Turismo Competizione, legendarno ime utkano u brend sa značkom Škorpiona
Skraćenica „TC“, od Turismo Competizione, povezana je sa korenima brenda Abarth. Prvi automobil koji je nosio to ime je bio Fiat-Abarth 850 TC, koji sada slavi 60. godišnjicu
Ova godina označava 60. godišnjicu modela Fiat-Abarth 850 TV, prvog Škorpiona koji je nosio Turismo Competizione skraćenicu, otkrivajući svoj dvostruki karakter samim imenom. Danas, isti istorijski nazivi – Turismo i Competizione – predstavljaju obeležja dve verzije novog modela Abarth 595, ikone brenda Škorpion koji savršeno otelotvoruje dve duše brenda: stil i performanse.
Abarth nastavlja da raste: nakon izuzetno pozitivne 2020. sa
povećanjem tržišnog udela od skoro 50% u poređenju sa 2019. godinom, pozitivni
trend u Evropi je potvrđen u prva 4 meseca 2021. godine zahvaljujući novoj gami
Abarth 595 za 2021. i osveženim modelima 595 Turismo i 595 Competizione.
Performanse koje podižu adrenalin, zvuk auspuha,
prepoznatljivi dizajn i uživanje u vožnji su i dalje tajne uspeha malog
superautomobila brenda Abarth, koji nastavljaju budi bogata osećanja, i na putu
i na stazi, isto kao i Fiat-Abarth 850 TC iz 1961. godine, autentična posebna
serija koja je podjednako savršena i za svakodnevnu upotrebu i za trkanje na stazi,
i koja sada slavi svojih „prvih 60 godina“. Svojim imenom i svojim duhom,
modeli 595 Turismo i 595 Competizione stoga podsećaju na jedno od najpoznatijih
kreacija Karla Abarta. 1961. godine, on je preobrazio tihi porodični automobil
u praktičnu, laganu i brzu trkačku zver koja je osvojila mnoga evropska
takmičenja.
Tokom 1960-ih godina i ekonomskog čuda tog doba, Fiat je
poveo Italiju na put sa modelima 500 i 600. Karlo Abart je sa oba ova modela
uspeo da proizvede praktične automobile visokih performansi koji su potukli
svoje protivnike na evropskim stazama, time stvarajući legendu brenda Škorpion.
Februara 1961. godine, osnivač brenda napravio je jednu od najsrećnijih
transformacija u svojoj karijeri: Fiat-Abarth 850 TC. Za početnu tačku je uzeo
model Fiat 600 D, koji je imao 4-cilindarski redni motor od 767 cc,
povećavajući prečnik klipa na 62,5 mm, hod klipa na 69 mm, i zapreminu motora
na 847 cc. Novi klipovi su povećali stepen kompresije na 9:2:1 i – zahvaljujući
usvajanju nove, snažnije bregaste osovine, Solex karburatora od 32 mm, novog filtera
vazduha, druge radilice i izduvnog sistema pogodnog za sportsko upotrebu –
motor je postizao 52 KS pri 5.800 opm. Ovaj moćniji automobil je mogao da
postigne 140 km/h, tako da je bilo potrebno raditi na sistemu kočenja, gde su
diskovi zamenili bubnjeve na prednjim točkovima. Model 600 kojeg je modifikovao
Abarth uskoro menja svoj izgled: ispod prednjeg branika su postavljeni
hladnjaci ulja; a onda da bi se sve snažniji motor još više rashladio, gepek je
podupiračima držan uspravno, najavljujući ono što će postati zadnji spojler,
još jedna tipična karakteristika uzbudljivog Abarth vozila.
Uspesi na stazi su ubrzo usledili, posebno u teškim trkama
izdržljivosti, koje su naglasile performanse modela 850 TC i njegove dalje
evolucije, poput modela 1000 i Radiale, ali i pouzdanost majstorskog rada
brenda Abarth. Kako bi se ovo ilustrovalo, mora se pomenuti 1961 500 km, trka
na legendardnoj Nirburgring Nordšlajfe stazi u Nemačkoj. Kako bi se proslavio
ovaj poduhvat, napravljeno je posebno izdanje. Poznato kao Fiat Abarth 850 TC
Nürburgring, ubrzo ga je pratila nova verzija još jačih performansi, 850 TC
Corsa/65. Pored osvojenih sportskih nagrada, Abarth 850 TC je takođe hvaljen
zbog njegove unutrašnjosti, koja je imala Jaeger instrument tablu i
aluminijumski volan sa tri kraka.
Sa industrijskog gledišta, proizvodnja modela 850 TC je omogućena kroz sporazum sa kompanijom Fiat, koja je obezbedila proizvodnju brojnih modela 600 D posebno namenjenih za Abarth radionice na bulevaru Corso Marche u Torinu, gde su usavršavani. Zaista, skraćenica „TC“ ima i svoju sopstvenu priču. Ne samo da podseća na svog prethodnika 850 TC, nego je i kasnije dobila tehničko značenje, na primer u modelu Abarth Ritmo TC 125: u stvari, skraćenica TC („Twin Cam“ u ovom slučaju) se odnosila na dvostruku bregastu osovinu u motoru.
Abarth 595 Turismo i Abarth 595 Competizione, odvažni u svojim performansama i prefinjeni u svom stilu
Modeli Abarth 595 Turismo i Abarth 595 Competizione, dostupni
kao hečbek i kabriolet sa električnim krovom, su dizajnirani sa dve različite
ciljne grupe u vidu. Zahvaljujući specifikacijama nivoa opreme, ova dva modela
imaju moćan karakter, koji ih čini jedinstvenim. 595 Turismo je omaž stilu i
udobnosti koji je tipičan za italijanska gran turismo vozila, namenjena onima
koji žele da se izdvajaju svojim stilom, onima koji vole grad, ali žele da ga
iskuse u stilu.
595 Competizione je namenjen puristima, onima koji vole
performanse i sportski karakter bez ograničenja, one koji žele da uživaju na
putu na isti način kao i na stazi, one koji se nikada ne predaju da pretvore
putovanje u izuzetno iskustvo. Specifikacije za standardnu verziju su
izvanredne i opsežne, uključujući novi 7-inčni radio sa ekranom osetljivim na
dodir, polieliptična prednja i dnevna duga svetla, sistem kočenja visokih
performansi koji je specifičan za Abarth, i dugme da se izabere „Scorpion“
režim vožnje za vožnju sa maksimalnom obrtnom momentu, kalibracijom servo
volana i boljim odzivom motora na papučicu za gas.
Plus, kako bi se odala počast sportskoj istoriji brenda Abarth, 595 Competizione ima nekoliko istorijskih detalja u dizajnu: nova mat Blu Rally plava boja sa modela Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih i nove 17-inčne alu felne, koje podsećaju na one sa modela Lancia Delta Rally Integrale iz 1990-ih. Ispod haube je neukrotivi i moćni 1,4-litarski T-Jet motor koji zadovoljava Euro 6D-Final standard, sa dva nivoa snage – 165 KS u modelu Turismo i 180 KS u Competizione, isti onaj na kome su zasnovani motori automobila koji se takmiče u Formula 4 šampionatima u Italiji i Nemačkoj.
Komentari(0)