UNICEF na Games.con-u - Gejming i deca, izazovi i mogućnosti
Ovogodišnji Games.con festival, koji se održava od 25. do 27. novembra, obeležilo je i učešće UNICEF-a
Pod sloganom „Postuj pozitivu“, UNICEF-ov štand, u Hali 1 Beogradskog sajma, pružen je ljubiteljima gejminga i pop kulture priliku da se zabave uz interesantne aktivacije koje omogućava gejming industrija. Uz jednu od prvih igara pod nazivom PONG zabava za sve generacije je bila zagarantovana. Posetioci UNICEF-ovog štanda mogli su da isprobaju ICAROS spravu koja kombinuje fitnes i virtuelnu stvarnost i tako donosi jedinstveno gejming iskustvo koje omogućava fizički trening i istraživanje fantastičnih virtuelnih svetova.
Uz izbor igrica koje bude takmičarski duh, saradnju i radost
koju donosi ekipna igra, posetioci su mogli da dožive vrhunsku zabavu.
Na ovaj način, UNICEF je predstavio mogućnosti koje nude
video igre uz koje deca mogu da uče, istražuju, sarađuju i kombinuju fizičke
vežbe. Igranje nasamo ili sa drugima na internetu postaje njihov način da
sarađuju, uče, da se druže i da se zabavljaju.
UNICEF daje prioritet digitalnom učenju i bezbednosti, brizi
o mentalnom zdravlju dece u kontekstu interneta, kao i pružanju odgovarajućih
veština mladima za karijere u 21. veku. Dešavanja u oblasti digitalnih
tehnologija predstavljaju višestruke prilike za decu, što je bio slučaj tokom
pandemije COVID-19 kada su deca zahvaljujući digitalnim tehnologijama mogla da
nastave da uče i da se druže.
Međutim, digitalne tehnologije mogu izložiti decu i novim
rizicima, kao što su seksualna eksploatacija i zlostavljanje na internetu,
ali i uznemiravanje i vršnjačko zlostavljanje, sa razornim i trajnim
posledicama po njihovo fizičko i mentalno zdravlje. Zato su posetioci
UNICEF-ovog štanda i Games.con-a dobli važne poruke o tome kako da se zaštite
od rizika koji postoje u digitalnom okruženju. Organizovana je i Panel diskusija „Gejming i
deca: izazovi i mogućnosti“ na kojoj se razgovaralo o značaju gejming
industrije, ne samo u odnosu na slobodno vreme koje deca i mladi provode
igrajući video igre, već i o tome na koji način može da podrži i unapredi
učenje, i sticanje digitalnih veština neophodnih za zapošljivost mladih.
Kao vodeća svetska organizacija koja radi na integrisanju prava deteta u sve sektore, UNICEF radi na shvatanju odnosa između prava deteta i onlajn video igara. Nastoji da utvrdi kako industrija, država, roditelji i drugi akteri mogu da sarađuju u svojim ulogama u najboljem interesu dece. Games.con je festival namenjen ljubiteljima gejminga i pop kulture, ali i svima onima koji žele da se igraju i dobro zabave. Pod parolom „Levelovati se mora”, festival već sedmu godinu okuplja kompletnu industriju moderne zabave na jednom mestu i desetine hiljada konzumenata svega što ona nudi.
Komentari(0)