Volvo Cars beleži najbolji prodajni rezultat
Kompanija Volvo Cars za 2020. godinu ostvarila je najviši rezultat prodaje u drugoj polovini godine u svojoj istoriji
Brzorastuća potražnja za električnim vozilima podstakla oporavak kompanije od pada poslovanja zbog uticaja pandemije COVID-19. Odlučnim preduzimanjem mera, usmerenim u ublažavanje posledica pandemije u prvoj polovini godine, kompanija je nakon kraće pauze brzo ponovo pokrenula svoje poslovanje i krenula putem brzog oporavka, koje je pojačala sve veća potražnja za serijom elektrifikovanih vozila Recharge.
Udeo modela Recharge sa potpuno
električnim ili plug-in hibridnim pogonom za 2020. godinu povećao se za više od
dvostruko u odnosu na 2019. godinu. U Evropi je udeo vozila Recharge u celokupnoj
prodaji iznosio 29 odsto, a Volvo je zahvaljujući tome bio lider među
brendovima u oblasti elektrifikovanih vozila u regionu. Ujedno je i vodeći
brend plug-in hibrida u SAD-u.
Kompanija je na svoja dva najveća
pojedinačna tržišta, u Kini i SAD-u tokom cele godine beležila porast prodaje
budući da je već u drugoj polovini godine uspela i više nego samo oporaviti se
nakon pada prodaje zbog pandemije u prvoj polovini godine.
-Nakon teškog početka, druga polovina
godine bila je odlična. Povećali smo tržišnu zastupljenost u svim našim glavnim
prodajnim regionima - rekao je Lex Kerssemakers, menadžer globalnih
komercijalnih aktivnosti. - U 2021. godini želimo da gradimo na tom pozitivnom
trendu jer nastavljamo sa plasiranjem serije novih električnih vozila Volvo i
širimo naše internet poslovanje.
Dok je u prvoj polovini godine
prodaja beležila pad za 21 odsto, kompanija se u drugoj polovini 2020. godine
vratila na krivulju rasta koja je pratila poslednjih godina, tako da od juna
nadalje beleži istrajni mesečni porast. Prodaja se povećala za 7,4 odsto
(391.751 vozila) u drugoj polovini godine u odnosu na isti period 2019. godine.
Kompanija je 2020. godine širom sveta prodala ukupno 661.713 vozila, što je 6,2
odsto manje u odnosu na 2019. godinu. Iako krajnji rezultati za celu godinu još
nisu potvrđeni, kompanija je bila uspešnija od konkurencije te je za prvih
jedanaest meseci godine povećala tržišni udeo u svim glavnim prodajnim
regionima.
Prodaja u Kini tokom 2020. godine
povećala se za 7,5 odsto, tj. 166.617 vozila, u odnosu na 2019. godinu. U SAD-u
se prodalo 110.129 vozila Volvo, što je za 1,8 odsto više u poređenju sa 2019.
godinom. Prodajni rezultati na oba tržišta pre svega su posledica povećanja
potražnje za nagrađenom serijom vozila SUV.
Na brojnim ključnim tržištima Evrope
kompanija Volvo Cars beleži veliku potražnju za modelima Recharge. Oslabljenost
tržišta kao posledica ograničenja zbog pandemije uzrokovala je pad celokupnog
obima prodaje za 15,5 odsto na godišnjem nivou. Pandemija je takođe povećala
veću usmerenost kompanije u internet prodaju, koja ostaje ključna oblast za
2021. godinu. Godine 2020. kompanija Volvo Cars beleži više od udvostručenosti
svojih internet porudžbina u odnosu na 2019. godinu. Stope osvajanja tržišta
preko tog prodajnog kanala ostaju visoke i pojačaće porast tržišnog udela.
Kompanija Volvo Cars obavezala se da će postati proizvođač premijum električnih vozila i tokom narednih godina namerava da plasira nekoliko potpuno električnih automobila na tržište. Do 2025. godine ima cilj da ostvari prodaju u kojoj će 50 odsto vozila zastupati potpuno električna vozila, a drugu polovinu hibridi. Volvo Cars je trenutno jedini proizvođač automobila koji će ponuditi plug-in izvedbu za svaki svoj model. Tokom 2020. godine najprodavaniji model kompanije bio je XC60, sa ukupno 191.696 prodatih vozila (2019: 204.965 automobila), a usledili su XC40 sa 185.406 prodatih vozila (2019: 139.847 automobila) i XC90 sa 92.458 vozila (2019: 100.729 automobila).
Komentari(0)