Stellantis ostvario snažan rast i postavio nove rekorde prihoda

Neto prihod od 98,4 milijarde evra, što predstavlja povećanje od 12 odsto u odnosu na prvo polugodište 2022. godine, prvenstveno zbog većeg broja isporuka

    foto: Stellantis
    Podeli




-Naš izvanredan uspeh u prvom polugodištu ove godine podržava našu dugoročnu održivost i sposobnost da ostvarimo hrabre ambicije našeg plana Dare Forward 2030. Potrebno je zajedničko zalaganje i otvoren um svih naših zaposlenih da se upustimo u naše putovanje transformacije bez kompromisa, istovremeno štiteći kompaniju od spoljnih izazova. Želim da izrazim zahvalnost svakom zaposlenom i ponosno ističem da timovi ostvaruju rezultate u više dimenzija. Dobro smo pozicionirani za preostali deo 2023. godine i budućnost - rekao je Carlos Tavares, izvršni direktor (CEO).

Stellantis N.V. i dalje stvara vrednost u više dimenzija, ostvarujući snažan rast i postavljajući nove rekorde u neto prihodima, prilagođenom operativnom prihodu i neto dobiti, dok sprovodi transformacionu, ekonomičnu promenu proizvoda ka elektrifikovanim i softverski definisanim vozilima u okviru svojih 14 legendarnih brendova. Uprkos izazovnom poslovnom okruženju, Stellantis uspešno sprovodi svoje obaveze prema planu Dare Forward 2030 kroz efikasno i posvećeno fokusiranje na tri osnovna principa:

Briga

Kako je navedeno u Izveštaju o korporativnoj društvenoj odgovornosti za 2022. godinu, Stellantis je na dobrom putu da ispuni svoje ambiciozno obećanje da dostigne nulte emisije ugljenika do 2038. godine, uz kompenzaciju preostalih emisija u jednocifrenom procentu. Konkretno, ukupna emisija ugljenika širom sveta smanjena je za 3,8% po intenzitetu (ekvivalent tona CO2/vozilu) u svim opsezima 1-2-3 po vozilu prodatom u poređenju sa 2021. godinom. Strategija smanjenja ugljenika uključuje program transformacije radnih mesta „grEEn-campus“, koji ima za cilj stvaranje radnih mesta koja su ugljenično neutralna i koja omogućavaju saradnju, počevši od tri istorijske lokacije: Poasi, Francuska, Riselshajm, Nemačka i Mirafiori, Italija. Kompanija takođe nastavlja sa sklapanjem značajnih strateških partnerstava kako bi podržala svoje obaveze radi postizanja nultih emisija ugljenika, uključujući planiranu akviziciju udela od 33,3% u kompaniji Symbio(5), lideru u oblasti vodoničke mobilnosti bez emisija, i uspostavljanja zajedničkog poduhvata sa kompanijom Galloo za reciklažu vozila na kraju životnog ciklusa.

Tehnologija

Elektrifikacija game proizvoda kompanije i dalje ima snažan odjek, sa globalnim prodajama BEV (električnih vozila na baterije) i LEV (lakih električnih vozila) koje su porasle za 24% u odnosu na prethodnu godinu, na oko 169.000 jedinica, odnosno za 28% više u odnosu na prethodnu godinu, na oko 315.000 jedinica. Stellantis je bio treći u ukupnoj prodaji BEV-a u regionu EU30, a drugi na tržištu SAD-a po prodaji LEV. Trenutno, Stellantis ima 25 BEV modela dostupnih na tržištu, a još 23 modela će biti lansirana kroz 2024. godinu. Početak nove ere elektrifikovanih proizvoda obeležilo je predstavljanje STLA Medium, prvog globalnog dizajna platforme za BEV za vozila u segmentima C i D koji koristi BEV tehnologiju i obezbeđuje vrhunsku autonomiju, energetsku efikasnost, integrisanu snagu i snagu punjenja. Pored otvaranja gigafabrike ACC u Francuskoj, kompanija je nedavno objavila planove za izgradnju druge gigafabrike StarPlus Energy u Sjedinjenim Američkim Državama u saradnji sa Samsung SDI. Stellantis Ventures je izvršio 11 ključnih investicija od svog osnivanja u martu 2022. godine, uključujući revolucionarnu tehnologiju baterija za EV vozila na bazi litijum-sumpora kompanije Lyten Inc., koja ne koristi nikl, kobalt ili mangan.

Kompanija trenutno sprovodi višestranu strategiju kako bi obezbedila sigurnost snabdevanja i podstakla inovacije za ključne komponente neophodne za prelazak u održivu kompaniju tehnološke mobilnosti. U junu 2023. godine najavljen je zajednički poduhvat pod nazivom SiliconAuto, u partnerstvu sa kompanijom Foxconn, a posvećen je dizajniranju i prodaji porodice najsavremenijih poluprovodnika za automobilsku industriju, počevši od 2026. godine. Stellantis je nedavno povećao svoje strateško učešće u kompaniji Archer Aviation, a izgradnja svetskog prvog postrojenja za proizvodnju eVTOL letelica velikog obima u Džordžiji, SAD, dobro napreduje.

Vrednost

Stellantis je objavio novu, pojednostavljenu strukturu za usluge finansiranja i lizinga u Evropi, unapređujući svoje kapacitete za više brendova sa novim organizacijama Stellantis Financial Services i Leasys. Kompanija je takođe pojačala svoju aktivnost u SAD-u sa potraživanjima u iznosu od oko 4 milijarde evra (4 milijarde američkih dolara) na dan 30. juna 2023. godine, sa ciljem da dostigne 9 milijardi evra (10 milijardi američkih dolara) do kraja 2024. godine.

Stellantis je lider u komercijalnim vozilima u regionu EU30 i Južnoj Americi sa tržišnim udelima od 30,9% i 26,8%, i broj jedan po prodaji BEV vozila u regionu EU30. Novi Ram ProMaster BEV, prvi BEV kombi kompanije Stellantis u Severnoj Americi, stiže kasnije ove godine i upotpunjuje vodeću ponudu vozila sa vodoničnim gorivim ćelijama za evropsko tržište.

Stellantis je takođe pokrenuo Free2move charge, ekosistem sa perspektivom od 360 stepeni koji će glatko omogućiti punjenje i upravljanje energijom za kupce EV u Severnoj Americi i Evropi. Free2move proširio je svoje fleksibilne usluge mobilnosti i sada ima oko 50% tržišnog udela u segmentu deljenja automobila u Evropi, sa više od 6 miliona korisnika u 19 gradova u devet zemalja, i sa 16 miliona vožnji u 2022. godini. Na dan 30. jun 2023. godine, Stellantis je sproveo program otkupa sopstvenih akcija vredan 0,7 milijardi evra od planiranih 1,5 milijardi evra, otkupivši oko 45 miliona akcija, a očekuje se da će program biti završen pre kraja 2023. godine. Više od šest milijardi evra je vraćeno akcionarima i zaposlenima u vidu dividendi i bonusa za fiskalnu godinu 2022. godinu.

Komentari(0)

sortiraj