Volvo Cars beleži najbolji prodajni rezultat

Kompanija Volvo Cars za 2020. godinu ostvarila je najviši rezultat prodaje u drugoj polovini godine u svojoj istoriji

    foto: VOLVO
    Podeli




Brzorastuća potražnja za električnim vozilima podstakla oporavak kompanije od pada poslovanja zbog uticaja pandemije COVID-19. Odlučnim preduzimanjem mera, usmerenim u ublažavanje posledica pandemije u prvoj polovini godine, kompanija je nakon kraće pauze brzo ponovo pokrenula svoje poslovanje i krenula putem brzog oporavka, koje je pojačala sve veća potražnja za serijom elektrifikovanih vozila Recharge.

Udeo modela Recharge sa potpuno električnim ili plug-in hibridnim pogonom za 2020. godinu povećao se za više od dvostruko u odnosu na 2019. godinu. U Evropi je udeo vozila Recharge u celokupnoj prodaji iznosio 29 odsto, a Volvo je zahvaljujući tome bio lider među brendovima u oblasti elektrifikovanih vozila u regionu. Ujedno je i vodeći brend plug-in hibrida u SAD-u.

Kompanija je na svoja dva najveća pojedinačna tržišta, u Kini i SAD-u tokom cele godine beležila porast prodaje budući da je već u drugoj polovini godine uspela i više nego samo oporaviti se nakon pada prodaje zbog pandemije u prvoj polovini godine.

-Nakon teškog početka, druga polovina godine bila je odlična. Povećali smo tržišnu zastupljenost u svim našim glavnim prodajnim regionima - rekao je Lex Kerssemakers, menadžer globalnih komercijalnih aktivnosti. - U 2021. godini želimo da gradimo na tom pozitivnom trendu jer nastavljamo sa plasiranjem serije novih električnih vozila Volvo i širimo naše internet poslovanje.

Dok je u prvoj polovini godine prodaja beležila pad za 21 odsto, kompanija se u drugoj polovini 2020. godine vratila na krivulju rasta koja je pratila poslednjih godina, tako da od juna nadalje beleži istrajni mesečni porast. Prodaja se povećala za 7,4 odsto (391.751 vozila) u drugoj polovini godine u odnosu na isti period 2019. godine. Kompanija je 2020. godine širom sveta prodala ukupno 661.713 vozila, što je 6,2 odsto manje u odnosu na 2019. godinu. Iako krajnji rezultati za celu godinu još nisu potvrđeni, kompanija je bila uspešnija od konkurencije te je za prvih jedanaest meseci godine povećala tržišni udeo u svim glavnim prodajnim regionima.

Prodaja u Kini tokom 2020. godine povećala se za 7,5 odsto, tj. 166.617 vozila, u odnosu na 2019. godinu. U SAD-u se prodalo 110.129 vozila Volvo, što je za 1,8 odsto više u poređenju sa 2019. godinom. Prodajni rezultati na oba tržišta pre svega su posledica povećanja potražnje za nagrađenom serijom vozila SUV.

Na brojnim ključnim tržištima Evrope kompanija Volvo Cars beleži veliku potražnju za modelima Recharge. Oslabljenost tržišta kao posledica ograničenja zbog pandemije uzrokovala je pad celokupnog obima prodaje za 15,5 odsto na godišnjem nivou. Pandemija je takođe povećala veću usmerenost kompanije u internet prodaju, koja ostaje ključna oblast za 2021. godinu. Godine 2020. kompanija Volvo Cars beleži više od udvostručenosti svojih internet porudžbina u odnosu na 2019. godinu. Stope osvajanja tržišta preko tog prodajnog kanala ostaju visoke i pojačaće porast tržišnog udela.

Kompanija Volvo Cars obavezala se da će postati proizvođač premijum električnih vozila i tokom narednih godina namerava da plasira nekoliko potpuno električnih automobila na tržište. Do 2025. godine ima cilj da ostvari prodaju u kojoj će 50 odsto vozila zastupati potpuno električna vozila, a drugu polovinu hibridi. Volvo Cars je trenutno jedini proizvođač automobila koji će ponuditi plug-in izvedbu za svaki svoj model. Tokom 2020. godine najprodavaniji model kompanije bio je XC60, sa ukupno 191.696 prodatih vozila (2019: 204.965 automobila), a usledili su XC40 sa 185.406 prodatih vozila (2019: 139.847 automobila) i XC90 sa 92.458 vozila (2019: 100.729 automobila).

Komentari(0)

sortiraj