Superheroji 10 godina na putevima Srbije
U okviru tradicionalne kampanje Superheroji na putu, kompanija Hyundai Srbija organizovala je edukaciju o upotrebi dečijeg auto sedišta u Narodnom pozorištu u Beogradu
Tradicionalna kampanja Superheroji na putu posvećena je povećanju bezbednosti dece u saobraćaju. Sa ciljem osnaživanja svesti o pravilnoj upotrebi auto sedišta za decu, savetnici iz Udruženja Roditelj su prisutnima još jednom ukazali na veoma značajne detalje koji se tiču, zakonske regulative, odabira i postavke auto sedišta. Osim toga, učesnicima koji su pokazali najbrže i najobuhvatnije poznavanje pravilne upotrebe uručena su i auto sedišta.
Predavanje na
sceni „Raša Plaović“, deo je sveobuhvatne akcije koja se, u saradnji sa Udruženjem
Roditelj, održava od oktobra do decembra. U ovom period u Školi roditeljstva
Nada Lazić, Gradskoj opštini Zemun I Lokalnom savetu za bezbednost u saobraćaju
Gradske opštine Vračar, realizuje se deset edukativnih predavanja tokom kojih roditelji
dobijaju priliku da se informišu, čuju korisne savete i praktično osposobe za
pravilno korišćenje dečijeg sedišta. Učesnici svakog predavanja na poklon
dobijaju knjigu priča Biljane Kordić „Čarobne priče o saobraćaju“, koje deci na
jedinstven način pojašnjavaju saobraćajne pojmove. Za roditelje koji su pokazali
najveće poznavanje saobraćajnih propisa obezbeđena su auto sedišta.
-Ponosni smo
na činjenicu da svojim aktivnostima u okviru kampanje „Superheroji na putu“
Hyundai Srbija već deset godina ostvaruje pozitivan uticaj na povećanje
bezbednosti najmlađih. Cilj ovogodišnje kampanje „Superheroji na putu“ jeste upoznavanje
roditelja sa svim onim detaljima o kojima, kada su u pitanju auto sedišta,
moramo voditi računa kako bi mališani bili u potpunosti bezbedni. Veoma smo zadovoljni
njihovim odzivom i zainteresovanošću, što svakako predstavlja podstrek da u
saradnji sa našim partnerima i ubuduće nastavimo sa raznovrsnim edukacijama -
izjavila je Anđelka Brzulja, direktorka marketinga kompanije Hyundai Srbija.
Hyundai kampanju organizuje širom
sveta
Kompanija
Hyundai Srbija je prepoznala potrebu da u Srbiji aktivno podrži kampanju koju
Hyundai Motor Company organizuje širom sveta. Kampanja
Superheroji na putu pokrenuta je 2008. godine i od tada kontinuirano pomaže
rešavanje različitih problema sa kojima se u saobraćaju suočavaju najmlađi.
U toku deset
godina u ovoj kampanji učestvovalo je više od 10.000 dece predškolskog uzrasta,
kao i učenika nižih razreda osnovnih škola širom Srbije. Hyundai je za decu
mlađeg školskog uzrasta organizovao niz edukativnih radionica, takmičenja u
poznavanju saobraćajnih propisa i kreativnih radionica.
Tokom protekle
decenije kampanju Superheroji na putu podržale su brojne institucije uključujući
Narodnu kancelariju predsednika Republike Srbije, Ministarstvo unutrašnjih poslova,
Saobraćajnu školu u Zemunu, ali i profesore Saobraćajnog fakulteta, javne
ličnosti kao i osnovne škole širom Srbije.
Poruka koju
kampanja Superheroji na putu šalje jeste da od najranijeg detinjstva treba
uticati na decu i roditelje i isticati neophodnost i važnost bezbednog
ponašanja u saobraćaju, bilo da u saobraćaju učestvuju kao pešaci ili kao
putnici u vozilu, sa krajnjim ciljem da broj stradalih i povređenih u
saobraćajnim nezgodama svake godine bude sve manji.
Auto sedište za sigurnije putovanje
Kampanja
Superheroji na putu je kontinuiran projekat kojim kompanija Hyundai Srbija daje
svoj doprinos podizanju javne svesti o merama za povećanje bezbednosti dece u
saobraćaju. Aktivnosti u okviru ovog projekta započele su 2008. godine kada je
kompanija donela odluku o implementaciji globalne inicijative kompanije
Hyundai.
Tokom deset
godina, u aktivnostima u okviru ove kampanje, usmerenim prvenstveno na
edukaciju najmlađih, učestvovalo je 10.000 dece predškolskog i nižeg školskog
uzrasta. U ovom periodu deca su o ponašanju u saobraćaju učila kroz predavanja,
praktične vežbe i kreativne konkurse. U 2018. godini fokus kampanje je na
roditeljima i njihovom obučavanju za upotrebu auto sedišta, a aktivnosti
edukacije realizuju se u saradnjisa Udruženjem Roditelj.
Kako bi dete
bilo bezbedno tokom vožnje svaki mališan visine do 150 centimetara i težine do
36 kilograma trebalo bi da se vozi u auto sedištu. Prvi korak u nabavci ovog
dodatka jeste odabir odgovarajućeg modela. Razlikuje se nekoliko grupa sedišta,
a ključni kriterijum kojim roditelji treba da se rukovode prilikom kupovine
jeste težina deteta. S tim u vezi, auto sedište grupe 0 namenjeno je deci
težine do 10 kilograma, grupe 0+ do 13 kilograma, grupe 1 od 9 kilograma do 18
kilograma, grupe 2 od 16 kilograma do 25 kilograma i grupe tri od 23 kilograma do
36 kilograma.
Sedište mora
biti provereno i bezbedno. Prema postojećim propisima (Pravilnik o podeli
motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na
putevima) auto sedište mora ispunjavati standarde Direktive Ekonomske komisije
UN za Evropu ECE 44 ili standarde po Regulativi
R129 i-Size. Testiranje u skladu sa ovom direktivom uključuje simulaciju
onih okolnosti u kojima najčešće dolazi do smrtnog ishoda putnika.
Neke od
najčešćih grešaka pri korišćenju auto sedišta jesu upotreba sedišta
neodgovarajuće veličine, neispravno postavljanje i nepravilno vezivanje deteta.
Sedišta za decu do 13 kilograma obavezno se postavljaju suprotno smeru vožnje i
pod uglom od 45 stepeni, odnosno u poluležećem položaju kako bi bila obezbeđena
optimalna pozicija glave i kičme deteta prilikom naglih kočenja. Preporuka je
da se dete vozi suprotno smeru vožnje sve dok ne preraste sedište.
Auto sedišta grupe 1 i 2 postavljaju se u smeru vožnje, a dete se vozi okrenuto u smeru sedećem. Ukoliko je pravilno postavljeno ono će uvek biti na zadnjem sedištu, pričvršćeno zategnutim sigurnosnim pojasevima za zadnje sedište. Buster jastuci su auto sedišta grupe 3a prepoznatljivi su po tome što nemaju sopstvene pojaseve, već je dete vezano sigurnosnim pojasevima vozila preko ramena sredinom grudne kosti i preko karlice. Na prednjem sedištu mogu se postaviti samo sedišta grupe 0 i 0+, ali u tom slučaju je obavezno deaktivirati vazdušni jastuk suvozača.
Komentari(0)