nova ponuda Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe se sastoji od tri nivoa opreme – Limited, S i Trailhawk – svi imaju pogon na četiri točka (eAWD), 6-brzinski automatski menjač i dva nivoa snage: 190 ili 240 KS. Dostupan odabir za željeni izgled ide do 18 različitih boja spoljašnjosti za model Renegade i 22 za Compass, uključujući Alpine White, Glacier, Granite Crystal, Jetset Blue, Blue Shade, Sting Grey, Colorado Red, Carbon Black i Solid Black, plus 3 posebne boje za Renegade – Bikini i Omaha Orange (obe dostupne na svim nivoima opreme osim S) i Matt Green (samo Trailhawk). Dodatne tri boje koje su ekskluzivne za model Compass - Ivory Tri-Coat, Blue Italia i Techno Green. Takođe, do 6 posebnih felni je dostupno za Renegade 4xe i 7 za Compass 4xe.

Što se tiče bezbednosti, novi 4xe modeli dolaze sa najnaprednijim ADAS sistemima na tržištu, uključujući i Full LED farove visoke vidljivosti (standardni ili opcionalni na modelu Renegade u zavisnosti od verzije), Bi-Xenon farovi (na modelu Compass), standardni Forward Collision Warning sistem upozorenja na sudar i Lane Departure Warning Plus (održavanje pozicije do trake), Intelligent Speed Assist (prilagođavanje brzine) i Traffic Sign Recognition (sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova - samo na modelu Renegade) i prednji (opcionalni na modelu Compass) kao i zadnji senzori za parkiranje. Dostupne bezbednosne funkcionalnosti uključuju Blind Spot Detection sistem nadzora slepe tačke, ParkView zadnja kamara za kretanje unazad sa orijentacionim linijama, Park Assist sistem za automatsko parkiranje i Keyless Go sistem. Jeep Renegade 4xe takođe ima Drowsy Driver Detection sistem koji prati umor vozača kao standard koja je prvi put ponuđen na Jeep modelu. Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe pogonski sistem integriše dva elektro motora i bateriju od 11,4 kWh, sa ekonomičnim 1,3-litarskim turbo benzinskim motorom i 6-brzinskim automatskim menjačem. Ova arhitektura daje dva automobila u jednom: električno vozilo sa baterijom koje ima električni motor i visokonaponsku litijum-jonsku bateriju na zadnjoj osovini, i konvencionalno vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem na prednjoj osovini.

Ključni elementi Renegade i Compass 4xe pogonskog sistema su 1,3-litarski, 4-cilindarski turbo benzinski motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji isporučuje 130 ili 180 KS i 270 Nm obrtnog momenta. Dva elektro motora, od kojih se jedan nalazi na prednjoj osovini i povezan je sa motorom na unutrašnje sagorevanje tako da, pored zajedničkog rada sa motorom, može da deluje i kao visokonaponski generator, po potrebi. Drugi se nalazi na zadnjoj osovini i ima reduktor i integrisani diferencijal (e-osovina) Isporučuje 60 KS snage i 250 Nm obrtnog momenta, stvara pogon i vrši rekuperaciju energije tokom kočenja. -Litijum-jonska, nikl-mangan-kobaltna, baterija od 11,4 kWh i 400 volti napaja e-osovinu i nalazi se na bezbednom mestu, ispod drugog reda sedišta. Integrisani modul za kontrolu punjenja visokonaponskih i konvencionalnih 12-voltnih baterija automobila koji je kompaktne veličine i montiran je u gepeku. Kombinovana snaga dva izvora energije (električne i toplotne) je 190 KS ili 240 KS. Turbo benzinski motor 1,3 koji pokreće 4xe modele Renegade i Compass pripada novoj FCA globalnoj porodici malih motora. Zasnovan je na modularnoj strukturi i dostupan je u 4xe verzijama sa 4-cilindarskom konfiguracijom sa dva nivoa snage: 130 ili 180 KS. Osnovna struktura 1,3-litarskog turbo benzinskog motora 4xe modela Renegade i Compass garantuje efikasnost, modularnost, i značajan stepen standardizacije što se tiče komponenti i procesa proizvodnje, fleksibilnost, i potencijalni budući razvoj. Napravljen je u potpunosti od aluminijuma kako bi bio što lakši (težak je 106 kilograma). Karter motora, razvijen u partnerstvu s kompanijom Teksid, napravljen je od legure aluminijuma livene pod visokim pritiskom. Nakon proučavanja različitih dizajna kartera motora, odabrana je arhitektura po sistemu bedplate, koja nudi najbolji odnos težine, strukturnih performansi, buke i vibracija. Kao i sve turbo verzije u porodici Global Small Engine, sadrži i ekskluzivnu MultiAir tehnologiju treće generacije koja unapređuje efikasnost sagorevanja podešavanjem otvaranja ventila i njegove dinamike, i dalje optimizuje nezavisno otvaranje i zatvaranje ventila. Integracijom elektromotora na osovinama bilo je moguće da se dizajnira kontrolna logika koja optimizuje dinamiku i efikasnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem i automatskog prenosa. Rezultat je prednja osovina koja je superiorna u odnosu na bilo koji slični uobičajeni pogonski sistem, koji nudi živo, prijatno i efikasno iskustvo.

Litijumsko-jonski set baterija od 11,4 kWh i 400 volti koristi hemijsku mešavinu kobalta-nikla i mangana/grafita. Nalazi se ispod drugog reda sedišta, gde je zaštićena od spoljašnjih faktora. Nalazi se u čeličnom kućištu, a set je opremljen posebnim kolom za grejanje i hlađenje, kako bi baterija bila na optimalnoj temperaturi radi najboljih performansi. Baterija snage 11,4 kWh omogućava modelima Renegade i Compass 4xe da pređu u proseku 50 kilometara* u potpuno električnom režimu s nultom emisijom štetnih gasova. Hibridni sistem takođe znači da je u set baterija ugrađen inverter energije (PIM), koji je takođe zaštićen od oštećenja. Važno zapažanje na dizajnu Jeep 4xe modela je da su male dimenzije modula za punjenje postavljenog u delu tovarnog prostora i raspored električnog motora ispod poda znači da je kapacitet gepeka praktično isti kao u verziji s običnim motorom (330 litara za Renegade i 420 litara za Compass – kada su sedišta podignuta). U isto vreme, dvostruka funkcija gepeka, sa izdignutom površinom za utovar u gornjem delu, i maksimalnim kapacitetom za prtljag na dnu, zadržana je. Ovaj raspored znači da rezervni točak može da se skladišti ispod prtljažnika 4xe verzije oba modela.

Kupci novih modela Jeep Renegade i Compass 4xe mogu da personalizuju svoje iskustvo u vožnji na osnovu svojih ličnih potreba i vrste putovanja, kao što su svakodnevne vožnje u gradu, za koje je sasvim električna vožnja idealna, ili uzbudljive terenske avanture na ekstremnim površinama, u kontaktu s prirodom, u autentičnom Jeep stilu. Sistem ima tri moda - Hybrid, Electric, i E-save. Željeni režim može da se odabere pomoću dugmeta za aktivaciju ispred menjača. U svim režimima, sistem regenerativnog kočenja vraća energiju tokom pasivnih faza vožnje (kao što je usporavanje ili blago kočenje). Takođe, Renegade i Compass 4xe biće u hibridnom modu čim baterija dostigne minimum, nezavisno od izabranog moda.

-HYBRID je osnovni režim koji se aktivira kada se automobil upali. Dizajniran je tako da sistemom upravlja na najefikasniji način, optimizujući snagu i svodeći potrošnju goriva na najmanji nivo. Motor s internim sagorevanjem i električni motor rade zajedno u skladu s vrstom puta, sa fazama povratka energije tokom kočenja. Prvobitno, sistem daje prednost električnoj vožnji (tako da energiju daje električni motor). Kada baterija dostigne minimalni nivo punjenja (nazvan „SOC“, State of Charge), motor s unutrašnjim sagorevanjem se koristi za pogon. Sistem vrši upravljanje nad paljenjem i intervencijama pomoću algoritma za optimizaciju (hibridni kontrolni procesor – HCP) koji je dizajniran za maksimizaciju nivoa efikasnosti.

-ELECTRIC je režim koji pruža potpuno električnu prosečnu autonomiju od 50 kilometara* sa nultim emisijama. Dizajniran je da maksimizuje iskustvo električne vožnje pomoću različite kalibracije HCP algoritma za optimizaciju. Automobil je u isključivo električnom režimu dokle god ima dovoljno energije u bateriji. Sistem se automatski prebacuje na HYBRID režim kada se baterija kompletno isprazni, ili kada ga vozač isključi. Može da postigne maksimalnu brzinu od 130 km/h. Ovo je idealan režim za vožnju po gradskim centrima s gustim saobraćajem, i ograničenjima emisija.

-E-SAVE , s druge strane, je režim za održavanje nivoa baterije, ili punjenje tokom vožnje pomoću motora sa unutrašnjim sagorevanjem. E-SAVE režim ima dva sekundarna moda, koji se zovu Battery Save (pasivni E-SAVE) i Battery Charge (aktivni E-SAVE), koji se mogu aktivirati na ekranu Uconnect sistema.

-Passive E-SAVE ili Battery Save: održava nivo punjenja baterije, primarno se oslanjajući na motor s unutrašnjim sagorevanjem;

-Aktivni E-SAVE ili Battery Charge: puni bateriju do 80% pomoću rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem, na kome radi kombinovani prednji električni generator.

U HYBRID režimu – algoritam za optimizaciju (HCP) garantuje efikasnost sistema, pomoću modulacije zajedničkih intervencija elektro motora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem u skladu s nivoom punjanja baterije. HCP algoritam automatski modulira distribuciju obrtnog momenta između električnog motora i motora s unutrašnjim sagorevanjem. Motor s unutrašnjim sagorevanjem interveniše kada god su potrebne performanse više od onih koje električni motor može da pruži sam. Algoritam za optimizaciju vožnje HYBRID moda je osmišljen tako da obezbedi najefikasniju konfiguraciju automobila u skladu sa sledećim faktorima:

-Nivoa energije (State Of Charge/nivo punjenja) paketa baterija

-Mapa efikasnosti električnog motora i motora s unutrašnjim sagorevanjem

-Zahtevima u vezi s performansama vozača

-Situacija na putu i okolini (nagnuća, temperature sredine, itd.)

Intervencije motora sa unutrašnjim sagorevanjem tokom vožnje mogu da zavise od različitih kombinacija ovih faktora. Kada je nivo napunjenosti baterije nizak, motor s unutrašnjim sagorevanjem se aktivira kako bi pružio odgovarajući obrtni momenat prednjim točkovima, dopunjujući nedostatak električne snage na zadnjim. Regenerativno kočenje je osnovni element ekološke prirode Jeep 4xe modela, omogućavajući da se kinetička energija povrati tokom usporavanja ili kočenja. Energija se čuva u setu baterija, umesto da ispari kao toplota s kočionih diskova. Uobičajeni sistem kočnica koristi se za zaustavljanje automobila u slučaju hitnog kočenja, ili pri vožnji vrlo niskih brzina. Ovaj režim interveniše umesto kočnice izduvnog sistema motora kada se kvačilo otpusti, omogućavajući povratak energije kada automobil usporava čak i kada pedala za kočenje nije pritisnuta. Može se podešavati pomoću dugmeta na centralnom delu, ispod ručice menjača. Regenerativno kočenje je uvek aktivno nezavisno od režima vožnje (motor s unutrašnjim sagorevanjem ili električni) kako bi se maksimizovao povraćaj energije kada pedale za kvačilo i kočnicu nisu pritisnute. Režim eCoasting može da se aktivira u modelima Renegade i Compass 4xe kada je menjač u „D“ (Drive) poziciji. Pritiskom na „eCoasting“ dugme mogu se aktivirati dva različita nivoa intenziteta, manji ili veći. Svetlo upozorenja na instrument tabli ukazuje aktiviranje pomoću dve različite boje:

Bela („Normal“) ako je funkcija „Intense“ odabrana ali nije aktivna (papučica gasa nije pritisnuta). Zelena, ako je funkcija „Intense“ odabrana i jeste aktivna (papučica gasa jeste pritisnuta).Nakon što vozač aktivira „intenzivniju“ funkciju, kalibracija regenerativnog kočenja je izraženija pri „vožnji u leru“, tj. kada vozač ne pritiska pedalu za ubrzanje. Ova funkcija smanjuje brzinu brže od standardnog regenerativnog kočenja, i generiše više elektriciteta koji će biti prenet u bateriju. Posebna poruka će se pojaviti na instrument tabli tokom prelaza s funkcije „Intense“ na „Normal“ i obratno. Legendarne mogućnost terenske vožnje Jeep-a garantuje sistem Jeep Active Drive Low system, koji je deo svih paketa opreme modela Compass i Renegade 4xe trims. Nova plug-in hybrid tehnologija poboljšava mogućnosti terenske vožnje oba modela, kombinacijom dva pogona, što rezultuje većim obrtnim momentom. Model Trailhawk 4xe, na primer, specijalizovani paket opreme za terensku vožnju s ukupnom snagom od 240 KS – ima povećanje u proizvodnji obrtnog momenta od 50% u odnosu na Trailhawk model na dizel od 170 KS. Nadalje, zahvaljujući novoj 4xe tehnologiji, prianjanje zadnje osovine nije obezbeđeno pomoću kardanskog vratila, već posebnog električnog motora. To omogućava da dve osovine budu odvojene, i da se obrtni momenat kontroliše nezavisno na način koji je efikasniji od mehaničkog sistema, pri čemu se prianjanje isporučuje na zadnje točkove momentalno, čim je potrebno.

Jeep Active Drive Low uparen je sa sistemom kontrole prianjanja Jeep Selec-Terrain sa do pet režima vožnje. Selec-Terrain obuhvata i funkciju Hill Descent Control za superiorne mogućnosti terenske vožnje. Korišćenjem Selec-Terrain, vozač može da odabere idealan režim vožnje kako bi bezbedno vozio po svakom tipu terena:

Auto: standardni režim, obezbeđuje stalno upravljanje prianjanjem, pogodan za vožnju na putevima i van njih.

Sport: koristi i električni motor i motor s unutrašnjim sagorevanjem kako bi isporučio sportske performanse vožnje. Kao novina na modelima Renegade i Compass, ovaj dinamičan režim vožnje čini svakodnevnu gradsku vožnju prijatnijim iskustvom, time što omogućava bolje skretanje, poboljšava reakcije kvačila, i unapređuje sistem prenosa pomoću snažnijih prenosa, za maksimalnu snagu i obrtni momenat.

Snow: omogućava prianjanje u ekstremnim uslovima. Dizajniran je da se koristi na putevima i van njih, u slučaju površina sa lošom prianjanjem, kao što su putevi pokriveni snegom.

Sand/Mud: Režim za terensku vožnju za površine s lošim prianjanjem, kao što su blato ili pesak, kako bi se obezbedila maksimalno prianjanje.

Rock (samo u verziji Trailhawk): Ovaj režim je dostupan samo kada je aktiviran 4WD Low režim. Sistem podešava automobil tako da omogući maksimalan nivo prianjanja i mogućnosti skretanja na površinama s lošim prianjanjem van puteva. Pored toga, predstavlja referentnu tačku performansi terenske vožnje. Koristi se za penjanje po preprekama, kao što je veliko kamenje.

Nadalje, Jeep Selec-Terrain sistem za kontrolu prianjanja omogućava upravljanje AWD sistemom na modelima Renegade i Compass 4xe pomoću kombinacije pet dinamičnih režima – Auto, Sport, Mud/Sand, Snow i Rock (poslednji je dostupan samo u Trailhawk verziji) na dva različita 4x4 moda prianjanja, u zavisnosti od situacije s kojom se vozač suočava:

4WD Lock: Ova funkcija aktivira konstantan pogon na sva četiri točka pri brzinama do 15 km/h, i zadnji električni motor (P4) je stalno aktivan kako bi obezbedio 4x4 prianjanje pri niskim brzinama, s konstantnom distribucijom obrtnog momenta između dve osovine (odnos distribucije zavisi od odabranog Terrain moda). Pri brzinama većim od 15 km/h, AWD se može aktivirati na zahtev. U poređenju s klasičnim, mehaničkim AWD sistemom, brzina reakcija zadnjeg električnog motora (P4) omogućava i brže aktiviranje. Punu funkcionalnost 4xe vožnje s pogonom na četiri točka garantovano je funkcijom „Poverlooping“ koja se aktivira kada je nivo punjenja baterije nizak. Ona obezbeđuje da će prednji električni motor, mehanički povezan s motorom s internim sagorevanje, stalno generisati struju visoke voltaže kako bi napajao zadnji elektro motor, i isporučio maksimalno prianjanje nezavisno od nivoa punjenja baterije. Jeep 4xe iskustvo vožnje počinje kada korisnik parkira automobil i ostavi ga uključenog u normalnu kućnu utičnicu pomoću kabla koji se dobije uz auto, ili povezanog na easyWallbox punjač veče pre vožnje. Koristeći funkciju „E-Control“, vozač može da odredi željeno vreme početka i trajanja punjenja baterije, npr. da odabere vreme po najjeftinijoj tarifi. Takođe može da programira punjenje od kuće, koristeći svoj pametni telefon. Energija iz izvora napajanja se prenosi kroz kontrolni modul u gepeku do baterije, koja se nalazi ispod drugog reda sedišta i nastavlja do instrument table napred. Ova arhitektura daje dva automobila u jednom, odnosno električno vozilo sa visokonaponskom litijum-jonskom baterijom na zadnjoj osovini, i konvencionalno vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koji se nalazi na prednjoj osovini.

Komentari(0)

sortiraj